Stavba malého LKT
Re: Stavba malého LKT
Chose11-Megy to v komentářích vysvětluje....ja bych postupoval stejně.....pokus bez uzávěrek,protože jde dobře zatočit.....akorát ja bych první zamykal zadek,tam je váha,on šel opačně a zamkl předek.....a jak sám píše,zadek potom zamykal taky,ale nechtěl zaskočit.
Re: Stavba malého LKT
Asi záleží na seřízení, opotřebení. Mě jde uzávěrka lehonce, prsty zařadit. Chce to ale postup. Už když vidím, že ji bude třeba v klidu ji tam zasunu. Jde to opravdu lehce. Zatáčet s předním náhonem mi taky vcelku jde i s uzávěrkou. Většinou tu uzávěrku dávám, abych projel, vyjel nějakým marastem a z většiny potřebuju jet spíš rovně. Pak když je to za mnou, zastavím vyřadím a uzávěrka přez pružinu víceméně vyskočí sama. Bez problémů. To spíš předek to musím lehce couvnout, abych opět lehce vyřadil pohon předku a to ho zařazuju přez synchron. Mám hřídel z převodovky a zařazuju na nì synchronem. Nebo připínám kolo skrz synchron použitej z převodovky. Opět vše lehce. Zařadit uplně bez problému. Vyřadit cuknutím zpátečky, bo je předek asi 5-7% do rychla.
Re: Stavba malého LKT
Nemáte tu niekto robený traktor dve predné V3S nápravy ako ste to riešili prerábku uzávierky, natáčanie kolies otočenie diferenciálu??
Re: Stavba malého LKT
Já mám na Kubotě uzávěru jenom vzadu a jde to hodně poznat na zatáčení,že je zavřená,váha vzadu.U mně v lese dost častá situace,mokro,kolesna s velkym kusem a cesty samá vracečka,vždy první zkusím bez uzávěry,jinak se taky na vracečku nemusím vejít.....čtyřkola má i uzávěru vzadu i vepředu,jak to komplet zamkneš,umí to jet víceméně jenom rovně,rozložení váhy je sfiňa.....Megy celkem ví,co dělá a jak ten jeho vehikl používat,osobně tipuju,že ovládání zadní uzávěry měl plné něčím přisprajclé a to něco kladlo odpor.Teď už má hnanou i nápravu na vlečce,podobná situace už nejspíš nenastane.
Re: Stavba malého LKT
Má tú niekto také riadenie aj cez dve piesty?? Krabý chod nepotrebujem
Re: Stavba malého LKT
Pokud chceš dvě přední nápravy z V3s proti sobě a chceš s tím do lesa, tak věř že kraba potřebuješ. Sice jenom občas, ale je to k nezaplacení. Kdybys jel přes Moravu tak se stav , já ti to půjčím a pochopíš. První řízení sem měl jenom kola proti sobě a velmi rychle sem to předělával na dva písty. To umožní vypnout zadek a řídit jenom předkem. Krab je vedlejší produkt, ale s pařezem mezi kolama, nebo bokem na plotě je fakt boží. Jo a já mám oba diferáky zadní s uzávěrkama a na ně navařený přední koncáky, tak mě to jede motorem do předku. Pepa.
Re: Stavba malého LKT
Gastly rozhodil Jsi nápravy a přehodil celé diferáky i s obalem, nebo jsi jen vsadil zadní diferenciál do předkového obalu? Kdysi kámoš vyndaval obal a jedna nohavice vypadla skoro sama a ta druhá no to byl porod s ní. Asi si klucí tenkrát zukli víc rumu na vpztce a tu díru pro trubku nápravnice zapoměli vystružit a na lisu to slisovali a bylo to. A on to pak mordoval ven.
No jak píšeš, chtělo by to jako manipulátor, jak to má. Když jede po cestě, silnici nechává si řiditelnou jen přední nápravu. Tu zadní si nechá zamčenou, to kvůli kontrole řízení manipulátoru. Tuhle syn nabíral z hromady safalt, škrábanou a je to jiná práce. Zajel podle plotu krabem a nabíral ze strany materiál. Bo z předu je to na sluníčku a tam to bylo tvrdé. Otočil se pak na pětníku. A zase tím krabem jezdil podle plotu a roztahal to pěkně do roviny podle plotu. Hlavně když pak chceš čelák, tak je to paráda s tímhle řízením. Jinak než rejdem kol se netrefíš.
No jak píšeš, chtělo by to jako manipulátor, jak to má. Když jede po cestě, silnici nechává si řiditelnou jen přední nápravu. Tu zadní si nechá zamčenou, to kvůli kontrole řízení manipulátoru. Tuhle syn nabíral z hromady safalt, škrábanou a je to jiná práce. Zajel podle plotu krabem a nabíral ze strany materiál. Bo z předu je to na sluníčku a tam to bylo tvrdé. Otočil se pak na pětníku. A zase tím krabem jezdil podle plotu a roztahal to pěkně do roviny podle plotu. Hlavně když pak chceš čelák, tak je to paráda s tímhle řízením. Jinak než rejdem kol se netrefíš.
