CT 4x2, stále vo vývoji
CT 4x2, stále vo vývoji
Ahoj, ja som začal stavať cerovinský traktor v roku 2016, potom som sa na to vyprdol a tento rok v júli som sa rozhodol, že to konečne dostanem do pojazdného stavu.
rok výroby - od 2016-naveky
motor-momentálne čz 501 prase, už tam bol stabilák z číny s objemom 163 ccm, ale bolo to slabé, v pláne je litrový trojvalec subaru
převodovky- prase má svoju a cez reťazový prevod to ide do 1203 prevodovky, z tej cez reťazový prevod na diferenciál
nápravy - predná je domadel s nábojmi z oktávie, momentálne tretia verzia, už som s tým spokojný, skrinka riadenia je z eletrovozíka balkancar, je to samonosné.
zadná je zúžená oktávia
brzdy - zatiaľ len ručná na zadné bubny, plánujem opraviť prevádzkovú brzdu, nové prasátka som už kúpil, spravím nezávislé brzdenie vľavo a vpravo (miesto uzávierky)
kola - vpredu disky škoda MB100, pneumatiky Continental premiumcontact, čo ostali po defekte z auta
- vzadu disky oktávia 15 palcov, šípové pneu 5-15 (mladícka nerozvážnosť), vymením ich za 7,50-15, väčšie disky neplánujem, lebo by sa príliš zväčšila svetlá výška a bol by problém s prednou nápravou, tú už prevárať nechcem (aj tak asi budem musieť)
příslušenství- nič, len trojbodový záves, zatiaľ bez hydrauliky, ovládaný pákou. Hydraulika je v pláne, zháňam veci.
šířka je 120 cm (vonkajšie kraje pneu)
rozvor 120 cm
celková délka 210 cm
Toto forum som objavil až tento rok, takže dnes by som veľa vecí spravil inak, ale začal som to robiť podľa iného traktora, ktorý je viac pekný, ako funkčný, resp. funguje super, len okrem ťahania nič nevie, nemá vývodový hriadeľ, ani uzávierku.
prvý pokus o orbu
Tá zem je strašne tvrdá, vôbec sa nedrobí, robí to také "lavice", dali by sa z nej robiť tehly. Navyše tam nebolo 7 rokov orané, len ušlapaná lúka.
Začal som vyklepávať aj kapotu, ale nemám na to čas, takže to vidím tak na vianoce.
rok výroby - od 2016-naveky
motor-momentálne čz 501 prase, už tam bol stabilák z číny s objemom 163 ccm, ale bolo to slabé, v pláne je litrový trojvalec subaru
převodovky- prase má svoju a cez reťazový prevod to ide do 1203 prevodovky, z tej cez reťazový prevod na diferenciál
nápravy - predná je domadel s nábojmi z oktávie, momentálne tretia verzia, už som s tým spokojný, skrinka riadenia je z eletrovozíka balkancar, je to samonosné.
zadná je zúžená oktávia
brzdy - zatiaľ len ručná na zadné bubny, plánujem opraviť prevádzkovú brzdu, nové prasátka som už kúpil, spravím nezávislé brzdenie vľavo a vpravo (miesto uzávierky)
kola - vpredu disky škoda MB100, pneumatiky Continental premiumcontact, čo ostali po defekte z auta
- vzadu disky oktávia 15 palcov, šípové pneu 5-15 (mladícka nerozvážnosť), vymením ich za 7,50-15, väčšie disky neplánujem, lebo by sa príliš zväčšila svetlá výška a bol by problém s prednou nápravou, tú už prevárať nechcem (aj tak asi budem musieť)
příslušenství- nič, len trojbodový záves, zatiaľ bez hydrauliky, ovládaný pákou. Hydraulika je v pláne, zháňam veci.
šířka je 120 cm (vonkajšie kraje pneu)
rozvor 120 cm
celková délka 210 cm
Toto forum som objavil až tento rok, takže dnes by som veľa vecí spravil inak, ale začal som to robiť podľa iného traktora, ktorý je viac pekný, ako funkčný, resp. funguje super, len okrem ťahania nič nevie, nemá vývodový hriadeľ, ani uzávierku.
prvý pokus o orbu
Tá zem je strašne tvrdá, vôbec sa nedrobí, robí to také "lavice", dali by sa z nej robiť tehly. Navyše tam nebolo 7 rokov orané, len ušlapaná lúka.
Začal som vyklepávať aj kapotu, ale nemám na to čas, takže to vidím tak na vianoce.
Re: CT 4x2, stále vo vývoji
Inak, nastaviť pluh, aby to oralo jak tak rovno a nešlo to na zadné, sa mi podarilo na 5. pokus. Musel som upravovať trojbod, aj zavesenie pluhu a jeho polohu. Veľmi mi pomohlo vlákno o pluhoch tu na fore Ked som sa s tým začal mordovať, tak mi to ťahalo 15 pluh na 2/1 rýchlosti v prevodovkách. Teraz ťahám 25 pluh na 4/1 a nemusím ísť na doraz. Strašná duchárina s blbým pluhom...
Re: CT 4x2, stále vo vývoji
...každý nějak začínal , tak neztrácej elán !
Re: CT 4x2, stále vo vývoji
No jo, chcelo by to zacat odznova, aj zuzenu napravu v3s by som mal, ale na tie necele dva are, co chcem obrabat, staci aj toto. To riadenie balkancaru mi sice ulahcilo konstrukciu, ale zaroven je to najvacsie obmedzenie, aby sa to dalo spravit rozumne. Mam nejake riadenia zo zigulika aj s favorita, ale uz to prerabat nebudem. Uz to nejak doklepem do konca a ak ma to bude srat, postavim druhy...
