PRCEK
-
- Příspěvky: 145
- Registrován: čtv kvě 23, 2013 12:53 pm
- Bydliště: vysočina
Re: PRCEK
Prcek je zpátky .
Pokud budeš dělat uzávěrku podle návodu v urob si sám,tak bych ti mohl poradit.
Pokud budeš dělat uzávěrku podle návodu v urob si sám,tak bych ti mohl poradit.
-
- Příspěvky: 145
- Registrován: čtv kvě 23, 2013 12:53 pm
- Bydliště: vysočina
Re: PRCEK
Tak jsom z toho volaký zmetený.Koukám jenom na přispěvky,ale už ne od koho jsou.
Stou radou nemám problémy,ale filip musí sám napsat,jestli to tady chce mít nebo ne.
Stou radou nemám problémy,ale filip musí sám napsat,jestli to tady chce mít nebo ne.
Re: PRCEK
Mě to tady vadit nebude,rád se poučím.
Na uzávěrku jsem koupil celou zadní nápravu s převodovkou 125 a plánky na tu uzávěrku mám taky. Jako že udělám celý zadek i s nápravou a pak to jen přehodím. Při přeměřování se ukázalo že se to tam takhle nevejde a budu muset předělat nejen výfuk a skříňku hydrauliky ale asi i rám, nebo převodovku posunout víc vlevo. Prostě kvůli pár centimetrům to celé předělat. Nebo tu uzávěrku udělat nějak menší nebo jinak. Na to by se musela půlka klece diferáku udělat jinak a na tu soustružničinu si moc netroufám. Navíc to ozubení na diferáku není nic moc, ta převodovka je dost dojetá. Takže se jen rozebrala a leží to v regálu.
Zatím to prostě jezdí tak jak to je. Trochu tomu pomohly závaží do zadních kol a na zimu teď řetízky na zadek. Zatím v prosinci vyhrnoval dvakrát, ještě bez přední radlice, včera jen zkouška jak to půjde. Pak ještě natřeno i zepředu,- gumoasfaltem, zelená došla. Dělené brzdy zrušeny propojením pedálů, když se namontovaly i přední kotouče tak už to jako náhrada uzávěrky nepomáhalo. Provedeny drobné úpravy chlazení, krytu řemenu a zapalování. A kvůli radličce i zkrácení výfuku, místo dvoukomorového jen jedno, zvedl se hluk a rozhodilo to nastavení karburátoru. Ale to se doladí.
Na uzávěrku jsem koupil celou zadní nápravu s převodovkou 125 a plánky na tu uzávěrku mám taky. Jako že udělám celý zadek i s nápravou a pak to jen přehodím. Při přeměřování se ukázalo že se to tam takhle nevejde a budu muset předělat nejen výfuk a skříňku hydrauliky ale asi i rám, nebo převodovku posunout víc vlevo. Prostě kvůli pár centimetrům to celé předělat. Nebo tu uzávěrku udělat nějak menší nebo jinak. Na to by se musela půlka klece diferáku udělat jinak a na tu soustružničinu si moc netroufám. Navíc to ozubení na diferáku není nic moc, ta převodovka je dost dojetá. Takže se jen rozebrala a leží to v regálu.
Zatím to prostě jezdí tak jak to je. Trochu tomu pomohly závaží do zadních kol a na zimu teď řetízky na zadek. Zatím v prosinci vyhrnoval dvakrát, ještě bez přední radlice, včera jen zkouška jak to půjde. Pak ještě natřeno i zepředu,- gumoasfaltem, zelená došla. Dělené brzdy zrušeny propojením pedálů, když se namontovaly i přední kotouče tak už to jako náhrada uzávěrky nepomáhalo. Provedeny drobné úpravy chlazení, krytu řemenu a zapalování. A kvůli radličce i zkrácení výfuku, místo dvoukomorového jen jedno, zvedl se hluk a rozhodilo to nastavení karburátoru. Ale to se doladí.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
-
- Příspěvky: 145
- Registrován: čtv kvě 23, 2013 12:53 pm
- Bydliště: vysočina
Re: PRCEK
Tak kde začít?Asi volbou materialu.Určitě bych obloukem obešel automatovky(třída 11)a zvolil bych něco lepšího.Já jsem použil material 14220,na moje ježdění stačí.Pokud budeš uzavěrku používat častěji,zvolil bych něco lepšího (třida 15) a nechal ji ještě tepelně zušlechtit.
Po neděli se zastavím na technologiji a zeptám se.
Bohužel se mi sem nedaří vložit výkresovou dokumentaci k uzávěrce,tak doufám že se najde někdo schopnější a vloží jí sem,ať víme o čem se bavíme.
