Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

"U zastřeleného kozla"

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3940
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#991 Nový příspěvek od rezis »

Myslíš jako něco ve stylu, že to přiveze pod velmi slušným tlakem a přepouští to do kryogenní nádoby? Tedy, že to je zásobník v zásobníku a mezi nimi je vakuum. A i tak se nadměrný tlak pokud není odběr upouští do vzduchu?
To se mi nezdá.... :smich:
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

chobotek
Příspěvky: 10557
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#992 Nový příspěvek od chobotek »

To sebou nese otázku, jestli by bylo možné s takovým vozidlem vjet do garáží se zákazem LPG a CNG. Myslím, že teoreticky by to jít mělo, protože důvodem zákazu je mizerné odvětrání plynu válejícího se při zemi. To u vodíku nehrozí.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8575
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#993 Nový příspěvek od bourač »

neklikám na odkazy, u Ládi sem udělal vyjímku, zajímaly mne ty "nebezpečné odpady" ze solárů.
Tu a tam v rámci práce nahlížím do aktuálního českého katalogu odpadů, panely tam přímo jmenované nejsou, dají se zařadit do kolonky 16 02 14 což je odpad kategorie O. Je fakt že EU vydala jakýsi pamflet že výrobci musí zajistit bla bla bla - s takovým nařízením si čínský výrobce tak akorát vytře řiť.
To tankování (dobíjení) zdarma se dalo čekat. Hekři nikdy nespí. :ano:
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1794
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#994 Nový příspěvek od RoKur »

chobotku a rezis: V průmyslu to funguje a problém s tím není. Pokud by se to nevyplatilo, tak se to nedělá.
Stejným způsobem se tak dováží a skladuje dusík a kyslík. Vše ve zkapalněné formě, a při převozu se s tím žádné caviky nedělají. Pouze při přečerpání jsou hadice obalené několika centimetrovou námrazou a z rozvaděčů na cisterně jde hustá mlha. Řidič s nimi manipuluje v hodně velkých rukavicich.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

fikejz
Příspěvky: 6108
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#995 Nový příspěvek od fikejz »

Tak se toho řidiče klidně zeptej jestli by to šlo zmenšit a použít do osobáku na pohon :)
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

duchodce
Příspěvky: 4452
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#996 Nový příspěvek od duchodce »

Také se údajně zkoušelo ten vodík "sytit" do nějakého kovu,něco jako je acetylen . Ale vodík, to je asi běh na dlouhou trať,bez obrovské podpory vědátorů která zatím není, protože se to nehodí do krámu a neuvolní se na to peníze ,řešení nebude.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#997 Nový příspěvek od oco13 »

Ale samozrejme, že riešenie je. Je lacné, lahko realizovatelné, len sa nebude páčiť voličom.
Tým riešením je že jednotlivec musí svoj záujem podriadiť kolektívu. Teda zrušenie individualnej dopravy a zavedenie hromadnej. A ano aj v nákladnej sfére - namiesto 50 kamionov jeden elektrický vlak. Že tovar dostaneš o týždeň (mesiac) neskôr? záujem kolektívu, ekologia atď.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#998 Nový příspěvek od Atlan »

Vodík má nejvyšší množství energie ze všech paliv (33kWh/kg).

Vodíkové auto sa dá natankovať na plniacich staniciach vodíka. Vodík sa tankuje do auta v plynnom skupenstve, zväčša pri tlaku 700 barov. Existujú ešte aj plniace stanice s tlakom 350 barov. Tie sú určené hlavne pre autobusy resp. nákladné vozidlá. Dá sa tam natankovať aj osobné vozidlo, ale v tom prípade dostanete do nádrže v aute iba polovičné množstvo vodíka, a teda aj dojazd auta sa zníži na polovicu. My sme za celý týždeň navštívili viacero plniacich staníc a viaceré z nich boli duálne t.j. 700/350 bar.

Pro dojezd 500 km v benzinovém autě spotřebujeme 35 litů benzinu o váze 24,5 kg, plastová nádrž váží kolem 10 kg. Stejný dojezd zajistí 5 kg vodíku, což je ale díky jeho nízké hustotě cca 55 m3. Aby se vodík dal vozit v osobním autě, je proto nutné jej stlačit, a tím zmenšit jeho objem (tlak 350 nebo 700 bar). Vozidlo FCEV s dojezdem 500 km bude mít nicméně i po stlačení vodíku přibližně 4-5x objemnější nádrž oproti vozidlu spalující benzín (cca 120 l) a 10x vyšší hmotnost kompozitní tlakové nádrže (cca 100 kg) oproti klasické benzinové.

