Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
No právě, přímovstřikovej benzín se zanese úplně stejně, jestli ne dřív.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Na tu elektriku máme spolu stejnej názor a asi i náhled. Už jsem to tady ze začátku psal, tak to nemá cenu dále rozvádět.fikejz píše:Výrobní kapacita elektráren! Mluvíme o EV a infrastruktuře pro ně, když nebude dostatečná výroba elektřiny, a ona nebude... Nechceš mi tvrdit, jako to říkají zeleninové a greténi, že ze zásuvky
Tak ať ropák dobře a hlavně dlouho slouží a ty si ho užij!
Auto musí vydržet alespoň deset let. Pokud mi do té doby vydrží papíry. Platnost řidičáku mi dávají už pouze na 5 let, a za chvíli to už bude jen na 2 roky.
Teď mi to připomnělo, abych se podíval do kdy tu platnost vlastně mám. Protože se mi zdá, že už je to docela dlouho, když jsem byl u doktora k vůli papírům.
Poslední Octavii II 1.6 benzín mám od roku 2011 a má najeto 143 tisíc. A pouze jsem dolíval benzín a kapalinu do ostřikovače, a posledních pár let i olej. Teď v listopadu, když jsem měl auto na přezutí mě mechanik upozornil na sjeté brzdové kotouče. Tak jsem je nechal všechny vyměnit. A to bylo jediné co se na tom za celou dobu měnilo, když nepočítám gumičky ve stěračích a pneumatiky. Pravidelně co dva roky servis, kde měnily olej a spotřebák. A nějak podobně to bylo i u její předchůdkyně.
Tak uvidíme, jak to bude s elektroauty, které by měly být podstatně jednodušší, a logicky méně poruchové.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Mám služební Ochcávku v dieselu asi pět roků.Najeto cca 80 000 km. Za nějaký pátek půjdu do penze a plánuji si koupit něco podobného,stačí na pět let. Dýl tady stejně nebudu.Tak proč bych měl chtít něco jiného?Sadra17 píše:já už bych naftu nekupoval novou už tuplem ne
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Tak nove sa asi neoplati, ked treba jazdit 25rokov aby som sa dostal na cenu klasickeho auta.
Este pikoska dotacie na elektromobili sa mimuli na sk, len akosi dotacie na vystavbu nabijacich stanic nikto necerpal, tak postupili do druheho kola, to som zvedavy kde budu dobijat ked sa stanice nestavaju. Jedine zo zasuvky
Este pikoska dotacie na elektromobili sa mimuli na sk, len akosi dotacie na vystavbu nabijacich stanic nikto necerpal, tak postupili do druheho kola, to som zvedavy kde budu dobijat ked sa stanice nestavaju. Jedine zo zasuvky
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Rychlost nabíjení doma není je do značné míry omezena velikostí palubní nabíječky. A ty bývají málo kdy nad 7,2kW a většinou jsou jednofázové. Takže potřebujete jištění 32A.
Taky je blost počítat nabíjení ze zásuvky max proudem 16A - používá se 10-13A kvůli bezpečnosti.
Totéž když říká, že jsou nabíječky 22kW AC - opět nabíječka je, ale auto si vezme jen co dá palubní nabíječka.
Dále srovnává jednou cenu za AC nabíjení a jednou za DC.
Ale jinak asi jo.
Taky je blost počítat nabíjení ze zásuvky max proudem 16A - používá se 10-13A kvůli bezpečnosti.
Totéž když říká, že jsou nabíječky 22kW AC - opět nabíječka je, ale auto si vezme jen co dá palubní nabíječka.
Dále srovnává jednou cenu za AC nabíjení a jednou za DC.
Ale jinak asi jo.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Ve videu povídal že potřeba pětikolík. Což znaméná, mít sít 3x400V což vlastně motorový proud plus k tomu pracovní vodič a ochraný vodič. což je 3 x16A = 48 A stačí 2,5 průřez vodiče pro kabel. Někdo bude namít že pracovní vodič nedokaže prevést takový proud dokaže.Fáze jsou posunuté https://www.cez.cz/edee/content/microsi ... /f3-17.gif
Naposledy upravil(a) thovt dne ned led 26, 2020 11:21 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
A ak máš len starý rozvod 3f+0 ???
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
však si nulu a zem vytáhneš z rozvaděče, jakože z uzemění
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Veřejnou sít má každy 3f+0 .
https://diskuse.elektrika.cz/index.php? ... attach=521
3f+0 rozšíření vodiče způsobuje proudový chranič v rozvaděči na 3f + N,PE
Pouze ho nemáš ve staré elektrice. Dodělat to jde přidavným rozvaděčem.
https://diskuse.elektrika.cz/index.php? ... attach=521
3f+0 rozšíření vodiče způsobuje proudový chranič v rozvaděči na 3f + N,PE
Pouze ho nemáš ve staré elektrice. Dodělat to jde přidavným rozvaděčem.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Jo jenže ve videu mluví hodně obecně a mám pocit, že se v tom sám nevyzná.
