teda aby som sa vysomáril - samotná rýchlosť navijania zostane závisla od otáčok motora a zaradeného stupňa v hl. prevodovke. A ak nechcem posúvať, tak v prídavnej zaradím neutral. Je to tak ? Vďakaharijaro píše:ked chces pouzivat navijak mal by si mat na pridavnej prevodovke paku ktorou prepinas cesta-teren v neutrali na hlavnej prevodovke zaradit kvalt od 1-4 a na pridavke zapnut pohon navijaku. da sa naraz aj tahat aj posuvat a ci budes mat zaradenu redukovanu alebo nie ti ovplyvni akurat rychlost jazdy ale rychlost navijania bude ta ista. jedinou nevyhodou je ze ked sa budes posuvat aj tahat tak sa ti bude horsie vypinat pohon navijaku (respekt. budes musiet cuvnut) lebo kolesa v rozvodovke budu zosponovane
ako začať-pozrime sa na to spolu
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
Ak máte niekto skúsenosť s doma robenou vyrovnávacou prevodovkou bez zmeny zmyslu otáčania (3 ozubené kolieska) prosím o radu. Chcem za motor z Favorita použiť original prevodovku so zavareným diferenciálom a ďalej prídavna, diferenciál a reduktory z V3S-ky. Kolesa Furgon 7.50-16. Chce to však zvýšiť rýchlosť a podľa prepočtu zhruba 0,70:1, čo znamená prevod do rýchla. Túto prevodovku vložím za výstup z dif. Favorit a pred prídavnu z V3s. Obávam sa však či pnutie medzi prvým väčším kolieskom a ďalším menším nebude na doma robený prevod príliš veľké. Preto ak ste niekto takýto prevod robil, alebo ho máte vo svojom stroji prosím o skúsenosti. Ďakujem
- jirik610
- Příspěvky: 1774
- Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
za difem z favorita je na spátečku největší krouťák a ani tak není tak drastickej- což by ti měla relativně stačit hřídel z ocele 11220xx o síle cca 32mm - to znamená že třída ocele 14 by mohla být cca 20mm síla - to znamená že bych nešel pod kolo modulu ozubu 3,5 to je třeba pajšl převodovky oktávka (1203)- tak by to udělaly ve fabrice - to znamená že ideál je tak modul 4+ což už je nezničitelny tím výkonem co dává ten motor ---- prostě já bych to vyráběl ze soukolí hlavní převodovky V3s což je modul 4,5 - a soukolí co mám doma je poměr 0,82:1 což by ti snad mohlo stačit - nebo líp vykuchej z přídavky v3s soukolí silniční rychlosti + jedno kolo z pohonu předku a seš na svejch 0,73 - prostřdní kolo nehraje roli převod se počítá jen na těch dvou na vstupu a výstupu síly a ta přídavka je na to asi nejlepší dárce řekl bych hlavně protože dvě kola ze tří kola se dají dát na drážkovany hřídele na tom jednom je klínek a to velky pro pohon je teda přez přesuvníkvalsorim píše:Ak máte niekto skúsenosť s doma robenou vyrovnávacou prevodovkou bez zmeny zmyslu otáčania (3 ozubené kolieska) prosím o radu. Chcem za motor z Favorita použiť original prevodovku so zavareným diferenciálom a ďalej prídavna, diferenciál a reduktory z V3S-ky. Kolesa Furgon 7.50-16. Chce to však zvýšiť rýchlosť a podľa prepočtu zhruba 0,70:1, čo znamená prevod do rýchla. Túto prevodovku vložím za výstup z dif. Favorit a pred prídavnu z V3s. Obávam sa však či pnutie medzi prvým väčším kolieskom a ďalším menším nebude na doma robený prevod príliš veľké. Preto ak ste niekto takýto prevod robil, alebo ho máte vo svojom stroji prosím o skúsenosti. Ďakujem
Je těžky bejt debil konkurence je veliká
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
Vďaka, dal si mi celkom vyčerpávajúci tip, aj napriek tomu sa spýtam, čo si myslíš o takto robenej prevodovke v domácich podmienkach s možnosťou sustruhu na domčeky ložísk. Tie by som chcel vložiť do bočných dielov, vyvariť a vstup a výstup utesniť semeringom. Niečo podobné ako ta na obrázku. O hrúbku hriadelí sa nebojím, skôr mi ide o bočné steny a tie domce na ložiská, aby ich nevytrhalo.jirik610 píše: za difem z favorita je na spátečku největší krouťák a ani tak není tak drastickej- což by ti měla relativně stačit hřídel z ocele 11220xx o síle cca 32mm - to znamená že třída ocele 14 by mohla být cca 20mm síla - to znamená že bych nešel pod kolo modulu ozubu 3,5 to je třeba pajšl převodovky oktávka (1203)- tak by to udělaly ve fabrice - to znamená že ideál je tak modul 4+ což už je nezničitelny tím výkonem co dává ten motor ---- prostě já bych to vyráběl ze soukolí hlavní převodovky V3s což je modul 4,5 - a soukolí co mám doma je poměr 0,82:1 což by ti snad mohlo stačit - nebo líp vykuchej z přídavky v3s soukolí silniční rychlosti + jedno kolo z pohonu předku a seš na svejch 0,73 - prostřdní kolo nehraje roli převod se počítá jen na těch dvou na vstupu a výstupu síly a ta přídavka je na to asi nejlepší dárce řekl bych hlavně protože dvě kola ze tří kola se dají dát na drážkovany hřídele na tom jednom je klínek a to velky pro pohon je teda přez přesuvník
