Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

"U zastřeleného kozla"

Moderátoři: rezis, Leo

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#1 Nový příspěvek od rezis »

BMW I3 REX

Toto BMW se vyrábí od roku 2013 a je vyvinuto jako elektromobil - není to přestavba běžného automobilu. Je tam tedy pár věcí jinak. Karoserie je kombinace karbonu a plastu (takový novodobý trabant). Motor je umístěn vzadu - zadní náhon.
Za příplatek je možno mít topení tepelným čerpadlem nebo mít osazen REx Range EXtender, neboli prodlužovač dojezdu. Jedná se přídavný motor který má na sobě generátor a je schopen v případě potřeby během jízdy dobíjet akumulátor vozu. Spouští se automaticky pokud kapacita baterie poklesne pod 6,5% nebo jde spustit manuálně. Baterie však musí mít méně než 75% kapacity a zároveň vozidlo musí být v pohybu rychlejším než 20km/h.

Data k mému vozu:
Rok výroby: 2016
Kapacita akumulátoru: 22kWh
Přístupná kapacita:18,8kWh
Hmotnost:
Výkon motoru: 75kW/125kW nostop/30s
Maximální rychlost: 150km/h - omezeno
Zrychlení: brutální :D
Pneumatiky:155/70 R19

REX:
Výkon: 28kW
Objem:
Počet válců:2
Objem nádrže: cca 9L
Emise:13g CO2/100km
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#2 Nový příspěvek od rezis »

Ať stojí kdekoli dává jasně najevo "jsem jiný"
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Okna jsou bezrámová
Obrázek

Víko kufru je skleněné. Světla jsou pod tímto sklem. Celkově to působí neuvěřitelně krásně
Obrázek

To co je mokrým snem každého tuningáře je tady realita. Karbon všude... celá karoserie je z karbonu.
Obrázek

Dveře se otevírají netypicky. Což má své výhody i nevýhody.
Obrázek

Samozřejmě první se vždy musí otevřít přední dveře. Bohužel předtím se člověk na předním sedadle musí odpoutat. Pás je totiž umístěn v zadních dveřích.
Obrázek

Zdání klame. Nejedná se vůbec o malé auto.
Obrázek

Pro snazší nastupování a vystupování jdou přední sedadla sklopit.
Obrázek

Že jde o elektromobil vyvinutý od základu jde poznat i podle toho, že uprostřed vozu není žádný tunel.
Obrázek

I řadící "páka" se přesunula na volant a značně změnila vzhled.
Obrázek

Pohled ze sedadla řidiče. Všude je spousty místa. Super výhled. Displeje neruší ani ve tmě.
Obrázek

Gumy jsou prostě "žiletky".
Obrázek

Zadní kufr je celkem prostorný - vlezou se v klidu dvě basy piva plus nákup 8)
Obrázek

Přední kufr je spíše taková schránka. Nicméně potěší neboť zde je lékarníčka, trojúhelník, kompresor, kabely na nabíjení, dá se zde dát kanystr atd. Zadní kufr tedy máte celý jen pro sebe.
Obrázek

Obrázek
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze 2

#3 Nový příspěvek od rezis »

Autíčko (BMW I3 REX 60Ah) jsem si zapůjčil opět ve firmě Protech v Praze.
11:23 odjezd z Prahy směr Mc Donald Loket
ujeto 72km - průměrná rychlost 96km/h
12:08 - 12:52 - hamburger + DC nabíjení (zjištěno, že nad 80% baterie nabíjení DC nemá smysl)
12:52 - 13:34 jízda směr MOL na 144km D1
ujeto 78,8km - průměrná rychlost 110km/h
Zjištěn, že nabíjení je možné pouze s obsluhou. Obsluhu jsem nahnal aby mi po pár minutách marného snažení u stojanu řekla, že to prostě nefunguje a mohou mi nabídnout pouze pomalé nabíjení, kterým pohrdám :smich:
Jízda směr Truckpark Ostrovačice - přiznávám zde jsem si pomohl REXem
ujeto 33,9km - průměrná rychlost 107km/h
14:05 - 14:36 nabíjení DC - vyhodnocuji, že z cca 20% na 80% je půl hoďky optimální.
Jízda směr OC Haná Olomouc
ujeto 91,5km - průměrná rychlost 98km/h - velice slušné na to že jsem vyjížděl z 80% baterky a dojel bez pomoci REX
15:31 - 16:22 - DC nabíjení + šli jsme se najíst
Jízda směr Klimkovice. Původně jsem chtěl jet domů, ale naháněl jsem se s pár auty a nějak se mi to vybilo dřív než jsem chtěl.
ujeto 82,2km - průměrná rychlost 112km/h
Pak nabíjení asi 10minut a jízda domů.
Jízda oproti Fiátku byla v klidu téměř pořád v levém pruhu. Bez stresu z nedojetí. Nabíjení 50kW je neuvěřitelné - tím u mě pomalé nabíjení naprosto spadlo z lopaty. Až bude chvíle napíši další poznatky.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#4 Nový příspěvek od duchodce »