Pri dojazde 650 km vás tak 100 km jazdy vyjde na veľmi slušných 7,8 €. Auto stoji v lite vybave 62tE, aj leby chodilo zadarmo vzivote sa ta investicia nevrati. Ked priemerne auto stoji 16tE. https://techbox.dennikn.sk/vodikova-zad ... -62-990-e/
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15779
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#999 Nový příspěvek od oco13 »

Atlan - ale pochopil si, že ak zrušíš individualnu dopravu, tak nie je treba žiadnu investíciu.

creative
Příspěvky: 2823
Registrován: ned úno 20, 2011 10:54 am
Bydliště: okr.Vyškov

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1000 Nový příspěvek od creative »

rezis píše: ned črc 18, 2021 11:40 pm
creative píše: ned črc 18, 2021 7:33 pm kde se nacpou peníze, tama se šlape, to je jak z vakcínama na covid. Nevím proč se nepodporuje vodík a podobně. A letadla se budou dobíjet za letu ?
Vodík je jen sen a to hodně mokrý. Jinak je to blbost. Neumíme ho získat s nějakou rozumnou účinností. A většina se ho vy světě získává z ropy/plynu/uhlí... neumíme rozumně uregulovat palivový článek, nemáme články s nějakou reálnou výdrží a logistika bude taky oříšek.
Prej sen, a to je co nad tímto .

chobotek
Příspěvky: 10557
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1001 Nový příspěvek od chobotek »

Creative, RoKur: zkuste si přepočítat, co psal Atlan, podívejte se na start rakety. Klíčové slovo je "venting". A druhá věc jsou rozpočty s jakými se v kosmických programech pracuje. Výroba stlačeného čehokoliv: drahé. Výroba kapalného vodíku: velmi drahé. Až budete mít základní výpočty hotové, můžete se pochlubit srovnáním s "konvenčními" palivy i s tím nešťastným akumulátorem a pak mi vysvětlit, proč by do něčeho takového někdo sypal čas a peníze. (A vím, že se dotují i větší blbosti, jenže jedna každá z nich dává alespoň nějaký smysl)

duchodce: v případě "sycení" se opět dostáváme k problému "hustota uložené energie".

Tady má smysl dotovat pouze primární výzkum, protože stávající technologie, jakkoliv vylepšené, nejsou řešením. A už slyším ty řeči, jak se zas sypou peníze do nějaké pochybné vědy, místo aby se opravovaly silnice :typek:
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

creative
Příspěvky: 2823
Registrován: ned úno 20, 2011 10:54 am
Bydliště: okr.Vyškov

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1002 Nový příspěvek od creative »

Přesně, jako celek v oblasti emisí to nedává smysl, když jsou tu nákladní lodě a letadla a osobní vozy jsou jako kapka v moři.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1003 Nový příspěvek od Atlan »

Az vas zacuje greta, vyrabat vodik z ropy cscscs. Viete ze pri tom vznika co2. (ale jasne komin inde)
Eu uz chysta povolenky na emisie z kurenia, tak sup sup vymenit pletky za spalovanie medanu z vlastnej rite. Hol caka nas modra zelena buducnost, mne sa skor vidi tmavo hodne tmavo a ciernA buducnost. Ked za vsetko bude treba platit viac. A nic sa tu vyrabat nebude. Ani zradlo.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

duchodce
Příspěvky: 4452
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1004 Nový příspěvek od duchodce »

Tak elektroauto je už zastaralá věc, být mladší pořídím si tohle... :)
https://www.stream.cz/darwinovy-ceny/po ... -internetu

A nebo tohle....
https://prazska.drbna.cz/zpravy/spolecn ... d=12832110
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Vedra
Příspěvky: 1378
Registrován: pát čer 26, 2015 6:06 pm
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#1005 Nový příspěvek od Vedra »

chobotek: A i u těch raket je to okrajová záležitost přestože jde fyzikálně o nejvýkonnější možné palivo. Protože jak píšeš výroba a skladování jsou naprosto otřesná záležitost.

Odpovědět

Zpět na „Putyka“