TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

Moderátoři: rezis, zdeněk 1

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sedypeta
Příspěvky: 123
Registrován: čtv úno 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#181 Nový příspěvek od sedypeta »

tyto přípravky možná z části rozpouští dehet v komíně, ale v traktoru by spíš rozpustily motor.
Nejlepší je pokud v kotli dehet nevzniká. Suché dříví a plnej plyn. to říkám já
dřevem jako benzínem

Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 14518
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#182 Nový příspěvek od DanculSK »

klobúk dolu 8)
.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

Uživatelský avatar
Luboš Krnov
Příspěvky: 146
Registrován: úte dub 13, 2010 1:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#183 Nový příspěvek od Luboš Krnov »

Nádherní a zajímavé stroje 8) 8) 8)
Hlavně NEBÁT SE TOHO!!!

specz
Příspěvky: 1
Registrován: stř úno 01, 2012 12:21 pm
Bydliště: Praha

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#184 Nový příspěvek od specz »

Kniha o výsledcích švédského výzkumu na téma pohon na dřevoplyn (anglicky), k přečtení zde: http://www.fao.org/docrep/t0512e/T0512e00.htm ,možná by to mohlo někomu pomoci.

Ukruscz
Příspěvky: 2
Registrován: ned čer 03, 2012 8:50 am
Bydliště: Jičín

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#185 Nový příspěvek od Ukruscz »

