Stavba malého LKT

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Ivan94
Příspěvky: 36
Registrován: pát pro 01, 2023 3:56 pm
Bydliště: Rožňava

Stavba malého LKT

#1 Nový příspěvek od Ivan94 »

Zdravím všetkých mám v pláne stavať menšie LKT uvažoval som nad nápravami Avia s uzávierkou motor Nissan 2,7td bude určite treba dve prevodovky ktorý by bol klasický kĺbový alebo dve predné nápravy V3S máte skúsenosti niekto s takýmto strojom?? Ďakujem za každú radu nechám si poradiť

pavel sk
Příspěvky: 12730
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Stavba malého LKT

#2 Nový příspěvek od pavel sk »

Ak to chces ako lesáka, tak tie napravy s Avie rovno zrus. Maju slabe uzavierky a malu svetlu vysku. Keby som nieco take staval ja, tak na napravach V3S 8) Akurat pokial chces pouzit obydve predne tak musis do nich zohnat dva zadne diferaky s uzavierkami a dorobit uzavierky.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20652
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Stavba malého LKT

#3 Nový příspěvek od ota »

Jo jak píše Pavel sk. Když jsme s kámošem měřili diferáky na jeho traktůrek. Kupodivu ta avie má stejný průměr obalu diferáku jako V3s. On měl možnost tam dát jak avii, tak V3sku. U té Vejdy je výhoda pak toho portálu. Dostaneš se hodně vejš od země. Z mé zkušenosti s malím traktůrkem v lese, kde mám V3skovej diferák a 16" kola na unašečích ze škodovky, vždycky sednu na ten diferák. Je to nejnižší bod traktůrku. Kdyby byl o 20 cm vejš byl by to uplně jinej průchod terénem! V lese je to hned. Stačí pařez a je konec.
Ono zase kloubák je pak dost vratkej. Aby byly třeba 2 zadní pevné napravy. Ty přední dvě a natáčení jako má manipulátor by bylo v lese super. Já nejraději jezdím do lesa tím malím traktůrkem. Projedu pak všude. Máme v lese a kolem všude močál. V klidu projedu vedlejším lese u sousedů třeba z boku než po té blátivé cestě. Traktorem ani omylem tam jet. Tedy obratnost, malé rozměry jsou hodně výhoda.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Stavba malého LKT

#4 Nový příspěvek od thovt »

Malá velikost ale velká kola projedeš všude,velká slabina malotraktoru jsou malá kola(obvod kola).

Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 1880
Registrován: čtv kvě 15, 2014 10:31 am
Bydliště: doma

Re: Stavba malého LKT

#5 Nový příspěvek od stanik84 »

Kámoš něco takového před dvaceti lety stavěl. Pak to prodal. Můžu se ho zeptat kdyžtak na podrobnosti...

Ale rám je stejnej, jako na velkým LKT - má asi čtyři LKT-81T plus překopanýho Kirovce s radlicí a navijákama z LKT-120. Je to asi největší guru přes tuhle techniku, kterýho znám.

Jinak to měl samozřejmě na nápravách z vejtry - dvě zadní a jsou na tom origo vejtřaskový tupláky. Samo vepředu kolíbka. Motor z Avie Turbo (co říkal, už by tam dal něco jinýho). Převodovku a rozvodovku nevím. Kdyžtak se ho zeptám. Ale bylo to tak o třetinu menší než LKT. Naviják tam měl z 80ky LKT - nejlepší naviják, co na to kdy dávali...

Zetor15
Příspěvky: 871
Registrován: stř bře 09, 2011 8:47 pm
Bydliště: Plzen

Re: Stavba malého LKT

#6 Nový příspěvek od Zetor15 »

Jeste napis co si od toho predstavujes ze to dokaze? Jestli tahat kubiky na navijaku a pak ve stitu cele delky na skladku nebo jen nahodne kusy treba v 6m delkach....

Uživatelský avatar
saano
Příspěvky: 1130
Registrován: pon led 05, 2009 1:23 am
Bydliště: *

Re: Stavba malého LKT

#7 Nový příspěvek od saano »

Malé LKT na nápravách AVIA A31 s uzávierkami. :)

https://youtu.be/1u2V9ggg0WM?si=kQVdxfupiMiY45J4

Až na tú vysokú kabínu neviem prečo by sa s tým nedalo ísť do lesa.

Zadávateľ tématu nekomunikuje a ani nepíše či to chce pre seba alebo aj na kšefty aký tam má terén ani aké chce obuť pneu , do akej váhy ten stroj chce konštruovať........ :-/
V podstate nič nevieme.
Podľa mňa zase výstrel do tmy ktorý skončí len pri debate bez reálneho výsledku.

