Traktor multicar 21
Re: Traktor multicar 21
Ty pedály u toho nezakrytého setrvaèníku to bych se bál o nohy.Ten posed je taky super
To je supr strojek, jsem zvìdav na reakci Bastardtraktora, tohle je takový muzeální kousek Ten posez bych ale opravdu upravil. A zdá se mi, že na to, jak sedíš vysoko, tak volant je straènì nízko
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
- Elektronek
- Příspěvky: 99
- Registrován: stř říj 03, 2007 3:46 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
No to víte pánové, že do Muzea by se mi to líbilo - na používání asi ani ne . Na spanilé vyjížky by bylo nutné zakrýt NE ten setrvák - to by byla škoda, ale spíš udìlat nìjakou zábranu - šutzplech okolo pedálù.
Sedátko buï plechové z koòské sekaèky , nebo nìjaké pìkné køesílko z prkének !!!
Ta pøední náprava a ty øemenice - to tyky nemá chybu !!!
Je to takový klasický èeský traktorek ušitý horkou jehlou.
Ale ve své dobì to byl ale poklad a urètì lepší než vìtšina tech tehdy nejbìžnìjších traktorkù s Motorkovými motory.
Motor VEB Motorfabrik Cunewalde - to soudruzi oprali Deutze i s chlupama. Zde je jeho prospekt - http://www.deutschefotothek.de/obj86003921.html
Podobný Cunewaldský motor je i v Papšounovi - viz tovární
To mìsto Cunewalde je sice v Nìmecku ale leží v oblasti polabských Slovanù - poblíž Budyšína - Lužicko-Srbsky se tam už ale nemluví tak 30.
Dederoni M21 pøezdívali " Dieselameise " - neboli " naftový mravenec "
Mìl jsem s tímto strojem to štìstí a èest jezdit na letní praxi v uèení- cca 1979 - rozvážìl jsem s tím v Prefì Cheb pár dnù beton - byla to taková koule betonu - nikdy to asi nemyli. Pikantní je zatáèení pøenášením váhy nohama - to se na hrbolech moc preciznì nedaøilo, zvláš když to mìlo vùli jako kráva. Èlovìk nevìdìl jak vùbec stát , aby to jelo rovnì.
Z postu øidièe jsem byl sesazen po èerné jízdì pro svaèinu po silnici do mìsta.
Ta pøední náprava asi i na traktorku je.
Z tý multikrávy jsou i ty pøevody a zadek ??
Nemáš fotky , jak to bylo nìkde v prostorách u bývalých majitelù ??
Vyzpovídal si vdvu - kdy, jak a proè to stavìli ?
Na co to používali - ty øemenice atd ??
Sedátko buï plechové z koòské sekaèky , nebo nìjaké pìkné køesílko z prkének !!!
Ta pøední náprava a ty øemenice - to tyky nemá chybu !!!
Je to takový klasický èeský traktorek ušitý horkou jehlou.
Ale ve své dobì to byl ale poklad a urètì lepší než vìtšina tech tehdy nejbìžnìjších traktorkù s Motorkovými motory.
Motor VEB Motorfabrik Cunewalde - to soudruzi oprali Deutze i s chlupama. Zde je jeho prospekt - http://www.deutschefotothek.de/obj86003921.html
Podobný Cunewaldský motor je i v Papšounovi - viz tovární
To mìsto Cunewalde je sice v Nìmecku ale leží v oblasti polabských Slovanù - poblíž Budyšína - Lužicko-Srbsky se tam už ale nemluví tak 30.
Dederoni M21 pøezdívali " Dieselameise " - neboli " naftový mravenec "
Mìl jsem s tímto strojem to štìstí a èest jezdit na letní praxi v uèení- cca 1979 - rozvážìl jsem s tím v Prefì Cheb pár dnù beton - byla to taková koule betonu - nikdy to asi nemyli. Pikantní je zatáèení pøenášením váhy nohama - to se na hrbolech moc preciznì nedaøilo, zvláš když to mìlo vùli jako kráva. Èlovìk nevìdìl jak vùbec stát , aby to jelo rovnì.
Z postu øidièe jsem byl sesazen po èerné jízdì pro svaèinu po silnici do mìsta.
Ta pøední náprava asi i na traktorku je.
Z tý multikrávy jsou i ty pøevody a zadek ??
Nemáš fotky , jak to bylo nìkde v prostorách u bývalých majitelù ??
