Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Myslíš jako něco ve stylu, že to přiveze pod velmi slušným tlakem a přepouští to do kryogenní nádoby? Tedy, že to je zásobník v zásobníku a mezi nimi je vakuum. A i tak se nadměrný tlak pokud není odběr upouští do vzduchu?
To se mi nezdá....
To se mi nezdá....
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
To sebou nese otázku, jestli by bylo možné s takovým vozidlem vjet do garáží se zákazem LPG a CNG. Myslím, že teoreticky by to jít mělo, protože důvodem zákazu je mizerné odvětrání plynu válejícího se při zemi. To u vodíku nehrozí.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
neklikám na odkazy, u Ládi sem udělal vyjímku, zajímaly mne ty "nebezpečné odpady" ze solárů.
Tu a tam v rámci práce nahlížím do aktuálního českého katalogu odpadů, panely tam přímo jmenované nejsou, dají se zařadit do kolonky 16 02 14 což je odpad kategorie O. Je fakt že EU vydala jakýsi pamflet že výrobci musí zajistit bla bla bla - s takovým nařízením si čínský výrobce tak akorát vytře řiť.
To tankování (dobíjení) zdarma se dalo čekat. Hekři nikdy nespí.
Tu a tam v rámci práce nahlížím do aktuálního českého katalogu odpadů, panely tam přímo jmenované nejsou, dají se zařadit do kolonky 16 02 14 což je odpad kategorie O. Je fakt že EU vydala jakýsi pamflet že výrobci musí zajistit bla bla bla - s takovým nařízením si čínský výrobce tak akorát vytře řiť.
To tankování (dobíjení) zdarma se dalo čekat. Hekři nikdy nespí.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
chobotku a rezis: V průmyslu to funguje a problém s tím není. Pokud by se to nevyplatilo, tak se to nedělá.
Stejným způsobem se tak dováží a skladuje dusík a kyslík. Vše ve zkapalněné formě, a při převozu se s tím žádné caviky nedělají. Pouze při přečerpání jsou hadice obalené několika centimetrovou námrazou a z rozvaděčů na cisterně jde hustá mlha. Řidič s nimi manipuluje v hodně velkých rukavicich.
Stejným způsobem se tak dováží a skladuje dusík a kyslík. Vše ve zkapalněné formě, a při převozu se s tím žádné caviky nedělají. Pouze při přečerpání jsou hadice obalené několika centimetrovou námrazou a z rozvaděčů na cisterně jde hustá mlha. Řidič s nimi manipuluje v hodně velkých rukavicich.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Tak se toho řidiče klidně zeptej jestli by to šlo zmenšit a použít do osobáku na pohon
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Také se údajně zkoušelo ten vodík "sytit" do nějakého kovu,něco jako je acetylen . Ale vodík, to je asi běh na dlouhou trať,bez obrovské podpory vědátorů která zatím není, protože se to nehodí do krámu a neuvolní se na to peníze ,řešení nebude.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Ale samozrejme, že riešenie je. Je lacné, lahko realizovatelné, len sa nebude páčiť voličom.
Tým riešením je že jednotlivec musí svoj záujem podriadiť kolektívu. Teda zrušenie individualnej dopravy a zavedenie hromadnej. A ano aj v nákladnej sfére - namiesto 50 kamionov jeden elektrický vlak. Že tovar dostaneš o týždeň (mesiac) neskôr? záujem kolektívu, ekologia atď.
Tým riešením je že jednotlivec musí svoj záujem podriadiť kolektívu. Teda zrušenie individualnej dopravy a zavedenie hromadnej. A ano aj v nákladnej sfére - namiesto 50 kamionov jeden elektrický vlak. Že tovar dostaneš o týždeň (mesiac) neskôr? záujem kolektívu, ekologia atď.
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Vodík má nejvyšší množství energie ze všech paliv (33kWh/kg).
Vodíkové auto sa dá natankovať na plniacich staniciach vodíka. Vodík sa tankuje do auta v plynnom skupenstve, zväčša pri tlaku 700 barov. Existujú ešte aj plniace stanice s tlakom 350 barov. Tie sú určené hlavne pre autobusy resp. nákladné vozidlá. Dá sa tam natankovať aj osobné vozidlo, ale v tom prípade dostanete do nádrže v aute iba polovičné množstvo vodíka, a teda aj dojazd auta sa zníži na polovicu. My sme za celý týždeň navštívili viacero plniacich staníc a viaceré z nich boli duálne t.j. 700/350 bar.
Pro dojezd 500 km v benzinovém autě spotřebujeme 35 litů benzinu o váze 24,5 kg, plastová nádrž váží kolem 10 kg. Stejný dojezd zajistí 5 kg vodíku, což je ale díky jeho nízké hustotě cca 55 m3. Aby se vodík dal vozit v osobním autě, je proto nutné jej stlačit, a tím zmenšit jeho objem (tlak 350 nebo 700 bar). Vozidlo FCEV s dojezdem 500 km bude mít nicméně i po stlačení vodíku přibližně 4-5x objemnější nádrž oproti vozidlu spalující benzín (cca 120 l) a 10x vyšší hmotnost kompozitní tlakové nádrže (cca 100 kg) oproti klasické benzinové.