- jirik610
- Příspěvky: 1774
- Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
přemýslel sem nad podobnou převodovkou ovšem jen dvě kola pro vyrovnání otáček přední a zadní nápravy měla podobny převod , jen byla postavená tak aby měnila směr otáček - de o to že musíš nechat kolům vůle , de o to že domečky na ložiska se ti stáhnou jak na ně začneš vařit a de o to abys to měl v ose - protže sem nesehnal nic jinyho doufal sem že do 15mm tlusté plotny díry vyřežu vykružovákem na ocel - chce to ale hodně dobrou velkou stojanovou vrtačku s malejma otáčkama nebo frézku protože jinač spáliš vykružovák - vyrobit to de to problém není , jen se musí vědět že může být ta převodovka hlučnější ale to bych v zásadě neřešilvalsorim píše:Vďaka, dal si mi celkom vyčerpávajúci tip, aj napriek tomu sa spýtam, čo si myslíš o takto robenej prevodovke v domácich podmienkach s možnosťou sustruhu na domčeky ložísk. Tie by som chcel vložiť do bočných dielov, vyvariť a vstup a výstup utesniť semeringom. Niečo podobné ako ta na obrázku.jirik610 píše: za difem z favorita je na spátečku největší krouťák a ani tak není tak drastickej- což by ti měla relativně stačit hřídel z ocele 11220xx o síle cca 32mm - to znamená že třída ocele 14 by mohla být cca 20mm síla - to znamená že bych nešel pod kolo modulu ozubu 3,5 to je třeba pajšl převodovky oktávka (1203)- tak by to udělaly ve fabrice - to znamená že ideál je tak modul 4+ což už je nezničitelny tím výkonem co dává ten motor ---- prostě já bych to vyráběl ze soukolí hlavní převodovky V3s což je modul 4,5 - a soukolí co mám doma je poměr 0,82:1 což by ti snad mohlo stačit - nebo líp vykuchej z přídavky v3s soukolí silniční rychlosti + jedno kolo z pohonu předku a seš na svejch 0,73 - prostřdní kolo nehraje roli převod se počítá jen na těch dvou na vstupu a výstupu síly a ta přídavka je na to asi nejlepší dárce řekl bych hlavně protože dvě kola ze tří kola se dají dát na drážkovany hřídele na tom jednom je klínek a to velky pro pohon je teda přez přesuvník
Je těžky bejt debil konkurence je veliká
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
S tými obmedzeniami som trošku aj počítal a som vcelku rád, že mi to niekto potvrdil a tiež dúfam že to v konečnom vyhotovení nebude robiť neplechu. Vďaka za rady.jirik610 píše:přemýslel sem nad podobnou převodovkou ovšem jen dvě kola pro vyrovnání otáček přední a zadní nápravy měla podobny převod , jen byla postavená tak aby měnila směr otáček - de o to že musíš nechat kolům vůle , de o to že domečky na ložiska se ti stáhnou jak na ně začneš vařit a de o to abys to měl v ose - protže sem nesehnal nic jinyho doufal sem že do 15mm tlusté plotny díry vyřežu vykružovákem na ocel - chce to ale hodně dobrou velkou stojanovou vrtačku s malejma otáčkama nebo frézku protože jinač spáliš vykružovák - vyrobit to de to problém není , jen se musí vědět že může být ta převodovka hlučnější ale to bych v zásadě neřešilvalsorim píše:Vďaka, dal si mi celkom vyčerpávajúci tip, aj napriek tomu sa spýtam, čo si myslíš o takto robenej prevodovke v domácich podmienkach s možnosťou sustruhu na domčeky ložísk. Tie by som chcel vložiť do bočných dielov, vyvariť a vstup a výstup utesniť semeringom. Niečo podobné ako ta na obrázku.jirik610 píše: za difem z favorita je na spátečku největší krouťák a ani tak není tak drastickej- což by ti měla relativně stačit hřídel z ocele 11220xx o síle cca 32mm - to znamená že třída ocele 14 by mohla být cca 20mm síla - to znamená že bych nešel pod kolo modulu ozubu 3,5 to je třeba pajšl převodovky oktávka (1203)- tak by to udělaly ve fabrice - to znamená že ideál je tak modul 4+ což už je nezničitelny tím výkonem co dává ten motor ---- prostě já bych to vyráběl ze soukolí hlavní převodovky V3s což je modul 4,5 - a soukolí co mám doma je poměr 0,82:1 což by ti snad mohlo stačit - nebo líp vykuchej z přídavky v3s soukolí silniční rychlosti + jedno kolo z pohonu předku a seš na svejch 0,73 - prostřdní kolo nehraje roli převod se počítá jen na těch dvou na vstupu a výstupu síly a ta přídavka je na to asi nejlepší dárce řekl bych hlavně protože dvě kola ze tří kola se dají dát na drážkovany hřídele na tom jednom je klínek a to velky pro pohon je teda přez přesuvník
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
mám možnosť ziskať motor z Fiat Tipo 1,7 d. r.v. okolo 1990, nemáte niekto skusenosti s týmto motorom čo sa týka výkonu, spoľahlivosti a vôbec vhodnosti použitia v traktoríku s prevodovkou a ostatnými komponentami V3s. Použitie bežné na malom poli, záhrade a ľahko v lese.
