Začínam skladať

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
JardaCNC
Příspěvky: 2354
Registrován: pát čer 14, 2013 11:24 pm
Bydliště: Kyjov

Re: Začínam skladať

#31 Nový příspěvek od JardaCNC »

Jo tak to bych vas chtel videt jak si kupujete ojete auto v bazaru a prodejce vam rekne ze je auto v supr stavu , jen ma svarovane poloosi nekde na kolene v garazi - ale byl tam i soustruh - v te garazi.
Ja bych se v ten moment otocil a pryč. Uz by me tam nevidel.
A u traktoru je to normalni? Tam se to bezne dela? Ktera firma to tak dela?
At vim kam nemam chodit :-/

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Začínam skladať

#32 Nový příspěvek od oco13 »

Je to bežné u traktorov domácej výroby 8)

JardaCNC
Příspěvky: 2354
Registrován: pát čer 14, 2013 11:24 pm
Bydliště: Kyjov

Re: Začínam skladať

#33 Nový příspěvek od JardaCNC »

Ano vim , ze je to tu bezne - ale proc? Neni problem pocitat uz s delkou poloos co jdou na aute. Vetsinou je jedna delsi a druha kratsi. Mam na vyběr. 8)
Pak uz dnes snad neni problem si nechat udelat ve firmach (i treba prez znameho) mezikus co umozni pouzit nezkracovanou poloosu.
Delam trosku do zavodnich aut. Predohraby. Motor z puvodnich 50kw presel na 120 kw. Prevodovka - zustane jen obal. Diferak novy se samosvorem. Poloosy origo nevidrzi prvni rozjezd (jsou tam dve). Gumy na kolach sliky co se lepi na asfalt. Prilnavost vzdy 100%. Ty nepodhrabnou.
A pak traktorek co na nej napasuje 40-50 kw motor a ten prez 1 poloosu vse zvlada. :vztek:

Uživatelský avatar
petrak
Příspěvky: 545
Registrován: úte zář 28, 2010 2:53 pm
Bydliště: Prostějovsko

Re: Začínam skladať

#34 Nový příspěvek od petrak »

Jardo nech te teorie :) Všichni snad víme, že teorie a praxe je nakonec trochu jiná. Svařeny poloosy tady má každej druhej ne-li víc, včetně mě. Každej staví podle svých možností. Zbytečně tady začinajicimu konstrukterovi nasazuješ brouky do hlavy. Řekl bych, že dřive než poloosa ktera teď musí přenašet 100% vykonu než v autě odejde homokloub pokud bude pracovat trvale vykloněný když nebude mít osy naproti sobě.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Začínam skladať

#35 Nový příspěvek od oco13 »

Posledné tri traktory som nestaval len ich upravujem. Medzi homoklbmi mám 8 CM a na druhom som vyrábal prirubu ako na kardan. Ja by som dokonca privítal ak by tá poloos bola najslabší článok, lepšie ak odíde ona ako ocesat prevodovkou :-/
Na druhom traktore mám reťaz a viem, že ak preskočí o zub som na limite. Keď bola na fest, tak som praskol rám. Takže som ju radšej povolil,aby mi dala vedieť kedy je dosť. :typek:

Uživatelský avatar
krajan
Příspěvky: 2605
Registrován: pon led 06, 2014 4:33 pm
Bydliště: Tren. Bohuslavice

Re: Začínam skladať

#36 Nový příspěvek od krajan »

ked sa bojis zvaranej poloosi no tak to mas dost tazke .....
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2

Uživatelský avatar
petrak
Příspěvky: 545
Registrován: úte zář 28, 2010 2:53 pm
Bydliště: Prostějovsko

Re: Začínam skladať

#37 Nový příspěvek od petrak »

krajan píše:ked sa bojis zvaranej poloosi no tak to mas dost tazke .....
Přesně tak. 8) To bych na ten svůj traktor nemoh vlízt vždyť je cely posvařovany :shock: co kdyby něco upadlo :smich:

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Začínam skladať

#38 Nový příspěvek od oco13 »

Ešte ja napíšem, ohľadom tej redukčky z Nivy. Dávam ju tam naopak, pretože priamo spojenie prevodovky a diferaku bolo veľmi pomalé. :hm: to nebolo ani do záhrady.