Díl 2.2 Nahrazuje původní část diferenciálu,je v něm uloženo planetové kolo.V návodu je napsáno že se má skolíkovat s klecí diferencíálu.Já místo toho radějí použil pevnostní šrouby,protože je tam málo místa a měl jsem strach že se tam kolíky nevejdou.Na díl se posléze nalisuje díl 2.3,ale nejprve je potřeba nalisovat vnitřní kroužek ložiska.Díly 2.2 a 2.3 se skolíkují a zajistí červíky.Ja jsem všechno ješte pro jistotu slepil lepidlem na kovy.Tady POZOR,díra v dílu 2.2 se po skolíkování stahne a nejde do ní vložit planetové kolo.Kolo jsem musel nechat obrousit do kuželu.
Díl 2.3 Kuželové otvory jsou vyrobeny pomocí tvarové frézy.Nechal jsem si ji vyrobyt na míru.
Díl 2.4 Tady je potřeba vědět kdo na čem vám to bude dělat.Proč?Protože průmer 40k6 slouží na přesné vystředění s dílem 2.4 při společném svrtávání.Pokud vám to bude nekdo vyrábět na NC frézce,bude zřejmě každý díl dělat samostatně.Otvory 10H8 je lepší udělat hned o něco větší,nebo mít při konečné montáži po ruce nejlépe stavitelný výstružník,protože se při sváření kolíků a dílu 2.5 můžou kolíky mírně ohnout.Díly 2.4 a 2.5 po sobě musí volně chodit.
Díl 2.5 Jak píšu na hoře přesná díra 40H8 platí pro ty co budou svrtávat díly společně,pro ostatní být nemusí.V návodu je,že po společném svrtání a přivaření kolíků příjde díra protočit na průměr 41mm do hloubky 5mm.Je to na výkresu č.10 stránka 34 hned nahoře mezí dílem 2.5 a kolíkem.
Díl 2.6 Kolik.Koupil jsem pevnostní kolíky a nechal je obrousit na rozměr.
Ostatní díly a veškerou praci(zkrácení poloos a pod.) zvládne každý schopný soustružník doma na "klasice".Je potřeba mýt po ruce schopnou svářečku,na kvalitě sváru hlavně na poloosách hodně záleží.
Doufám že jsem vám trochu pomohl.Klidně se ptejte,když budu vědět,rád odpovím
Po neděli se zastavím na technologiji a zeptám se.
Bohužel se mi sem nedaří vložit výkresovou dokumentaci k uzávěrce,tak doufám že se najde někdo schopnější a vloží jí sem,ať víme o čem se bavíme.
Díl 2.2 Nahrazuje původní část diferenciálu,je v něm uloženo planetové kolo.V návodu je napsáno že se má skolíkovat s klecí diferencíálu.Já místo toho radějí použil pevnostní šrouby,protože je tam málo místa a měl jsem strach že se tam kolíky nevejdou.Na díl se posléze nalisuje díl 2.3,ale nejprve je potřeba nalisovat vnitřní kroužek ložiska.Díly 2.2 a 2.3 se skolíkují a zajistí červíky.Ja jsem všechno ješte pro jistotu slepil lepidlem na kovy.Tady POZOR,díra v dílu 2.2 se po skolíkování stahne a nejde do ní vložit planetové kolo.Kolo jsem musel nechat obrousit do kuželu.
Díl 2.3 Kuželové otvory jsou vyrobeny pomocí tvarové frézy.Nechal jsem si ji vyrobyt na míru.
Díl 2.4 Tady je potřeba vědět kdo na čem vám to bude dělat.Proč?Protože průmer 40k6 slouží na přesné vystředění s dílem 2.4 při společném svrtávání.Pokud vám to bude nekdo vyrábět na NC frézce,bude zřejmě každý díl dělat samostatně.Otvory 10H8 je lepší udělat hned o něco větší,nebo mít při konečné montáži po ruce nejlépe stavitelný výstružník,protože se při sváření kolíků a dílu 2.5 můžou kolíky mírně ohnout.Díly 2.4 a 2.5 po sobě musí volně chodit.
Díl 2.5 Jak píšu na hoře přesná díra 40H8 platí pro ty co budou svrtávat díly společně,pro ostatní být nemusí.V návodu je,že po společném svrtání a přivaření kolíků příjde díra protočit na průměr 41mm do hloubky 5mm.Je to na výkresu č.10 stránka 34 hned nahoře mezí dílem 2.5 a kolíkem.
Díl 2.6 Kolik.Koupil jsem pevnostní kolíky a nechal je obrousit na rozměr.
Ostatní díly a veškerou praci(zkrácení poloos a pod.) zvládne každý schopný soustružník doma na "klasice".Je potřeba mýt po ruce schopnou svářečku,na kvalitě sváru hlavně na poloosách hodně záleží.
