Baz 175
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Tak jsem zkusil napojit palivovou hadičku a nastartovat. Motor startuje dobře, volnoběh je také dobrý, ale motor měl obrovskou díru v přechodových otáčkách. Po rozebrání karburátoru jsem našel 90tku trysku. Na otevřené sání by to chtělo asi víc. No uvidíme do budoucna. Každopádně po debordelizaci karbece už má motor celkem kultivovaný projev. Jsem, v rámci daných možností, spokojen. Tímto prohlasuji Baze za plně provozuschopného. Samozřejmě,
že hotovo však ještě není.
Tento motor jsem včera dovezl domů za šrotovou cenu. Připadá mi, že by to mohl být Farymann.
Jednoduchý dotaz zní, je to Farymann nebo není? Nemá k tomu někdo nějakou literaturu? Děkuji
že hotovo však ještě není.
Tento motor jsem včera dovezl domů za šrotovou cenu. Připadá mi, že by to mohl být Farymann.
Jednoduchý dotaz zní, je to Farymann nebo není? Nemá k tomu někdo nějakou literaturu? Děkuji
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Říká se, že jak na Nový rok, tak po celý rok. Proto jsem se musel, alespoň na chvíli, uklidit do své trucovny na půdě.
No výsledek viz níže. Už to vypadá zase o kousek líp. Teď musím u svého dvorního dodavatele objednat dvě paraboly, skla a patice žárovek, abych to mohl dokompletovat.
No a taky jsem pořídil za pár korun naviják z odtahovky. Ty cca 2 tuny co to zvládne bohatě tomuhle prckovi stačí. Časem bych ho chtěl zkusit nabastlit na čumák a k pohonu využít volnou rozetu na hlavní hřídeli.
P.S. ten motor je skutečně Farymann, model 14 LES, 4.4kW/1500 ot. Rok výroby někde kolem roku 1960. Nevím to přesně, chybi štítek. Ještě nevím, co s ním provedu, ale do traktůrku by to asi bylo fajn, co myslíte?
No výsledek viz níže. Už to vypadá zase o kousek líp. Teď musím u svého dvorního dodavatele objednat dvě paraboly, skla a patice žárovek, abych to mohl dokompletovat.
No a taky jsem pořídil za pár korun naviják z odtahovky. Ty cca 2 tuny co to zvládne bohatě tomuhle prckovi stačí. Časem bych ho chtěl zkusit nabastlit na čumák a k pohonu využít volnou rozetu na hlavní hřídeli.
P.S. ten motor je skutečně Farymann, model 14 LES, 4.4kW/1500 ot. Rok výroby někde kolem roku 1960. Nevím to přesně, chybi štítek. Ještě nevím, co s ním provedu, ale do traktůrku by to asi bylo fajn, co myslíte?
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Vyrobil jsem napínák s pomocnou kladkou na hlavní řetěz, protože byl dost volný, takže i hlučný. Nic složitého jen dva kousky pásoviny s jedním koncem upevněným otočně a druhým s drážkou = šponováním. Drobnost, ale udělalo to hodně. Hlučnost klesla minimálně o čtvrtinu.
Zdemontoval jsem zadní líštu pro nářadí, protože byla úpně zkřiva. Bodejď by ne, když byla úplně zdeformovaná. V minulosti asi prasknul svar a předchozí majitel to svařil bez toho, aniž by se to pokusil alespoň trošku narovnat. Takže odříznout rameno, odbrousit staré návary a znova...
Zdemontoval jsem zadní líštu pro nářadí, protože byla úpně zkřiva. Bodejď by ne, když byla úplně zdeformovaná. V minulosti asi prasknul svar a předchozí majitel to svařil bez toho, aniž by se to pokusil alespoň trošku narovnat. Takže odříznout rameno, odbrousit staré návary a znova...
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Tak tedy zase něco málo z procesu..
Pustil jsem se také do tvorby boxu pro elektrovýbavu, který je po namontování alternátoru potřeba. Nemám v plánu kondenzátor a regulátor nechat na pospas povětrnostním vlivům jen tak, volně upevněné, někde na rámu.
Součástí boxu jsou i 4 pojistkové držáky na standardní 19mm nožové automobilní pojistky. V podstatě stačí jen jedna - mezi alternátorem a regulátorem, ale rozhodl jsem se, dát ještě jednu za kondenzátor na světelný okruh. Další dvě pouzdra budou záložní pro případ, že by se rozšiřovala v budoucnu elektrika, např. o zásuvku na přívěs atp.
Box i pouzdra dopadla dobře, myslím si, ale při tisku víčka se mi trochu přicpala tryska, takže je to trochu strakaté, ale myslím si, že u traktůrku to vadit nebude...
