Traktor z desty

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Traktor z desty

#16 Nový příspěvek od oco13 »

Ano ide to musíš si vyrobiť medzikus a potom sa dajú spojiť v podstate akékolvek motory. Ale pozor diesel má o dosť väčšie zástavbové rozmery a aj váhu. Navyše svojim krútiacim momentom tú 1203 prevodovku skor alebo neskor zničí. Takže mať miesto, a tri prevodovky v zálohe.
Tu máš už hotový a konštrukčne ovela lepší aj za dobrú cenu http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 92&start=0

Milan134
Příspěvky: 34
Registrován: sob lis 16, 2019 10:33 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Traktor z desty

#17 Nový příspěvek od Milan134 »

Veteranista! píše:Ale ty origo 1.9D v 1203 měli převodovku Peugoet, ne Škoda/TAZ
A viete ktory Peugeot mal tu istu prevodovku?

Milan134
Příspěvky: 34
Registrován: sob lis 16, 2019 10:33 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Traktor z desty

#18 Nový příspěvek od Milan134 »

Nemyslel som cez medzikus, viem spravnym medzikusom sa da...
Dakujem za odpovede. Tak to skusat nemusim, prevodovky z 1203 nicit..
A to co mi odporucate, je pre mna dost daleko, zaplatit dopravu.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor z desty

#19 Nový příspěvek od jirik610 »

Kluci fakt ? Vždyť omalovat si dvě příruby a svařit k sobě zvládne snad každej, upravit spojkovou lamelu snad taky, toto jsou základy pokud se na to někdo necejťí ,tak si holt musí koupit fabriku nebo hotovej traktor.
Ale mě neposlouchejte , já sem šel tak daleko že jsem znovu odrážkoval spojkovou hřídel proto abych ji strčil do znovu odrážkované výstupní hřídele jiné převodovky a to celé naskládal do vyrobeného obalu , aby to bylo samonosné , takže jsem kacíř , nestavím traktory o déce 5 metrů s deseti převodovkama nekonečnem kardanů v rámech z vinglů jackelů a úček , chci si přece dokázat co lze vyrobit doma .

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor z desty

#20 Nový příspěvek od jirik610 »

Na oktávku bych se rovnou vysral a použil hliníkovej pětiqalt z avie , po odstranění náhonu tachometru a celého toho litinového nesmyslu ve kterym chodí , úpravě spojkového hřídele (tzv.mrkve) a výrobě novyho spojkovyho zvonu se dá dostat na délku 37cm a hlavně synchronizovaná převodovka která tam bude už na furt osobákovej motor byť diesel ji neroztrhá nikdy navíc má dobře odstupňované rychlosti kdy jednička a dvojka v kombinaci se zadkem(předkem)desty jsou takřka redukce.

Milan134
Příspěvky: 34
Registrován: sob lis 16, 2019 10:33 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Traktor z desty

#21 Nový příspěvek od Milan134 »

Omalovat priluby zvarit ich dokopy, ano to je jedna z moznosti na vyrobu medzikusu a potom upravit spojkovu lamelu.
Ja by som vyrobu medzikusu volil vypalkom CNC laserom, tak aby na kazdu stranu sadla potrebna priluba. Nie je problem spojit "akykolvek" motor a "akukolvek" prevodovku medzikusom, problem je aby to spolu dobre "spolupracovalo a navzajom sa neznicilo" Preto hladam nieco vyskusane... popripade aj seriovo.
Paci sa mi napad, odrazkovat vystupny hriadel, tak aby sa dal strcit do znovu odrazkovanecho spojkoveho hriadela inej prevodovky a urobit to samonostne. :-)
Oktavku som ja nikde nespominal. Ale za informacie o 5-rychlostnej prevodovke z Avie, ako sa da upravit atd. Ze vela vydrzi, aj diesel a ze ma dobre odstupnovane rychlosti. Dakujem.
Skoda, k takej nemam moznosti.
Mam doma 5-rychlostnu prevodovku z Š. TAZ 1500.
Co mam doma ten svoj traktor z desty, tak ziada si dalsiu prevodovku, lebo dost uteka aj na tej 1-cke. Dalsia prevodovka je riesenim a prevodovka desta ostane len ako "redukcie cesta-pole"