Hodim svoji trosku do mlyna,
V odborny literatuře, který samy o sobě není malo, je plno blokových schémat dřevoplynů i popisuů funkce, eventuálně praktickych přirucek. Ale až na jednu vyjímku (viz. nize) co jsem zatím oběvil, se nikde neřeši zřejme hlavní problem drevoplynu - prakticky nevyzpytatelné vysledné slození toho, co leze do motoru ze strany generátoru. Vyčet všech příčin a vlivu je na menši knihu, SEDYPETA mi dá za pravdu.
Takhle na okraj – dnes se to dá řešit velice jednoduše z pomocí jakykoliv lambda sondy (nejlépe vyhřívané a vhodně umístené někde v ,,zavetři“ u vyfuku) plus několik korunovych součastek, ani na to nepotřebujete řidici jednotku z mikroprocesorem. Nicméně od nastartovaní máte automatickou regulaci sitosti směsi na všech režimech. Ne otacek, tady je zapotřebý další regulačni smycka – anebo otačky volnoběhu z rezervou, tzn. vyšši. Pokud se přidá ještě jeden analogový integrač, par rezistorů a 10 LED diod, máte jako bonus indikaci bohatosti směsi, což je přímá funkce obsahu hořlavých slozek v drevoplynu. Pokud si ho teda motor nezapiji litrem a vic spalenýho (ne uteklého přes gufera, spaleného!) motorového oleje za motohodinu práce. Potom lambda bude pochopitelně kecat (a taky zrejmě asi dlouho nevydrzi). Vyzkouseno v aute na LPG z náporovým saním (mysleno lambdu+elektroniku, ne tu spotrebu oleje!). Ale o tom přište.
Další možnost je ověšet reaktor čidlama (a ne zrovna levnýma), řidici jednotku z mikroprocesorem (samoučici se samozřejmě a se zalohovanou paměti). Potom je mozný i tvrdit, že jezdime na vodu (tu pyrolyzne-hydrolyzni tzv. Dulongovu, jak ji SEDYPETA na jedny z fotek vypoustí z kondenzátoru) a cudne mlčet o tom, že na získaní z ni vodíku potřebujeme energii hořícího uhliku, hodně zjednodušeně řečeno. Nicméně teoreticky při určitým nastavení by to šlo,
,,přepálit“ všechnu (nebo téměř všechnu) vodu na vodík ve vhodnem režimu. A samozřejmě pro PR učely prudce jedovatý oxid uhelnatý (který motor musí papat z ,,hydrogenem“ z vody) ,,zahadně“ nazývat ekologickým monoxidem carbonu, protože ve výfuku se bohužel najde taky.
Dole je vidět nakres jakýsi zvláštní ventilové soustavy z jedné knihy z roku 1948. Autor vycházi z poznatku, že pro podtlak v sacím potrubí a výhrevnost palivové směsi (jak pro benzín, tak pro drevoplyn) platí ne zcela linearní obrácená uměra. Upozornuju hned na začatku, bavíme se o stabilizátoru volnoběhu a na nic jiného se nesahá. Potom platí, že při maximalní vyhřevnosti směsi (idealní stechiometrický poměr, možná trochu do syta), motor ma maximalní možný otacky a logicky minimalni podtlak v sacím potrubí. Nasleduje matematický zduvodněni na 5 stran (mužu poslat v archivu) a je vidět, že motor i tenhle zvláštní stabilizátor byly na meřícím stendu i na motorový brzdě. Přitom se potvrdilo, že tohle zařizení je vlastně jakousi prahistorickou mechanickou lambdou, protože reaguje na chemické slození směsi! Prřsněji nasávaného dřevoplynu (u vzduchu se chemické slození od poslední doby ledovy moc nemění). V podstatě hlídá stechiometrii, proměnlivý podíl inertních složek (CO2, N2) a z volnoběhem moc nehnou. Tolik muj volný překlad toho podstatného z pěti stran textu, tam to je samý vzorec, v jednom se počitá dokonce ze strátama v motoru na třeni pístu.
Ano, je to ruský dvoudílný manual. To hlavní jsem přeložil a vložil do obrázku. Položka čislo 3 je napnutá gumová membrana. U otvoru čislo 5 se uvadí, že musí vytvařet rozdil tlaku 800-1000 mm vodního sloupce (vodni manometry tenkrát byly bežný), což je 58-73 mm rtutového sloupce anebo 78 az 98 hPa. Tak hodně zdřejmě proto, aby eliminoval mnohem menši (a proměnlivý) odpor generátoru, chladiču a hlavně filtru. SEDYPETO, oprav mě prosím, abych nekecal. Nějaký budíky na fotkách maš. Jinak já si myslím, že když ,,kalibračni5“ se uděla štolovatelný, stejně jako přivod vzduchu, tak se tím rozhodně nic nezkazí. A ještě takhle na závěr – drevoplyn tam vstupuje už ocištěný, nevidím důvod, proč by tam vzduch měl jít přímo z ulice, i když jenom na volnoběhu. Rozhodně bych tam nějaký malý filtr dal.
A teď k čemu to je dobrý. No, za prvé, pokud nemáme klenbu, propálený rošt netešnost, ucpaný filtr... atd. tak to vcelku dobře drži volnoběh. Jak se šlapne na plyn tenhle bypas se vyřadí z činnosti, jelikož to je obtokový ventil, nebo chcete-li, směšovač. Vlastně samostatný automatický směšovac na volnoběh. Pustíte plyn – bypass se aktivuje znova, přitom z velkou pravděpodobností šroub z maticemi serízení volnoběhu bude v úplně jiný vyšce. Takže za druhé, pokud tento šroub bude tahat za kratší konec nějaké ručičky, tak ten delši bude velmi dobře ukazovat vyhřevnost dřevoplynu (nepřimo a nepresně i teplotu v ohništi).
No a za třetí, tvořivosti se meze nekladou. Dřevák má ve vzduchovém potrubí obvykle skrtící klapku, která musí brzdit vzduch zhruba stejně jako celá cesta kterou jde dřevoplyn. Pokud se tenhle bypass udělá dostatečně velký, bude schopný jí ovladat. Samozřejmě nesmí s ní hýbat mimo volnoběh, ale to se dá zařidit jednoduše zabrzděním/prřmačknutím tahla v nejprymitivnější variantě. Nějak to netáhne... neutral, nohu z plynu. Aha, vzduchová klapka se hnula. Zarřdit a jakmile se hne z plynovým pedálem, bypass klapkou hnout nesmí Ideál to není, ale bez lambdy z elektronikou se toho víc asi dělat nedá.
Krátce o knize. Psal ji I.S.Mezin (našel jsem na Internetu i jeho životopis), který se drevoplynum věnoval v automobilním výzkumném ustavu. Kniha je samej vzorec, empiriky tam je velmi málo, jsou tam nákresy i zahraničních agregatů (Levassor, Imbert např.). Těch vzorců je moc i na mně.
Na výkresu nejsou rozměry, zřejmě kvuli tehdejšimu utajování všeho možného. Ale proporce zdřejmě budou sedět. Ze 1 a 8 jsou kulatý je podle me jasné. Pokud na to byl patent, tak je asi tak 10 let promlčený, obvykle platí 50 let. A nic bych nedal za to, že to není oprasknutý od nějakého neznámého nebo zapomenutého autora. Když zhruba ve stejné době rusaci opraskly od amiku atomovku a vodíkovou bombu měli dřiv než v USA, tak se není čemu divit.