Doufám že jsem vám trochu pomohl.Klidně se ptejte,když budu vědět,rád odpovím
-
- Příspěvky: 145
- Registrován: čtv kvě 23, 2013 12:53 pm
- Bydliště: vysočina
Re: PRCEK
Díky za fotky i za popis, Právě ty položky 2.2 až 2.6 jsou pro mě trochu problém.Na to budu muset někoho sehnat. Příruby 2.7 jsou dělané nové nebo použité z původních? Na místo to snad vyjde, mám převodovku mimo osu, víc nalevo. Ale jak to bývá, u malého traktůrku každá změna vyžaduje předělávku více věcí než se původně zdálo. Jen si najít čas a pustit se do toho.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
-
- Příspěvky: 145
- Registrován: čtv kvě 23, 2013 12:53 pm
- Bydliště: vysočina
Re: PRCEK
Těch kolíků 2.6 bych se tolik nebál,troufám si říct,že by se nechala použít i rolka.Příruba 2.7 je upravená z originálu,tady ale asi bude problém se svářením.Ta příruba je totíž vyrobená z nějaké ocelolitiny a ač to bylo svařeno automatem,svár mi při přetáčení praskl.Nakonec ho svářeč musel vrazit ohřát do pece a znovu svařit.Co se týče dílu 2.2.troufám si říct,že ho mám.Všechny díly se totíž vyráběly dvakrát,nejdříve se dělala "nultá" série na vychytání chyb a až potom načisto.Určitě ale bude vyroben z nějaké automatovky.Vím že tenhle material o příspěvek výš nedoporučuji,zrovna tady u toho dílu by to asi tolik nevadilo.Zítra mrknu a dám vědět.
Re: PRCEK
Mám jen takový samodomo soustruh bez posuvů a desetina dvě je vrchol přesnosti, musím dělat se zemědělskou vůlí. Dnes okukoval v kovošrotě něco na ty příruby a nic, ale časem se něco objeví.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Re: PRCEK
Ahoj tak sem zacal s vyrobou dilu uzaverky.Po premysleni jak na to abych nemusel rozebyrat převodovku sem na to prisel. Udelal kolecko se 14dirama 3,2 do nich prijdou nerezove koliky a 2diry na sroubek m3 a dve vystosovane drrazky 18mm.Kolecko je mat.14220 cementovane kalene a dira brousena na naboj s min. vuli na olej film.Presuvnik s kamenama mat .14220 cementovano kaleno prijde na polposu na které je navareny pueny krouzek prumer 40mm a mazaci drážkou.Presuvnik zajede do drazek 20mm co jsou na poloosu a tim zavre diferak. udelam ještě trubku namisto manzety a vni bude vidlicka na presouvani a mělo by vse fungovat skoro stejne jako z casaku urob si sam jenom jednodusejc na vyrobu.Atlan píše:Rob fotky vyroby uzavierky Dik
-
- Příspěvky: 145
- Registrován: čtv kvě 23, 2013 12:53 pm
- Bydliště: vysočina
Re: PRCEK
Moc pěkná práce ,zajímavá konstrukce,
Tak dneska jsem se konečně dostal na konstrukci.Kolega mi po prohlédnutí výkresu říkal,že nejvíce záleží na dílu 2.3 a kolících 2.6.Doporučil mi material 14220 nebo 15142.Na ostatních dílech už podle něj vzhledem k předpokádané velikosti výkonu a točivého momentu prý až zas tolik nezáleží.
Tak dneska jsem se konečně dostal na konstrukci.Kolega mi po prohlédnutí výkresu říkal,že nejvíce záleží na dílu 2.3 a kolících 2.6.Doporučil mi material 14220 nebo 15142.Na ostatních dílech už podle něj vzhledem k předpokádané velikosti výkonu a točivého momentu prý až zas tolik nezáleží.
Re: PRCEK
Takhle by mne to vůbec nenapadlo, vypadá to dobře.milda.svo píše: Ahoj tak sem zacal s vyrobou dilu uzaverky.Po premysleni jak na to abych nemusel rozebyrat převodovku sem na to prisel. Udelal kolecko se 14dirama 3,2 do nich prijdou nerezove koliky a 2diry na sroubek m3 a dve vystosovane drrazky 18mm.Kolecko je mat.14220 cementovane kalene a dira brousena na naboj s min. vuli na olej film.Presuvnik s kamenama mat .14220 cementovano kaleno prijde na polposu na které je navareny pueny krouzek prumer 40mm a mazaci drážkou.Presuvnik zajede do drazek 20mm co jsou na poloosu a tim zavre diferak. udelam ještě trubku namisto manzety a vni bude vidlicka na presouvani a mělo by vse fungovat skoro stejne jako z casaku urob si sam jenom jednodusejc na vyrobu.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..
Padá chlápek z mrakodrapu a v každém patře říká - Ještě je to dobrý..