Hybridný traktor RHT-001
Hybridný traktor RHT-001
Dobrý večer,
predstavujem Vám svoj hybridný traktor. Pôvodná konštrukcia je 70-te roky 20-ho storočia. Motor Jawa 250,prevodovka Š 1000 MB, delené brzdy, mechanické ramená. Traktor bol krátky a mal tendenciu "stavať sa na zadné".
S pôvodnho traktora som použil rám (u profil 40mm dosť sa krúti) prevodovku a prednú nápravu.
Nová konštrukcia :
rok výroby 05/2020 až 02/2021
motor 5kW benzín (kópia Honda)
1kW 48V (elektrický)
spojka remeňová spojka s možnosťou
trvalého vypnutia, elektromotor bez
spojky
prevodovka 4q Š 1000 MB otočený dif.
primárny prevod 5,24
kolesá predné 5x8, zadné r15
brzdy bubnové hydraulické, delená ručná
brzda
váha 320 kg
rozmery 1000x2050x1150mm (šxdxrozvor)
príslušenstvo snežný pluh, brzdný vyklápací príves
(elektricky brzdný a mechan.
vyklápaný zatiaľ vo výstavbe)
Pôvodný rám som predĺžil, preto má traktor dosť veľký predný prevys. Nad prednú nápravu som umiestnil dva akumulátory 12V 45Ah, ďalšie dva pred zadnú nápravu. Primárny prevod elektromotora je riešený reťazou. Je možost šiestich prevodov a ďalšie štyri v hlavnej prevodovke. Maximálna rýchlosť je 9 km/h elektricky a 20 km/h benzín. Minimálna rýchlosť je 0.5 km/h elektricky a 2.5 km/h benzín. (počítanie pri max. otáčkach motorov) Traktor zatiaľ len skúšam, pri plnom výkone dokáže jazdiť cca 2.5hod (elektricky). Je schopný odhrnúť cca 15cm snehu (elektriky) a cca 30cm benzín. Veľkou nevýhodou je nízka hmotnosť. Traktor potiahne osobný automobil na lane do cca 8% stúpania, (elektricky) rýchlosť je cca 2km/h. Traktor som postavil len v rámci hobby, nepotrebujem ho k žiadnemu špeciálnemu účelu. Jazdí na ňom hlavne môj syn, konečne ho baví odhŕňať sneh. Pokúsim sa sem vložiť fotky. Toto fórum sledujem pravidelne, nenapadlo mi že sem prispejem.
predstavujem Vám svoj hybridný traktor. Pôvodná konštrukcia je 70-te roky 20-ho storočia. Motor Jawa 250,prevodovka Š 1000 MB, delené brzdy, mechanické ramená. Traktor bol krátky a mal tendenciu "stavať sa na zadné".
S pôvodnho traktora som použil rám (u profil 40mm dosť sa krúti) prevodovku a prednú nápravu.
Nová konštrukcia :
rok výroby 05/2020 až 02/2021
motor 5kW benzín (kópia Honda)
1kW 48V (elektrický)
spojka remeňová spojka s možnosťou
trvalého vypnutia, elektromotor bez
spojky
prevodovka 4q Š 1000 MB otočený dif.
primárny prevod 5,24
kolesá predné 5x8, zadné r15
brzdy bubnové hydraulické, delená ručná
brzda
váha 320 kg
rozmery 1000x2050x1150mm (šxdxrozvor)
príslušenstvo snežný pluh, brzdný vyklápací príves
(elektricky brzdný a mechan.
