JawaGaz traktůrek

Moderátoři: rezis, zdeněk 1

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: JawaGaz traktůrek

#91 Nový příspěvek od Atlan »

Len ta upozornujem, ze motor s prevodovkou je oproti motora s jawy. 4krat pomalejsi (odhadujem) pozri si prevodove pomery.
Aby si to nemal velmi pomale, tj redukciu ani nepouzijes a na nirmalnej rychlosti to pojde tak rychlo ako klasicky redukovany traktor.
Tak porozmyslaj o napojeni polosi priamo na diferak prepocitat ci to nebude stacit. Bude to jazdit ako normalny traktor. Akurat bez redukovanych rychlosti. A usetris problemy sretazou.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: JawaGaz traktůrek

#92 Nový příspěvek od Ace »

To mě ani nenapadlo. Ale stejně bych tu redukci raději zachoval abych mohl použít motor i pro přední náhon.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: JawaGaz traktůrek

#93 Nový příspěvek od Atlan »

Tak prepocitaj si radsej ako rychlo ti to bude jazdit,skor ako zacnes dalej nieco vyrabat.
Osobne by som skratil polos z auta, vyuzil loziska komplet co su urcene na predne koleso. To znamena orezat z loziskoveho domca vsetko nepotrebne tj drziaky capov a podobne, na to privarit nejaky drziak aby to bolo mozne prisrubovat na ram. Vyhoda tohto riesenia je minimalne sustruznicke prace a pouzitie orugo dielov.
Potrebujes len skratil poloos, aorezat zbytocnosti z domceka lozisk. Vuhoda je ze moze byt motor na silentbloku. Loziska ta preziju. A na naboj predneho kolesa vies prisrubovat retazove koleso. Cista praca proste.
Na vrakaci zozenie otoc predneho kolesa s nabojom a mozno aj odpalenou poosov. Tak ze na jeden vrz.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 14676
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: JawaGaz traktůrek

#94 Nový příspěvek od DanculSK »

nič v zlom, silentbloky zbytočná komplikácia :friends: motor treba na pevno a je to
:ano:
tož môj názor...
.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: JawaGaz traktůrek

#95 Nový příspěvek od Atlan »

Tak si prid zajazdit, budes mat vytrasene ruky ze si ich nebudes citit.Ma to dost zle nasledky na zdravie.
Ked neda silent bloky,tak treba pevnu konstrukciu pre volant aby sa netriasol.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
pinkygsx
Příspěvky: 4287
Registrován: čtv říj 08, 2009 7:31 am
Bydliště: kousek od Vyškova
Kontaktovat uživatele:

Re: JawaGaz traktůrek

#96 Nový příspěvek od pinkygsx »

Koukam co vyrabis a nechtelo by to udelat cely ram novy? Kam das nohy? Ta predni naprava by chtela kousek dopredu aby se to neprevazovalo. :prace:

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: JawaGaz traktůrek

#97 Nový příspěvek od Jarda-k »

Prohlížím si tohle vlákno a rád bych poradil jak to udělat jednoduše a dobře, ale nenapadá mě jak.

Pokud ale stále plánuješ čelák, tak to jak to teď vyrábíš není úplně dobře. Už jenom to jednostranný uložení střeďáku není dobrý.
Tenhle motor je 10x těžší než 250tka a s nakladačem zatížení ještě stoupne. Taky je motor zbytečně vysoko a příliš vpředu. Bude to mít větší sklony k převrácení.

Osobně bych zachoval zadní rám jak je uchycená náprava, tu přídavnou převodovku vyhodit - když pominu její zbytečnost v téhle konfiguraci,
tak to bude nejslabší místo v hnacím řetězci.
Přední rám udělat nový, středový čep uložit po obou stranách a motor je vhodný dát na silentbloky.
Ten co je origo na převodovce jde použít, pokud je OK. Uložení motoru je vhodný udělat tak, jako to měla š 120. Jen je vhodný použít tvrdý silentloky.
Poloosu dát rovnou na zadní nápravu . pokud by to osově nevycházelo, tak použít řetěz. Chtělo by to víc fotek jak je to tam řešený.