Re: CT 4x2, stále vo vývoji
Dnes dostal traktorček nové gumky 7,5-15, parádny rozdiel vo veľkosti Akurát pri prezúvaní som sa celkom zapotil, tie gumy majú hrubé bočnice, ešte boli aj studené, tak boli pekne tvrdé. Ale dal som to.
Re: CT 4x2, stále vo vývoji
Videl som malý vozík k varine, tak som sa inšpiroval a navrhol mierne väčší . Váha aj s kolesami pod 50 kg, nosnosť cca 250 kg. Podorys je na tri prepravky - 1250 x 650 mm. Po záhrade to bude šikovnejšie ako veľký vozík. Už som vyskúšal traktorček na nových gumách, parádny rozdiel, teraz neprehrabne ani na mokrej tráve, ked sa škriabe do kopca - mám na pozemku protipovodnové zákopy so slušným sklonom, skúšobný polygon
Re: CT 4x2, stále vo vývoji
Dělal jsem podobný za 4kolku. Udělal jsem ho sklopný podél osy kol. Ty zadní kola dej víc dozadu aspoň do 2/3 délky korby.
Musíš si uvědomit že za terou - Vari sedí vždy ve předu řidič a pokud poveze 250 kg tak stále bude navíc na předku chlap
Musíš si uvědomit že za terou - Vari sedí vždy ve předu řidič a pokud poveze 250 kg tak stále bude navíc na předku chlap
Re: CT 4x2, stále vo vývoji
Ja to nebudem ťahať za varinou, ale za tým traktorom vyššie (k nemu to bude ako fúrik vedľa slona). A kolesá sú viac vzadu, len to na tej vizuálizácii nevidno. Nápravu je možné privariť dle volby každyho soudruha. Sklopné to robiť nechcem, lebo by šla hmotnosť nahóru, cieľ bol dostať sa čo najnižšie, ako bude možné. Inak, ak je medzi varinou a nákladom chlap, tak náprava viac vzadu akurát ešte viac zaťaží stredový čap...
Inak sklopná korba by problém nebola, akurát držiaky "nápravy" by neboli navarené natvrdo, ale navarené by boli púzdra. Potom by sa dala korba naklápať. Akurát by to potom chcelo výztuhy korby zospodu, aby sa neklátila. Pre tú prdel to vyskúšam, 5 kilo hore dole
Inak sklopná korba by problém nebola, akurát držiaky "nápravy" by neboli navarené natvrdo, ale navarené by boli púzdra. Potom by sa dala korba naklápať. Akurát by to potom chcelo výztuhy korby zospodu, aby sa neklátila. Pre tú prdel to vyskúšam, 5 kilo hore dole
Re: CT 4x2, stále vo vývoji
Myslel jsem to tak že je lepší když je váha i na traktoru.
Proto není dobré to kopírovat z variny - když tak na ni zrovna sedává chlap co zároveň přitěžuje traktorek.
Ta váha nebude o moc větší pokud to bude sklopka.
Rám musíš mít tak jak tak. A jen nějaký panty navíc plus nějaké zajištění proti vyklopení.
Proto není dobré to kopírovat z variny - když tak na ni zrovna sedává chlap co zároveň přitěžuje traktorek.
Ta váha nebude o moc větší pokud to bude sklopka.
Rám musíš mít tak jak tak. A jen nějaký panty navíc plus nějaké zajištění proti vyklopení.
Re: CT 4x2, stále vo vývoji
To já vím, že je dobré mať zaťažený traktor, veľký vozík mám spravený tak, že náprava je približne 1/3 odzadu. Len ten má 2,4m na dlžku a šírku rovnakú, ako má náprava z felicie, medzi stromami je to nemotorné.
Re: CT 4x2, stále vo vývoji
Takmer hotovo. Ešte drobnosti, dozvárať dozadu dva plechy, pánty na zadné dverká, nejaký úchyt, aby sa to samo nevyklopilo a pod. Proti modelu som spravil malé zmeny, vyklápanie korby som oddelil od nápravy a pánt korby je viac vyztužený, aby sa mi to nezbortilo pri veľkom zaťažení. Náprava je masívnejšia, lebo som našiel kolesá s hotovými nábojmi a ponúkalo sa navariť to na poriadnu trubku. Pri mojich 120 kilách sa to ani nepohne.
Re: CT 4x2, stále vo vývoji
Přesně takhle jsem to myslel a hodně podobně to mám udělané za 4kolkou.
Ten úchyt mám řešeny jen dvoumi pasovinami kolem oje a pod ojem je vnich vyvrtaná díra a dávám tam kolík s takovou pružinou - používá se u 3 bodu na traktorech.
Něco takového:
https://www.kardanka.cz/kolik-trmen-prumer-7-mm-19974
Ten úchyt mám řešeny jen dvoumi pasovinami kolem oje a pod ojem je vnich vyvrtaná díra a dávám tam kolík s takovou pružinou - používá se u 3 bodu na traktorech.
Něco takového:
https://www.kardanka.cz/kolik-trmen-prumer-7-mm-19974
Re: CT 4x2, stále vo vývoji
Tak vozík je hotový, foto ešte nemám. hmotnosť je nakoniec cca 70 kilo, ale odvezie to s prehľadom 375 kilo. Naložil som tam 15 vriec cementu a povozil som to po záhrade. Nič sa neohlo, neprasklo, nič nevrzga. Takže spokojnosť veľká. A reálne to bude voziť bedničky s ovocím