šarkáň a ostatné ocove hračky

Moderátoři: rezis, zdeněk 1

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mihi
Příspěvky: 7434
Registrován: pát kvě 29, 2009 10:33 pm
Bydliště: PB

Re: šarkáň

#16 Nový příspěvek od mihi »

Tak veľa úspechov pri opravách.. 8)


Mihi :)
Mihi

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: šarkáň

#17 Nový příspěvek od oco13 »

Ja už budem (dúfam) len "projekt manager", Budúci majitel a "traktorista" je na fotkách .Treba drevo ohýbať kým je ešte mladé , inak mi to všetko ostane na krku samému. :) :) :) :smich: :smich:

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: šarkáň

#18 Nový příspěvek od oco13 »

Ešte sem skúsim hodiť otázočku .
Má niekto skúsenosť so spojením prevodovky 1202 s iným dieslovým motorom ako felicia1,9d. Mám na mysli C AX , P205, alebo R5 .Tieto motory su na Slovensku o dosť lacnejšie ako Felicia. Aj keď stále váham nad LPG (splynovač je doma , len bol v inom aute)

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: šarkáň

#19 Nový příspěvek od Leo »

Lepší bude nechat s dieslovým motorem i jeho převodovku. Ty motory mají větší krouťáky, aby ti tu převodovku z 1202 nerozlouskly.
Pokud bude motor nafťák, tak aby to zase vzadu diferák vydržel. Někde tu byla nedávno diskuze, že ani diferák z nápravy š1203 ten výkon nevydrží.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: šarkáň

#20 Nový příspěvek od oco13 »

Rád by som nechal na diesly jeho prevodovku len taký malobjemový diesel nepoznám . A podla toho čo som porovnával tak C AX má 38kw a 80nm a stará 1202 33kw a 71nm , takže rozdiel by až taký velký nebol , len citron je predokolka a to mi nepasuje do schémy.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: šarkáň

#21 Nový příspěvek od Leo »

Malý objemy dieslových motorů má třeba Opel Corsa 1,5D (motor Isuzu), Citroen Saxo a Peugeot 106 1,5D, kdysi měl Fiat Uno 1,3D, ale to je nedostatkový motor. U předokolek ti stačí jen jedna převodovka, zavařený diferák snižuje rychlost a násobí výkon.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: šarkáň

#22 Nový příspěvek od oco13 »

Z fotiek to asi nie je až tak dobre vidieť ale celý podvozok mám hotový . Je tam zadok zo starej oktavky s uzavierkou a predok z nejakého fiata . Je to spojené kardanom natvrdo ako stála 4kolka no a náhon na toto celé je mohutnou reťazou v pomere 1 :6. To je dôvod prečo nemôžem použiť prevodovku z predokolky. Ak by som zavarený diferák spomalil ešte 6x , tak by sa s tým na ceste nedalo chodiť. Tak isto pri zachovaní šírky necelý meter vyhovuje jedine motor s prevodovkou zo zadokolky. Po dnešných skúškach motoru (vraj bol na odpis) a dôkladnom vyčistení palivového potrubia sa viac prikláňam k lpg. Len kam dám bombu nemám ani zdania. Oktaviackych 33kw bude stačiť aj na dvoják pluh a lpg vyrieši spotrebu. Za oktavku hovoria aj dva náhradné motory a metrák súčiastok čo som dovliekol spolu s traktorom. Ešte čím skôr behnúť pre rotavátor aby si to dedulo nerozmyslel :) :) :) :smich: :smich: :smich:

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: šarkáň

#23 Nový příspěvek od oco13 »

Hodím sem zase pár fotiek z rozoberania , a tiež skúšam spojiť prevodovku oktavia s dieslovým motorom.

Obrázek[/url]

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek[/img]

a ešte medzikus na diesel

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek[/img]
Ešte mi niekto napíšte kde mám chybu že mi ten prvý náhlad neukáže??

Uživatelský avatar
zde
Příspěvky: 2715
Registrován: ned dub 19, 2009 6:45 pm
Bydliště: H.Srnie

Re: šarkáň

#24 Nový příspěvek od zde »

:) no tak si to nahodil a vystredil -super 8) 8)

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: šarkáň

#25 Nový příspěvek od oco13 »

Ešte je to velmi dlhá cesta , čaká ma úprava rámu , lebo kolesá pri krížení a max vytočení oň chytajú. Trocha som precenil synátora , predsa len na stavebnej škole zvárať neučia a tak robím skoro sám. Nehnevám sa naňho , pomôže mi inde, aj by sa rád učil len aj robiť aj učiť to nezvládam zase ja.

[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uS1Nxt_jy0g[/Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GWi3B5XIkAY


a tak sme dnes zase vozili drevo Šarkaňom, na väčšieho brata si ešte počká a zase neviem ako vložiť video z youtube

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: šarkáň

#26 Nový příspěvek od oco13 »

Aby to tu celkom nezaspalo, niečo prihodím
4x4 stojí , nejako som sa zasekol na tom že mi pomaly točí motorom a nevládze ho naštartovať.
Zato jeho menší brat poctivo pracuje , až tak silno že som odtrhol poloos. Takže pekne na štedrý deň som varil v sústruhu poloos.Ešte som sa po oprave stihol dva x otočiť na drevo a nasnežilo takže už len drtím a pílim.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek[/img]
To je náš pozemok ešte pred snehom

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: šarkáň

#27 Nový příspěvek od Jarda-k »

oco13 píše:4x4 stojí , nejako som sa zasekol na tom že mi pomaly točí motorom a nevládze ho naštartovať.
To se ani nedivím protože starter z 1203ky má výkon 0,66 kW, ale ta 1,9 D má výkon starteru 1,7 kW. Ono ani ta 1203ková převodovka z toho dieslu nebude zrovna nadšená....

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: šarkáň

#28 Nový příspěvek od oco13 »

Jarda : už je to v inej rovine , na motore je zotrvačník z oktávie ale má prehodený veniec z renaulta a teda aj štarter je original . Ja som to bral tak že ak tá prevodovka vydržala 20 rokov tak nemá dôvod prdnúť , lebo výkon na kolesá pôjde približne rovnaký . Kým to ešte bolo v kope tak sme skúšali extremy a vždy to skončilo tak že traktor aj s uzávierkou sa zahraba,l ale nič nepovolilo. Aj som uvážoval dať renault komplet lenže nemám k nemu spojku a poloosi , no a na traktore by to chcelo celý rám nový , to je tolko roboty že ma to odradilo,
Inak ten renault je 1,6D a preto na neho neviem zohnať zotrvák so spojkou

Uživatelský avatar
zde
Příspěvky: 2715
Registrován: ned dub 19, 2009 6:45 pm
Bydliště: H.Srnie

Re: šarkáň

#29 Nový příspěvek od zde »

som ti už písal v ss keď sme riešili spojenie motora ,že som tiež musel dávať štartér s reduktorom .Inak to nešlo .

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: šarkáň

#30 Nový příspěvek od oco13 »

Ja tam mám originál štartér s reduktorom , a kedže nepasovali zuby musel som prelisovať aj veniec zotrváku .Čiže všetko je tak ako to bolo na aute , a namiesto štartovania mi horia káble , zatial to išlo bokom , je viac roboty okolo dreva . Toto mala byť zábava pre mladého , ale asi nie je v strojarine tak zručný ako by som ja chcel.
Príčinu blbého štartovania tuším niekde v súosovosti, použitých komponentov , proste niekde niečo "drhne"
Naposledy upravil(a) oco13 dne pon pro 29, 2014 4:50 pm, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x2“