Vím, občas jsem nakouknul do tématu o obráběcích strojích, tak jsem viděl, že máš vertikální frézku
Vezmu to postupně.....na traktoru jsem udělal jenom pár věcí. Konečně jsem upravil hadici vedoucí k chladiči. Onehdá jsme zvolili nevhodné místo a hadice byla moc zlomená/zmáčknutá a vždycky se hrozně spuchřela
Odmontoval jsem chladič a vyndal rám držící vrtuli. Vypálil nový otvor plazmou, původní jsem zavařil a poté vše vrátil na traktor. Nakoupil jsem nějaké hadice z Favorita a z těch to nějak spáchal
Loni, když jsem zveřejňoval video z obcházky Isuzetoru při zazimování, zmiňoval jsem tam, že chčije nafta na dvou místech....to byly primární práce na letošek. První únik byl z vratky nafty přímo nad nádrží. Tenkrát jsem použil trubičku moc velkého průměru, takže hadička dostala požrat už při nasazování....no nevydržela to. Musel jsem tedy nádrž vypustit a odmontovat - dokonce mi musela pomoct i Tatra (viz foto
). Původní trubičky se uřízly a naletoval jsem nové, takže první únik vyřešen
Ještě, než ale došlo k opravě, musel jsem použít traktor jako pojízdné lešení - vyvazovali jsme kabel. Bláhově jsem strčil hadičku přepadu nafty do PET flašky - v životě bych neřekl, co tam teče nafty
Po pár minutách volnoběhu byla flaška plná
Vydržel jsem to pár flašek to vylejvat, ale poté jsem strčil hadičku přímo do nádrže....tak už se dalo něco dělat
Taky jsem se po dvou letech viděl s velkým kamarádem tady s fóra - Radimem Strnadem
Předloni jsme byli s manželkou u nich a teď si udělal Radim s celou rodinou výlet k nám
Samozřejmě jsem ho vzal podívat se k Isuzetoru. Hned jak jsme dorazili na místo, zjistil jsem, že jsem doma zapomněl klíček od zapalování
Volat jsem odemknul tak, že jsem odmontoval spínací skřínku a nastartoval jsem drátama
Vyjel jsem z traktorem, udělal pár manévrů a pak tam pustil Radima. Jenom si ho prolezl, posadil se a osahal kde co, ale projet se nechtěl, protože mi to fluše ten olej z výfuku
No, ale viděl, že řídit Isuzetor není taková výhra.....řízení jde ztuha, brzdy žádný a ještě byla uvolněná řadící páka (víc info dole), takže žádnej med
No snad hodí zpětnou vazbu, jaký to bylo vidět něco, co zná z jen z fotek a najednou stát u toho
Hned druhý den po Radimovo odjezdu jsem se vydal na traktor a rozhodl se jednou pro vždy vypořádat s problémem řadící páky - už mnohokrát se mi tam totiž střihl šroub (M6). Celý mechanizmus fofrklacku jsem vyndal, odvezl si ho domů, pořádně vyčistil, promazal a natřel. Namísto šroubu jsem to celé provrtal a natloukl pružný kolík - ten by měl být mnohem odolnější
Co se týče toho druhého úniku nafty, tak mi až s odstupem času došlo, proč to začalo chcát u vstřiků
Loni jak jsem dělal s traktorem na zahradě a došla mi nafta, tak se to samozřejmě zavzdušnilo. Já blbec jsem si při povolování nepodržel vstřik a při povolování trubky se mi pootočil celý vstřik a prasklo potrubí, které je mezi vstřikama (vratka nafty). Nesnáším tyhle kovové spoje! Trubička se samozřejmě nalomila a už to chcalo. Letos jsem sběrné potrubí vyndal, že autogenem naletuju trubičku k "banju" zpátky a kovovou trubičku nahradím gumovou, takže i když se vstřik případně protočí, nedojde ke katastrofě. Taky jsem se nějak bavil s kamarádem a přišel jsem na to, že ten "olej" co mi chčije z výfukových svodů (respektive z jednoho válce) vůbec nemusí být olej ale právě nespálená nafta! Na to konto jsem vyndal vstřiky všechny a jel jsem k němu na měřák. Když to shrnu....relativně dobrej vstřik byl jenom jeden, ostatní stály za
Ten jeden dle jeho slov být "totál". Tvar stříkající nafty, jak koště, pokaždý otevíral při jiným tlaku....předpokládám, že to byl ten z problématického válce. No objednali si nové trysky, už měsíc je mám, ale ještě jsem to nestihl vyměnit. Obávám se, že letos na novoroční start nedojde....