Pajikův prcek 2x1m

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
honzasl
Příspěvky: 667
Registrován: čtv dub 21, 2011 8:29 am
Bydliště: Nekoř (okr. ÚnO)

Re: Pajikův prcek 2x1m

#16 Nový příspěvek od honzasl »

Jak to počítám:

UAZ (pokud to je UAZ) - na 4. stupeň převod v převodovce 1:1, na max. otáčky dejme tomu 4000 1/min jede maximální rychlostí 95 km/h. Takže kdybych vyhodil převodovku a napojil kardan přímo na motor saxo, točil s ním 4000 1/min, tak jedu 95.

Když ale výstup saxo motoru zredukuju jeho difem, dejme tomu 1:4 nebo kolik to má, tam mám na 4000 1/min maximální rychlost těch 25.

Asi budu muset taky nažhavit excel, abych si ověřil, že nejsem za vola...

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10023
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pajikův prcek 2x1m

#17 Nový příspěvek od Ondras83 »

Pajik_CZ píše:Chlapci, jak můžete dělit rychost UAZe, když rychlost udává Saxo? Kdybych měl převodovku a motor UAZ, tak jasně, v pohodě. Ale ten já nemám :)

Vmax saxa / obvod kola = počet otáček kola auta při Vmax
počet otáček kola při / 4,5 (převod difu) = počet otáček kola při Vmax traktoru
počet otáček kola * obvod kola traktoru = maximální rychlost traktoru v km/h.

Dělal jsem si na to doma tabulku a fakt to vychází k 50km/h, přesně 44 a nějaké drobné, výchozí Vmax saxa jsem bral těch 150km i když by dal víc, protože to bylo tak max na 4500 ot/min, a točilo to přes 6 000...

EDIT > převod difu saxa mě nezajímá, protože kolo je na jeho výstupu, takže nehraje roli. Roli hraje jen počet otáček poloosy a obvod kola

EDIT 2 > až se dostanu domů, hodím sem konkrétní čísla, ať se nepřeme v obecné rovině.

Základ je průměr 13" 60cm a šípáků 80cm
Ty vůbec nepocitas s převodem v difu ZUK. Takže sis spočítal, jak rychle se bude točit poloosa, to vydelis převodem difu ZUK a prevedes na 16tky kola a jeto. Navíc budes na zahradě točit 6tis otáček motoru? Budeš mít omezovač na 3tis podložením pedálu plynu, pojede to 30km/h na max v dopravě a na zahradě kadla kadla aby to nezralo

Je tady o tom doooost

Pajik_CZ
Příspěvky: 441
Registrován: čtv říj 19, 2017 10:06 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Pajikův prcek 2x1m

#18 Nový příspěvek od Pajik_CZ »

Ondras83 - ale já s ním počítám hned v druhém řádku -> počet otáček kola / 4,5 (převod difu) = počet otáček kola při Vmax traktoru :)

Honzasl - ano, pokud roztočíš poloosu saxa na 4000ot/min, tak ano, na výstupu z difu UAZe bude otáček na 90km/h.... Jenže aby jsi roztočil poloosu saxa na 4000ot/min, tak by saxo muselo jet 450km/h :) Při 90km/h se poloosa točí nějakých 796ot/min a to by jel traktor cca 27km/h. S otáčkami motoru někde kolem 2 500 ot/min.... :) Při těch 150km/h je to 1326 ot./min poloosy při maximálce traktoru 44 km/h :)


Ano, vím, že se to na max. otáčky nebude, že to bude kadla kadla :) Ale říkám si, že tou převodovkou nic nepokazím, krom toho, že si uberu místo.
EDIT> vycházím z toho, že mi prodávající říkal, že ji sám sundaval z UAZe 452 - buchanky...

honzasl
Příspěvky: 667
Registrován: čtv dub 21, 2011 8:29 am
Bydliště: Nekoř (okr. ÚnO)

Re: Pajikův prcek 2x1m

#19 Nový příspěvek od honzasl »

No, takže nejsme vepři. Kolik to pojede při 6000 tě nezajímá, maximum momentu ma ten motor kolem 3000. Ale ano, když dáš plnej, pojedeš 44.

Pajik_CZ
Příspěvky: 441
Registrován: čtv říj 19, 2017 10:06 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Pajikův prcek 2x1m

#20 Nový příspěvek od Pajik_CZ »

No nasadili jste mi brouka do hlavy a když jsem to dneska dal k sobě, tak to vypadá, že opravdu tu BMW převodovku nepoužiju...

Dnes se mi podařilo vymordovat motor ven, tak jsem ho na vozíku přistrčil ke zbytku jen tak na sladko... :)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Pajik_CZ
Příspěvky: 441
Registrován: čtv říj 19, 2017 10:06 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Pajikův prcek 2x1m

#21 Nový příspěvek od Pajik_CZ »

Tak jsem maličko počítal a druhou převodovku opravdu dávat nebudu.

