Traktor od Novak - generální oprava.
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
No ale proč ste tedy nevzali rovnou s uzávěrou?
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
Za prvé nevím jestli tyhle diferáky z Desty 1622 vůbec uzávěrku mají.Angel píše:No ale proč ste tedy nevzali rovnou s uzávěrou?
Za druhé jich není moc k sehnání. Sehnali jsme náhradní, ale má vyštípaný jedno portálový kolo, tak potom z těch 2 difů uděláme jeden.
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
Že by ho neměli se mi nezdá ale jak jdou sehnat to nevím. Ačkoli na bazoši sem jich viděl mrak, jen nevím zda ty samé. A ještě jedna otázečka to by tedy nešla použít náprava jiná?
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
Tento traktor jsem stavěl na začátku 90 let a tehdy jsem sehnal téměř "za flašku" tento diferák s převodovkou, která na něj pasuje přímo na přírubu a kola vč. pneumatik. Takže jsem to celé obestavěl rámem a hnal to Octávkou s orig převodovkou. Těď jsme právě měnili jen ten pohon s 1. přev., kterej tam zapad jen s malejma úpravama (jak je shora uvedeno).Angel píše:Že by ho neměli se mi nezdá ale jak jdou sehnat to nevím. Ačkoli na bazoši sem jich viděl mrak, jen nevím zda ty samé. A ještě jedna otázečka to by tedy nešla použít náprava jiná?
Předělávat jinej zadek už by se nevyplatilo, to snad už raděj stavět novej traktor z jinejch komponent
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
Přesně tak. Já svůj stroj (prakticky klon toho co postavil Novak na začátku) koupil ve formě vraku, taky právě hlavně kvůli téhle parádní sestavě, která vlastně tvoří parádní zadek stroje s reverzem . Měnit to se fakt nevyplatí a je to pak prostě jinej stroj
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
Dobrý den,
již nějakou dobu sleduji generální opravu pana Nováka a rád bych taky přispěl svou špetkou do mlýna...
Mám doma podobný malotraktor, sestavy jako má, resp. měl pan Novák - motor Š Octavia (1202) + převodovka a rozvodovka z desty. Výroba r. 1981. Co se týče zkušeností s využitím rozvodovky a převodovky z desty tak mám zatím jen ty dobré, radši to zaklepu... Výhoda těchto rozvodovek spočívá v jejich velké váze a tudíž i následném velice příznivém součiniteli záběru např. při orbě. Několikrát jsem se setkal s malotraktory domácí výroby, u kterých byly použity lehčí, menší rozvodovky např. z Oktávky. Při tahu na zhoršených adhézních podmínkách malotraktor stál a kola se protáčela, teda spíš jen jedno. Problémy s tím, že při sestavě motor + převodovka a rozvodovka z desty lze při jízdě dopředu využívat pouze dvě rychlosti (jelikož převodovka s rozvodovkou vlastně couvá) se mému dědovi s taťkem podařilo vyřešit tím, že v rozvodovce otočily talířové kolo a změnili tak smysl otáčení kol nápravy. Po této úpravě bylo umožněno používat dopředu již 3 rychlosti a na reverz rychlosti dvě jako tomu bylo na VZV. Nevýhodu lze spatřit, jak jste tu již řešili, v absenci uzávěrky. Doufám, že se to panu Novákovi podaří nějak vyřešit, abych se mohl nechat inspirovat Prozatím to mám řešeno rozdělovačem brzdného tlaku (ze Zetoru 30), když mi jedno kolo začne prokluzovat, tak ho přibrzdím a pohon od motoru se přesune na kolo druhé, podobný princip jako systém EDS u osobních aut, teda až na tu elektroniku
již nějakou dobu sleduji generální opravu pana Nováka a rád bych taky přispěl svou špetkou do mlýna...
