Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
Před nedávnem jsem si pořídil doma vyrobený traktůrek.Pohání jej motor z panelky Jawa 250.Díky třem převodovkám je nejen pěkně silný, ale umí být i rychlý.Když má ale člověk na botech bahno z pole, je někdy problém (když "chcípne" motor) jej v oranici nastartovat startovací pákou.Přemýšlým o elektrickém startování.Poradí mi někdo jak to vyřešit?Dík.
Re: Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
Dej foto, pak se dá radit
Re: Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
Přikládám pár fotek.
Právě čekám na nové spojkové lamely (proto ten sundaný kryt).
Re: Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
Z čeho jsou další komponenty na tom stroji?
Dynamostartér se dá dát, ale co vím, tak jenom na 350 (bývaly na velorexech), a prý se dost špatně shání. Leda předělat na 12V, dát autobaterku, a normální startér z nějakého auta. Někdo to tady myslím na foru měl takhle udělané.
Dynamostartér se dá dát, ale co vím, tak jenom na 350 (bývaly na velorexech), a prý se dost špatně shání. Leda předělat na 12V, dát autobaterku, a normální startér z nějakého auta. Někdo to tady myslím na foru měl takhle udělané.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
- jirik610
- Příspěvky: 1774
- Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
viděl sem udělany startování se startérem z jedničkovyho golfa 1,5D automat(nemá kapličku)
Jde to více způsobama.
1 nechat to na 6V a sehnat dinamostartér,na 250 ti pasovat bude i kdž byl původně na 350- dekl zapalování je stejnej takže se to tam vlíst musí ........nevíhoda je to že se to shání hodne blbě a není to kdoví jakej držák dost se to pálilo
2 použít startér trabant 6V
3, předělat na 12V .....to znamená dát indukčku ze Š120 a nezapojovat dobíjení jenom kladívko na řetěz 1 pohonu naroubovat alternátor jedno z jakyho osobáku a zapojit toť vše
Potom máš zase víc možností kam nasypat startér
1 na kliku.... tam kde máš ten vývod na větrák zesílit ten spoj s klikovkou gufero do deklu a před dekl volnoběžku z babety na rozšlapání, mali kolečko na starter z jakyholiv auta ale se zablokovanym pastorkem ve vysunuty poloze a odpojenou vysouvací cívkou pak dáš kousek řetízku a hukot, když se ti motor netočí ale jede starter tak volnoběžka bere a když se točí motor tak odporem strteru volnoběžka stojí jasny ....... nevíhoda je že pořád má ta volnoběžka malilinkej odpor ktrej musí tem motor překonávat tak že se malilinko zvedne spotřeba
2 stejnym způsobem zdvojit hnací kolečko na výstupu z 250kovy převodovky -volnoběžka a řetízek hotovo ...... tím odpadá odpor volnoběžky- jelikož je tak malej že za převodama se ti už vůbec neprojeví ........nastává další problém startovat s vyřazenou rychlostí na traktoru a se zařazenou na motorce (pokud nemáš setrvačník se spojkou nekde dole na další převodovce) dále zařazená ryclost na motorce ovlivňuje otáčky klikovky
3 vykuchat zapálko a nasadit to na kužel zapalování .....ponechat si jen kontakty(kladívko stím kulatým plechem)...stejnej nedostatek jako má možnost 1
4 pokud máš spojku bokem a nepoužíváš tím pádem spojku na 250kovím motoru tak mrknout jestli tam není věnec ozubení a v lákat do toho starter co tam byl puvodně nebo toho trabucha ........ problém stejnej jako u možnosti 2 ---qvalty 250ky ovlivňujou točky na klice
osobně bych se přikláněl ke kombinaci s tím trabant starterem bo 6v baterku ti to zapalko dobít stihne i velkou..
Jde to více způsobama.