Rex je co?
Naposledy upravil(a) rezis dne čtv bře 12, 2020 6:40 pm, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Promiň nechtíc jsem to smazal, snad jsem myšlenku zachoval :-(
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#5 Nový příspěvek od rezis »

To je velmi důležitá poznámka. Je to prodlužovač dojezdu. Tedy v autě je osazen dvouválcový spalovací motor 28kW který má svou 9-ti litrovou nádrž a má na sobě generátor. V nouzi ho jde nastartovat a jet na kombinaci elektřina/benzín. Nejedná se však o hybrid. Jde o nouzovku, která se sama startuje v cca 6,5% baterie a jde na ni jet neustálou rychlostí okolo 80km/h nicméně máš po zmáčknutí plynu pořád dostupných 125kW výkonu hlavního elektromotoru. Tato jednotka jde nastartovat u ručně. A drží pak třeba 20% baterie a když nestíhá tak se ti z baterie odebírá jen rozdílový výkon. Tedy když na jízdu potřebuješ 30kW výkonu tak 28kW jde z REX a 2kW z baterie. Tedy pokud ho nastartuješ brzy jsi schopen jet pořád plnou rychlostí s minimálními úbytky z baterie
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#6 Nový příspěvek od Atlan »

To je prave to jedine rozumne riesenie. Hybrid.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15666
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#7 Nový příspěvek od oco13 »

Atlan - ale toto práve nie je hybrid. :-/

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8513
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#8 Nový příspěvek od bourač »

to je teda pecka ten REX, vlk (ekomagoři EU) se nažere a koza zůstane celá! Maj tento systém i jiný výrobci EV? Nemyslím hybrid.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

Uživatelský avatar
brigadnik
Příspěvky: 1070
Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
Bydliště: Žatecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#9 Nový příspěvek od brigadnik »

Jsou na to připravený servisy? Automechanik asi nemůže hrabat do elektriky bez vyhlášky

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#10 Nový příspěvek od mape »

No je důležitý zase hledat negativa..... :smich: :smich:
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Sadra17
Příspěvky: 6079
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#11 Nový příspěvek od Sadra17 »

dá se ten REX použít i při stání ? tj že zaparkuju někde bez dosahu nabíječky a nechám ho brblat aby se nabila baterie a jdu v klidu pryč od auta ?
malej traktorista v malým traktoru

xxmm
Příspěvky: 995
Registrován: úte bře 10, 2009 5:23 pm

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#12 Nový příspěvek od xxmm »

obecnej dotaz
pokud auto dojede 100km na elektriku, tak má dle víry EU emise 0. Pak by spalovací motor nemusel mít filtr částic, egr a katalyzátor??

BMW i3 REX má tedy kat a jednu lambda, ale třeba v USA byl/je REX zakázaný. Proč asi?

Uživatelský avatar
Veteranista!
Příspěvky: 2416
Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#13 Nový příspěvek od Veteranista! »

To je dobré 8)
Jen asi bych uvítal, kdyby spaloval něco jiného než benzín. Třeba petrolej aby to tam mohlo být třeba půl roku bez problémů s něčím.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!

Uživatelský avatar
mape
Příspěvky: 1464
Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
Bydliště: Karlštejn
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#14 Nový příspěvek od mape »

Já bych to pojal tak že je tam prostě výkonná elektrocentrála..... Takže moc neřešili jaké má emise a podobně.
Američané jsou mezkove..... Ti budou nesmyslně kritizovat všechno.... Přitom jejich vozovy park.... Nebudu komentovat.
Taky bych v těchto tématech přestal řešit emise a podobně a spíš bych se zaměřil a hospodárnost a provozovatelnost

Z toho co se tu o tom bmv píše mi vyplívá že je to celkem hbité Auto.....
Resiz..... Ještě otázka ... Půjčujes si to kvůli budoucí koupi nebo si jen tak hraješ..... Každopádně 8)
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Elektromobilita reálně - BMW I3 REX

#15 Nový příspěvek od DYK »

Proč tady ještě nepadla pořizovací cena tohoto modelu BMW?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Putyka“