Uživatelský avatar
krajan
Příspěvky: 2605
Registrován: pon led 06, 2014 4:33 pm
Bydliště: Tren. Bohuslavice

Re: Začínam skladať

#39 Nový příspěvek od krajan »

ja mam z nissana a tiez opacne ...
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2

JardaCNC
Příspěvky: 2354
Registrován: pát čer 14, 2013 11:24 pm
Bydliště: Kyjov

Re: Začínam skladať

#40 Nový příspěvek od JardaCNC »

Nikdy jsem nerekl ze to co je svarene je spatne. I ja mam traktorek a taky je svarovany.
Ale proc svarovat to co se nemusi.... A tam ta poloosa patri.
Ano i ty homokinetaky beru jako soucast poloosy. Jen na nich se jako oprava snad neda nic zavarit.
Jedine na "hulvata".
K tem otocenym prevodovkam: ano funguje to.
Proti : nepouziva se to bezne kvuli strate vykonu a tudiz vetsi spotrebe.
Pri opravdu extremu dochazi k velke hlucnosti a tudiz opotrebeni prevodovky.
Ale musim priznat ze uz hodne aut ma nejvyssi (6) kvalt do rychla. Ale tam je to jen vradu par % zrychleni.

Uživatelský avatar
krajan
Příspěvky: 2605
Registrován: pon led 06, 2014 4:33 pm
Bydliště: Tren. Bohuslavice

Re: Začínam skladať

#41 Nový příspěvek od krajan »

tak a teraz uz naozaj trocha kecas . Tak ze ked ju otocis tak redukovanu mas 1:1 . V mojom pripade je to len spojene synchronom na hriadeli . Ked to co som pisal trocha vysie vynasobis dvoma , tak na 2200 ot nejdes caa 15 ale caa 30 Km/h .Je fakt , ze do lesa ( svojho - je jasne , ze mam aj blizsi ) mam caa 20 km tak vyssia rychlost je nutna . Z toho mi neako vychadza , ze ti spotreba tak neako klesne . Mam dojem ze tvoje prispevky mu k stavbe traktora neako neprispievaju ...
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2

gastly
Příspěvky: 1210
Registrován: úte úno 23, 2010 9:21 pm
Bydliště: Postoupky 76701 Krom

Re: Začínam skladať

#42 Nový příspěvek od gastly »

Tak Escort v roce 1985 měl čtverku 0,95 a pětku 0,76. (šestku mu šmejdi nedali, na bubinovi by bodla) Novější maj ty kvalty ještě delší. Pepa.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Začínam skladať

#43 Nový příspěvek od jirik610 »

krajan píše:Mám 1,9 Peugeot a ide v pohode . Jediné čo hovoria vraj by mal mať čerpadlo od Bosha nie Lucas
De jen o imo, na lukasu je stejně debilní imo jako feldě s lukasem ... v klidu, jde i stejně vyřadit , dál taky lucas údajně hůř nasává naftu když ho zavzdušníš , když koupíš pumpovací balonek za 200kč je ti to dost hluboko pod lopatkama.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Začínam skladať

#44 Nový příspěvek od jirik610 »