Mám doma podobný malotraktor, sestavy jako má, resp. měl pan Novák - motor Š Octavia (1202) + převodovka a rozvodovka z desty. Výroba r. 1981. Co se týče zkušeností s využitím rozvodovky a převodovky z desty tak mám zatím jen ty dobré, radši to zaklepu... Výhoda těchto rozvodovek spočívá v jejich velké váze a tudíž i následném velice příznivém součiniteli záběru např. při orbě. Několikrát jsem se setkal s malotraktory domácí výroby, u kterých byly použity lehčí, menší rozvodovky např. z Oktávky. Při tahu na zhoršených adhézních podmínkách malotraktor stál a kola se protáčela, teda spíš jen jedno. Problémy s tím, že při sestavě motor + převodovka a rozvodovka z desty lze při jízdě dopředu využívat pouze dvě rychlosti (jelikož převodovka s rozvodovkou vlastně couvá) se mému dědovi s taťkem podařilo vyřešit tím, že v rozvodovce otočily talířové kolo a změnili tak smysl otáčení kol nápravy. Po této úpravě bylo umožněno používat dopředu již 3 rychlosti a na reverz rychlosti dvě jako tomu bylo na VZV. Nevýhodu lze spatřit, jak jste tu již řešili, v absenci uzávěrky. Doufám, že se to panu Novákovi podaří nějak vyřešit, abych se mohl nechat inspirovat Prozatím to mám řešeno rozdělovačem brzdného tlaku (ze Zetoru 30), když mi jedno kolo začne prokluzovat, tak ho přibrzdím a pohon od motoru se přesune na kolo druhé, podobný princip jako systém EDS u osobních aut, teda až na tu elektroniku
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
Mám za to, že jsem to tu už psal, ale zopakuji. Mám stejnou převodovku z Desty, a mám na ní dodělanou uzávěrku. Mám to i nafoceno, ale nedají se tam moc fotit detaily - je to hluboko a ve stísněném prostoru. Mohu poskytnout pro inspiraci. Nedělal jsem to, už jsem to tak koupil .
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
Zdravím Vás a díky za příspěvek, jsem rád za každý, moje práce je celkem nezajímavá, spíš jsou dnes sledovaný tarktory 4 x 4. Tu uzávěrku díky inspiraci z fotek TERABLICKA již máme se zetěm vymyšlenouAdam P. píše:Dobrý den,
již nějakou dobu sleduji generální opravu pana Nováka a rád bych taky přispěl svou špetkou do mlýna...
Mám doma podobný malotraktor, sestavy jako má, resp. měl pan Novák - motor Š Octavia (1202) + převodovka a rozvodovka z desty. Výroba r. 1981. Co se týče zkušeností s využitím rozvodovky a převodovky z desty tak mám zatím jen ty dobré, radši to zaklepu... Výhoda těchto rozvodovek spočívá v jejich velké váze a tudíž i následném velice příznivém součiniteli záběru např. při orbě. Několikrát jsem se setkal s malotraktory domácí výroby, u kterých byly použity lehčí, menší rozvodovky např. z Oktávky. Při tahu na zhoršených adhézních podmínkách malotraktor stál a kola se protáčela, teda spíš jen jedno. Problémy s tím, že při sestavě motor + převodovka a rozvodovka z desty lze při jízdě dopředu využívat pouze dvě rychlosti (jelikož převodovka s rozvodovkou vlastně couvá) se mému dědovi s taťkem podařilo vyřešit tím, že v rozvodovce otočily talířové kolo a změnili tak smysl otáčení kol nápravy. Po této úpravě bylo umožněno používat dopředu již 3 rychlosti a na reverz rychlosti dvě jako tomu bylo na VZV. Nevýhodu lze spatřit, jak jste tu již řešili, v absenci uzávěrky. Doufám, že se to panu Novákovi podaří nějak vyřešit, abych se mohl nechat inspirovat Prozatím to mám řešeno rozdělovačem brzdného tlaku (ze Zetoru 30), když mi jedno kolo začne prokluzovat, tak ho přibrzdím a pohon od motoru se přesune na kolo druhé, podobný princip jako systém EDS u osobních aut, teda až na tu elektroniku
stačí již "jen to udělat". Asi to bude otázka příští zimy. Teď po chvilkách doděláváme ten pohon a již to jezdí, jen dodělat lak na kapotě a blatnících. Přes léto potřebujem aby byl pojízdný a v zimě uděláme ten zadek. O dělených brzdách jsem také uvažoval, ale ta uzávěra bude asi lepší. Kde bych našel ten Váš traktor, jestli jste na foru. Zdravím Vás.
