Atlan píše:Neviem kde si videl tie velke stroje ale jcb traktor bager ma este aj natacaciu zadnu napravu aby sa vedel otocit co nna najmensom polomere. A ty postavis 3m stroj. No snad si yo nebudes vycitat pri kazdom cuvani a otacani.
Kazdy sa tu snazi to urobit na co najmensi rozvor co sa da.
2 prevodovky za sebou nemaju velmi zmysel, lebo 1 a5 a 5 a 1 bude skoro to iste.
Preto ti radime redukcnu prevodovku je kratsia, a plni ucel.
Okrem toho nakladac je spevif8cka vec tam to chce pomalu 1 a rychlu spiatocku ved uvidis.
A dufam ze mas v plane predne brzdy, pac z nalozenym nakladacom to velmi v zadu nebrzi.
Tym padom sa fostaneme k otazke 4x4, pru uzavierke medzinapravoveho difika ti bude brzdit aj predok, a navyse sa lepsie nabera ked taha aj predok.
A ked niekto tvrdi ze na kardane netreba mat kruzi v spravnej pozicie a navyse vyriesenu axialnu volu, ma pravdu ale to tak maximalne na volante. A nie niecom co sa stale toci. Navyse ram sa ohyba natahuje a krizuje, to vsetko z zlym pevnym kardanom namaha loziska a hriadele a logicky nieco povoli.
No to si asi spíš ty moc traktor bagru neviděl. Ano JCB má natáčení zadních kol ale je to jen jeden typ. Zbytek to nemá ani JCB ani CAT ani jiné značky.
Brzdy vepředu samozřejmě budou a bude závaží v zadních kolech jako je na normálním traktoru.