Svařované poloosy ? tak z toho opravdu nemám paniku , můj méně známej koníček je.moje BMW e39 , s motorem S54b35 s turbem ga 36/28 , při slabší mapě na mokro 380 koní a 510Nm krouťáku , při mapě na prasení se bavíme o 680 koních a 720Nm originál BMW poloosa z M5 nevydrží dýl jak dvě nádrže takže cca 4páry zadních pneumatik -časově ,asi dvě hodiny , svařenec z obyč poloosy z e39 525tds touring a hodně updavenyho kloubu peugeot boxer je tam už od loňskyho srpna a furt je v pohodě , jo a já nepálim staré tvrdé patnácky zimáky 195/15 ale westlake245nebo 265nebo 285/18 semislick , takže gumu která lepí (nafta v chipu to fakt neutrhne ani nepísknou)
Tak, zapojím li selskej rozum začne mi tento tvrdit že : motor 1,6D dává max 60Nm(cca) přez převod jedničky krát převod difecu (zavařenyho v převodovce) jsme někde cca 5x3,5 to je 17,5 x 60 to je cca 1000Nm na poloose podle tabulky pro návrh řeťezů by obstál řetěz B12 , takže podle tabulky hřídelů pro řetězová kola by vyhověl nekalenej hřídel z hlazenky s perem 8mm a průměr 25mm , sorry ale každá poloosa toto přežije, každá snad i z malucha , u brzdění motorem je to horší- je nutno myslet na fakt že moment ještě násobíš převodem difu v3s s reduktorama což je 8,9 :1 takže cca 9000 Nm výstupu z reduktoru, když to vydělíne obvodovou délkou kola 20" V3s což je 2740mm vezmeme v potaz nejadhezivněší podklad (což dle standardů polygonu v kopřivnici bejval hrubej beton to je koeficient 0,34 na tunu váhy) takže , u traktoru s váhou cca 650kg celkem je to určitě néně než 2/3 toho koeficientu reálně tak půlka , protože síla není čistě kolmá ale je to kolmice mínus vektor , takže po složitym matematickým výpočtu dojdeme k číslu asi 1/21343......jo takže 1/2bude asi docela reálné že ? No tak 0,17 x 9000 je 1530, toto je kroutící moment působící na tu danou poloosu při brzdění motorem na jedničku , zase tam vyhoví stej řetěz ale nekalená normovaná hlazenka by musela bejt průměr 26mm pro zajímavost , zkrácená poloosa v nápravě v3s by musela sežrat v této konstrukci 3800Nm což bohatě vydrží i svařená -má průměr 37mm a je předepnutá pro dopřednou jízdu .
Pokud kolega dá poloosu z naftovy oktávky ,která mu pasuje na drážky v difu golfa , uřízne na spodním kyneťáku drážkovou hřídel a přímo na něj navaří přírubu unašeče pasovacího na unašeč kardanu V3s , nemá problém ,právě vše předimenzoval 2,6násobně oproti tomu zatížení které prožívala tato poloosa v auťe, dále v zabudování poloosy před další převod ubude dynamické zatížení materiálu poloosy ,navíc ubyde rázové zatížení od účinků brzd .
Jen to chce umět svařovat a nebejt kopito na to aby to navařil co možná nejrovněji , ta polosa z jedničkové ovce je bezešvá roura není kalená a a svařovat jde normálně je takhle totiš vyrobená ....na homokyneťák jde taky vařit normálně je to dobře svařitelná ocel ,jen to nesmíš propálit durch do těch míst kde chodí kuličky to si pak ten kloub vodďeláš
Tady bych rád pro pána podotknul že 90% sériově vyráběnejch tuhejch náprav například na všech konvečních nákladních vozech ,bez reduktorů tipu v3s nebo unimog ,má poloosy svařené metodou tření stejně se vyráběly polosy do moskvičů žigulů opelů fiatů a kdoví čeho všeho , Pozor nikdy si nekupujte americké auto např ford mustang nebo hummer H2 mají totiš taky svařované poloosy.
I volovi musí být jasné že pokud se poloosy ke svému koncovému náboji svařují musí být vyrobeny ze svařitelného materiálu obecně platí že i kujný materiál ,ze kterého se vyrábí dnešní poloosy osobních aut je svařitelný , kdyby tomu tak nebylo nedala by se poloosa nahustit v místě drážek , nedala by se zakalit a podobně , praskla by buď za tepla nebo za studena v závislosti na obsahu síry nebo fosforu ......
A k motoru 1,6 D je dobrej jen už dost starej a většinou jsou ty motory zle vyhrkany tak pak žerou olej hulí jak parník a blbě chytají navíc může bejt zapečenej nebo jinak načatej taky se musí krapet hlídat rozvoďák a hlavně vodní pumpa na tom motoru nebejvala nic moc asi 5x jsem viděl že se protočila vrtulka na hřídelce, k tomu rozvoďáku musí se prostě přemýšlet nad tím že ten řemen není tak dobře scovanej jako v autě a že na něj teda působí více vlivů , dál taky ten traktor nevrčí tak často jako auto teda ti můžou korodovat řemenice a pak kurvit ten řemen , prostě ho neměnit po já nevim 80 tisících kilometrech (což asi v traktoru jen tak někdo nenajezdí)ale prostě po dvou nebo třech rokách a je to v klidu.
Tak hodně zdaru v práci a nenech se odradit , kolegové dobře psali že je to zdlouhavá drahá sranda a výsledek nemusí stát za to , ale neboj žádnej znich tu není proto že by stavba traktoru byla jednoduchá , ale proto že je to složity a drahy , kdyby to tak nebylo tak by nás to ani nebavilo. Prostě třeba pro mě není cíl traktůrek , ale ta cesta k němu , sorry kluci , ale mě prostě koupě traktoru nikdy nenahradí ten picit, když ten harapák cos uvařil ze šrotu doma pod kulňou poprvé ožije, no pak taky ten pocit když se něco poprvé posere , ani nevim kterej je intenzivnější nakaždej pád oba jsou nakonec vlastně dobrý.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Začínam skladať

#45 Nový příspěvek od jirik610 »

gastly píše:Tak Escort v roce 1985 měl čtverku 0,95 a pětku 0,76. (šestku mu šmejdi nedali, na bubinovi by bodla) Novější maj ty kvalty ještě delší. Pepa.
Jo Ahoj Pepo , ale kde máš stálej převod v difu ?

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“