Hybridný traktor RHT-001
Re: Hybridný traktor RHT-001
Dnes len krátke video. Začala sa rekonštrukcia prízemia, znova po dvadsiatich rokoch.
https://www.youtube.com/watch?v=En7SecnXu30
https://www.youtube.com/watch?v=En7SecnXu30
Re: Hybridný traktor RHT-001
Ahoj, stále se zájmem sleduju vývoj Tvého traktorhybridu, a úžasem zírám s otevřenou pusou.
Něco podobného, co věhlasné automobilky vyvíjejí řadu let za miliardy dolarů, si Ty funkční vyvinul během chvíle a oproti nim za pár korun (vlastně u Vás za pár euro). Jestli budeš stále sršet nápady a budeš zdokonalovat Tvůj traktor stejným tempem, tak za rok od Tebe budou kupovat licenci New Holland, Case, Deutz-Fahr atd.
Prosím Tě, jak dlouho to jezdí, nebo kolik to ujede asi na jedno nabití baterií?
Něco podobného, co věhlasné automobilky vyvíjejí řadu let za miliardy dolarů, si Ty funkční vyvinul během chvíle a oproti nim za pár korun (vlastně u Vás za pár euro). Jestli budeš stále sršet nápady a budeš zdokonalovat Tvůj traktor stejným tempem, tak za rok od Tebe budou kupovat licenci New Holland, Case, Deutz-Fahr atd.
Prosím Tě, jak dlouho to jezdí, nebo kolik to ujede asi na jedno nabití baterií?
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112
- Ondras83
- Příspěvky: 10022
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hybridný traktor RHT-001
hele je to paradní, ale jak to nevrčí, je to nezvyk
Re: Hybridný traktor RHT-001
Veď treba Cédečko pustiť do reproduktorov..... A bude aj vrčanie
Re: Hybridný traktor RHT-001
Zdravím,
traktor je zatiaľ v štádiu testovania. Za sobotu odviezol asi 7m3 stavebnej sute. Prvý náklad bol len taký testovací, postupne viac a viac až sa sypalo cez bočnice . Celkom som prešiel asi 150m tak 15x. Plne nabitý akumulátor ma 52,2V po sobotňajšom výkone kleslo napätie na 50,6V. Akumulátor považujem za vybitý keď napätie klesne pod 47,5V. Odhadom tam zostala tak polovica kapacity.Od zimy som vôbec nenaštartoval spaľovací motor, práce okolo domu zvláda aj traktor s výkonom mixéra
Mám ďalšie nápady, hlavne ako zvýšiť životnosť akumulátorov (balančne nabíjanie, ochrana pred hlbokým vybitím)
Pri jazde po mokrej tráve s plným prívesom (cca 500kg) je odber prúdu okolo 27A.V takomto režime je teoretická doba jazdy okolo 1hod a 40min. Na spevnenom povrchu je odber len okolo 15A.
Používam výhradne elektrobrzdu, už mi skorodovali brzdové bubny. Budem musieť občas brzdiť aj normálne.
V nedeľu ak počasie dovolí idem na "diaľkovú" jazdu, do úplného vybitia. Uvidím koľko kilometrov to dokáže zvládnuť.
Ďalší vývoj bude asi až keď sa podarí troch rozbehnúť rekonštrukciu prízemia.
traktor je zatiaľ v štádiu testovania. Za sobotu odviezol asi 7m3 stavebnej sute. Prvý náklad bol len taký testovací, postupne viac a viac až sa sypalo cez bočnice . Celkom som prešiel asi 150m tak 15x. Plne nabitý akumulátor ma 52,2V po sobotňajšom výkone kleslo napätie na 50,6V. Akumulátor považujem za vybitý keď napätie klesne pod 47,5V. Odhadom tam zostala tak polovica kapacity.Od zimy som vôbec nenaštartoval spaľovací motor, práce okolo domu zvláda aj traktor s výkonom mixéra
Mám ďalšie nápady, hlavne ako zvýšiť životnosť akumulátorov (balančne nabíjanie, ochrana pred hlbokým vybitím)
Pri jazde po mokrej tráve s plným prívesom (cca 500kg) je odber prúdu okolo 27A.V takomto režime je teoretická doba jazdy okolo 1hod a 40min. Na spevnenom povrchu je odber len okolo 15A.
Používam výhradne elektrobrzdu, už mi skorodovali brzdové bubny. Budem musieť občas brzdiť aj normálne.
V nedeľu ak počasie dovolí idem na "diaľkovú" jazdu, do úplného vybitia. Uvidím koľko kilometrov to dokáže zvládnuť.
Ďalší vývoj bude asi až keď sa podarí troch rozbehnúť rekonštrukciu prízemia.
