Traktor od JiříSBS

Moderátoři: rezis, zdeněk 1

Odpovědět
Zpráva
Autor
jiriSBS
Příspěvky: 1764
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Traktor od JiříSBS

#1 Nový příspěvek od jiriSBS »

Po delší době jsem se rozhodl,dát na toto forum,také svůj traktor,přiměli mě k tomu někteří členové tohoto fora,kterým jsem to slíbil,takže je to tady.

Rok výroby 1979-80
Přestavba 1985
Poslední úprava 2013(lak a drobné úpravy)

MOTOR
Původně vodou chlazený jednoválec V-320ccm dvoutakt-startovací motorek DT-75,výkon 10 kW ,spotřeba 2,25 lt/hod(při plném zatížení),úpravy motoru: zvýšena komprese na 8,5,membránový ventil v sání,klapka ve výfuku,rezonanční komora ve výfuku.
Po přestavbě FIAT 850 ,úpravy motoru: hlava motoru upravena pro spalování chudých-vrstvených směsi,komprese 1:12 ,výkon cca 15 kW ,spotřeba 3 lt/hod ,vodní čerpadlo Škoda s upraveným rotorem čerpadla,rozdělovač Favorit(bezkontakt),startér Škoda 120,spojka z reverzační převodovky E-516,vyrovnávací převodovka,1:2 ,vlastní výroba,chladič Peugeot 206 ,elektrický ventilátor s 5-ti stupňovou regulaci,karburátor ø21, přetryskován,hlavní tr.pův.105 na 68, volnob. z 50 na 38.,vzdušník zvětšen,přisávání vzduchu pod karburátorem 3x ø 2mm.

PŘEVODOVKA
Pův. Škoda 1202 + redukce I 1:1 ;II 1:2,5
Po přestavbě Škoda 1203

Přední náprava
Vlastní výroba,portálového typu kola 5.00x10

Zadní náprava
Pův. pevná – Opel , brzdy bubnové,kola 8,3x20 TR
Po úpravě ,dif Aro 240,planetové koncové převody vlastní výroby (komponenty z Z-II unifik,řada,brzdy kotoučové,třmeny Š-120,brzdy dělené (dva pedály,L,P)celkový převod zad.nápravy 1:12,5,kola 8,3x20 TR.

Rám
Základ rámu je závěsová plotna 600x300x16mm,ke které je připevněn prostorový rám z jeklů ,ve tvaru vany a zadní náprava.K plotně je připevněn TBZ a automatický závěs pro přívěs ovládaný hydraulický.

Hydraulika
Hydr.čerpadlo NŠ-10JeL, pohaněné přes předlohu,umístěné u spojkové skříně,zapínané napínáním řemene,nádrž 4,5 lt.,filtr na sací větvi,rozváděč Jihlavan starý typ 2 sekce ,obě s vypínatelnou plovoucí polohou,hydr.válce 2x ø 40 x 160 mm. Jedna sekce ovládá TBZ,druhá rychlospojky.

Kapotáž
Kapota,sloupek řízení,blatníky,konzola sedadla,vyrobeny z plechu tl.1,5-3mm

Technická data:
délka 2300mm
šířka 1370mm
výška po volant 1370 mm
rozchod kol 1250 mm
rozvor 1380 mm
váha 750 kg

Příslušenství:
-návěs
-fekální návěs 750lt
-kombinátor
-nakládací lopata
-sněhová radlice
-pluh 1radl.
-podmítací pluh 4radl.
-nesené brány
-hrobkovač na brambory
-na dalším příslušenství se stále pracuje

Přikládám nějaké fota, která nás vždy zajimají nejvíce.


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Pavlajs
Příspěvky: 753
Registrován: ned bře 08, 2015 3:13 pm
Bydliště: Těškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor od JiříSBS

#2 Nový příspěvek od Pavlajs »

Tak jsme se konečně dočkali :)
Viděl jsem ho na vlastní oči a je 8) 8) .....