SEDYPETO, tenhle přispěvek je hlavně pro tebe, doufam že ti to k něčemu bude. Diky moc za to varovaní o dehtu, myslím, že jsi mě ušetřil minimálně jednu generálku motoru. Hermeticky a dostatečně silný uzavěry všeho žhavého na dřevoplynu , který se nezkroutí teplem byly mojí nocní můrou. Čímito mám proboha těsnit, azbestem? pokaždy? je ještě vůbec v prodeji kvuli ekologii? Použít na to parek ráfku, ze kterých a jeden ,,zkracený“ na soustruhu (a třeba i různých rozměruů, co jsou prakticky zadarmo – to je fakt na nominaci na nějakou cenu... Dám i na další dobrou radu, i když nebyla adresována přimo mě, ale všem diskutujícím. Přestanu váhat a začnu to konecne skládat.
Potom, jak jsem slíbyl, lambdu na zkrocení nestálýho složení dřevoplynu přistě. Ubastlit jí hravě dokáže student druhého řocčiku elektroprůmyslovky.
Přílohy
Nakres
Nakres

Uživatelský avatar
sedypeta
Příspěvky: 123
Registrován: čtv úno 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#186 Nový příspěvek od sedypeta »

WoW !!!

koukám že jsou tu i někteří co se dřp. chtějí zabývat jednoznačně palec na horu
sorry Ukrrosczi nebo jakej máš to máš vlastně nick, že jsem dlouho nepřišel na tyto stránky ale bylo tu trošku
mrtvo a názory typu " tyo toje na páru jo?" mě nijak neobohatí, tak sem moc nechodím ale asi změním názor.
pokud se o dřp chceme bavit na úrovni možná by nebylo marné přejít na forum energie u pramene. už tam mám rozjetý vlákno.
obávám se že zde není dostatek odborného publika schopného obohatit diskuzi. Nerad bych dokola někomu vysvětloval základní princip pohonu dřp. Nechávám to ale na tobě. Pošlu přes uložto nějaké další moje fotky a videjko mého auta na dřp, samozřejmě přes SZ tak tam mrkni. pokud hodíš další příspěvek dej vědět radeji mejlem než přes SZ na majlu jsem každej den.

Ten by-pass mám už několik měsíců rozdělaný. jako základ jsem použil starší BRCéčko z mojí LPG minulosti.
S tím nákresem ovšem zcela souhlasit nemohu. Asi by to fungovalo, ale správně jen asi prvních 10 hodin
máš ve spoustě věcí pravdu a někde se trochu pleteš. Nemohu se teď rozepisovat ale každopádně to proberem.
dřevem jako benzínem

Uživatelský avatar
sedypeta
Příspěvky: 123
Registrován: čtv úno 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#187 Nový příspěvek od sedypeta »

pic
dovolil jsem si malinko vylepšit dřeváka
přibylo:
korba š1203
pětiokruhová hydraulika
boční a zadní náhon
cirgula
kabina vytápěná topením ze žigua, kdo nezažil neuvěří.
(nikdy více traktor bez kabiny)
vzduchové brzdy
a samozřejmě rádio s CD přehrávačem
je toho ale mnohem víc co jsem zlepšil
Přílohy
P6250067 [800x600].jpg
P6250066 [800x600].jpg
P6250065 [800x600].jpg
P6250064 [800x600].jpg
P6250063 [800x600].jpg
P6250062 [800x600].jpg
P6250061 [800x600].jpg
dřevem jako benzínem

Uživatelský avatar
zdeněk 1
Příspěvky: 2915
Registrován: úte črc 17, 2007 2:46 pm
Bydliště: Velká nad Veličkou

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#188 Nový příspěvek od zdeněk 1 »

pěkně jsi si stím pohrál 8) 8)
Schopný autor tvoří,neschopný poučuje

dvk
Příspěvky: 1688
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#189 Nový příspěvek od dvk »

Když jsem mrkl na tu poslední fotku, tak první co mě napadlo bylo: Škoda Sentinel.
Velmi zajímavá mašinka 8) Otázka na autora: jak je to s motorem, máš pořád původní nebo je znát nějaké zvýšené opotřebení ?