Re: Hybridný traktor RHT-001
Ahoj,
počas používania sa prejavilo niekoľko problémov a jedna porucha. Prasklo lanko ručnej brzdy. To som hneď opravil a obrúsil aj bubny od hrdze.
Problém bol s pastorkom elektromotora ktorý sa pri rekuperačnom brzdení povoľoval. Vyrobil som unášač pastora ale prišiel som o najťažší prevod. Nezostalo miesto pre napínaciu kladku reťaze.
Ďalší problém bol s napínačom primárnej reťaze. Reťaz sa napína pružinou. Pri prechode z ťahu do rekuperačného brzdenia vznikali v prevode veľké rázy a povoľoval sa pastorok. Nový napínač je mechanický, zmena prevodu trvá troch dlhšie a dá sa vykonať bez náradia.
Zmenil som zapojenie merania napätia a prúdu. Teraz je možné merať aj nabíjacie napätie a prúd v reálnom čase.
Traktor dostal novú garáž a poloautomatickú nabíjačku. Je to len pracovná verzia. Dúfam že sa s nej nestane trvalé provizórium. Mám ich doma viac
Pri test dojazu som prešiel asi štyri kilometre. Po rovine to celkom v pohode do stúpania rýchlosť klesla na 3 km/hod. Prestalo ma to baviť, naštartoval som motor a zmizol domov.
Elektropohon je vhodný na prácu okolo domu. Má jemnejšie dávkovanie výkonu a neničí trávnik. Keď potrebujem prejsť viac ako 500m je lepšie použiť spaľovací motor.
počas používania sa prejavilo niekoľko problémov a jedna porucha. Prasklo lanko ručnej brzdy. To som hneď opravil a obrúsil aj bubny od hrdze.
Problém bol s pastorkom elektromotora ktorý sa pri rekuperačnom brzdení povoľoval. Vyrobil som unášač pastora ale prišiel som o najťažší prevod. Nezostalo miesto pre napínaciu kladku reťaze.
Ďalší problém bol s napínačom primárnej reťaze. Reťaz sa napína pružinou. Pri prechode z ťahu do rekuperačného brzdenia vznikali v prevode veľké rázy a povoľoval sa pastorok. Nový napínač je mechanický, zmena prevodu trvá troch dlhšie a dá sa vykonať bez náradia.
Zmenil som zapojenie merania napätia a prúdu. Teraz je možné merať aj nabíjacie napätie a prúd v reálnom čase.
Traktor dostal novú garáž a poloautomatickú nabíjačku. Je to len pracovná verzia. Dúfam že sa s nej nestane trvalé provizórium. Mám ich doma viac
Pri test dojazu som prešiel asi štyri kilometre. Po rovine to celkom v pohode do stúpania rýchlosť klesla na 3 km/hod. Prestalo ma to baviť, naštartoval som motor a zmizol domov.
Elektropohon je vhodný na prácu okolo domu. Má jemnejšie dávkovanie výkonu a neničí trávnik. Keď potrebujem prejsť viac ako 500m je lepšie použiť spaľovací motor.
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hybridný traktor RHT-001
Ako to vyzera po roku? Neuvazoval si o nahrade retaze remenom HTD 8
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Hybridný traktor RHT-001
Vývoj mne taky zajímá, uvažuju že se vykašlu na spalovací motor a převodovku a dám jen elektromotor se stálým převodem.
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
Re: Hybridný traktor RHT-001
Ahoj, za posledný rok vývoj nijako zásadne nepostúpil.
Nápady sú, no žiadny čas na realizáciu. V týchto týždňoch končím s rekonštrukciou prízemia,tak sa to hádam zlepší.
Stroj jazdí bez poruchy, a je využívaný niekoľko krát týždenne.
Na snehu je výhodnejšie používať normálne zimné pneumatiky a snehové reťaze.
Ak som nezabudol, tak sem pridám nejaké fotky.
Prajem Vám pekný deň
Nápady sú, no žiadny čas na realizáciu. V týchto týždňoch končím s rekonštrukciou prízemia,tak sa to hádam zlepší.
Stroj jazdí bez poruchy, a je využívaný niekoľko krát týždenne.
Na snehu je výhodnejšie používať normálne zimné pneumatiky a snehové reťaze.
Ak som nezabudol, tak sem pridám nejaké fotky.
Prajem Vám pekný deň
Re: Hybridný traktor RHT-001
Ahoj, co nového? Nejake poznatky ohledne výkonu elektromotoru?
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
Re: Hybridný traktor RHT-001
Snad to RASovi nebude vadit - nemá někdo tip na celou sadu elektromotor 24V/750W(1000W) s elektronikou, plynovým pedálem, atd? Aliexpres po mě chce ofotit doklad totožnosti
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
Re: Hybridný traktor RHT-001
Zdravím, pokúsim sa nájsť link na predajcu motora a príslušenstva.
