Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

"U zastřeleného kozla"

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#31 Nový příspěvek od rezis »

Pocity z auta bych asi popsal jednoduše....kua kde na to vzít peníze. Tak jsem si alespoň ještě prodloužil vypůjčku.
Mám nainstalovánu BMW aplikaci na mobilu. Vidím kde auto je, dojezd, mohu spustit topení a ještě milion dalších kravin.
Karbonová karoserie je neuvěřitelně tuhá. Až teď chápu co je tuhost karoserie a kam se dá laťka v tuhosti posunout.
Výhled z auta je boží. Teď když si sednu do něčeho s normální palubní deskou tak si říkám proč? Proč mám před sebou něco co je je mi vlastně k ničemu, akorát mi to vadí ve výhledu.
Co mám trochu problém je zacouvat rovně do řady. Jde to snad jedině podle kamery. Podle zrcátek taky nějak, ale pohledem dozadu ani náhodou. Sice výhled je, ale jak je auto krátké rozvorem tak mírný pohyb volantem a stojíte jak idioti.
Tak asi tak. Moc nevím co bych k tomu auto dodal.
Jo někdy se kouše spojení mobil - infoteiment.
A co vůbec nechápu je jak si někdy odbrzdí ruční brzdu sám a někdy napíše nutno odbrzdit ruční brzdu. proč to nedělá vždy????? evidentně nějaký SW problém.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#32 Nový příspěvek od rezis »

Tak to vypadá že elektromobily by zase mohly být dostupnější :-)
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#33 Nový příspěvek od rezis »

Zajímaly by vás rozdíly I3 a I3s ?
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8513
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#34 Nový příspěvek od bourač »

8) ale musíš to okořenit nějakými zážitky z natáčení :smich:
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#35 Nový příspěvek od rezis »

No jo, ale to je těžké ono je to normální auto :-) A když už trochu víš jak fungují nabíjecí stanice. Tak kombinace akumulátoru 94Ah (33kWh) + Rex moc neřešíš.

Tedy suchá fakta:
Je o 3cm širší a o 1cm nižší než I3. Má o 10kW vyšší výkon (135kW), sportovní podvozek, na gumách 195/50 R20 zadek a 175/55 R20 předek. Max. rychlost 160km/h.

Co se jízdního projevu týče.... opět jsem si upravil hranici toho co je tvrdý podvozek. Velká kola toho hodně poberou nicméně když už něco trefí je to šupa jak ....
Zrychlení... I3 byla do cca 50km/h pocitově živější. U i3s jde cítit jak zatlačí až někdy kolem 50km/h a to dost citelně. S tím souvisí další komplikace... bez tempomatu udržet v obci povolenou rychlost je nereálné a jak člověk pořád cuká tak leze spotřeba nahoru.
Na víc věcí jsem nepřišel... vlastně mi ta auta zas tak jiná nepřijdou. Vzhled je tedy u I3s takový agresivnější.
Uvidíme 8)
Kdyby něco ohledně těch aut a nabíječek zajímalo...
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

A 3
Příspěvky: 151
Registrován: ned kvě 19, 2013 3:47 pm
Bydliště: Frýdek

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#36 Nový příspěvek od A 3 »

A co ta nová Koná z Nošovic.. O ní jsi nepřemýšlel?

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#37 Nový příspěvek od rezis »

To máš těžký... projet bych se projel což o to, ale jak se k ní dostat? Ono obětovat balík peněz jen aby se člověk projel když neuvažuje o koupi do budoucna. Ale jinak nic proti nim nemám. Naopak mám pocit, že jsou poněkud jinde než třeba ID3
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#38 Nový příspěvek od rezis »