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
Rozhodol som sa dať na forum niekoľko obrázkov môjho starého traktoríka, ktorý potrebujem prerobiť (alebo skôr postaviť niečo nové). Chystám sa na to už dlhšie, ale kôli zdravotným problémom sa to stále odkladá a ešte nie je jasné kedy sa k tomu dostanem. Stroj je starý asi 15 rokov, robil sa narýchlo aby bolo čím potiahnuť poľnohospodárske náradie a vozík, tak sa naňho aj tak pozerajte. Nebyť problémov s motorom a chýbajúcej hydrauliky ešte by behal aj teraz.
Neskôr dám aj nejaké detaily, pravdaže len ak vás to bude zaujímať
http://postimage.org/image/nuluupkj3/
http://postimage.org/image/65u4338rz/
http://postimage.org/image/s6agjprfz/
http://postimage.org/image/nyfoayq0f/
Neskôr dám aj nejaké detaily, pravdaže len ak vás to bude zaujímať
http://postimage.org/image/nuluupkj3/
http://postimage.org/image/65u4338rz/
http://postimage.org/image/s6agjprfz/
http://postimage.org/image/nyfoayq0f/
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
Zaujímalo by ma aké náročné je skrátiť zadnú nápravu z Avia 15/20 a 21. Ak niekto tieto nápravy skracoval, prosím o radu, nejaké foto, prípadne ma naveďte na takéto vlákna.
Ešte ku nápravam A30/31, či je to podobné, preto že na niektorých sú aj uzávierky, aj keď na nich netrvám.
Ešte ku nápravam A30/31, či je to podobné, preto že na niektorých sú aj uzávierky, aj keď na nich netrvám.
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
Dnes prebehla v mediach konečne priaznivá správa aj pre staviteľov domácich traktorov
Zmenou cestného zákona by všetky takéto „na kolene“ postavené dopravné prostriedky mali dostať zvláštne evidenčné číslo a to im umožní využívať cesty tretej triedy, miestne a účelové komunikácie. Ale len za dobrej viditeľnosti.
„Účelom predkladaného návrhu zákona je podľa predkladateľov umožniť obyvateľom Slovenskej republiky legálne používanie vozidiel, ktoré používajú na drobné poľnohospodárske a lesné práce a ktoré nie sú oficiálne schválené na prevádzku v cestnej premávke,“ píše sa v predkladacej správe.
Zmenou cestného zákona by všetky takéto „na kolene“ postavené dopravné prostriedky mali dostať zvláštne evidenčné číslo a to im umožní využívať cesty tretej triedy, miestne a účelové komunikácie. Ale len za dobrej viditeľnosti.
„Účelom predkladaného návrhu zákona je podľa predkladateľov umožniť obyvateľom Slovenskej republiky legálne používanie vozidiel, ktoré používajú na drobné poľnohospodárske a lesné práce a ktoré nie sú oficiálne schválené na prevádzku v cestnej premávke,“ píše sa v predkladacej správe.
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
A u nás zase prd
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
len aby to ešte prešlo a netešili sme sa predčasne. Aj tak si myslím že je to hlavne preto, že za tie zvláštne ŠPZ-ky vyberú viac než na pokutách. Ale potešilo by to.Terablick píše:A u nás zase prd
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
Kdyby stálo povolení třeba i 100 Euro, stojí to za to jezdit ofiko po silnici Možná i 200 by asi člověk dal (jednou - ne každej rok nebo tak)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
Zdravim vas vie niekto aka je roztec srobov na kolese v3s?
Re: ako začať-pozrime sa na to spolu
8x 275 mm a středová díra 221 mm.1ramon21 píše:Zdravim vas vie niekto aka je roztec srobov na kolese v3s?