Stavba traktůrku
- Laslou
- Příspěvky: 389
- Registrován: sob říj 23, 2010 11:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Stavba traktůrku
Ten na fotu z facebooku bych nechtěl ani náhodou. Ještě v té kombinaci vozíku, kde jsou kola až moc ve předu už vůbec ne. Kdysi jsem měl něco podobného. Převodovka Š100, motor 250 a sloužil přes 20let. Převodovku jsem ale zachoval jak je v originále, tj. řazením dopředu. Motor jsem měl vzadu za sedačkou. Závěs na vlečku jsem měl těsně za spojkovým košem, výškově na osu kol. V každém zadním kole jsem měl 50 kg závaží a vepředu pod kapotou to větší z vari. Vzadu kola 6.00- 16 a vepředu 155/14. Převod z motoru na převodovku byl motorkový - na mrkvě upravená rozeta ze zadního kola a na motoru ten nejmenší pastorek, co jsem sehnal. U té rozety jsem měl ještě unašeč s věncem a startoval jsem ho přes kvalt na motoru a neutrálem dole na převodovce originálním startérem ze škodovky.
Chtěl jsem dělat evo2 s podobným konceptem. Taky převodovka Š125 5ti kvalt, dodělání uzávěrka a jako kolové převody portály z V3S. Ale koupil jsem japonce.
Chtěl jsem dělat evo2 s podobným konceptem. Taky převodovka Š125 5ti kvalt, dodělání uzávěrka a jako kolové převody portály z V3S. Ale koupil jsem japonce.
Re: Stavba traktůrku
Pri širke traktora 85cm s 12kami velmi nezatočíš - henten krpec sa otáčal ako keby mal stranové brzdy
Re: Stavba traktůrku
raz som pozeral možno pred 30 rokmi na jeden malotraktor zo š 100 a tam mal namiesto brzdových bubnov portaly asi z T 805ky ktoré mu menili smer jazdy a spomaľovali traktor. Motor bol v predu nad prednou nápravou. Ak človek trochu popremyšľa tak sa da veľa veci poskladať.
Re: Stavba traktůrku
Zítra nafotím jestli ji najdu, mám problém s hromaděním věcí...
Re: Stavba traktůrku
Karel81, kde bude zadná náprava? Takto to vyzerá, akoby mala byť v strede toho rámu... Zatiaľ mi to pripadá, že ti z toho výjde rovnaký traktor, ako si dal tie fotky z FB. To nebude dobré....
Re: Stavba traktůrku
Celé mi to zatím připadá jako blbost, ale nechám se překvapit co z toho vznikne....
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Stavba traktůrku
Podľa mňa mal poslúchnuť Oco13, prevodovku otočiť ako je v aute a motor prepojiť tým dlhým hriadeľom. A vyriešil by elegantne aj problém s dodatočným prevodom - pri motore by bol jeden, kľudne remeňový a pri prevodovke druhý, reťazový. A zadná náprava by bola na konci rámu, ako to majú aj veľké traktory. Zatiaľ to ide prerobiť veľmi jednoducho, odreže tie dva jokle a privarí o 180 stupnov naspäť.
Re: Stavba traktůrku
Ked som bol v 2014 na takej malej traktoriade, tak sa tam na takom malom minitraktore vozil jeden chlapec. Zaujalo vtedy to pomerne jednoduche vyriesenie pohonu pomocou prevodovky S 100-120. Tiez ho mal posteveny na prevodovke Skoda 100-120. Vo zvone spoky mal zachovny komplet zotrvacnik aj so spojkou+ mechanicke ovladanie spojky. Zozadu bola priruba s hlavnym loziskom a ulozenim toho zotrvacnika. Cez dieru po štartry mal urobeny vstup nahonu od motora. V tej diere po startry mal nasrobovany domec a je dost mozne ze pouzil aj ozubenie pastorka do staleho zaberu s vencom zotrvaka. Motor v to bol nejaky japonec 4 takt. Nasiel som s tej akcie len toto foto co som stihol cvaknut na mobil lebo ten chlapec tam s toho nezliezol a jazdil tam nonstop
Re: Stavba traktůrku
Po dnešním pokusu při výrobě tyčky na řazení, jsem s tím sekl a převodovku otočím, něco mi říká že to bude nejlepší řešení
Re: Stavba traktůrku
Pavel.SK, presne to isté písal Oco13 tu viewtopic.php?p=1790165#p1790165
Re: Stavba traktůrku
Ano to viem . Cital som toto vlakno od zaciatku. V tomto pripade tam nebol retazovy prevod. On to hnal za veniec zotrvacnika ozubenym kolesom velkosti pastorka.
Re: Stavba traktůrku
Zaujímavý sposob Akurát to mu nemohla fungovať povodná spojka. Ale mám vyskúšané, že na tie malé čínske stabiláky stačí napínať klinové remene a ide to po "zabehnutí" remeníc a remenov veľmi pekne a jemne.
Re: Stavba traktůrku
Pavel - ten traktorček som videl - je to hračka pre deti - z rovnakých komponentov sa dá postaviť niečo na úrovni Variny na zahradu - prevod ozubenými kolesami je výrobne ovela zložitejší - nárožnejší na presnosť, kolmosť, uloženie a navyše pokial ho nemažeš tak nemá životnosť. Reťaz je trocha blbuvzdornejšia - to sú moje skúsenosti s prevodmi.
Pozri tu bol otvorený reťazový prevod ktorý bežal v hline utopený 20cm a fungoval dosť rokov.
Pozri tu bol otvorený reťazový prevod ktorý bežal v hline utopený 20cm a fungoval dosť rokov.