Vlčnovjan 4x4 EVO 2
Vlčnovjan 4x4 EVO 2
Zdarec kluci,
po dlouhém váhání a jsem se rozhodnul postavit Vlčnovjanovi 4x4 bráchu EVO 2.
Manželce se to moc nelíbilo, "ale" hodně věcí ke stavbě druhého stroje mám a zařízení (vybavení dílny )taky....
Koncepci bude stejná (Motor Felda 1,9D s převodovkou, předek ARO 461, rozvodovka + zadní náprava V3S) s nějakýma změnami co jsem po 8 letech s Vlčnovjanem zjistil, že by mohlo být jinak.
Jinak nádrže h.olej + nafta budou v pozicích místo bočních kastlíků, baterka bude nad převodovkou.
Hydraulické čerpadlo bude tandem zrovna i na řízení v klice. - levé
V pozici původního držáku posilovače řízení bude hřídel na pohon vrtule chlazení, samozřejmě bud dvojitý chladič voda+h.olej.
Spojení rozvodovky se zadní nápravou bude přes hardy spojku na 50 kW (50x200mm)
Zadní hydraulika bude zvedaná dvěma h.válci (ne jedním jak u Vlčnovjana)
Světla, blinkry, kontrolky v LED...
Tak jsem se před vánoci v listopadu 2020 do toho pustil.
Od "Dedyho" jsem si koupil a dovezl zadní nápravu a rozvodovku + ještě nějaké drobnosti,.
Zadní náprava:
následně pustil do rozebírání, čištění , zkracování nohavic a poloos, obě nevycházelo na střed jako u Vlčnovjana 4x4 (jiná náprava)
takový stahovák jsem si vyrobil, perfektně šly hřídele reduktoru stáhnout.
pár foto z rozebírání a češtění + přípravek na vyrážení gufera v nohavici + svařovací přípravek na poloosy (poloosa běží jak po másle)
Uložení brzd. válců do štítů zadní nápravy:
Rozvodovka v3s:
rozebrání, vyčištění, nová gufera, ložiska OK, vyjmutí soukolí na druhou nápravu - zadeklování.
Přední náprava ARO M 461:
očistit , rozdělat, porovnat plech, nové okroužky, přepakovat svislé čepy, ..
zkrácení poloosy, koupil jsem nové disky a vevařil středy - lak komaxit .....
Výroba středového čepu, pouzder, výkyvu, uložení pístnice řízení:
Výroba rámu:
Jekl 100+60x6.. sestavení + fota hardy spojky...
Uložení motoru s převodovkyou + přepákování brzdy, spojky , plynu + řazení dám následně....
Zatím Jara
po dlouhém váhání a jsem se rozhodnul postavit Vlčnovjanovi 4x4 bráchu EVO 2.
Manželce se to moc nelíbilo, "ale" hodně věcí ke stavbě druhého stroje mám a zařízení (vybavení dílny )taky....
Koncepci bude stejná (Motor Felda 1,9D s převodovkou, předek ARO 461, rozvodovka + zadní náprava V3S) s nějakýma změnami co jsem po 8 letech s Vlčnovjanem zjistil, že by mohlo být jinak.
Jinak nádrže h.olej + nafta budou v pozicích místo bočních kastlíků, baterka bude nad převodovkou.
Hydraulické čerpadlo bude tandem zrovna i na řízení v klice. - levé
V pozici původního držáku posilovače řízení bude hřídel na pohon vrtule chlazení, samozřejmě bud dvojitý chladič voda+h.olej.
Spojení rozvodovky se zadní nápravou bude přes hardy spojku na 50 kW (50x200mm)
Zadní hydraulika bude zvedaná dvěma h.válci (ne jedním jak u Vlčnovjana)
Světla, blinkry, kontrolky v LED...
Tak jsem se před vánoci v listopadu 2020 do toho pustil.
Od "Dedyho" jsem si koupil a dovezl zadní nápravu a rozvodovku + ještě nějaké drobnosti,.
Zadní náprava:
následně pustil do rozebírání, čištění , zkracování nohavic a poloos, obě nevycházelo na střed jako u Vlčnovjana 4x4 (jiná náprava)
takový stahovák jsem si vyrobil, perfektně šly hřídele reduktoru stáhnout.
pár foto z rozebírání a češtění + přípravek na vyrážení gufera v nohavici + svařovací přípravek na poloosy (poloosa běží jak po másle)
Uložení brzd. válců do štítů zadní nápravy:
Rozvodovka v3s:
rozebrání, vyčištění, nová gufera, ložiska OK, vyjmutí soukolí na druhou nápravu - zadeklování.
Přední náprava ARO M 461:
očistit , rozdělat, porovnat plech, nové okroužky, přepakovat svislé čepy, ..
zkrácení poloosy, koupil jsem nové disky a vevařil středy - lak komaxit .....
Výroba středového čepu, pouzder, výkyvu, uložení pístnice řízení:
Výroba rámu:
Jekl 100+60x6.. sestavení + fota hardy spojky...
Uložení motoru s převodovkyou + přepákování brzdy, spojky , plynu + řazení dám následně....