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor z desty

#22 Nový příspěvek od jirik610 »

pokud si to pamatuju správně tak převodovka co je spojená se zadní nápravou umí reverz to je super věc , pro větší světlost bych doporuči dát dvacítky kola , nějaky ty 9,5 na dvacet , když pak sundáš tu origo převodovku tak by ti měla koukat drážková hřídel tuším venkovní průměr 27mm - tady pozor něktré měly vnitřní drážky v takové jakože trubce tam je pak postup jednodušší ale v zásadě stejnej , vzhledem k tomu že avia má výstupní hrídel myslím 40mm vekovní průměr musel bys ji vyvařit drážky a osoustružit na ten průměr kde je hladká , tam kde je náhonovej šnek ,dál zkrátit na potřebnou délku a nadrážkovat vnitřek, ten domek ve kterym je jen náhon tachometru a jedno gufero se pak dá hodit po psovi a vyrobit si víčko na předlohovej hřídel a víčko na gufero výstupní hřídele hlavně je nutny pak tu hlavní hřídel zajistit originál ji jistí unašeč kardanu přišroubovanej na dva šrouby s jemnym závitem do této hřídele (díry po šroubech DOBŘE vyvařit) ,řešení je víc, ale to opravdu nejkratší a nejjednodušší je vysoustružit drářku na segrovku hned za ložiskem -k těm víkům ty vlastě drží na místě ložiska aby nemohly ven a jsou pod nima vymezovačky uděla bych výčka z jedné plotny ,která by byla větší než je šířka převodovky a i dolů by ji přesahovala ,proto aby se dalo udělat jí boky a spodek a dosáhnout tak samonosnosti , kdy vlastně bude převodovka strčená do svařence zepředu dozadu v zadu bych nechal jen štefty jak nanich byl původní litinovej domek s náhonem ty bych zkrátil a proti nim udělal přesné díry v zadní stěně toho svařenyho obalu , dál na předku ti zůstanou 4 díry na šroub M14 na kterejch byl originální spojkovej zvon do těch bych našrouboval šrouby s dlouhejma (prodlužovacíma) maticema ty matice bych zavařil do vyrobeného svařence , potom bych šrouby vytočil a uděla si novej zvon spojky na ten motor ,kterej tam má přijít ,ten přišrouboval na ty 4 14tky- tady bych rád podotknul že oktávka pracuje v otáčkách někde okolo 3000 což většina dieselovejch osobáků má krouťák už o 1000 níže , takže ten motor nemusíš točit aby tahal a proto taky ty dvacítky kola , abys měl ještě přijatelnou cestovní rychlost , protože časem zjistíš že když ti traktor jezí 15Km/h tak je to při delší jízdě například 5 km do lesa docela pomalé v této chvíli srovnávám kamarádovo 16koníků mitsubishi a můj první svařenec (ten co je v podpisu) , k tomu spojkovému zvonu se pak dá přišroubovat i spodek pod převodovkou a tím je zaručeno že se ti to nezlomí , protože šroubů bude víc a budou v jiné "hloubce" ne jakoby na ose a za osou při pohledu z boku a to přesně o sílu těch hliníkovejch nebo litinovejch děr po origo zvonu spojky - délka se zvýší jen minimálně odhaduju tak o 8 až 10 cm což u desty celkem není na škodu , k té přední (na destě zadní) nápravě - já sem fakt jinej debil a myslím že desta má super výdrž ,váhu a brutální rejd - ale s origo kolečkama je pod tou nápravou snad jen 16cm a až to padne předním kolem do brázdy pochopíš o čem tu mluvím - za mě je to prostě neskutečně málo světlé výšky ,navíc je špatně to jak moc jsou ty kolečka tvrdá - když jsou na nafouknutí a nemáš nakladač, nebo něco opravdu tunu těžkyho na předku, tak je ani nemusíš nafouknout - nepoznáš to - je to tvrdy jak hajzl i bez vzduchu, osobně bych tu nápravu upavil , je to jednoduché, když má člověk hlavu pochopí že tu mluvím o zvětšení světlosti a výměně kol za měkčí gumu - jedno z řešení, ktery jsem viděl u známého se mio fakt líbilo, ten sundal ložiska a náboje kol, hřídel zaříz a navařil tam pásovinu , aby čuměla dolů , tu vystužil výstuhama, na pásovinu na bastlil zadní kolovej náboj z opelu astra G ( https://www.google.com/search?q=n%C3%A1 ... 44&bih=615 ) (4x100) no a k tomu dojezdová kolečka - zůstal rejd jak kráva ,zůstala masa nápravy, zvětšila se světlost a dojezdovky dost vydrží - má je tam 5 let a jsou OK, navíc po vrakáčích jich je jak hnoja za 300kč kus.
Rád bych ti ale řekl že mě se nedá poslouchat ,většina lidí nevěří tomu co říkám a myslí si že nemám pravdu - zapomínají, že jsem nikdy nikomu neporadil nic, co bych neviděl v praxi dlouhodobě fungovat ,nebo neměl na vlastní kůži ozkoušeno , to co jsem ti tu popsal byla varianta ,nad kterou jsem přemýšlel pro sebe, jak udělat samonosnej traktor z desty, hlavně se synchronizovanou převodovkou, protože ta desťácká stojí za vyliž , přemýšlel jsem o tom tak 4 roky zpátky a všecko jsem to oměřoval a vymejšlel , nakonec jsem to zavrhl a šel jinou cestou ,neříkám že lepší,zatím jen dražší delší a bolestivější,to s úpravou hřídelí jsem ale vyzkoušel a funguje to dobře , zavrhl jsem to z toho důvodu, že před těma 4 rokama se už začínaly blbě shánět díly na destu a nebo už nebyly tak laciné .
nicméně situace se trochu zlepšila a díly jsou z husta se dají koupit i nové - pravda je že se to sem vozí z polska ale ti poláci dělají v zásadě všecko, protože u nich se ty stroje hojně používají i dneska .