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20217
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: Traktor od JiříSBS

#3 Nový příspěvek od vitex »

Pěknej Jirko. 8)

Gerhard
Příspěvky: 1704
Registrován: čtv zář 24, 2015 3:34 pm
Bydliště: Třinec

Re: Traktor od JiříSBS

#4 Nový příspěvek od Gerhard »

:friends: priteli, moc dobry 8) ten motor je i na dnesni dobu dost dobry. Maly a dravy a minimum poruch. Mel jsem par let zpatky 850 sport, neskutecne vozitko ;-)

Uživatelský avatar
petrak
Příspěvky: 545
Registrován: úte zář 28, 2010 2:53 pm
Bydliště: Prostějovsko

Re: Traktor od JiříSBS

#5 Nový příspěvek od petrak »

8) Konečně máme tu čest s trakturkem od odborníka. 8)

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10022
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor od JiříSBS

#6 Nový příspěvek od Ondras83 »

pekny :) jeste vic fotek :)

fotky ze stavby? :)

jiriSBS
Příspěvky: 1764
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Traktor od JiříSBS

#7 Nový příspěvek od jiriSBS »

Kluci,díky za chválu.
Ondro,ten traktor byl postaven v roce 1979-80 ,tehdy to s fotkami nebylo tak jednoduche, jak nyní.Možná najdu 2-3 fotky z původní verze,ale můžu tady dát foto z roku 2013,kdy jsme opravovali lak a dělali drobné úpravy.
Gerharde,ten motor je opravdu hodně povedený,na ty úpravy,které tam mám provedeny(komprese se blíží téměř k dieslu)a dobu kterou je v traktoru ,průměrně 150 hod/ročně,tak musím před nim smeknout.

Uživatelský avatar
sferos
Příspěvky: 1635
Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Bydliště: H.Srnie

Re: Traktor od JiříSBS

#8 Nový příspěvek od sferos »

Traktor je pekný. 8)
Motor Fiat 850 mal ľavotočivý motor, ako si to riešil, zmenil si smer otáčania (vačkový hriadeľ ta nepustí). Jeho výkon bol 25 kW. Ti si meral po úpravách výkon motora? Opačný smer otáčania Ti zrejme vyhovoval zo zmenou motora, pokiaľ si mal upravenú zadnú nápravu s redukciami.
Rozdeľovač máš s favorita, v prípade opačného smeru otáčania nefunguje odstredivá regulácia. Máš to nejak doriešené?
(V prvom traktore som mal tiež motor DT-75 celý aj z prevodovkou. Spojku som prerobil, vytiahol som ju pred prevodovku dopredu. Zotrvačník na kužeľ, spojka Š-100. vo vnútri hriadele sa otáčala spojková hriadeľ mazané to bolo naberačkami – trubky navarené na vrchnej hriadeli, ktoré naberali olej z prevodovky, spojená s pôvodným ozubeným kolesom zo spojky , smer otáčania z výstupu prevodovky som riešil otočením diferenciálu Š-1203, (používal som karburátor jawa 350) prevodovka garant.)
Nedajú sa mi v práci otvoriť všetky fotografie (vidím iba prvú a predposlednú). Máš to 4x2 alebo 4x4 ? Podľa prvej to vyzerá 4x4.

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10022
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor od JiříSBS

#9 Nový příspěvek od Ondras83 »

tak nafot prislusenstvi :) me by zajimal ten TBZ vzadu :)

jiriSBS
Příspěvky: 1764
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Traktor od JiříSBS

#10 Nový příspěvek od jiriSBS »