A ešte by ma zaujímalo konštatovanie že AVIA má slabé uzávierky. Akože v čom sú slabé????
Domtra 4x4 ... viewtopic.php?f=13&t=6467 ...
e-mail : zlatomis@gmail.com

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20652
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Stavba malého LKT

#8 Nový příspěvek od ota »

Ano souhlas Tebou Saano. Takovejch příspěvků je tu kýbl. Že ,,chtěl bych skutit tohle z tohodle, co vi na to"? A dvacet příspěvků a zakladatel vlákna se už neozve. Nebo se ozve a napíše ,,nakonec jsem to udělal stejně podle mého. Má to tisíc výhod to takto postavit". Takže to bývá takovej jak píšeš ,,výstřel do tmy". 8)
Jinak aviacké nápravy pak když budéš něco mordovat v lese s kolem třeba 16x20" za pařezem praskne ti poloosa jak malina. Vždy nebo pokaždé praskne za tím drážkováním. Bo to drážkování je kované a jinak zušlechtěné než zbytek poloosy. Vědělo se o této bolesti. Ale jediné co se udělalo, že kalič Vlasák v kalírně snížil teplotu na zušlechtění toho konce. Tím se to hodně zlepšilo. Ale když najdeš v kovošrotě prasklou poloosu z avie, z 90% bude ruplá za drážkováním. Díky zapnutí uzávěrky a krapet mordováním zapadlého auta v terénu, kam tohle auto, ani náprava, potažmo konstrukce diferenciálu nebyla nikdy konstrulovaná.

pavel sk
Příspěvky: 12730
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Stavba malého LKT

#9 Nový příspěvek od pavel sk »

Tie uzavierky u Avie nemali dlhej zivotnosti uz ked boli na automobile. Na traktore postaveneho do lesa (kedze to dotycny nazval nieco ako male LKT) ani tak. U nas v minulosti tie uzavierky normalne fungovali na Aviach mozno prvych 20 pouziti. Potom uz len preskakovali a rechtali. Alebo ked zapli, tak bol problem ich vyradit. Nastastie Avia (Franczska pomsta) u nas j uz len davna minulosti.

Ready
Příspěvky: 391
Registrován: sob kvě 29, 2021 8:03 am
Bydliště: Karolinka

Re: Stavba malého LKT

#10 Nový příspěvek od Ready »


pavel sk
Příspěvky: 12730
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Stavba malého LKT

#11 Nový příspěvek od pavel sk »

8) na napravach urcenych do terenu :)

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20652
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Stavba malého LKT

#12 Nový příspěvek od ota »

Akorát nevím, proč tam hned nedal uzávěrku zadní nápravy. Tam je vidět, jak se mu to pravé zadní kolo netočí. Až ke konci jo. Když jedu a vidím před sebou šlamastiku, rovnou tam strčím uzávěrku na mojem V3skovým diferáku. A je to hyml znát, když pak musí traktůrek zatáhnout, že bere uzávěrka.
A ještě bych na předek šupnul víc zavaží. Aby taky víc zatáhl. Klidně sundavací a zas tam dací.

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7804
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Stavba malého LKT

#13 Nový příspěvek od Chose11 »

Oto , tohle jsem si říkal ihned když jsem to video sledoval, ale nechtěl jsem se tady někoho dotknout, nafta letí komínem, pneu se hobluje o asflat, chce to trochu víc používat hlavu při řízení.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Ivan94
Příspěvky: 36
Registrován: pát pro 01, 2023 3:56 pm
Bydliště: Rožňava

Re: Stavba malého LKT

#14 Nový příspěvek od Ivan94 »

Tak aby som doplnil nebudem s tým ťahať extrémne veľké stromy chcem to len na svoje využitie ale zase keď sú tie Avia nápravy slabé tak ich nechcem,chcel som ich hlavne kôli kvapalinovým brzdám radšej potom pôjdem do V3S náprav akurát rozmýšľam či dve zadné na klasika spôsob LKT alebo dve predné a dodať uzávierky na spôsob JCB máte tu niekto s takým niečím skúsenosti??? A taktiež s prerábkou vzduchových bŕzd na kvapalinové

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20652
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Stavba malého LKT

#15 Nový příspěvek od ota »

Jelikož nefunguje tady vyhledávání už si nevzpomenu kde to je. Možná si někdo vzpomene. Ale řešilo se tady předělání brzd na V3skové nápravě na hydraulické prasátka. Co vím, známej to měl na tahla. Ale chvíli s tím laboroval, ten pákový převod musel vyšpekulovat několika změnama na táhlech. Nakonec to jakš takš brzdilo. Ale ten vzduch to je jistota, to funguje nejlíp.
Zse u toho jestli kloubovej, nebo zatáčení klasicky. Kloubovej bývá vratkej pak v tahu třeba na laně navijákem. Kor když je na předku rampovač. A zvedne cosi delšího a ke straně. Tady mají velkej kolovej nakladač. Vezme plnou lžíci a kdyby dal plnej rejd a na svahu musí mít lopatu kousek nad zemí jak je to vratký. Jde o správné rozložení váhy a těžiště. Profi stroje to mají zmáknutý. Ale domádo je jiná.
Zatáčecí nápravy třeba z té V3sky budou dražší než klasické. Ale zase pak kdyby zatáčely obě dvě byla by to dost výhoda třeba v tom lese.
Jistě ostatní mají zkušenosti a také z vlastních zkušeností poradí. 8)

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“