Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

"U zastřeleného kozla"

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#391 Nový příspěvek od oco13 »

fikejz píše: (donedávna jsem celoročně zajel k baráku jen traktorem)
No vidíš - ale peši k nemu vyjdeš vždy 8) o tom to je nohy máme nielen na to aby smrdeli. :D

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#392 Nový příspěvek od Atlan »

Poznam firmu, kde kazdy vie ze riadenie je na hovno, ale vsetci sa smeju ze vsetko funguje, a vedenie klame vo vsetkom. Hlavne ze grafy ukazuju ako vsetko funguje. Podlizivanie a klamanie vladne tymto svetom. Kazdy vie ze sa rutime do riti ale nikto stym nic nerobi.
Za chvilu zatvarame automobilky a prepustame ludi...
A potom sa roztoci spirala poziciek a nedostatku penazi.
A bude konecne oco13 revulucia a dakto dostane po hube.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#393 Nový příspěvek od oco13 »

Atlan - kedy si bol v našej firme? :D

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1778
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#394 Nový příspěvek od RoKur »

sita píše:RoKur: ja ti nevim hele. Ja nejsem ani chemik, ani fyzik, ani konstrukter, ani nepracuju v automotive. Ale rozum mi rika, ze ti, kdo (napr. ve VW) rozhodujou o investicich, tak tyhle informace a znalosti maji a maji za sebou tisice analyz, ekonomickejch rozvah, technologickejch porad, testu, atd.
Snazit se vypadat chytrejsi a proziravejsi nez oni vypada proste v tomhle kontextu dost divne :) Jako popravde dost zasnu nad tim, kde se v lidech tohle sebevedomi bere, ale spis si myslim, ze je to z velky casti strachem z novyho. Ja osobne si myslim, ze auto na baterie bude vzdy mit svoje priznivce. Lidi co malo jezdi, dobiji doma ze solarnich panelu, atd.
Máš pravdu. Nejsi chemik, ani fyzik, ani konstrukter. O elektrice asi víš že kope. Proto chápu, že nejsi schopen si dát některé věci do souvislosti.
Pokud Ti rozum říká že automobilky investuji do aut na baterky spoustu peněz jenom proto, aby byli in, a že Ti konstruktéři a management ví co dělají, tak si něco přečti co je opravdový důvod, proč musí automobilky od letošního roku začít vyrábět auta na baterky. Zde máš pár odkazů. https://www.auto.cz/emisni-pokuty-od-ro ... uta-131380
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
A pokud by Ti to bylo málo, tak stačí do googlu zadat pokuty za emise.

Nechci Tě v žádném případě od auta na baterky odrazovat. Naopak Ti přeji, aby sis nějaké pořídil, protože jenom tak skutečně poznáš jaké jsou opravdu nevýhody baterie v automobilu.

Nemám nic proti elektroautum. Jen mi je proti srsti ta baterie, protože vím, že tudy cesta nevede. Čas teprve ukáže, jestli jsem měl pravdu, nebo ne. Ale to už si těžko na tuto debatu někdo vzpomene.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#395 Nový příspěvek od oco13 »

Rokur aj ja mám najradšej elektriku bez baterií 8) a tvrdím , že práve tieto politicky motivované rozhodnutia položia Europu na lopatky. :vztek:

Uživatelský avatar
sita
Příspěvky: 1170
Registrován: pát bře 13, 2009 3:10 pm
Bydliště: Křemže

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#396 Nový příspěvek od sita »

Rokur: díky, o techhle příčinách jsem vůbec netušil. Nevíš prosimte kdo je Greta?


Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1778
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#398 Nový příspěvek od RoKur »

Oco 8) :pohar:
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

Joe66
Příspěvky: 1502
Registrován: ned pro 14, 2014 12:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#399 Nový příspěvek od Joe66 »

Oco ma podrz ale to postihnute decko je uz vo wikipedii? :shock: :typek: A paradoxne o jej chorobe tam som sa neako nedocital ci som to prehliadol? :-/ :typek: Svet ide do riadnej riti :pistol:

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#400 Nový příspěvek od Leo »

Přehlídl jsi - Aspergerov syndróm
https://sk.wikipedia.org/wiki/Aspergerov_syndr%C3%B3m
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

fikejz
Příspěvky: 5986
Registrován: čtv dub 28, 2011 10:33 am
Bydliště: Malé Svatoňovice

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#401 Nový příspěvek od fikejz »

oco13 píše:No vidíš - ale peši k nemu vyjdeš vždy 8) o tom to je nohy máme nielen na to aby smrdeli. :D
Zatím sejdu (mám to k baráku z kopce, takže domů to jde, horší je to opačným směrem), jen jak jsem starší, tak už sem nedonesl od auta pytel s obilím najednou, ale musel jsem si dát jednu dvě přestávky, takže jsem rád, že teď pauzovat nemusím, protože dojedu Lanďákem. A taky to dělají ty zimy skoro bez sněhu, kdyby nasypal půlmetr-metr jako dřív, tak by i Lanďák v zimě asi parkoval někde v závěji u cesty!
Sita, dost dobrá a pokročilá forma ironie! 8)
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#402 Nový příspěvek od oco13 »

Fikejz- potom ano , elektrina ťa naozaj zachráni , lenže nie ako autíčko na baterky, ale ako výťah alebo naviják. :typek:

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#403 Nový příspěvek od rezis »

duchodce píše:Žádné rozvody, oleje, filtry pevných částic, hnijící výfuky, filtry,turbodmychadla a další....
Pravda ale ... topení - chlazení baterií , klimatizace - topení / tepelné čerpadlo ? / větší opotřebení brzd - nevěřil jsem ale četl jsem to již několikrát , je to proti logice -rekuperace. Dál, jakákoliv porucha v elektrice- nákladná oprava vysoké proudy a napětí - blokové řešení . A hlavně to poslední - daňové řešení ceny proudu. Mám neblahé tušení že to dopadne jako se sol. panely že to zaplatíme my všichni - cenou elektřiny. Jinak proti el. autům nic nemám , pokud bude vyráběn levný vůz v cenové relaci jako vyrábí Škoda, Dacia, Hundaj aby si to mohlo dovolit i těch 60-70 proc lidí kteří nedosáhnou na prům. výdělek tak nevydím problém.
Topení/chlazení - vcelku jednoduché - záleží na modelu auta (třeba Nissan Leaf, nebo Škoda Citigo nemá aktivní řízení teploty baterie).
Klimatizace je u normálního auta - jen u tohoto se umí reverzovat (opět Fiat má třeba jen přímotop, Tesla také)
Větší opotřebení brzd? To musí být nějaký kec. Osobně jsem se díval na stav brzd na tom Fiátku a byly jako nové a i při brždění šlo poznat kdy rekuperuje a kdy brzdí brzdama. A tedy 99%času rekuperoval.
Co se týče elektroinstalace. Tak v autě je naprosto klasická 12V soustava. Téměř totožná s normálním autem. Jen místo motoru je elektromotor s měničem a místo nádrže baterie. Co se týče silové části - z toho mám nejmenší strach. Vychází to v z průmyslových pohonů. A tam je spolehlivost naprosto někde jinde.
Jediná sázka do loterie je ta baterie. Nicméně 8let nebo 160tis km záruka. A už jsou firmy které repasují.... A popravdě když si dnes koupíte nějaké TSi tak si klidně vsadím co bude spolehlivější a méně poruchové.
A elektřina? Zdražení opravdu nevisí nebo visí naprosto minimálně na elektromobilitě.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20217
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#404 Nový příspěvek od vitex »

Všem zájemcům o elektromobilitu dost fandím i když si toto nikdy nepořídím.Rokur to má velice dobře spočítáno,sám jsem si to jen tak nahrubo přepočítával.Nechci nějak moc sejčkovat ale dodnes není vyřešen v případě nehody a případného požáru hasební zásah.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 3939
Registrován: úte črc 03, 2007 10:29 pm
Bydliště: Dithmari villa

Re: Elektromobilita reálně - Fiat 500e test, recenze

#405 Nový příspěvek od rezis »

Cena je průser to si nebudeme lhát.
Nicméně když místo povozů s koňmi začaly jezdit auta taky museli řešit stejný problém - jak to hasit :D
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme

Odpovědět

Zpět na „Putyka“