1 nechat to na 6V a sehnat dinamostartér,na 250 ti pasovat bude i kdž byl původně na 350- dekl zapalování je stejnej takže se to tam vlíst musí ........nevíhoda je to že se to shání hodne blbě a není to kdoví jakej držák dost se to pálilo
2 použít startér trabant 6V
3, předělat na 12V .....to znamená dát indukčku ze Š120 a nezapojovat dobíjení jenom kladívko na řetěz 1 pohonu naroubovat alternátor jedno z jakyho osobáku a zapojit toť vše
Potom máš zase víc možností kam nasypat startér
1 na kliku.... tam kde máš ten vývod na větrák zesílit ten spoj s klikovkou gufero do deklu a před dekl volnoběžku z babety na rozšlapání, mali kolečko na starter z jakyholiv auta ale se zablokovanym pastorkem ve vysunuty poloze a odpojenou vysouvací cívkou pak dáš kousek řetízku a hukot, když se ti motor netočí ale jede starter tak volnoběžka bere a když se točí motor tak odporem strteru volnoběžka stojí jasny ....... nevíhoda je že pořád má ta volnoběžka malilinkej odpor ktrej musí tem motor překonávat tak že se malilinko zvedne spotřeba
2 stejnym způsobem zdvojit hnací kolečko na výstupu z 250kovy převodovky -volnoběžka a řetízek hotovo ...... tím odpadá odpor volnoběžky- jelikož je tak malej že za převodama se ti už vůbec neprojeví ........nastává další problém startovat s vyřazenou rychlostí na traktoru a se zařazenou na motorce (pokud nemáš setrvačník se spojkou nekde dole na další převodovce) dále zařazená ryclost na motorce ovlivňuje otáčky klikovky
3 vykuchat zapálko a nasadit to na kužel zapalování .....ponechat si jen kontakty(kladívko stím kulatým plechem)...stejnej nedostatek jako má možnost 1
4 pokud máš spojku bokem a nepoužíváš tím pádem spojku na 250kovím motoru tak mrknout jestli tam není věnec ozubení a v lákat do toho starter co tam byl puvodně nebo toho trabucha ........ problém stejnej jako u možnosti 2 ---qvalty 250ky ovlivňujou točky na klice
osobně bych se přikláněl ke kombinaci s tím trabant starterem bo 6v baterku ti to zapalko dobít stihne i velkou..
Je těžky bejt debil konkurence je veliká
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
Re: Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
dělej si svůj stroj a nepiš tu milné informacejirik610 píše:viděl sem udělany startování se startérem z jedničkovyho golfa 1,5D automat(nemá kapličku)
Jde to více způsobama.
1 nechat to na 6V a sehnat dinamostartér,na 250 ti pasovat bude i kdž byl původně na 350- dekl zapalování je stejnej takže se to tam vlíst musí ........nevíhoda je to že se to shání hodne blbě a není to kdoví jakej držák dost se to pálilo
Dinamostatrér určitě nenarveš na motor kde je normální zapalování.Blok motoru je úplně jiný pro dinamostartér a jiný pro zapalování V6/45W (klasické zapalování)
pokud máš někde foto tak jsem sním,protože to nejde aspoň u 175ccm a pochybuji že u 250ccm je to jiné
Schopný autor tvoří,neschopný poučuje
Re: Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
Zdravím všechny a děkuji za příspěvky.Zkusím nejdříve startovat přes věnec spojky.Musím ale někde zjistit z čeho je ta převodovka.Jak jsem psal z kraje, koupil jsem traktůrek už hotový a prodávající mi také nedokázal říci z kterých komponentů je postaven.Ani on nebyl tvůrce.Přikládám pár fotek.
- jirik610
- Příspěvky: 1774
- Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
no tak to nevím co bylo za tipy ale na motorce (takovej žlutej ďábel s kolem z favorita 165x13 v zadu) byl motor původně z velorexu 350ky(jinak poskládany qvalty a silnější řetěz) a na tom byl dinamostarter motor měl stejný víka joko třiapula ogar -- rozhodně pasovalo do motoru na 634 350 jak prdel na nočník jenom sem pod ně nechával dělat takovej krouřek na vymezení ....... poslouchal sem haluze jak to vytrhá šrouby a tak dále ,ale po roce a půl co sem to měl na svojí 350 se nic nedělo--- jenom sem dával 2x převíjet stator .... ale možná sem narazil na nějaky samo -domo vypadalo jen jako baculatější zapalko 45w a drželo na 4 6kách šroubechzdeněk 1 píše:dělej si svůj stroj a nepiš tu milné informacejirik610 píše:viděl sem udělany startování se startérem z jedničkovyho golfa 1,5D automat(nemá kapličku)
Jde to více způsobama.
