Tento rok prišla veľká pohroma už dva mesiace mam nepojazdný traktor
jedného krásneho dna počas jazdy my začalo z ničoho nič vŕzgať pišťať v motore nakoniec som ostal
namieste stáť a viac som sa nerozišiel a musel som zháňať odtah.
Musel som dát motor dole a hľadať chybu a chyba sa našla povolili sa šroby na zortvačniku
šuchali o spojkovú lamelu a lamela praskla, medzi tím sa našla ďalšia chyba na oske z motora do prevodovky
oska na strane prevodovky totálne vydretá bolo tam už necelí milimeter ozubenia otázka času kedy by ju vylamalo
A keďže motor je už dole som sa rozhodol dát zetor motor na bazoši som našiel motor 6711
hneď som ho kúpil zrobil som si podvozok pre lepšiu manipuláciu a začal som ho kompletovať
chladič, nová vrtuľa, alternátor aby so ho naštartoval a zistil v akom stave je či ma dobrý tlak či bude
treba dát kľukovku na výbrus alebo krúžky vymeniť.
Motor po odskúšaní ide ak noví tlak dobrý nedymí všetko v poriadku.
Potom som si ešte prirobil hydraulické čerpadlo na remenicu.
Na bazoši som kúpil dve príruby musel som diery navŕtať aj otvor na zetor štartér a musel som aj zvetšit vnútorný otvor
pôvodný bol 35,4 ale keďže chcem dát zetoracky zotrvačník tak som to musel vypíliť na 37,5 na obi dvoch prírubách.
Par přípominek k montáží čerpadla:
1)provozní otáčky čerpadla jsou 600-2500 ot/min,optimalní 1500,při těchto otáčkách dává 28,5lt/min
2)volnoběžné otáčky motoru okolo 600ot/min,převod by měl být mezi motorem a čerpadlem 1:1,a ne jak je nyní namontovano více než 1:2 ,již na volnoběh bude mít čerpadlo 1500ot/min a při max. motoru bude mít čerpadlo přes 5000ot/min,to čerpadlo to dlouho nevydrží.
3)řemenice čerpadla vypadá ,že je namontována přímo na hřídeli čerpadla,hřídel čerpadla nesmi být radiálně ani axiálně zatíženo,musí tam být ložisko ,které tyto síly zachytává.Při nedodržení této podminky,ma čerpadlo podstatně zkrácenou životnost.