Pajikův prcek 2x1m
Re: Pajikův prcek 2x1m
Jak to počítám:
UAZ (pokud to je UAZ) - na 4. stupeň převod v převodovce 1:1, na max. otáčky dejme tomu 4000 1/min jede maximální rychlostí 95 km/h. Takže kdybych vyhodil převodovku a napojil kardan přímo na motor saxo, točil s ním 4000 1/min, tak jedu 95.
Když ale výstup saxo motoru zredukuju jeho difem, dejme tomu 1:4 nebo kolik to má, tam mám na 4000 1/min maximální rychlost těch 25.
Asi budu muset taky nažhavit excel, abych si ověřil, že nejsem za vola...
UAZ (pokud to je UAZ) - na 4. stupeň převod v převodovce 1:1, na max. otáčky dejme tomu 4000 1/min jede maximální rychlostí 95 km/h. Takže kdybych vyhodil převodovku a napojil kardan přímo na motor saxo, točil s ním 4000 1/min, tak jedu 95.
Když ale výstup saxo motoru zredukuju jeho difem, dejme tomu 1:4 nebo kolik to má, tam mám na 4000 1/min maximální rychlost těch 25.
Asi budu muset taky nažhavit excel, abych si ověřil, že nejsem za vola...
- Ondras83
- Příspěvky: 10023
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pajikův prcek 2x1m
Ty vůbec nepocitas s převodem v difu ZUK. Takže sis spočítal, jak rychle se bude točit poloosa, to vydelis převodem difu ZUK a prevedes na 16tky kola a jeto. Navíc budes na zahradě točit 6tis otáček motoru? Budeš mít omezovač na 3tis podložením pedálu plynu, pojede to 30km/h na max v dopravě a na zahradě kadla kadla aby to nezraloPajik_CZ píše:Chlapci, jak můžete dělit rychost UAZe, když rychlost udává Saxo? Kdybych měl převodovku a motor UAZ, tak jasně, v pohodě. Ale ten já nemám
Vmax saxa / obvod kola = počet otáček kola auta při Vmax
počet otáček kola při / 4,5 (převod difu) = počet otáček kola při Vmax traktoru
počet otáček kola * obvod kola traktoru = maximální rychlost traktoru v km/h.
Dělal jsem si na to doma tabulku a fakt to vychází k 50km/h, přesně 44 a nějaké drobné, výchozí Vmax saxa jsem bral těch 150km i když by dal víc, protože to bylo tak max na 4500 ot/min, a točilo to přes 6 000...
EDIT > převod difu saxa mě nezajímá, protože kolo je na jeho výstupu, takže nehraje roli. Roli hraje jen počet otáček poloosy a obvod kola
EDIT 2 > až se dostanu domů, hodím sem konkrétní čísla, ať se nepřeme v obecné rovině.
Základ je průměr 13" 60cm a šípáků 80cm
Je tady o tom doooost
Re: Pajikův prcek 2x1m
Ondras83 - ale já s ním počítám hned v druhém řádku -> počet otáček kola / 4,5 (převod difu) = počet otáček kola při Vmax traktoru
Honzasl - ano, pokud roztočíš poloosu saxa na 4000ot/min, tak ano, na výstupu z difu UAZe bude otáček na 90km/h.... Jenže aby jsi roztočil poloosu saxa na 4000ot/min, tak by saxo muselo jet 450km/h Při 90km/h se poloosa točí nějakých 796ot/min a to by jel traktor cca 27km/h. S otáčkami motoru někde kolem 2 500 ot/min.... Při těch 150km/h je to 1326 ot./min poloosy při maximálce traktoru 44 km/h
Ano, vím, že se to na max. otáčky nebude, že to bude kadla kadla Ale říkám si, že tou převodovkou nic nepokazím, krom toho, že si uberu místo.
EDIT> vycházím z toho, že mi prodávající říkal, že ji sám sundaval z UAZe 452 - buchanky...
Honzasl - ano, pokud roztočíš poloosu saxa na 4000ot/min, tak ano, na výstupu z difu UAZe bude otáček na 90km/h.... Jenže aby jsi roztočil poloosu saxa na 4000ot/min, tak by saxo muselo jet 450km/h Při 90km/h se poloosa točí nějakých 796ot/min a to by jel traktor cca 27km/h. S otáčkami motoru někde kolem 2 500 ot/min.... Při těch 150km/h je to 1326 ot./min poloosy při maximálce traktoru 44 km/h
Ano, vím, že se to na max. otáčky nebude, že to bude kadla kadla Ale říkám si, že tou převodovkou nic nepokazím, krom toho, že si uberu místo.
EDIT> vycházím z toho, že mi prodávající říkal, že ji sám sundaval z UAZe 452 - buchanky...
Re: Pajikův prcek 2x1m
No, takže nejsme vepři. Kolik to pojede při 6000 tě nezajímá, maximum momentu ma ten motor kolem 3000. Ale ano, když dáš plnej, pojedeš 44.
Re: Pajikův prcek 2x1m
No nasadili jste mi brouka do hlavy a když jsem to dneska dal k sobě, tak to vypadá, že opravdu tu BMW převodovku nepoužiju...
Dnes se mi podařilo vymordovat motor ven, tak jsem ho na vozíku přistrčil ke zbytku jen tak na sladko...