Vyzpovídal si vdvu - kdy, jak a proè to stavìli ?
Na co to používali - ty øemenice atd ??
ooooooooooooo
doplnìní informací k traktoru M21
Obì nápravy jsou z té multikáry,pøední je otoèená,zadní má šnekový pøevod .Pøevodovka je také z multikaru,má na sobì hydr .èerpadlo pro sklápìní valníku-to se zapíná tou tyèkou (vlastní èerpadlo není vidìt,je za kastlíkem baterie ),pro zajímavost lamela spojky je stejná s trabantem,jedinì redukèní pøevodovka je z nìèeho neznámého,volant je z robura a skøíñka øízení také z nìèeho neznámého
Jinak ty øemenice jsou originál,v multikaru je motor položen vysoko a pøes øemeny pohání pøevodovku která je dole.
Já jsem ten stroj pùvodnì koupil pro známého který má dvì tyto multikáry (má jednostranný a tøístranný sklápìè),ale po zjištìní kvalit stroje jsem si ho ponechal(známý -veteránista je na mì dodnes naštvanej),k traktoru je táké pojízdná elektromotorová natáèeèka,když jsem to pøivezl byla žhavící svíèka spojena s kostrou(kontrolka žhavení fungovala ale žhavièka byla pøerušená)drátek žhavièky jsem svaøil CO2 a funguje dodnes.Rok výroby motoru je 1964
Jinak ty øemenice jsou originál,v multikaru je motor položen vysoko a pøes øemeny pohání pøevodovku která je dole.
Já jsem ten stroj pùvodnì koupil pro známého který má dvì tyto multikáry (má jednostranný a tøístranný sklápìè),ale po zjištìní kvalit stroje jsem si ho ponechal(známý -veteránista je na mì dodnes naštvanej),k traktoru je táké pojízdná elektromotorová natáèeèka,když jsem to pøivezl byla žhavící svíèka spojena s kostrou(kontrolka žhavení fungovala ale žhavièka byla pøerušená)drátek žhavièky jsem svaøil CO2 a funguje dodnes.Rok výroby motoru je 1964
Re: doplnìní informací k traktoru M21
Teï jsem tenhle motor i s pøevodovkou objevil u jednoho pøistìhovalýho Poláka. Pøevodovka se mi moc líbila, ale chtìl to prodat jedinì spolupetrm461 píše: Já jsem ten stroj pùvodnì koupil pro známého který má dvì tyto multikáry (má jednostranný a tøístranný sklápìè),ale po zjištìní kvalit stroje jsem si ho ponechal(známý -veteránista je na mì dodnes naštvanej),k traktoru je táké pojízdná elektromotorová natáèeèka,když jsem to pøivezl byla žhavící svíèka spojena s kostrou(kontrolka žhavení fungovala ale žhavièka byla pøerušená)drátek žhavièky jsem svaøil CO2 a funguje dodnes.Rok výroby motoru je 1964
Navíc mìl plnou todolu rùznejch vìcí a motorù. Napø elektrocentrálu s motorem slávie dvouválec, výkon centrály asi 10hp . Co se mu nevešlo do stodoly, tak mìl venku pod plachtou.
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Zde máš dosti podobný traktorek také postavený z dílù Dieselameise - Naftového mravence
http://www.feldbahn-guben.de/index.htm? ... r_blau.htm
a zde i stránku s tech daty o Naftovým mravenci
http://www.feldbahn-guben.de/index.htm? ... r_blau.htm
Oboje je z muzea polní železnice v DDRonsku
No já s tím jezdil na praxi v uèení a musím se smát, jak to znova vidim - øídit ve stoje nohama - to je vìc
http://www.feldbahn-guben.de/index.htm? ... r_blau.htm
a zde i stránku s tech daty o Naftovým mravenci
http://www.feldbahn-guben.de/index.htm? ... r_blau.htm
Oboje je z muzea polní železnice v DDRonsku
No já s tím jezdil na praxi v uèení a musím se smát, jak to znova vidim - øídit ve stoje nohama - to je vìc
ooooooooooooo
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: doplnìní informací k traktoru M21
ooooooooooooo
Re: Traktor multicar 21
Přemýšlím že bych traktůrek prodal,potřebuji finance na ohýbačku,co umřel otec stojí ale jinak stačí nabít baterii a zese frčí.
Petr
Petr