Pro Sferos: původní verze DT-použitý celý start.převod DT-54,s redukcí,spojka zavařená,místo pastorku spojka Š-1203 a převodovka Š-1202.Motor upraven(hlinik.hlava)snížena hlava,zabudovaný membranový ventil do sání,vyfuková klapka,výfuková rezonanční komora,karburátor Jawa-350-klesla spotřeba(meřená,stopky a odměrný válec na benzín)při zatížení(kombinator 140cm) spotř.2,25lt/hod a značně stoupl krouticí moment motoru.
Motor FIAT rozdělovač se na něm otáčí do prava-je zaměnitelný se škodovkou,výkon jsem neměřil,ale porovnával(vypočítal) při jízdě do kopce(sklon kopce,rychlost,váha traktoru).Traktor je 4x2,několikrát jsem zvažoval pohon 4x4,ale pohyblivost a manevrovatelnost vždy vyhrála,raději jsem se zaměřil na závěsy traktoru a nářadí,spojit traktor s nářadím tak ,aby co nejlépe využil trakce traktoru,případně využil odporu nařadí k zvýšení tažné síly traktoru.Směr otáčení převodů se několik krát mění,ale to je zapříčiněno tím,že nejdříve se řešila náprava(praskaly poloosy)sehnala se nová a vyrobily se planetové reduktory a pak se vyměnil motor.Na motoru je menší karburátor,točí jen cca 3700 ot/min,ale má lepší krouticí moment ve spodních otáčkách,proto je udaváný výkon nizší.

Pro Ondra:TBZ mám několik foto ,ale není tam moc vidět ,nové udělám až opravím traktor,momentálně jsem na nemocenské,můžu tady dát dvě,které jsem posílal Pavlajsovi.

Obrázek
Obrázek

Gerhard
Příspěvky: 1704
Registrován: čtv zář 24, 2015 3:34 pm
Bydliště: Třinec

Re: Traktor od JiříSBS

#11 Nový příspěvek od Gerhard »

sferos píše:Traktor je pekný. 8)
Motor Fiat 850 mal ľavotočivý motor, ako si to riešil, zmenil si smer otáčania (vačkový hriadeľ ta nepustí). Jeho výkon bol 25 kW. Ti si meral po úpravách výkon motora? Opačný smer otáčania Ti zrejme vyhovoval zo zmenou motora, pokiaľ si mal upravenú zadnú nápravu s redukciami.
Rozdeľovač máš s favorita, v prípade opačného smeru otáčania nefunguje odstredivá regulácia. Máš to nejak doriešené?
(V prvom traktore som mal tiež motor DT-75 celý aj z prevodovkou. Spojku som prerobil, vytiahol som ju pred prevodovku dopredu. Zotrvačník na kužeľ, spojka Š-100. vo vnútri hriadele sa otáčala spojková hriadeľ mazané to bolo naberačkami – trubky navarené na vrchnej hriadeli, ktoré naberali olej z prevodovky, spojená s pôvodným ozubeným kolesom zo spojky , smer otáčania z výstupu prevodovky som riešil otočením diferenciálu Š-1203, (používal som karburátor jawa 350) prevodovka garant.)
Nedajú sa mi v práci otvoriť všetky fotografie (vidím iba prvú a predposlednú). Máš to 4x2 alebo 4x4 ? Podľa prvej to vyzerá 4x4.
Sferos :friends: ten motor ma 42 koni v 850special nebo 850sport kupe, mozna ta slaba obycejna verze mohla mit min, byl tam rozdil pouze ve vyfukovem potrubi a vyfuku, ten motor tocil 8000ot a jelo to auto 150km max. Prevodovka byla kratka, motor ma velke rezervy v zakladni verzi, to auto jsem miloval. Malicke, bohovske zrychleni, proste uzasne 8) nojo, trosku se mi zastesklo po nem :-/

Uživatelský avatar
stana88
Příspěvky: 64
Registrován: sob pro 25, 2010 1:28 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktor od JiříSBS

#12 Nový příspěvek od stana88 »

Krásnej 8)

jiriSBS
Příspěvky: 1764
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Traktor od JiříSBS

#13 Nový příspěvek od jiriSBS »

Dávám další fota z opravy 2013

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 14515
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: Traktor od JiříSBS

#14 Nový příspěvek od DanculSK »

Jiři, jednoducho paráda
8) 8)
.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

Uživatelský avatar
pinkygsx
Příspěvky: 4287
Registrován: čtv říj 08, 2009 7:31 am
Bydliště: kousek od Vyškova
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor od JiříSBS

#15 Nový příspěvek od pinkygsx »

moc hezké 8)

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x2“