Re: Stavba malého LKT
Při zužování sem chtěl dodělat uzávěrky do předních diferáků, ale výrobu ovládání sem vyhodnotil jako nezvládnutelnou. (Rendyho systém z čela difu sem neznal.) Tak sem z kovošrotu dovlekl dva zadní komplet dify a napasoval na ně zkrácený předky. Měl sem kliku všechny nohavice šli vylisovat 12t panenkou. Natlakovaná panenka a hořák na ipu ve dvou lidech v pohodě. Pepa.
Gastly
Keď tam teda na každú nápravu piest aké ovládanie tam potrebujem respektíve z čoho? A keď si tam vymenil tie diferáky za zadné tak ako si riešil aby ti kolesá nešli proti sebe? Stačí jeden otočiť o 180 stupňov?
Re: Stavba malého LKT
Obrázek je tu download/file.php?id=95985&mode=view
Víc je tady viewtopic.php?f=6&t=22329&hilit=Krab%C3%AD+chod+v3s
Tak a možeš študovat. Autor Bear už tu 9 let nebyl a je někde od Liptovskýho Mikuláše .
Diferáky neotáčíš, tím že je dáš hruškama k sobě (na jednu hřídel, tak přední couvá) tak jedou oba na jednu stranu. Pepa.
Víc je tady viewtopic.php?f=6&t=22329&hilit=Krab%C3%AD+chod+v3s
Tak a možeš študovat. Autor Bear už tu 9 let nebyl a je někde od Liptovskýho Mikuláše .
Diferáky neotáčíš, tím že je dáš hruškama k sobě (na jednu hřídel, tak přední couvá) tak jedou oba na jednu stranu. Pepa.
Re: Stavba malého LKT
Jo to vypada sikovne a dobre udelany. A taky je v tom hodne prace nekolik staveb a prestaveb uz jsem delal tak si troufnu rict ze vim o cem mluvim a tady si pan vyhral. Osobne uz bych to dnes od zakladu nestavel. Aby to fungovalo jak ma a alespon trochu vypadalo tak je to dost dilu ty nejsou zrovna levny spoustu strojni prace ta v dnesni dobe taky stoji docela dost at uz elektrika nebo spotrebni material pripadne pokud clovek nema soustruh frezu
tak nekoho zaplatit a nakonec vlastni cas a znalosti prolematiky stavby ktere jsou k nezaplaceni. Pokud chybi znalosti ze stavby neceho podobneho tak je dost pravdepodobne ze prvni stavba bude mit hromadu neduh a nedostatku navic sezere hodne casu. Pokud znalosti jsou tak je dost realne ze se povede sikovny a funkcni stroj na poprve (Nejake upravy se musi delat vzdy) za polovicni cas. Popravde vedsina lidi co maji znalosti se stavbou si vedsinou pokud planuji dalsi stroj si to uz umi spocitat a predstavit proto poridi neco tovarniho. Pak je tu mizive procento ktere stavi i druhy treti traktor a je radost se na to podivat jelokoz uz to maji dost zmaknute. Takovim lidem fandim a drzim palce.
Vizhttps://stroje.bazos.cz/inzerat/1774109 ... by-4x4.phpmoc hezky zacata stavba a i verim ze do toho ty penize dal.
tak nekoho zaplatit a nakonec vlastni cas a znalosti prolematiky stavby ktere jsou k nezaplaceni. Pokud chybi znalosti ze stavby neceho podobneho tak je dost pravdepodobne ze prvni stavba bude mit hromadu neduh a nedostatku navic sezere hodne casu. Pokud znalosti jsou tak je dost realne ze se povede sikovny a funkcni stroj na poprve (Nejake upravy se musi delat vzdy) za polovicni cas. Popravde vedsina lidi co maji znalosti se stavbou si vedsinou pokud planuji dalsi stroj si to uz umi spocitat a predstavit proto poridi neco tovarniho. Pak je tu mizive procento ktere stavi i druhy treti traktor a je radost se na to podivat jelokoz uz to maji dost zmaknute. Takovim lidem fandim a drzim palce.
Vizhttps://stroje.bazos.cz/inzerat/1774109 ... by-4x4.phpmoc hezky zacata stavba a i verim ze do toho ty penize dal.
Re: Stavba malého LKT
No podle fotek ti budu oponovat že zrovna v tomhle inzerátu ví konstruktér co dělá, přední náprava na mě působí obráceně Ackermanem, dost častá chyba samodělů.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Stavba malého LKT
Chose, ackerman je dobre,
pozri kde je svyslí čap,a kde tlači piest
pozri kde je svyslí čap,a kde tlači piest