Jenže většina aut má zabudovanou jednofázovou nabíječku. Takže oni z toho pětikolíku ve skutečnosti využívají L1 N PE - tedy 230V a používají 5kolík aby mohli tahat 32A...
A tak to má Fiátek, nebo nový Suberb, nebo Mercedes EQC (o těch vím) a určitě mnoho dalších. Tím nějaké takové hlášky jako 11kW nabíjení, nebo rozložení do 3 fází naprosto ztrácí smysl.....
Jenže většina aut má zabudovanou jednofázovou nabíječku. Takže oni z toho pětikolíku ve skutečnosti využívají L1 N PE - tedy 230V a používají 5kolík aby mohli tahat 32A...
A tak to má Fiátek, nebo nový Suberb, nebo Mercedes EQC (o těch vím) a určitě mnoho dalších. Tím nějaké takové hlášky jako 11kW nabíjení, nebo rozložení do 3 fází naprosto ztrácí smysl.....
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Já osobně bych do elektromobilu klidně šel.
Mám zjištěno že najedu do 100 km denně tak bych asi o dojezd strach neměl.
Nebijeni se dá určitě vyřešit... Navíc cestou domů vždy jsem zaukolovan že mám něco koupit a tady okolo Prahy jsou nabíječky už u každého obchoďáku
Dokonce jsem koukal že už i D5 má na benzině nabíječku takže už není problém ani na této cestě.
Jeden můj zákazník má nějakou Teslu a v létě s ní byl v Chorvatsku.... Ani on si na nic neztezuje. Říká že je to normální auto jako každé jiné jen se musí počítat s tou dobou nabíjení.
Stejně nás to jednou čeká a nemine.
Jinak na menší dojezdy jsem zvyklej . Mám benzínovou Octavii 2.0mpi na LPG a je to zatím to nejlepší co jsem kdy provozoval. Dojezd na nádrž kole 500 km . Je to v ní namontované od novoty a má najeto 400 tisíc bez jakéhokoli problému. A to se taky kecá jak to ničí motory atd.....
Já beru elektromobilu jako další alternativní pohon .... Stejně jako vodík, LPG, CNG....
Vždycky to bude někdo chválit a někdo pomlouvat.
A nejvíc kecaji ti co o tom vůbec nic neví.
Nafta..... Byla doba kdy stala půlku co benzín... Ale dneska.... Benzínové motory žerou stejně jako naftové , nafta je stejně draha, motory jsou složité, poruchové......
Ten elektromobil je proti tomu nic.... Je tu samozřejmě baterka která jak mnozí řeknou je drahá .... Jasně ale kolik vydrží.... Možná že až budou ta auta vice v běžném provozu budou mít ty baterie stejnou životnost jako celé auto......
Dneska to je na nějaké úrovni..... Nikdo neví kde to bude za 2 roky.
Mě osobně se na tom líbí právě ta jednoduchost....
Žádné rozvody, oleje, filtry pevných částic, hnijící výfuky, filtry,turbodmychadla a další....
Motor převodovka , baterka.... Nějaká elektronika,
Dále rekuperace při brzdění.....
Mě osobně se to líbí a jsem toho velkej fanda.
Vím že pokud bude příležitost si to pořídit tak jsem hodně nacatej.
Tohle vlákno o provozu auta navíc hovoří za všechno.
Mám zjištěno že najedu do 100 km denně tak bych asi o dojezd strach neměl.
Nebijeni se dá určitě vyřešit... Navíc cestou domů vždy jsem zaukolovan že mám něco koupit a tady okolo Prahy jsou nabíječky už u každého obchoďáku
Dokonce jsem koukal že už i D5 má na benzině nabíječku takže už není problém ani na této cestě.
Jeden můj zákazník má nějakou Teslu a v létě s ní byl v Chorvatsku.... Ani on si na nic neztezuje. Říká že je to normální auto jako každé jiné jen se musí počítat s tou dobou nabíjení.
Stejně nás to jednou čeká a nemine.
Jinak na menší dojezdy jsem zvyklej . Mám benzínovou Octavii 2.0mpi na LPG a je to zatím to nejlepší co jsem kdy provozoval. Dojezd na nádrž kole 500 km . Je to v ní namontované od novoty a má najeto 400 tisíc bez jakéhokoli problému. A to se taky kecá jak to ničí motory atd.....
Já beru elektromobilu jako další alternativní pohon .... Stejně jako vodík, LPG, CNG....
Vždycky to bude někdo chválit a někdo pomlouvat.
A nejvíc kecaji ti co o tom vůbec nic neví.
Nafta..... Byla doba kdy stala půlku co benzín... Ale dneska.... Benzínové motory žerou stejně jako naftové , nafta je stejně draha, motory jsou složité, poruchové......