-
- Příspěvky: 496
- Registrován: stř lis 19, 2008 10:19 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
měl sem doma taky destu 1622,šperu neměla,a nikdy sem na tenhle tip s uzávěrkou v čechách nenarazilnovak píše:Za prvé nevím jestli tyhle diferáky z Desty 1622 vůbec uzávěrku mají.Angel píše:No ale proč ste tedy nevzali rovnou s uzávěrou?
Za druhé jich není moc k sehnání. Sehnali jsme náhradní, ale má vyštípaný jedno portálový kolo, tak potom z těch 2 difů uděláme jeden.
jinak traktůrek je jak seriovka
jen sem se chtěl ještě zeptat,ty gumy co tam byly,měly vůbec nějakej záběr?mam totiž doma taky tyhle15,3 z bobka ale maj tak max 1,5cm vzorku,jestli to má cenu vůbec nazouvat (na traktůrku mam sjety celoročky,na nový zatim nejsou finance)
diky
neuznavam slovo "nejde",všechno jde něco holt na h....
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
Díky, k seriovce to má opravdu daleko. Když jsem ten traktor dodělal (cca rok 94 - 95) tak jsem tam dal ty sjeté z Bobka jedna měla asi 1cm a druhá asi 1/2. Jiný jsem tenkrát nesehnal tak co mi zbejvalo.Vlada píše:měl sem doma taky destu 1622,šperu neměla,a nikdy sem na tenhle tip s uzávěrkou v čechách nenarazilnovak píše:Za prvé nevím jestli tyhle diferáky z Desty 1622 vůbec uzávěrku mají.Angel píše:No ale proč ste tedy nevzali rovnou s uzávěrou?
Za druhé jich není moc k sehnání. Sehnali jsme náhradní, ale má vyštípaný jedno portálový kolo, tak potom z těch 2 difů uděláme jeden.
jinak traktůrek je jak seriovka
jen sem se chtěl ještě zeptat,ty gumy co tam byly,měly vůbec nějakej záběr?mam totiž doma taky tyhle15,3 z bobka ale maj tak max 1,5cm vzorku,jestli to má cenu vůbec nazouvat (na traktůrku mam sjety celoročky,na nový zatim nejsou finance)
diky
Velice špatný to bylo jen při orbě, ale toho jsem brzo zanechal. Na běžný ježdění kolem baráku a na skládku to do teďka vystačilo. Teď jsme tam dali ty Voltyre a to už by oralo asi i bez ty uzávěrky.
Zase to teď na jaře trochu devastuje trávník. Uzávěrku tam ale uděláme, potřebujeme jezdit horším terénem, pořídili jsme štěpkovač a potřebujem ho tahat kde se dá - kde je matroš. Už jsme předpokládali, že bude hotovo ale tekla hydraulika, gufera na zadku a pořád nějaké drobnosti.
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
Tady je foto brzd při výměně gufer.
Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo neví kde sehnat buď nové kompl. válečky, neb aspoň koplet gumičky.
Zatím to brzdí ale ty prachovky jsou už rozpraskaný. Sem jsem dal z toho náhr. zadku co tam bylo dobrý.
Přemýšleli jsme, když jsme zvětšovali rozchod předních kol, jestli tam nedodělat brzdy. Brzd pumpu tam mám ze žigula, každý okruh na jedno kolo. Docela to brzdí, ale rezerva je vždycky lepší. asi by se museli udělat atip. kotouče a nějaké malé třmeny.
Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo neví kde sehnat buď nové kompl. válečky, neb aspoň koplet gumičky.
Zatím to brzdí ale ty prachovky jsou už rozpraskaný. Sem jsem dal z toho náhr. zadku co tam bylo dobrý.
Přemýšleli jsme, když jsme zvětšovali rozchod předních kol, jestli tam nedodělat brzdy. Brzd pumpu tam mám ze žigula, každý okruh na jedno kolo. Docela to brzdí, ale rezerva je vždycky lepší. asi by se museli udělat atip. kotouče a nějaké malé třmeny.