Milan134
Příspěvky: 34
Registrován: sob lis 16, 2019 10:33 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Traktor z desty

#23 Nový příspěvek od Milan134 »

Dakujem za podrobny opis ako pridat prevodovku z avie. Aj ako zvacsit svetlost, ano ta svetlost je tiez problem, co ma trapi.
Dakujem, ze si sa podelil o variantu, nad ktorou si sam rozmyslal, vymyslal, overoval atd.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Traktor z desty

#24 Nový příspěvek od oco13 »

Ešte je otázka čo všetko z toho si schopný zrealizovať ty. Lebo sú tu ludia pre ktorých nie je problém vyrobiť celkom novú prevodovku a zase sú aj iní čo majú traktor postavený len za pomoci flexy a vrtačky. Pre mňa je napríklad vela vecí aj zrealizovatelných ,ale z časového hladiska sa do toho nepustím , lebo by mi to trvalo roky. :typek:

Milan134
Příspěvky: 34
Registrován: sob lis 16, 2019 10:33 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Traktor z desty

#25 Nový příspěvek od Milan134 »

Stale sa rozhodujem, co zrealizujem...to vsetko tu popisane, beriem ako debatu, napadov, moznosti co sa da, ako sa da atd...
Mam doma 5-rychlostnu prevodovku z Š. TAZ 1500. ktoru chcem pouzit, lebo dufam, ze bude pasovat k mojmu motoru.
Riesim este svetlu vysku... a momentalne novy vyfuk, lebo ten momentalny je na nic a deravy..
Neviem preco jirik610 stale hovori o oktavke, ked ja ju nespominam?
Hladam jednodusie riesenia, hlavne casovo velmi nenarocne aby to nebolo na roky.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Traktor z desty

#26 Nový příspěvek od oco13 »

Lebo od Škody Spartak cez 1202,1203,Oktaviu boli tie prevodovky stále rovnaké ,až 1203 5q bola iná . Samozrejme výkonovo ani jedna nie je vhodná na diesel motor , s tým treba počítať.

Milan134
Příspěvky: 34
Registrován: sob lis 16, 2019 10:33 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Traktor z desty

#27 Nový příspěvek od Milan134 »

V com prevodovka 1203 5q bola iná...? Su tam ine vstupne a vystupne hriadele?

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Traktor z desty

#28 Nový příspěvek od oco13 »

Iný obal, iný priemer spojky, pridané kolesá 5 stupňa a iné radenie. Hádam som nezabudol na nič? aha a iné rozmery je o dosť dlhšia.

Milan134
Příspěvky: 34
Registrován: sob lis 16, 2019 10:33 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Traktor z desty

#29 Nový příspěvek od Milan134 »


Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Traktor z desty

#30 Nový příspěvek od oco13 »

Absolutne netuším, ale nie je nič lahšie ako to vyskúšať. Veď jedno aj druhé máš doma.

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“