Ten elektromobil je proti tomu nic.... Je tu samozřejmě baterka která jak mnozí řeknou je drahá .... Jasně ale kolik vydrží.... Možná že až budou ta auta vice v běžném provozu budou mít ty baterie stejnou životnost jako celé auto......
Dneska to je na nějaké úrovni..... Nikdo neví kde to bude za 2 roky.
Mě osobně se na tom líbí právě ta jednoduchost....
Žádné rozvody, oleje, filtry pevných částic, hnijící výfuky, filtry,turbodmychadla a další....
Motor převodovka , baterka.... Nějaká elektronika,
Dále rekuperace při brzdění.....
Mě osobně se to líbí a jsem toho velkej fanda.
Vím že pokud bude příležitost si to pořídit tak jsem hodně nacatej.
Tohle vlákno o provozu auta navíc hovoří za všechno.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
rezis: Nabíječka existuje https://www.alza.cz/webasto-pure-22kw-d5463607.htm co se zmiňuje ve videu.
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
To sice ano. Nicméně auto které umí 22kW ne - možná některá z Tesel :-)
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
Žádné rozvody, oleje, filtry pevných částic, hnijící výfuky, filtry,turbodmychadla a další....
Pravda ale ... topení - chlazení baterií , klimatizace - topení / tepelné čerpadlo ? / větší opotřebení brzd - nevěřil jsem ale četl jsem to již několikrát , je to proti logice -rekuperace. Dál, jakákoliv porucha v elektrice- nákladná oprava vysoké proudy a napětí - blokové řešení . A hlavně to poslední - daňové řešení ceny proudu. Mám neblahé tušení že to dopadne jako se sol. panely že to zaplatíme my všichni - cenou elektřiny. Jinak proti el. autům nic nemám , pokud bude vyráběn levný vůz v cenové relaci jako vyrábí Škoda, Dacia, Hundaj aby si to mohlo dovolit i těch 60-70 proc lidí kteří nedosáhnou na prům. výdělek tak nevydím problém.
Pravda ale ... topení - chlazení baterií , klimatizace - topení / tepelné čerpadlo ? / větší opotřebení brzd - nevěřil jsem ale četl jsem to již několikrát , je to proti logice -rekuperace. Dál, jakákoliv porucha v elektrice- nákladná oprava vysoké proudy a napětí - blokové řešení . A hlavně to poslední - daňové řešení ceny proudu. Mám neblahé tušení že to dopadne jako se sol. panely že to zaplatíme my všichni - cenou elektřiny. Jinak proti el. autům nic nemám , pokud bude vyráběn levný vůz v cenové relaci jako vyrábí Škoda, Dacia, Hundaj aby si to mohlo dovolit i těch 60-70 proc lidí kteří nedosáhnou na prům. výdělek tak nevydím problém.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze
U čeho je dneska levná oprava?
Vždyť už se ani motory skoro negeneralkuji protože je to finančně neúnosné.....
A opravy elektroniky na dnešních vozech..... Ani nemluvím.....
A za druhé.... Co je dnes na nových autech mechanické..... Řízení má elektrické čerpadlo, ručka elektrická ,
Všechno chce čas. Tak jako se vychytavali motory se vstřikováním benzínu nebo u nafty Common raily....
Budou se vychytávat i tyto věci.
Já bych to zas tak nezatracoval.
Ceny půjdou taky dolů.....
A cena elektriky ..... To bude bohužel průšvih.....
Ale je to s tou naftou podobné..... Taky byla za pár korun.... Nákladní doprava byla na únosné míře,v zemědělství byla jen malé procento výdajů a osobaky jezdily skoro zadarmo....topilo se s ní.
A dneska?
A s cenou aut je to to samé..... navíc .... Kdo si dneska z běžných lidí jde koupit nové? Já nejsem zrovna chudák a pro nové bych nešel.
Vždyť už se ani motory skoro negeneralkuji protože je to finančně neúnosné.....
A opravy elektroniky na dnešních vozech..... Ani nemluvím.....
A za druhé.... Co je dnes na nových autech mechanické..... Řízení má elektrické čerpadlo, ručka elektrická ,
Všechno chce čas. Tak jako se vychytavali motory se vstřikováním benzínu nebo u nafty Common raily....
Budou se vychytávat i tyto věci.
Já bych to zas tak nezatracoval.
Ceny půjdou taky dolů.....
A cena elektriky ..... To bude bohužel průšvih.....
Ale je to s tou naftou podobné..... Taky byla za pár korun.... Nákladní doprava byla na únosné míře,v zemědělství byla jen malé procento výdajů a osobaky jezdily skoro zadarmo....topilo se s ní.
A dneska?
A s cenou aut je to to samé..... navíc .... Kdo si dneska z běžných lidí jde koupit nové? Já nejsem zrovna chudák a pro nové bych nešel.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný