Mountfield

"U zastřeleného kozla"

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
štěpa
Příspěvky: 622
Registrován: pát říj 09, 2009 12:53 pm
Bydliště: Liberec

Re: Mountfield

#46 Nový příspěvek od štěpa »

Z manfu mám už druhou strunovku a motorovku a bez jakech koliv problémů v servise sem s tim nikdy nebyl. I poroční odstávce to všechno chytne na drc a ani se oto moc nestarám. Ale loni sem kupoval novou sekačku na trávu. Když sem řikal že to mám na 3000m tak mě hnali. Trápilsem tam chudáka prodavače asi hodinu s různými odbornými dotazy, ale udržel se a přes hubu mi nedal. Po projití všech možných modelů sem došel k závěru že ty americký sekačky jsou dosti nedomyšlené a taky mi přišlo celkově mizerný zpracování. Další věc je že všechny sekačky maj pevnou zadní osu tudíž stálej záběr na obě kola a to si myslim zě pak reje trávník. Po tom zkušenostech známích sem koupi raději hondu a s tim je radost sekat zvuk to má jak honda cg a šlape to výborně i po 10ti hodinách bez pauzi. Sekám na mulč a ta honda nemá problém umulčovat i vysokou mokrou trávu. Akorát bych vývojářům poradil tam dávat větší nádrže, u tý sekačky je vždycky ke kanistru blýzko ale když se pak ty samý motory dávaj na teru tak to se pak furt musí vozit kanystr a taky nemaj žádnou světelnou cívku. Ale to už bych byl asi moc náročnej.

Pepik_Plzen
Příspěvky: 459
Registrován: pon pro 28, 2009 6:49 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Mountfield

#47 Nový příspěvek od Pepik_Plzen »

s tou osou nemáš pravdu, mám TDL484TR, má pojezd a každé kolečko má svoje ložiska. zatáčí se zcela normálně, tak nevím co by to mělo být za sekačku která má kola pevně na jedné hřídeli.
Nechá se vymyslet lecos, jenom je někdy problém to uskutečnit... aby to fungovalo podle našich představ.

štěpa
Příspěvky: 622
Registrován: pát říj 09, 2009 12:53 pm
Bydliště: Liberec

Re: Mountfield

#48 Nový příspěvek od štěpa »

No to má svoje ložiska ale v tý malý převodovce poháněný řemenem od nože nemaj diferenciál. Já nemůžu tvrdit že opravdu žádná tam dif nemá ale loni v červnu v liberci v monfildu měly komlet všechny pevnou osu bez difu a ani nějaký náhradní nahrazující zařízení jako třeba cvrčky v reduktorech zadníh kol taky neměly. Ty cvrčky v reduktorech má i ta moje stará nástavba na varinu(myslim buben z košem).

Uživatelský avatar
Ruda
Příspěvky: 286
Registrován: stř říj 29, 2008 9:55 pm
Bydliště: Praha

Re: Mountfield

#49 Nový příspěvek od Ruda »

Myslím, že sis to špatně prohlídnul. Taky mám TDL 484 TR a má něco jako cvrčky na hřídeli kol. Že by nějaká sekačka měla diferák a poloosy, tak to jsem ještě neslyšel. Asi by to bylo výrobně dost drahý. Kdyby měly sekačky kola natvrdo, tak by se vlastně bez nastartovanýho motoru nedaly tlačit jinak, než smykem. To je asi blbost, nee ??? :D
Silnice je dobrá na to, abych po ní dojel do terénu... mám rád platnost fyzických, ne silničních zákonů.

štěpa
Příspěvky: 622
Registrován: pát říj 09, 2009 12:53 pm
Bydliště: Liberec

Re: Mountfield

#50 Nový příspěvek od štěpa »

To že se dá ta sekačka tlačit umožňuje cvrček přímo v převodovce. Ale já sem myslel to že zabíraj stále obě 2 kola a V tom krámě sem se na to ptal jednoho z těch chlapců co tam prodávaj, ten ale nevěděl o čem je řeč tak zavolali hlavního servismena a ten mi potvrdil že žáná jejich sekačka nemá difeenciál ani nic podobnýho, že jsou koleška na jedný pevný ose. Vhondě mi zase řikali že mali dif na všech sekačkách. On to teda není standartní dif ale zadní kolečka jsou chycený každý zvlášť na šasí a na každou stranu vede z převodovky poloosa a v tý převodocce je právě ten ¨dif¨. Ale já to nechci nějak řešit jenom mě zaujalo že na sekačce za 30000 je takováto nedokonalost. TDL 534 W TR to je přesně ta co sem si chtěl koupit ale kuli tomu sem ji nekoupil.

Uživatelský avatar
Ruda
Příspěvky: 286
Registrován: stř říj 29, 2008 9:55 pm
Bydliště: Praha

Re: Mountfield

#51 Nový příspěvek od Ruda »

To, že prodavač nic neví, mě nepřekvapuje. Když jsme kupovali sekací traktůrek, tak mi ten odborník, co ho přivezl a uváděl do provozu řekl, že když chci sundat sběrnej koš ( máme Coutaxe A 20/50 s aktivním sběrem trávy ), tak musím vyšroubovat matky z napínáků řemene aby se koš se sběrným kartáčem dal vysunout po sundání řemene směrem dozadu. Já mu říkám, že to je dost blbě řešený, pokaždý to seřizovat. On na to, že je to myšlený hlavně na sekání a že to nejde snadno u žádnýho traktůrku. Když odjel, tak to prohlížím a koukám, že stačí vyháknout 2 otočný západky, zatažením povolit a vyndat řemen pohonu sběrného kartáče, vytáhnout zástrčku a s celým zařízením vyjet dozadu. Akce tak na půl minuty. Bez hnutí seřizovacími prvky. :)

Když jsme v Bauhausu kupovali frézu na sníh, tak jsem si na bedně přečetl, že má 6 rychlostí dopředu a 2 dozadu. Ptám se prodavače, jestli se ta rychlosti řadí za chodu motoru, nebo se musí chcípnout, prostě jak řadit, abych něco nezkurvil. On mi řekl, že fréza má variátor a nic se neřadí. Tak jsme se chvilku dohadovali a on mi řekl, že jsem sice ňákej chytrej, ale on byl ohledně těhle fréz na školení od firmy, aby jako měl tu kvalifikaci je prodávat, tudíž je odborník a nemám mu povídat blbosti. Tak jsme ji koupili. Samozřejmě má 6rychlostí +2 zpátečky a řadit se dá normálně i za jízdy. Nechápu ty školení ...... :-/
Silnice je dobrá na to, abych po ní dojel do terénu... mám rád platnost fyzických, ne silničních zákonů.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Mountfield

#52 Nový příspěvek od DYK »

Štěpo, myslím, že mýlíš. Třída sekaček o které je zde řeč mají sice pevnou osu, ale diferenciaci otáček kol při záběru je zajištěna, dále v převodovkách žádný diferenciál ani cvrček není a reduktory tyto sekačky taky nemají. Bohuřel, no.
Cena sekačky natož u Mountfieldu nic nevypovídá o kvalitě a vybavenosti stroje. Stejně se většinou jedná o výrobky Castel-Garden, který dělá i Stigu, AL-KO, Dolmar a další a v poslední době se k nim přidalo TORO.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

štěpa
Příspěvky: 622
Registrován: pát říj 09, 2009 12:53 pm
Bydliště: Liberec

Re: Mountfield

#53 Nový příspěvek od štěpa »

Přesvědčily jste mě že se asi mýlim ale byl sem o tom pevně přesvědčenej a teď mi to vrtá hlavou. Já sem chtěl říci že existují táké jiné firmy než je mounfield kde se dá nakoupit za srovnatelnou cenu možná i kvalitnější stroj. Ale jak už sem psal tak jsem z křovinořezem a morovkou od mountf maximálně spokojen. Ale velkej nápis honda se mě prostě líbí.

Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1170
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Mountfield

#54 Nový příspěvek od Lišák1 »

O Moundfildu již nechci ani slyšet. Koupil jsem kroviňák, nalil benzín, sekl asi 45 min., motor chcipl, nešlo s ním pohnout. Tak jsem to odvezl do opravy. A závěr. Motor byl zadřený a za zadření mohu já, protože si udělali rozbor benzínu, který zůstal v nádrži a zjistili, že je v benzínu moc oleje. Samozřejmě, že jsem tam dal trochu víc, než se to zaběhne, ale nad tím závěrem zůstává rozum stát. Zatím to mají právníci a vypadá to na soud. A nejsem jediný, kdo takto dopadl z reklamací. Ale zase se jim nedivím. Kdyby měli uznávat reklamace, tak by asi dnes dle objemu prodeje nic jiného nedělali.
A k té kvalitě sekaček. Přijel jsem do servisu Stihl. Bavili jsme se o kvalitě seskaček a on mně dovezl dvě úplně stejné a říká, jedna stojí 3800 Kč a druhá 33000 Kč. A když si koupím tu za 33000, tak se zaručoval, že mně již nikdy neuvidí, že reklamace nepřichází v úvahu, to že nezná. A že mohu sekat co chci. U té druhé prý také, že vydrží i 10 let, ale nesmím prý ji vyndávat z krabice.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

Uživatelský avatar
Zetor 6211
Příspěvky: 469
Registrován: stř led 02, 2008 7:41 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Mountfield

#55 Nový příspěvek od Zetor 6211 »

Tak to čumim jak puk :shock: musím zaklepat že křoviňák bez problému 5 let seká trávu i křoví. Mam ten profi, nevím co si měl ty. Sekačku na trávu mám taky nespočet let. No a před 2 lety jsem zakoupil zahradní rider tak doufám že to bude bez problému. Ještě jednou musím zaklepat 8) Jinak že Tě to nevzali na záruku tomu se nedivím, ale to asi není jen Mountfield.
Zetor 6245(s motorem7201)
Nothing runs like a Deere :-)

Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1170
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Mountfield

#56 Nový příspěvek od Lišák1 »

Víš, pochopil bych, kdyby napsali, že jsem nalil benzín bez oleje, ale zadřel se píst, asi proto, že byl přemazaný. Kdyby se to zapeklo, tak bych to bral, ale zas tolik toho oleje navíc tam nebylo. Asi opravdu nějaká výrobní závada, buď materiál, nedovedu si to představit proč.
Máš pravdu, dělají to všichni. Když na osobním Opelu odešla spojka, tak taky záruku nechtěli uznat z důvodu, že auto bylo používáno k častému zajíždění do garáže a k jízdě do kopce. Ale zase to bylo v závěru jednání výhoda, protože prodejce nemohl nijak prokázat, že se s autem nesmí jezdit do garáže a do kopce. A nadřízený Opelu v německu záruku uznal.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

Pepik_Plzen
Příspěvky: 459
Registrován: pon pro 28, 2009 6:49 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Mountfield

#57 Nový příspěvek od Pepik_Plzen »

Lišák1: Zdravím, tak to se fakt nedivím že jsi zadřel i přemazaný motor, co třeba záběh? Trochu motoru z počátku ubrat a ne jen plnej plyn. Ale že jsi nalil směs s vyšším poměrem oleje a zadřel? To je jako u Jawy, po výbrusu musíš taky více mazat, ale moc to nehonit do tahu a otáček, je to vyzkoušené. :)
Nechá se vymyslet lecos, jenom je někdy problém to uskutečnit... aby to fungovalo podle našich představ.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Mountfield

#58 Nový příspěvek od DYK »

Původně jsem nechtěl reagovat, ale po přečtení lišákova textu mě napadlo úplně to samé co Jozefa. Bohužel, ten popis co se talo po 45 minutách zní tak, že se nalila sice "mastnější"směs, ale šlo se hned na věc a jak víme, seče se na plný plyn, je to psáno i v návodu, z důvodu chlazení motoru, neprokluzování spojky ap, no a když se sejdou minimální výrobní tolerance, nemohlo to dopadnout jinak. Odůvodnění servisu je druhá věc. Ono zadření motoru je většinou připisováno na vrub obsluhy a ať se to někomu líbí nebo ne, taky na tom má největší podíl. Najdou se však případy, kdy osluha opravdu zato nemůže. Jde třeba o vypadnutí segerovky od pístního čepu a podobné mechanické závady. Stává se to, ale je zřídka.Pak už ale záleží na lidech v servisu jsou-li slušní nebo ne. V žádném případě neobhajuji Mountfield a o jejich rozboru paliva si myslím své. Dojde-li na soudní spor bude asi třeba zajistit soudněznalecký posudek onoho paliva a jak víme dnešní benzínová směs velice rychle degraduje a tudíž hrozí nebezpečí zprodlení, protože až k tomu dojde, bude z toho jakási čurka se které nelze už nic přesně určit. Píšu to proto, že si mysím, že ani zde není moc prostoru a po takové době na úspěch v soudním sporu.Ale kdo ví? Třeba ano. Jak jsem psal Mountfield nijak neprožívám na druhé straně díky němu občas získám od jeho zákazníků za cenu dílů zánovní věci. V létě to byla sekačka s el. startem teď mám na stole sněhovou frézu, kde čekám na polomotor. Snad už dnes přijde. Díly koupím jinde a levněji někdy i o třetinu, práci nepočítám a jsem vlastně rád, že se mám přes zimu v čem rýpat. Až přijde jaro bude toho rýpání až nad hlavu. To zase bude "na podzim jsem to odstavil úplně v pořádku a teď to nemůžu natočit" nebo "vrčí to nějak divně, furt se to houpe v otáčkách" ap.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1170
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Mountfield

#59 Nový příspěvek od Lišák1 »

Motor nebyl nijak přetěžován. Já osobně používám 400 Stihl a tam jsem jěště plný plyn nedal, jedině když něco dělám strunou a chci ji popotáhnout. Koupil jsem to synovi a chtěl jsem to vyzkoušet a olizoval jsem s tím konce po sečení, kolem tarasu apod. Jelo to docela lehce. Nejednalo se o sečení trávy.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Mountfield

#60 Nový příspěvek od DYK »

Čekal jsem, že něco takového napíšeš :), ale nemíním tě nějak nasírat, útočit na tebe, nebo něco podobného. Uznej sám, co jsi uvedl jako první popis kdy se to zadřelo to nezainteresovanému člověku vyznělo jak to vyznělo. Na druhou stranu ti napíšu námět na přemýšlení jestli se to náhodou nezadřelo i zdůvodu tkovéhoto používání. Nemohlo se to stát proto, že jsi motor džel v otáčkách, ale bez přiměřené zátěže, tedy "málo plynu" a tím pádem málo směsy a tím pádem málo mazané a když se k tomu přidá délka provozu motoru a vše okolo nového motoru nemohlo být toto důvodem?
Nebuď na mě naštvaný, nemyslím to zle a ani nemám radost z toho co se ti stalo. Navíc co teď už, vrátit to nejde. Vypadá to , že hladám chybu jen a pouze u tebe, na druhé straně pokud se nenajde nějaká hmatatelná technická závada navidím tvoje nároky na uznání záruky moc růžově. Ale kdo ví.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Putyka“