Takže mrazivé poznatky.
Úterý ráno auto stojící venku nabito na 100% a vytopeno vevnitř na 21C. Jízda do práce 22km v -6C. Pak stálo v práci a opět mě čekalo před odjezdem vytopeno. Jízda domů uvnitř 21C venku -4. Auto přes noc stálo venku mimo nabíječku. Ráno čekalo vytopené na 21C jízda do práce v -8C. Zase vytopení na 21C a čekání na odjezd. Odjezd a nějaké pojížďky po Ostravě. A následně jízda po dálnici asi 14km rychlostí 140km/h.
Celkem ujeto 99km
Spotřebováno 29kWh - měřeno elektroměrem tedy se všemi ztrátami + auto mne vždy čekalo vytopené a jezdím aniž bych nějak šetřil.
Tedy spotřeba 29,3kWh/100km - kWh mám za 3,60Kč tedy 1.05Kč/km
Jinak za celý minulý měsíc průměr 18.8kWh/100km - 0,68Kč/km
Když je auto studené a vyjedete mimo jeho očekávaný odjezd je ze začátku takové vlažné. Nechce se mu dokud nezatopí baterkám. Dále když jsem jel v mrazu delší dobu v obci evidentně vychladly baterie a on jim nepotřeboval topit. Takže pak následné dvě zrychlení byly zase takové vlažné.
No a poznávám specifika zadního náhonu. Kdy na mokré vozovce je schopen tvrdošíjně tlačit předek přidáním plynu rovně - než zareaguje ESP.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8513
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#39 Nový příspěvek od bourač »

dá se tedy říct že vymrzlé baterky = nižší kapacita?
U mýho aku vercajku to tak je, v létě vydrží znatelně déle než teď když je 0°C.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#40 Nový příspěvek od rezis »

Vymrzlé baterky = omezení výkonu motoru, pomalejší rychlonabíjení i pokles kapacity. Ale na rozdíl od nářadí on jim umí zatopit a následně jede normálně zatím co nářadí trápíš a snižuješ životnost baterie. Tedy řekl bych kapacita plná. Jen ponížená o topení baterek.
Co je největší žrout jsou pojížďky kdy na půl hodiny zastavíš, vychladne ti interiér a zase kousek jedeš a zase zastavíš na půl hoďky. U normálního auta ti motor zůstane nahřátý. U toho nemá co zůstat nahřáto takže vždy dotápí interiér.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8513
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#41 Nový příspěvek od bourač »

aha, nojo tak to je výhoda :smich: já když přijedu domů a zaparkuju toho 2,5tunovýho fosila tak krááásně vytápí garáž skoro do rána.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#42 Nový příspěvek od duchodce »

Můžeš tam nějak změřit kolik bere topení ?Jaký to je typ tepelné čerpadlo ,nebo přímotop?
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#43 Nový příspěvek od rezis »

V tom co jezdím je normálně sprostý přímotop. Ono BMW je možnost buď REX nebo tepelné čerpadlo. Obojí nelze.
Třeba VW ID3 1.st má taky přímotop což mi přijde jako úlet, Tesly až teď zavádějí tepelná čerpadla...
Je toho ještě hodně co vyvíjet.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#44 Nový příspěvek od rezis »

Prosinec:
Průměrná spotřeba dle elektroměru: 25,17kwh/100km
Průměrná spotřeba dle auta:19kWh/100km
Vyzkoušeno, že auto počítá do spotřeby i topení. A tady narážíme na zajímavost. V zimě dle mne brutálně klesá účinnost nabíjení - topení baterkám sežere docela dost výkonu. Když ho dám na nabíječku a venku je zima tak čas za který bude nabito je mnohem delší než když je teplo. I na DC nabíječce se tomu na začátku moc nechce nabíjet.
Ale to jen tak pro zajímavost.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1778
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#45 Nový příspěvek od RoKur »

Ahoj Rezis, díky, že tady objektivně píšeš své poznatky a vlastní zkušenosti. Jistě to pomůže více lidem. 8)
Předpokládal jsem, že když se baterie nabíjí, nebo vybíjí, tak se zahřívá. Tak proč tam musí běžet to topení při nabíjení. Nebo jsem to špatně pochopil.
V jaké sazbě nabíjíš? To máš podružné měření pouze pro nabíječku?

Jinak Ti přeji vše nejlepší a zdraví v roce 2021. Samozřejmě spoustu pěkných chvil za volantem. A bez nehod a problému.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

Odpovědět

Zpět na „Putyka“