Bufik4x4
- fajlla
- Příspěvky: 1637
- Registrován: čtv kvě 14, 2009 3:52 pm
- Bydliště: Dobšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bufik4x4
Kotouč na kardanu je problém. Může se stát že na kluzkém povrchu převede diferenciál brzdný pohyb tak že se ve finále začnou točit kola proti sobě a to asi nechceš zažít někde na travnatém mokrém kopci s naloženým vlekem. Tento problém lze odstranit tak že při brždění pokaždé dáš uzávěrku, ale už třeba sám sebe vidím jak bych na to furt myslel. Brzdu na kardan jedině jako ruční.
Dvakrát měř a jednou řež.
Moje mašina.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=23019
Vlek http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=28298
Puvodní stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=16493
Moje mašina.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=23019
Vlek http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=28298
Puvodní stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=16493
Re: Bufik4x4
Aj vtedy ak je to tvrdá 4x4??? Mám to tak už pár rokov a ešte sa mi to nestalo.
- fajlla
- Příspěvky: 1637
- Registrován: čtv kvě 14, 2009 3:52 pm
- Bydliště: Dobšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bufik4x4
Tak to netuším.
Takhle mě to tady kdysi někdo vysvětlil a nemám důvod tomu nevěřit. Jelikož se to stát může. Diferenciál to umožní.
Takhle mě to tady kdysi někdo vysvětlil a nemám důvod tomu nevěřit. Jelikož se to stát může. Diferenciál to umožní.
Dvakrát měř a jednou řež.
Moje mašina.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=23019
Vlek http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=28298
Puvodní stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=16493
Moje mašina.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=23019
Vlek http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=28298
Puvodní stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=16493
Re: Bufik4x4
ano je to samozrejma vec ....
pozri tuna 42 sekunda ideme dopredu a koleso sa toci dozadu ( trocha , ale to staci :-) nebrzdim sice , ale brzdi to motorom , takze tak
pozri tuna 42 sekunda ideme dopredu a koleso sa toci dozadu ( trocha , ale to staci :-) nebrzdim sice , ale brzdi to motorom , takze tak
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Re: Bufik4x4
Předem bych chtěl poděkovat za všechny rady a postřehy mám očem přemýšlet. Ten motor je naftak 1.9. včera se mi podařilo sehnat přes známyho pneu 8.3-20 za 1900.kus.tak sum zvědavé jaký budou
-
- Příspěvky: 800
- Registrován: úte čer 19, 2018 3:29 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Bufik4x4
Ano s tou brzdou na kardan som uz videl zhrkotat takto robene stroje. Videl som tu na fóre aj zetor ako brzdil s motorom a potlacila ho vlecka s drevom dole trávnym kopcom kde mu jedno kolo tocilo dopredu a druhe tocilo opacne cez dif a to ti poviem ze to nebol prijemny pohlad. Čudujem sa soferovi ze to ako tak ustal.. mal pri sebe vsetkych svätych..
Každý robí ako vie..
Niekto vie a niekto nie..
Niekto vie a niekto nie..
- jirik610
- Příspěvky: 1774
- Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Bufik4x4
Provozní brzda na kardanu je blbost! Dobré leda na zabití! tak jak psal fajka se to přesně chová- ve videu je jasně vidět co se stane a hlavně z chodu vesmíru všichni víme že se tohle přihodí, když to nejméně potřebuješ a nejméně očekáváš!
Známí měl takto řešenou provozní brzdu na relativně malém kloubovém traktoru šířka 110cm délka cca 2 metry taky to byla permanentní 4x4- kotouč byl umístěn u zadního diferenciálu i když v aplikaci kdy jsou oba spojeny kardanem je to naprosto jedno, problém nebyl na asvaltu- nebyl problém v orbě, problém nastal s vlekem, klučina za to používal jednoosý ručně sklopný vlek za osobák (120 x 190cm) dokud na tom vozil seno a nebo pár pytlíků brambor tak dobrý, ale jednou jel pro dřevo a naložil tak o 80 cm delší klacky jako byl vlek takže, ten byl v tu chvíli těžkej dozadu a nadlehčoval zadek traktoru, když zatočil tak z podstaty kloubáku se traktor zkrátil a prdel se nadzvedla - lekl se a šlápl brzdu tím se prdel nadzvedla úplně a předek se začal protáčet proti sobě a co teď? no poslední možnost VOTEVŘÍT HUBU A ZAVŘÍT OČI a čekat kde a o co se to zastaví - nic jinýho už nezbývá! No Kuba měl ten den docela kliku, že zachoval aspoň trochu chladnou hlavu, srovnal to volantem, pustil brzdu a vyšlápl spojku, proto aby ji pak pomalu pustil, já jsem to viděl tak z 20 metrů a krve by ses ve mě nedořezal! Ještě ten den se začalo pracovat na brzdách na všechny 4 kola, hoši ještě teď po 8 letech jak to píšu se třepu a znova bych to ani vidět nechtěl! Každý ať dělá jak myslí - já se dokryplovat znova nepotřebuju a na dřevěný pyžamo si přijdu ještě mladej proč tomu chodit naproti ne?
Známí měl takto řešenou provozní brzdu na relativně malém kloubovém traktoru šířka 110cm délka cca 2 metry taky to byla permanentní 4x4- kotouč byl umístěn u zadního diferenciálu i když v aplikaci kdy jsou oba spojeny kardanem je to naprosto jedno, problém nebyl na asvaltu- nebyl problém v orbě, problém nastal s vlekem, klučina za to používal jednoosý ručně sklopný vlek za osobák (120 x 190cm) dokud na tom vozil seno a nebo pár pytlíků brambor tak dobrý, ale jednou jel pro dřevo a naložil tak o 80 cm delší klacky jako byl vlek takže, ten byl v tu chvíli těžkej dozadu a nadlehčoval zadek traktoru, když zatočil tak z podstaty kloubáku se traktor zkrátil a prdel se nadzvedla - lekl se a šlápl brzdu tím se prdel nadzvedla úplně a předek se začal protáčet proti sobě a co teď? no poslední možnost VOTEVŘÍT HUBU A ZAVŘÍT OČI a čekat kde a o co se to zastaví - nic jinýho už nezbývá! No Kuba měl ten den docela kliku, že zachoval aspoň trochu chladnou hlavu, srovnal to volantem, pustil brzdu a vyšlápl spojku, proto aby ji pak pomalu pustil, já jsem to viděl tak z 20 metrů a krve by ses ve mě nedořezal! Ještě ten den se začalo pracovat na brzdách na všechny 4 kola, hoši ještě teď po 8 letech jak to píšu se třepu a znova bych to ani vidět nechtěl! Každý ať dělá jak myslí - já se dokryplovat znova nepotřebuju a na dřevěný pyžamo si přijdu ještě mladej proč tomu chodit naproti ne?
Je těžky bejt debil konkurence je veliká
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
- jirik610
- Příspěvky: 1774
- Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Bufik4x4
DĚKUJ !
Je těžky bejt debil konkurence je veliká
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: sob kvě 14, 2011 8:08 pm
- Bydliště: PB
Re: Bufik4x4
Presne tak mne sa to stalo tiež mokra tráva kopec a prázdna vlečka:kolesa sa začali točit proti sebe"Ak sa nechceš zabiť kardanovú brzdu nikdy nedavaj na traktor je to na poriadny pruser až smrť" v kopcoch a lese takmer 100%
Re: Bufik4x4
Děkuji za postřehy s kotoučovou brzdou.budu mít v zadu 20 kola takže ponechám i orygo brzdy s přestavbou prasátka Avie. Ale to vše až se trochou oteplí V nevitapjene dílně ta práce stojí za prd .A navíc letošní rok začal výborné začal mi tyct kotel na dřevo takže hledám náhradu. Kdyby měl někdo zkušenosti z kotlem Atmos nebo Rojek ktp20 dejte prosím info. Klidně i zkušenosti s jinou značkou.je toho tolik že těžko vybrat.
- Ondras83
- Příspěvky: 10028
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bufik4x4
vypada to na slusnou masinu, neni ten predek V3S na to az moc? ...
jak je resenej vyrovnavaci prevod na predek, kdyz tam jsou 16tky a zadek 20tky?
jak je resenej vyrovnavaci prevod na predek, kdyz tam jsou 16tky a zadek 20tky?
Re: Bufik4x4
No asi by stačila náprava z nějakýho ara nebo gaze ale když jsem začínal stavět tak měli být všechny 4 kola stejně velký. Vyrovnávací převod bude řetězový.