Rychlosti na 1000ot/min: kvalt - rychlost v km/h
1 - 2,4
2 - 4,6
3 - 7
4 - 8,7
5 - 11,6
zpátečka - 3,6

Rychlosti na 3000ot/min: kvalt - rychlost v km/h
1 - 7,3
2 - 13,7
3 - 20,9
4 - 26
5 - 34,8
zpátečka - 10,7

Jediný její přínos by byl ve zpomalení na zpátečce - ta mi přijde na minimální rychlosti o chlup rychlejší, než bych potřeboval, a problémy s místem při jejím použití by byly výraznější...

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10023
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pajikův prcek 2x1m

#22 Nový příspěvek od Ondras83 »

tak sezen tu z zuka nebo nejakou podobnou, budes mit jeste 3 kvalty na zpomaleni...

ale ja bych to vubec neresil, budes malicko spojkovat, ale ta spojka v tom citroenu to na 100% v pohode vydrzi

Pajik_CZ
Příspěvky: 441
Registrován: čtv říj 19, 2017 10:06 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Pajikův prcek 2x1m

#23 Nový příspěvek od Pajik_CZ »

nene, další převodovku už určitě shánět nebudu :) to když už, tak bych tam udělal převod řetězem se zpomalením tak 0,6, to by byl ideál

Pajik_CZ
Příspěvky: 441
Registrován: čtv říj 19, 2017 10:06 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Pajikův prcek 2x1m

#24 Nový příspěvek od Pajik_CZ »

Na traktor jsem ani nesáhl, ale dnešní kutění přineslo výsledek :)

Nechtěl jsem kupovat drahou čínskou žirafu a české levné nejsou k dostání :D takže jsem si poradil po svém, náklady cca 2000,-...

Takhle to vypadalo zhruba ve 2/3 práce, kdy mě napadlo taky fotit...
Obrázek

A takhle finále - rozšiřitelné co dá trubka, všesměrová kolečka, z toho 2 s brzdou. Zvedák nosnost 1 tuna... Na nálepce :D ale motor s převodovkou to zvládlo v pohodě :)

Obrázek

Obrázek


Já jsem velmi spokojen :wink:

Pajik_CZ
Příspěvky: 441
Registrován: čtv říj 19, 2017 10:06 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Pajikův prcek 2x1m

#25 Nový příspěvek od Pajik_CZ »

Budu pokračovat v samomluvě... :jazyk:

Dneska jsem se na chvilku pustil do úpravy těhlic přední nápravy - odřezání těla tlumičů, páč citroen to má v jednom kuse.

Obrázek

Teď musím nechat vytočit na soustruhu něco jako horní čep.

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10023
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pajikův prcek 2x1m

#26 Nový příspěvek od Ondras83 »

Měl jsi sehnat tehlice se sroubovanym tlumičem, ušetří to spoustu starostí, někde jsem sem dával video, jak to jde krásně elegantně vyřešit

Pajik_CZ
Příspěvky: 441
Registrován: čtv říj 19, 2017 10:06 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Pajikův prcek 2x1m

#27 Nový příspěvek od Pajik_CZ »

Delam z toho, co mam :) Mam vymyslene, jak pokracovat :)

Pajik_CZ
Příspěvky: 441
Registrován: čtv říj 19, 2017 10:06 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Pajikův prcek 2x1m

#28 Nový příspěvek od Pajik_CZ »

Trošku to rozvedu, odpovídal jsem v časové tísni... :)

Chci použít těhlice co mám, protože k nim pasujou brzdy, kola všechno, co bylo na autě. Jakoukoliv jinou těhlici třeba koncernu, která má tlumič na šroub bych musel kupovat s dalšími věcmi okolo a to by vyšlo na nesmysl. Do díry po tlumiči vložím soustružený čep s pouzdrem, a to přivařím k nápravě. Jednoduché, levné, funkční, dostačující... :)

honzasl
Příspěvky: 667
Registrován: čtv dub 21, 2011 8:29 am
Bydliště: Nekoř (okr. ÚnO)

Re: Pajikův prcek 2x1m

#29 Nový příspěvek od honzasl »

A jak se u saxa mění přední tlumiče?

Pajik_CZ
Příspěvky: 441
Registrován: čtv říj 19, 2017 10:06 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Pajikův prcek 2x1m

#30 Nový příspěvek od Pajik_CZ »

povolis matici v hornim ulozeni, pruzina ti ustreli palici :D , pak vytahnes tlumic z trubky, ktera je pevne spojena s tehlici a obracene vlozis novy :)

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“