Uživatelský avatar
sedypeta
Příspěvky: 123
Registrován: čtv úno 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#190 Nový příspěvek od sedypeta »

když vidím majitele kraktůrkú ze starých oktávek, kde dvacka nic neřeší, při nakupování paliva do svých miláčků napadá mě jediné: chudáci

motor je pořád mazda 626. zatim jsem žádné změny nepozoroval
dřevem jako benzínem

Uživatelský avatar
Vladimír2
Příspěvky: 14389
Registrován: stř led 26, 2011 9:05 pm
Bydliště: Přece na Hané

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#191 Nový příspěvek od Vladimír2 »

Zdravím Tě kolego,
se zájmem sleduji ,pro mě pojízdnou laboratoř ,Tvůj stroj. Taky jsem se před mnoha lety pokoušel
oživit motor dřevoplynem.No nepodařilo se mi to.Asi z nedostatku informací. Jediná pro mě dostupná
literatura byla tato skripta s odkazy na :Rotkovský - Spalovací motory,asi rok 1936. A tak jsem přes
LPG a benzín , skončil u nafty. Tím vším chci říct, že máš můj obdiv.
...ukázka z oné historické knihy...

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
sedypeta
Příspěvky: 123
Registrován: čtv úno 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#192 Nový příspěvek od sedypeta »

klobouk dolů před tím člověkem co přepisoval tu knihu. Do toho už by asi dneska nikdo nešel.

stručné ale přesto zajímavé
díkes
dřevem jako benzínem

Ukruscz
Příspěvky: 2
Registrován: ned čer 03, 2012 8:50 am
Bydliště: Jičín

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#193 Nový příspěvek od Ukruscz »

přibylo:
boční a zadní náhon
Zadni pochopim, ale bocni to je co? Priprava na pasovy vozidlo? :shock:
kabina vytápěná topením ze žigua, kdo nezažil neuvěří.
Uverim. V Džigulatoru jsem se vozil cely detstvi. Jednou jsem pri -30C zapnul naplno topeni ze zvedavosti a pak jsem mel dlouho vlnity kudrnaty vlasy.
a samozřejmě rádio s CD přehrávačem
No tak to je jasny, to ti preju, kdo ten motor ma porad poslouchat...

Uživatelský avatar
sedypeta
Příspěvky: 123
Registrován: čtv úno 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#194 Nový příspěvek od sedypeta »

pic
Zadní náhon je klasika jako u normálního traktoru tedy PTO akorát je tady schovanej pod korbou. Občas s ním honím štěpkovač.
no a boční to je ta řemenice co honí cirgulu. Buď tuhle malou nebo velkou s kolíbkou průměr 600
dřevem jako benzínem

Uživatelský avatar
zusky
Příspěvky: 45
Registrován: úte dub 24, 2012 4:30 pm
Bydliště: Presov

Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!

#195 Nový příspěvek od zusky »

...zdravím Sedypeta, veľmi pekne ďakujem za praktické informácie o využití drevoplynu...
...bol som k drevoplynu dosť skeptický - na základe neúplných informácií na internete, po prečítaní Tvojich príspevkov to už nevidím tak čierne... už sa teším na dôchodok, keď budem mať konečne čas realizovať svoje plány... neide ani tak o tú úsporu aj keď samozrejme korunky sa vždy zídu ale ide hlavne o ten pocit, že človek nemusí byť závislý na ľubovôli majiteľov energetických a petrolejárskych podnikov...
...a obdivujem Tvoje nervy, keď na internetových fórach trpezlivo vysvetľuješ teoretikom a snílkom, že ako to funguje... každý má plno rečí o tom ako sa to nedá namiesto toho aby sa zavrel do dielne a niečo zmajstroval...
...na druhej strane sa tým mladým chlapcom nečudujem, keď som mal 13 tak som si chcel postaviť motokáru na spaľovaciu turbínu... :)
...držím palce a teším sa na ďalšie príspevky...

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x2“