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
Zdravím Vás,novak píše:Tady je foto brzd při výměně gufer.
Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo neví kde sehnat buď nové kompl. válečky, neb aspoň koplet gumičky.
Zatím to brzdí ale ty prachovky jsou už rozpraskaný. Sem jsem dal z toho náhr. zadku co tam bylo dobrý.
Přemýšleli jsme, když jsme zvětšovali rozchod předních kol, jestli tam nedodělat brzdy. Brzd pumpu tam mám ze žigula, každý okruh na jedno kolo. Docela to brzdí, ale rezerva je vždycky lepší. asi by se museli udělat atip. kotouče a nějaké malé třmeny.
momentálně nikde na fóru fotky nemám, zkusím doma nějaké najít, nebo vyfotit a umístím je sem. Brzdové válečky jsem řešil cca. před 5ti lety. Měj sem opotřebované gumičky na čelistnících v brzdovém válečku. Nové jsem sehnal ve firmě Mátl a Bula v Rajhradě u Brna : http://www.matl-bula.cz/. Naštěstí se na některých nových destách používají pořád stejné brzdové válečky jako před 30ti lety.
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
Dej pak vědět kolik to stojí . Jinak brzdy na předek jedině pokud nebudeš mít brzdy dělený (půlený), protože to by asi nedělalo dobrotu... Takže buď teda uzávěrku a zrušit dělený brzdy a brzdit všechny kola, nebo nech brzděnej jen zadek .
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
Já je dělený nemám, psal jsem, že je tam pumpa ze Žigula, každý okruh na jedno zadní kolo.Terablick píše:Dej pak vědět kolik to stojí . Jinak brzdy na předek jedině pokud nebudeš mít brzdy dělený (půlený), protože to by asi nedělalo dobrotu... Takže buď teda uzávěrku a zrušit dělený brzdy a brzdit všechny kola, nebo nech brzděnej jen zadek .
Re: Traktor od Novak - generální oprava.
Jo těším se na nějaké fotky, protože těch traktorů z té Desty jsem viděl zatím jen dva, taky si myslím, že je to dobré řešení, takové kompaktní a dost těžké - těžiště dost nízko. Jak jsme teď studovali ten zadek na tu špéru, tak si myslím, že by mohlo něco vydržet, zdá se to vše velice tuhé a robusní. Slabší článek je ta převodovka, máme jí dost opotřebovanou, už jsme dohnali ty nejhorší kola, tak s tou špérou se tam přehodí. Já na tý skříni řadím jen za klidu, teď už konečně všechny 3 kvalty a za jízdy jen na tý Multikáře. Taky to snad bude výrazně úspornější s tou Slávií, ale trochu míň kobyl. Maximálka zůstala asi stejná i když teď můžu na Destě dát i trojku, protože ta Slávia točí míň než Octávka.Adam P. píše:Zdravím Vás,novak píše:Tady je foto brzd při výměně gufer.
Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo neví kde sehnat buď nové kompl. válečky, neb aspoň koplet gumičky.
Zatím to brzdí ale ty prachovky jsou už rozpraskaný. Sem jsem dal z toho náhr. zadku co tam bylo dobrý.
Přemýšleli jsme, když jsme zvětšovali rozchod předních kol, jestli tam nedodělat brzdy. Brzd pumpu tam mám ze žigula, každý okruh na jedno kolo. Docela to brzdí, ale rezerva je vždycky lepší. asi by se museli udělat atip. kotouče a nějaké malé třmeny.
momentálně nikde na fóru fotky nemám, zkusím doma nějaké najít, nebo vyfotit a umístím je sem.
Brzdové válečky jsem řešil cca. před 5ti lety. Měj sem opotřebované gumičky na čelistnících v brzdovém válečku. Nové jsem sehnal ve firmě Mátl a Bula v Rajhradě u Brna : http://www.matl-bula.cz/. Naštěstí se na některých nových destách používají pořád stejné brzdové válečky jako před 30ti lety.