Dnes se mi podařilo vymordovat motor ven, tak jsem ho na vozíku přistrčil ke zbytku jen tak na sladko...
Re: Pajikův prcek 2x1m
Tak jsem maličko počítal a druhou převodovku opravdu dávat nebudu.
Rychlosti na 1000ot/min: kvalt - rychlost v km/h
1 - 2,4
2 - 4,6
3 - 7
4 - 8,7
5 - 11,6
zpátečka - 3,6
Rychlosti na 3000ot/min: kvalt - rychlost v km/h
1 - 7,3
2 - 13,7
3 - 20,9
4 - 26
5 - 34,8
zpátečka - 10,7
Jediný její přínos by byl ve zpomalení na zpátečce - ta mi přijde na minimální rychlosti o chlup rychlejší, než bych potřeboval, a problémy s místem při jejím použití by byly výraznější...
Rychlosti na 1000ot/min: kvalt - rychlost v km/h
1 - 2,4
2 - 4,6
3 - 7
4 - 8,7
5 - 11,6
zpátečka - 3,6
Rychlosti na 3000ot/min: kvalt - rychlost v km/h
1 - 7,3
2 - 13,7
3 - 20,9
4 - 26
5 - 34,8
zpátečka - 10,7
Jediný její přínos by byl ve zpomalení na zpátečce - ta mi přijde na minimální rychlosti o chlup rychlejší, než bych potřeboval, a problémy s místem při jejím použití by byly výraznější...
- Ondras83
- Příspěvky: 10023
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pajikův prcek 2x1m
tak sezen tu z zuka nebo nejakou podobnou, budes mit jeste 3 kvalty na zpomaleni...
ale ja bych to vubec neresil, budes malicko spojkovat, ale ta spojka v tom citroenu to na 100% v pohode vydrzi
ale ja bych to vubec neresil, budes malicko spojkovat, ale ta spojka v tom citroenu to na 100% v pohode vydrzi
Re: Pajikův prcek 2x1m
nene, další převodovku už určitě shánět nebudu to když už, tak bych tam udělal převod řetězem se zpomalením tak 0,6, to by byl ideál
Re: Pajikův prcek 2x1m
Na traktor jsem ani nesáhl, ale dnešní kutění přineslo výsledek
Nechtěl jsem kupovat drahou čínskou žirafu a české levné nejsou k dostání takže jsem si poradil po svém, náklady cca 2000,-...
Takhle to vypadalo zhruba ve 2/3 práce, kdy mě napadlo taky fotit...
A takhle finále - rozšiřitelné co dá trubka, všesměrová kolečka, z toho 2 s brzdou. Zvedák nosnost 1 tuna... Na nálepce ale motor s převodovkou to zvládlo v pohodě
Já jsem velmi spokojen
Nechtěl jsem kupovat drahou čínskou žirafu a české levné nejsou k dostání takže jsem si poradil po svém, náklady cca 2000,-...
Takhle to vypadalo zhruba ve 2/3 práce, kdy mě napadlo taky fotit...
A takhle finále - rozšiřitelné co dá trubka, všesměrová kolečka, z toho 2 s brzdou. Zvedák nosnost 1 tuna... Na nálepce ale motor s převodovkou to zvládlo v pohodě
Já jsem velmi spokojen
Re: Pajikův prcek 2x1m
Budu pokračovat v samomluvě...
Dneska jsem se na chvilku pustil do úpravy těhlic přední nápravy - odřezání těla tlumičů, páč citroen to má v jednom kuse.
Teď musím nechat vytočit na soustruhu něco jako horní čep.
Dneska jsem se na chvilku pustil do úpravy těhlic přední nápravy - odřezání těla tlumičů, páč citroen to má v jednom kuse.
Teď musím nechat vytočit na soustruhu něco jako horní čep.
- Ondras83
- Příspěvky: 10023
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pajikův prcek 2x1m
Měl jsi sehnat tehlice se sroubovanym tlumičem, ušetří to spoustu starostí, někde jsem sem dával video, jak to jde krásně elegantně vyřešit
Re: Pajikův prcek 2x1m
Delam z toho, co mam Mam vymyslene, jak pokracovat
Re: Pajikův prcek 2x1m
Trošku to rozvedu, odpovídal jsem v časové tísni...
Chci použít těhlice co mám, protože k nim pasujou brzdy, kola všechno, co bylo na autě. Jakoukoliv jinou těhlici třeba koncernu, která má tlumič na šroub bych musel kupovat s dalšími věcmi okolo a to by vyšlo na nesmysl. Do díry po tlumiči vložím soustružený čep s pouzdrem, a to přivařím k nápravě. Jednoduché, levné, funkční, dostačující...
Chci použít těhlice co mám, protože k nim pasujou brzdy, kola všechno, co bylo na autě. Jakoukoliv jinou těhlici třeba koncernu, která má tlumič na šroub bych musel kupovat s dalšími věcmi okolo a to by vyšlo na nesmysl. Do díry po tlumiči vložím soustružený čep s pouzdrem, a to přivařím k nápravě. Jednoduché, levné, funkční, dostačující...
Re: Pajikův prcek 2x1m
povolis matici v hornim ulozeni, pruzina ti ustreli palici , pak vytahnes tlumic z trubky, ktera je pevne spojena s tehlici a obracene vlozis novy