1 nechat to na 6V a sehnat dinamostartér,na 250 ti pasovat bude i kdž byl původně na 350- dekl zapalování je stejnej takže se to tam vlíst musí ........nevíhoda je to že se to shání hodne blbě a není to kdoví jakej držák dost se to pálilo
Dinamostatrér určitě nenarveš na motor kde je normální zapalování.Blok motoru je úplně jiný pro dinamostartér a jiný pro zapalování V6/45W (klasické zapalování)
pokud máš někde foto tak jsem sním,protože to nejde aspoň u 175ccm a pochybuji že u 250ccm je to jiné
Je těžky bejt debil konkurence je veliká
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
- jirik610
- Příspěvky: 1774
- Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
moje dotazy ???? na tebe a upřesnení převodovky :přvodovka vypadá na oktávku na to z čeho přesně je ten dekl se zeptej Bastardtraktora (BT)---podle mě je to populár ale nevím
Další problém by mohl bejt otáčky startéru ,jestli se netočí naopak to taky nevím ,ale myslím že se trabi točí stejne jako oktávka
Další problém by mohl bejt otáčky startéru ,jestli se netočí naopak to taky nevím ,ale myslím že se trabi točí stejne jako oktávka
Je těžky bejt debil konkurence je veliká
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
Re: Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
prevodovka buď š 1202,alebo š 1203, niekde na fore som videl štartovanie na jawe 250, mal tam napojený aj alternátor na tej istej remenici ktorou poháňal vntilátor na chladenie valca a tak vyriešil aj dobíjanie, len by si si musel vypočítať voľkosť remenice aby alternátor mal dosť otáčok na dobíjanie,ale keď to dokázal on tak to asi pôjde aj tebe. Mihi
Mihi
- jurex
- Příspěvky: 1007
- Registrován: sob pro 13, 2008 10:41 am
- Bydliště: Jestřabí(zlínsko)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
Možná by nemuselo být špatné zkusit napasovat startér z ČZ 175 skůtr, některé totiž měly elektrický startér, ale zda to půjde, nevím, jen mě to tak napadlo, co kdyby náhodou..........
Re: Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
už jsem psal -nejdejurex píše:Možná by nemuselo být špatné zkusit napasovat startér z ČZ 175 skůtr, některé totiž měly elektrický startér, ale zda to půjde, nevím, jen mě to tak napadlo, co kdyby náhodou..........
Schopný autor tvoří,neschopný poučuje
Re: Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
Jo to je muj vytvor http://www.nasetraktory.com/forum/downl ... &mode=viewmihi píše:prevodovka buď š 1202,alebo š 1203, niekde na fore som videl štartovanie na jawe 250, mal tam napojený aj alternátor na tej istej remenici ktorou poháňal vntilátor na chladenie valca a tak vyriešil aj dobíjanie, len by si si musel vypočítať voľkosť remenice aby alternátor mal dosť otáčok na dobíjanie,ale keď to dokázal on tak to asi pôjde aj tebe. Mihi
Re: Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
Ano, presne toto som myslel, dobre si to vymyslel, máš moje uznanie......HonzaT. píše:Jo to je muj vytvor http://www.nasetraktory.com/forum/downl ... &mode=viewmihi píše:prevodovka buď š 1202,alebo š 1203, niekde na fore som videl štartovanie na jawe 250, mal tam napojený aj alternátor na tej istej remenici ktorou poháňal vntilátor na chladenie valca a tak vyriešil aj dobíjanie, len by si si musel vypočítať voľkosť remenice aby alternátor mal dosť otáčok na dobíjanie,ale keď to dokázal on tak to asi pôjde aj tebe. Mihi
Mihi
- jirik610
- Příspěvky: 1774
- Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jawu 250 (6V) startovat el. spouštěčem
myslím že altíky fungujou spolehlivě už u 1200 otáček samozřejmě je tam ůměra výkon točky ale to by měl spolehlivě řešit regulátor, ale na druhou stranu altík má celkem vodpor jednou mi jeden starej závodník poradil abych si dal do svího zavodního auta bateriák (vypínač baterií) na altík a světe div se motorová brzda ukázala hned o 3 koně víc .... nahrazení vrtule na motoru š 110 R za elekrickou další 2 koníciHonzaT. píše:Jo to je muj vytvor http://www.nasetraktory.com/forum/downl ... &mode=viewmihi píše:prevodovka buď š 1202,alebo š 1203, niekde na fore som videl štartovanie na jawe 250, mal tam napojený aj alternátor na tej istej remenici ktorou poháňal vntilátor na chladenie valca a tak vyriešil aj dobíjanie, len by si si musel vypočítať voľkosť remenice aby alternátor mal dosť otáčok na dobíjanie,ale keď to dokázal on tak to asi pôjde aj tebe. Mihi
Je těžky bejt debil konkurence je veliká
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0