vyklápaný zatiaľ vo výstavbe)
Pôvodný rám som predĺžil, preto má traktor dosť veľký predný prevys. Nad prednú nápravu som umiestnil dva akumulátory 12V 45Ah, ďalšie dva pred zadnú nápravu. Primárny prevod elektromotora je riešený reťazou. Je možost šiestich prevodov a ďalšie štyri v hlavnej prevodovke. Maximálna rýchlosť je 9 km/h elektricky a 20 km/h benzín. Minimálna rýchlosť je 0.5 km/h elektricky a 2.5 km/h benzín. (počítanie pri max. otáčkach motorov) Traktor zatiaľ len skúšam, pri plnom výkone dokáže jazdiť cca 2.5hod (elektricky). Je schopný odhrnúť cca 15cm snehu (elektriky) a cca 30cm benzín. Veľkou nevýhodou je nízka hmotnosť. Traktor potiahne osobný automobil na lane do cca 8% stúpania, (elektricky) rýchlosť je cca 2km/h. Traktor som postavil len v rámci hobby, nepotrebujem ho k žiadnemu špeciálnemu účelu. Jazdí na ňom hlavne môj syn, konečne ho baví odhŕňať sneh. Pokúsim sa sem vložiť fotky. Toto fórum sledujem pravidelne, nenapadlo mi že sem prispejem.
Re: Hybridný traktor RHT-001
Velmi zajímavé Uvítal bych detailnější fotky konstrukce.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Hybridný traktor RHT-001
...po dlouhé době něco novátorského !
- Ondras83
- Příspěvky: 10023
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hybridný traktor RHT-001
Pěkné
Proč není na vleku elektrický naviják, když už je na traktoru taková zásoba elektřiny? A velikost vleku?
Proč není na vleku elektrický naviják, když už je na traktoru taková zásoba elektřiny? A velikost vleku?
Re: Hybridný traktor RHT-001
Rozmery prívesu 1100x1600x330mm,celková dĺžka 2200mm. Vyklapanie som riešil mechanicky, pretože som mal doma 400kg naviják.Vyklopenie zvládne aj syn za cca 60s. Zatiaľ som to skúšal len s 250kg záťažou. Problém bude pravdepodobne v hrúbke lana (4.5mm) Je tam 8 - kladkoý kladkostroj, ide to prekvapivo ľahko. Príves je tiež prestavba starého brzdeného vleku za frézu. Nosnosť je odhadom 800kg. Sú tam pásové brzdy vlastnej konštrukcie s minimálnou ovládacou silou. Nevýhodou je nízka účinnosť brzdenia pri spätnom chode.
Re: Hybridný traktor RHT-001
...hmmm, zajímavá konstrukce , asi první hybridní traktor na světě
Zajímalo by mě, zda lze jezdit na oba motory součastně, podobně jako to dělají auta?
O rekuperaci nemůže být asi řeč, có?
Zajímalo by mě, zda lze jezdit na oba motory součastně, podobně jako to dělají auta?
O rekuperaci nemůže být asi řeč, có?
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112
- Ondras83
- Příspěvky: 10023
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hybridný traktor RHT-001
A jakou by jsi chtěl rekuperaci z 20km/h, Dyk by tě to vystřelilo že sedačky
Re: Hybridný traktor RHT-001
Traktor využíva hlavne rekuperačné brzdenie. Kvaplinové brzdy prídu k slovu na snehu a ľade. Pri rekultivácii na klzkom povrchu sa jedno koleso pretáča opačne. Ideálny by bol samosvorný diferenciál. Môžu pracovať aj obidva motory súčasne ale len v obmedzených otáčkach spaľovacieho motora. Spaľovací motor má na predlohu stály prevodový pomer. Elektrický motor má na predlohu šesť rýchlostných stupňov. Preto treba dávať pozor na zvolený prevod a otáčky spaľovacieho motora. Ľahko môže prísť k prekročení kritických otáčok elektromotora. Pracujem na vhodnej planétovej prevodovke na vyrovnanie otáčok oboch motorov. (zatiaľ robí problém vhodná veľkosť a veľký vnútorný odpor prevodu) Je možné rekuperovať aj pri vypnutom elektropohone, v tom prípade tečie prúd do akumulátorov cez usmerňovacie diódy. Elektromotorom je možné štartovať spaľovací motor. Teší ma Vás záujem o môj traktor.
Re: Hybridný traktor RHT-001 ji
Co znamená název traktorku RHT-001
Nejspíš je to zkratka názvu + verze 001.
To chápu. RH nevím T - traktor.
Nejspíš je to zkratka názvu + verze 001.
To chápu. RH nevím T - traktor.