Pri dojazde 650 km vás tak 100 km jazdy vyjde na veľmi slušných 7,8 €. Auto stoji v lite vybave 62tE, aj leby chodilo zadarmo vzivote sa ta investicia nevrati. Ked priemerne auto stoji 16tE. https://techbox.dennikn.sk/vodikova-zad ... -62-990-e/
Vodíkové auto sa dá natankovať na plniacich staniciach vodíka. Vodík sa tankuje do auta v plynnom skupenstve, zväčša pri tlaku 700 barov. Existujú ešte aj plniace stanice s tlakom 350 barov. Tie sú určené hlavne pre autobusy resp. nákladné vozidlá. Dá sa tam natankovať aj osobné vozidlo, ale v tom prípade dostanete do nádrže v aute iba polovičné množstvo vodíka, a teda aj dojazd auta sa zníži na polovicu. My sme za celý týždeň navštívili viacero plniacich staníc a viaceré z nich boli duálne t.j. 700/350 bar.
Pro dojezd 500 km v benzinovém autě spotřebujeme 35 litů benzinu o váze 24,5 kg, plastová nádrž váží kolem 10 kg. Stejný dojezd zajistí 5 kg vodíku, což je ale díky jeho nízké hustotě cca 55 m3. Aby se vodík dal vozit v osobním autě, je proto nutné jej stlačit, a tím zmenšit jeho objem (tlak 350 nebo 700 bar). Vozidlo FCEV s dojezdem 500 km bude mít nicméně i po stlačení vodíku přibližně 4-5x objemnější nádrž oproti vozidlu spalující benzín (cca 120 l) a 10x vyšší hmotnost kompozitní tlakové nádrže (cca 100 kg) oproti klasické benzinové.
Pri dojazde 650 km vás tak 100 km jazdy vyjde na veľmi slušných 7,8 €. Auto stoji v lite vybave 62tE, aj leby chodilo zadarmo vzivote sa ta investicia nevrati. Ked priemerne auto stoji 16tE. https://techbox.dennikn.sk/vodikova-zad ... -62-990-e/
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Atlan - ale pochopil si, že ak zrušíš individualnu dopravu, tak nie je treba žiadnu investíciu.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Prej sen, a to je co nad tímto .rezis píše: ↑ned črc 18, 2021 11:40 pmVodík je jen sen a to hodně mokrý. Jinak je to blbost. Neumíme ho získat s nějakou rozumnou účinností. A většina se ho vy světě získává z ropy/plynu/uhlí... neumíme rozumně uregulovat palivový článek, nemáme články s nějakou reálnou výdrží a logistika bude taky oříšek.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Creative, RoKur: zkuste si přepočítat, co psal Atlan, podívejte se na start rakety. Klíčové slovo je "venting". A druhá věc jsou rozpočty s jakými se v kosmických programech pracuje. Výroba stlačeného čehokoliv: drahé. Výroba kapalného vodíku: velmi drahé. Až budete mít základní výpočty hotové, můžete se pochlubit srovnáním s "konvenčními" palivy i s tím nešťastným akumulátorem a pak mi vysvětlit, proč by do něčeho takového někdo sypal čas a peníze. (A vím, že se dotují i větší blbosti, jenže jedna každá z nich dává alespoň nějaký smysl)
duchodce: v případě "sycení" se opět dostáváme k problému "hustota uložené energie".
Tady má smysl dotovat pouze primární výzkum, protože stávající technologie, jakkoliv vylepšené, nejsou řešením. A už slyším ty řeči, jak se zas sypou peníze do nějaké pochybné vědy, místo aby se opravovaly silnice
duchodce: v případě "sycení" se opět dostáváme k problému "hustota uložené energie".
Tady má smysl dotovat pouze primární výzkum, protože stávající technologie, jakkoliv vylepšené, nejsou řešením. A už slyším ty řeči, jak se zas sypou peníze do nějaké pochybné vědy, místo aby se opravovaly silnice
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Přesně, jako celek v oblasti emisí to nedává smysl, když jsou tu nákladní lodě a letadla a osobní vozy jsou jako kapka v moři.
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Az vas zacuje greta, vyrabat vodik z ropy cscscs. Viete ze pri tom vznika co2. (ale jasne komin inde)
Eu uz chysta povolenky na emisie z kurenia, tak sup sup vymenit pletky za spalovanie medanu z vlastnej rite. Hol caka nas modra zelena buducnost, mne sa skor vidi tmavo hodne tmavo a ciernA buducnost. Ked za vsetko bude treba platit viac. A nic sa tu vyrabat nebude. Ani zradlo.
Eu uz chysta povolenky na emisie z kurenia, tak sup sup vymenit pletky za spalovanie medanu z vlastnej rite. Hol caka nas modra zelena buducnost, mne sa skor vidi tmavo hodne tmavo a ciernA buducnost. Ked za vsetko bude treba platit viac. A nic sa tu vyrabat nebude. Ani zradlo.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Tak elektroauto je už zastaralá věc, být mladší pořídím si tohle...
https://www.stream.cz/darwinovy-ceny/po ... -internetu
A nebo tohle....
https://prazska.drbna.cz/zpravy/spolecn ... d=12832110
https://www.stream.cz/darwinovy-ceny/po ... -internetu
A nebo tohle....
https://prazska.drbna.cz/zpravy/spolecn ... d=12832110
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
chobotek: A i u těch raket je to okrajová záležitost přestože jde fyzikálně o nejvýkonnější možné palivo. Protože jak píšeš výroba a skladování jsou naprosto otřesná záležitost.