V riadiacej jednotke je možné nastaviť napätie akumulátora.
Možnosti sú 48V /1000W, 36V/750W, alebo 24V/500W.
Po roku a pol používania sa prejavil hlavný nedostatok
konštrukcie. Štartovacie akumulátory.
Kapacita poklesla zhruba o 30% po 80 cykloch.
V poslednom období sa začala značná sulfatáia. Pokúsim sa tento stav zvrátiť alebo aspon spomaliť.
Uvažujem o prestavbe na trakčné olovené akumulátory alebo Li-ion články.
Hlavný nedostatok Li-Ion článkov je množstvo,( 300 ks ) cena a nemožnosť používať akupack v mraze.
Nabíjanie je možné len pri plus štyroch stupňoch a viac.
V riadiacej jednotke je možné nastaviť napätie akumulátora.
Možnosti sú 48V /1000W, 36V/750W, alebo 24V/500W.
Po roku a pol používania sa prejavil hlavný nedostatok
konštrukcie. Štartovacie akumulátory.
Kapacita poklesla zhruba o 30% po 80 cykloch.
V poslednom období sa začala značná sulfatáia. Pokúsim sa tento stav zvrátiť alebo aspon spomaliť.
Uvažujem o prestavbe na trakčné olovené akumulátory alebo Li-ion články.
Hlavný nedostatok Li-Ion článkov je množstvo,( 300 ks ) cena a nemožnosť používať akupack v mraze.
Nabíjanie je možné len pri plus štyroch stupňoch a viac.
Re: Hybridný traktor RHT-001
Ahoj, díky za tip, dobré pro předsta či srovnání. Já spíše uvažuji přímo o samostatném motoru s hřídelí, místo o motoru uprostřed kola. Ale díky za info o baterkách, nečekal jsem že to půjde tak rychle. Leda tedy koupit hotovej lionkovej akupack v číně a když se nebude jezdit, schovat ho na nabíječku do místnosti kde nemrzne. Při jízdě v mrazech by snad bedna nemusela být temperovaná. A nebo pak aku s pancéřovýma deskama?
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
Re: Hybridný traktor RHT-001
Li-ion články majú prevádzkovú teplotu - 10 + 45°C.
Problém je teplota článkov počas nabíjania. Nesmie byť nižšia ako 4°C.
Podobný motor ako je v linku používam. Výkon prenáša reťaz na prevodovku. Podľa môjho názoru je výhodné použiť pomalobežný motor kôli trecím stratám v prevodoch. Pri výkone 1kW sa počíta každý Watt. Nábojový motor má max. 400 ot/min,bežný
až 3600 ot/ min.
Za posledné dva roky dosť stúpli ceny. Ja som celý set kúpil za 4590 Kč v českom e-shope. Teraz sa ceny pohybujú od 7600 Kč.
Počas používania som sa naučil stroj ovládať len plynovým pedálom. Zaradím tretí stupeň pomocou elektrického motora sa traktor pohybuje malou rýchlosťou. Ak potrebujem vyšší výkon hlbším stlačením plynu sa pridá aj spaľovací motor.
Je to veľmi pohodlné, skoro ako automatická prevodovka.
Bola potrebná zmena ovládania karburátora a elektromotora. Tiež sa zmenila logika ovládania rekuperácie.
Ak bude trochu času pridám na spaľovací motor odstredivú spojku s blokovaním a budem môcť spaľovací motor zapínať a vypínať automaticky.
Problém je teplota článkov počas nabíjania. Nesmie byť nižšia ako 4°C.
Podobný motor ako je v linku používam. Výkon prenáša reťaz na prevodovku. Podľa môjho názoru je výhodné použiť pomalobežný motor kôli trecím stratám v prevodoch. Pri výkone 1kW sa počíta každý Watt. Nábojový motor má max. 400 ot/min,bežný
až 3600 ot/ min.
Za posledné dva roky dosť stúpli ceny. Ja som celý set kúpil za 4590 Kč v českom e-shope. Teraz sa ceny pohybujú od 7600 Kč.
Počas používania som sa naučil stroj ovládať len plynovým pedálom. Zaradím tretí stupeň pomocou elektrického motora sa traktor pohybuje malou rýchlosťou. Ak potrebujem vyšší výkon hlbším stlačením plynu sa pridá aj spaľovací motor.
Je to veľmi pohodlné, skoro ako automatická prevodovka.
Bola potrebná zmena ovládania karburátora a elektromotora. Tiež sa zmenila logika ovládania rekuperácie.
Ak bude trochu času pridám na spaľovací motor odstredivú spojku s blokovaním a budem môcť spaľovací motor zapínať a vypínať automaticky.