Zatím Jara
Re: Vlčnovjan 4x4 EVO 2
dokedy ten vnučik dorastie bude mať manželka peknú hračku
Re: Vlčnovjan 4x4 EVO 2
Zdeny, vnůčik dorazí kolem 25. května, od 26. budeme na Vlčnovjanovi dělat spolu....konečně bude nějaký pomocník...
paní semo tamo něco podrží..
ne, teď se to zbrzdí, jarní práce lidi už volají, a 4x kopání .....
paní semo tamo něco podrží..
ne, teď se to zbrzdí, jarní práce lidi už volají, a 4x kopání .....
Re: Vlčnovjan 4x4 EVO 2
Jaro, ja len čučím...
Máš to vymakane.
Máš to vymakane.
Re: Vlčnovjan 4x4 EVO 2
dnes jsem 2x jel okolo Vlčnova, furt mě lákalo se stavit, ale času málo a práce hodně....
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
- LuděkZ
- Příspěvky: 86
- Registrován: sob črc 07, 2007 2:54 pm
- Bydliště: Pilníkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlčnovjan 4x4 EVO 2
A je to tady
Re: Vlčnovjan 4x4 EVO 2
Skoda mohl sas stavit....
Odpo sem byl doma...vysival na Vlcnovjanovi.
- traktorfanda
- Příspěvky: 1150
- Registrován: čtv říj 30, 2008 6:10 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Vlčnovjan 4x4 EVO 2
Ahoj, máš to parádní. Ten držák přední nápravy nemá chybu. Jestli tam máš místo, dej tam k těm brzdám ještě posilovač, já tam mám z Favoša. To pak brzdí jen váhou boty. Ty excentry máš taky pěkně dohnaný k dokonalosti.
Re: Vlčnovjan 4x4 EVO 2
Slibuju že jestli budu mít zase zakázku na vlaku ve Veselí nad Moravou, u tebe přibrzdím.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
- fajlla
- Příspěvky: 1638
- Registrován: čtv kvě 14, 2009 3:52 pm
- Bydliště: Dobšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlčnovjan 4x4 EVO 2
Pěkně ti to jde.
Dvakrát měř a jednou řež.
Moje mašina.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=23019
Vlek http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=28298
Puvodní stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=16493
Moje mašina.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=23019
Vlek http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=28298
Puvodní stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=16493
Re: Vlčnovjan 4x4 EVO 2
Rychlá, hezká, čistá práce.
- traktorfanda
- Příspěvky: 1150
- Registrován: čtv říj 30, 2008 6:10 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Vlčnovjan 4x4 EVO 2
Přesně
Dořešil jsi nějak to tečení oleje na přední nápravě, z difu do kloubu, na původním traktoru?
Dořešil jsi nějak to tečení oleje na přední nápravě, z difu do kloubu, na původním traktoru?
Re: Vlčnovjan 4x4 EVO 2
Jardo kolko je siroka predna naprava od dosadacej plochy na disk po druhu stranu, a kolko celkovo krajom kolies.Dakujem.
Re: Vlčnovjan 4x4 EVO 2
Hoj, tedka ti to nezměřím, mám poloosy s celým kloubem i kolem vytáhnuté z obalu abych měl víc místa kolem toho a nezavazelo mě to.
Celé to mám pozkracované na šiřku na okraj gum kol 150cm..
Karle,
ta gufera na přední poloose jsem dal o 1mm vnitřní pr.menší tj. myslím 34mm a udělal na obvod 2mm mezikroužek a neteče ani kapka. Na evo 2 jsem to nechal původní uvidím jak to bude vypadat.... Myslím, že ve vláknu to mám někde popsané....
Jinak, na EVO 2 řazení hotové, ovládání plynu a pedály hotové, přepákování na redukci taktéž i zapínání předku fertyš. Uložená sedačka i řízení.
Tedka dělám novou přírubu na vodu pod motorem u termostatu nevycházelo mě to a pustím se do vyrovnávačky a chlazení, pohon vrtule, chladič už bude převařený- nachystaný.. Budu kreslit blatníky a nádrže na naftu a olej...at už se vypalují, ohýbají a zakružují...
Jara
Celé to mám pozkracované na šiřku na okraj gum kol 150cm..
Karle,
ta gufera na přední poloose jsem dal o 1mm vnitřní pr.menší tj. myslím 34mm a udělal na obvod 2mm mezikroužek a neteče ani kapka. Na evo 2 jsem to nechal původní uvidím jak to bude vypadat.... Myslím, že ve vláknu to mám někde popsané....
Jinak, na EVO 2 řazení hotové, ovládání plynu a pedály hotové, přepákování na redukci taktéž i zapínání předku fertyš. Uložená sedačka i řízení.
Tedka dělám novou přírubu na vodu pod motorem u termostatu nevycházelo mě to a pustím se do vyrovnávačky a chlazení, pohon vrtule, chladič už bude převařený- nachystaný.. Budu kreslit blatníky a nádrže na naftu a olej...at už se vypalují, ohýbají a zakružují...
Jara