Uživatelský avatar
workoholik
Příspěvky: 800
Registrován: pát pro 20, 2013 3:05 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: JawaGaz traktůrek

#98 Nový příspěvek od workoholik »

Ahoj. Pozrel som si tvoje fotky. Ja by som pri prestavbe na iný motor postupoval inak. Ako ti tu už písali, oddelil by som predok rámu a prerobil uchytenie prednej nápravy. Celý predok rozkop a urob nanovo. Ak bude treba, rozšír prednú nápravu. Ak na motore použiješ ako prevod reťaz, určite upevni motor napevno. Bude to možno viac vibrovať, ale iná cesta nie je. Na silenblokoch by sa to uhýbalo a nakoniec by v zábere mohla preskakovať reťaz. Pre názornosť prikladám fotku traktoríka, ktorý som niekedy prerábal. Mal pôvodne motor z motorky. Ja som tam napratal motor zo Š 120 a spasoval som ho s favoritovou prevodovkou. Radenie rýchlostí som dal pod volant. Traktor som predal, už má iný motor, ale stále funguje. Ide to urobiť. Nesmieš zabudnúť na svoje pohodlie. Tak ako sedíš v aute musíš rovnako pohodlne sedieť i na traktore. Pri práci to potom oceníš. Keby bolo treba musí sa ti dať z traktora vyskočiť.
Obrázek

001marcus
Příspěvky: 85
Registrován: pon led 17, 2011 11:34 pm
Bydliště: týn nad vltavou

Re: JawaGaz traktůrek

#99 Nový příspěvek od 001marcus »

Taky jsem kdysi přestavoval z jawy 175 na škodu 1203 ,...:-)

http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=38432

Uživatelský avatar
Allan
Příspěvky: 433
Registrován: stř lis 16, 2011 6:19 pm
Bydliště: Horni Moštěnice

Re: JawaGaz traktůrek

#100 Nový příspěvek od Allan »

Ahoj doufám že jsem trefil správné vlákno, Po orání jsem zaparkoval a od té doby nemohu nastartovat ,koupil jsem novou svíčku nový káblik skontroloval a nabyl baterku a nic. Ten vypínač jsem dal do 1polohy kde se rožla kontrolka a mohl jsem startovat.Teď to dám do první polohy a hned zhasne a problikáva.Mám dojem že ani jiskra nejde tak se ptám kde můzě být zakopanéj pes.Jo a kdyby někdo měl takový přepínač a cívku na 6v rád odkoupímdíky. https://vasektomil.rajce.idnes.cz/Naste ... 512C8B.jpg

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: JawaGaz traktůrek

#101 Nový příspěvek od Killer Koly »

Ace píše:A hned bych na vás měl dotaz.

Zapalování je vyřešeno na tomhle strojku tak že na hřídeli z motoru je místo jestli se nepletu dynama hozená řemenice která pohání alternátor (když tam dříve byly řemeny) :D
tato hřídel je nastavená nějakým "gumovým" čtvercem do kterého je na hulváta napasované nějaké ruské zapalování rovnou asi i s indučkou a kladívkama.

Můj dotaz zní když sundám tohohle zapalovacího kočkopsa, z řemenice co pohání altík vyhodím šroubkterý jí drží a nahradím ho hlazenkou se závitem na kterou napasuju bezkontaktní zapalovnání, přidám indučku z něčeho 12V tak by to mohlo fungovat ne?
sice to uz neni aktualni, ale mozna to pomuze ostatnim. to zapalovani mas namontovane opacne. je pravotocive a ty jsi ho mel namontovane levotocive. takle je dost problem ho seridit, pokud vubec funguje.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x2“