No a nakonec mám doma originální, nově pokovené paraboly do světlometů. Ještě skla a patice a můžeme zapojovat
Pustil jsem se také do tvorby boxu pro elektrovýbavu, který je po namontování alternátoru potřeba. Nemám v plánu kondenzátor a regulátor nechat na pospas povětrnostním vlivům jen tak, volně upevněné, někde na rámu.
Součástí boxu jsou i 4 pojistkové držáky na standardní 19mm nožové automobilní pojistky. V podstatě stačí jen jedna - mezi alternátorem a regulátorem, ale rozhodl jsem se, dát ještě jednu za kondenzátor na světelný okruh. Další dvě pouzdra budou záložní pro případ, že by se rozšiřovala v budoucnu elektrika, např. o zásuvku na přívěs atp.
Box i pouzdra dopadla dobře, myslím si, ale při tisku víčka se mi trochu přicpala tryska, takže je to trochu strakaté, ale myslím si, že u traktůrku to vadit nebude...
No a nakonec mám doma originální, nově pokovené paraboly do světlometů. Ještě skla a patice a můžeme zapojovat
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Tak aby se neřeklo, že se s Bazem nic neděje... ono se děje, ale chvilku zabralo to vymyslet a nakreslit...
V první řadě trošku punku, vytisknu jsem si novou "kouli" na řadící páku s řídícím schématem, protože se mi to neustále pletlo. Řazení je převrácené. R vlevo dolů, 1 vpravo dolů. No a když už, tak stylově
Ve druhém případě jsem chtěl zakrýt nevzhlednou díru středu volantu. Sehnat původní krytku z Pandy je asi nemožné, takže jsem se rozhodl zbastlit vlastní s logem. Zároveň jsem do toho zakomponoval elektrické kontakty a pružinu, takže mám vyřešené tlačítko klaksonu, ktery budu samozřejmě v brzké době montovat...
K tomu jsem si vytisknul i kryt volantové tyče, co zakryl přechod do kapotáže. Vypadá to dobře, no ne?
V první řadě trošku punku, vytisknu jsem si novou "kouli" na řadící páku s řídícím schématem, protože se mi to neustále pletlo. Řazení je převrácené. R vlevo dolů, 1 vpravo dolů. No a když už, tak stylově
Ve druhém případě jsem chtěl zakrýt nevzhlednou díru středu volantu. Sehnat původní krytku z Pandy je asi nemožné, takže jsem se rozhodl zbastlit vlastní s logem. Zároveň jsem do toho zakomponoval elektrické kontakty a pružinu, takže mám vyřešené tlačítko klaksonu, ktery budu samozřejmě v brzké době montovat...
K tomu jsem si vytisknul i kryt volantové tyče, co zakryl přechod do kapotáže. Vypadá to dobře, no ne?
Re: Baz 175
...všechno vypadá skvěle ! Vždycky když uvidím práci takového šikuly , jako bych pookřál ...
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
...sice hezké , ale koule na volantu mi vždycky vadila , i na vysokozdvižném vozíku , kde má svoje opodstatnění . A jestli můžu mít malou výhradu ke vzhledu , tak bych vyměnil přední pneu za rozměr 135, max .145/70 - 13 .
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
No vidíš a já zrovna kouli na volantu mám rád. Na ještěrka jen s koulí.
Gumy budou casem nove, i na zadku. Ale na to je čas
Gumy budou casem nove, i na zadku. Ale na to je čas
Re: Baz 175
Ještěr bez koule? To je dobrý leda na rovně.
Mám ji i v HONíkovi. Tam je to bez ní mor.
Mám ji i v HONíkovi. Tam je to bez ní mor.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Re: Baz 175
...oceňuji každý kousek kapotáže , zvláště pak blatníky !
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Jo, taky si říkám, že tam citelně chybí..
Neměl by někdo nápad, jak nejjednoduššeji dodělat ruční brzdu? Mám v podstatě jen pedál, přímo zabírající na hydraulický váleček a ten vypíná brzdová prasátka. Na kardau udělat brzdu asi nepůjde, není místo. Jiné mechanické spojení s brzdami, resp s koly nemám. Napadá mně asi jen bowden a páka na hydraulický brzdový válec.. nebo by šlo něco lepšího?
https://www.rajce.idnes.cz/album/1qYIJv ... 1617045100
Neměl by někdo nápad, jak nejjednoduššeji dodělat ruční brzdu? Mám v podstatě jen pedál, přímo zabírající na hydraulický váleček a ten vypíná brzdová prasátka. Na kardau udělat brzdu asi nepůjde, není místo. Jiné mechanické spojení s brzdami, resp s koly nemám. Napadá mně asi jen bowden a páka na hydraulický brzdový válec.. nebo by šlo něco lepšího?
https://www.rajce.idnes.cz/album/1qYIJv ... 1617045100
Re: Baz 175
čo použiť hydraulicku ručnu brzdu?
https://race-shop.sk/117-hydraulicke-rucne-brzdy
https://race-shop.sk/117-hydraulicke-rucne-brzdy