Povinné ručení na domácí traktůrky

"U zastřeleného kozla"

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#31 Nový příspěvek od Terablick »

duchodce píše: Problém je v tom že z domadělů nic pro žádnou mafii nekouká takže asi budeme mít smolíka....
No nekouká... Může z toho koukat ledasco - záleží jak si to nastaví. Když zavedou +/- to co maj Slováci, znamená to za razítko zaplatit každej rok třeba 1000,- Kč, a pro úředníka minimální úsilí. K tomu povinné ručení (pro provoz na silnici počítám že bude povinné, stejně jako na Slovensku), a hned je kšeft :) A policie i pak může přivydělat třeba na "úniku oleje", sjetých gumách, lékarničce, prasklé žárovce, špinavém stroji, špinavé tabulce RZ, atd atd... :)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

z4011be
Příspěvky: 2025
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#32 Nový příspěvek od z4011be »

Terablicku, o gumách píšeš pravdu.

Nepochopím lidi, co si stěžují, že musí kupovat dvě sady. To jim jako nedojde, že se každá z nich ojede poloviční rychlostí, protože půl roku je v garáži ? Pokud někdo jezdí více než 1x měsíčně do Penny, není problém za 3-4 roky pneu odjezdit, tzn, že nezahuje pneu s ještě použitelným vzorkem jen proto, že mu zpuchřely.

Uživatelský avatar
imaginaro
Příspěvky: 4809
Registrován: čtv bře 24, 2011 1:43 am
Bydliště: olomoucko

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#33 Nový příspěvek od imaginaro »

Terablick píše:
duchodce píše: Problém je v tom že z domadělů nic pro žádnou mafii nekouká takže asi budeme mít smolíka....
No nekouká... Může z toho koukat ledasco - záleží jak si to nastaví. Když zavedou +/- to co maj Slováci, znamená to za razítko zaplatit každej rok třeba 1000,- Kč, a pro úředníka minimální úsilí. K tomu povinné ručení (pro provoz na silnici počítám že bude povinné, stejně jako na Slovensku), a hned je kšeft :) A policie i pak může přivydělat třeba na "úniku oleje", sjetých gumách, lékarničce, prasklé žárovce, špinavém stroji, špinavé tabulce RZ, atd atd... :)
bohužel si to asi vláda neuvědomuje, že jak řikáš s minimálním úsilím přibude další skupina lidí, která platí (provoz, pokuty) státu do kasičky.
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#34 Nový příspěvek od Terablick »

JJ, oba máte pravdu :)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#35 Nový příspěvek od Jirka K »

Podle mne je povinné ručení na něco typu zahradní traktůrek totální hovadina.Ten kdo ho používá doma,tak se s něčím typu povinné ručení může tak možná vyfotit.Škodu způsobí sobě,nebo třeba blízkému příbuznému a na to se pokud vím ručení nevztahuje.Na silnici se s tím oficiálně nesmí,takže taky by nic nezaplatili,nebo spíše vymáhali od provozovatele s jejich navýšením atd.Pokud by někdo odstavil auto na té zahradě a vznikla by škoda,tak nestálo na veřejné komunikaci a z ručení by to stejně nešlo,maximálně z vlastní pojistky.Museli by od základu změnit zákon,aby se to vztahovalo na všechny prostranství,i soukromé pozemky typu zahrada,dvůr a podobně,protože jinak to budou jen peníze pro pojišťovny,ze kterejch nikdy nic hradit nebudou,protože si nějakou kličku vždy najdou.Kdysi mi na parkovišti důchodce při couvání orval celej bok a když nemohl vystoupit,tak to vzal ještě jednou dopředu.Žena byla v tu dobu s dětma v autě a vyskočila a zastavila ho.Vše samozřejmě zapřel,znovu chtěl ujet,že nemá čas.Volal jsem teda policajty.Přijeli,zase zapíral,ty se s ním ale podle oděrků a barvy nebavili.Vrchol nastal ale tím,že jsem byl vyzvanej jako řidič,který vozidlo odstavil k dechové zkoušce.O nic mi nešlo,ale dejchat za odstavené auto?Řekl jsem jak by postupovali,kdyby mi někdo třeba ožralej,kterého jsem viděl jak miodřel auto před domem a zavolal bych je a prý stejně.Dechová zkouška podmínkou i pro poškozenýho,protože jinak pojišťovna nic nehradí a že auto bylo odstavený je prý nezajímá.S odřeným autem to dopadlo stejně špatně,poslali mě do prdele,protože než se uráčili přijet tak uběhl tejden a žena s ním jezdila do práce,tak pojistnou událost neuznali.Po té nehodě jsem volal pojišťovnu,neřekli mi nic takového a ani se se mnou nebavili.Prý mne kontaktují,až to viník nahlásí a ten samozřejmě se k ničemu neměl,až po výhrůžkách to tam nahlásil a pak to začli řešit.Mne tenkrát řekli že auto mnělo zůstat odstavený typu v servisu,maximálně doma v garáži a že když se stav tachometru změnil o víc než 200 km a přitom se bouralo kousek od baráku,tak nic neuznají,že jsem si mněl prvně zjistit jejich podmínky za kterých mám nárok na vyplacení škody.Zkrátka pojišťovna si vždy bude hledat kliku,aby nic nevyplatila,nebo to zkrátila.Tenkrát byla škoda přez 65 000 podle nabídky v servisu,kam jsem to mněl podle nich odstavit.Povinný ručení je jen zisk pro pojišťovny a jejich známý,nebo lidi co v tom uměji chodit a nejsou blbci jako já,kterej se v jejich kličkách nevyzná.

Uživatelský avatar
McPeci
Příspěvky: 3788
Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
Bydliště: Juřinka
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#36 Nový příspěvek od McPeci »

hmm použít povinné ručení sekačky ke koupi nové prodlužky :cert: :cert:

no s pojišťovnama je to zvláštní, vymlouvají se na vše možné jen aby nemuseli platit a pořád něco nemají... já z pojišťovny tahal prachy přes půl roku!!!!
nakonec mi vyplatili krásnách 17 000,-
Robert ;)

každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis

https://www.facebook.com/robert.peciva


http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#37 Nový příspěvek od Terablick »

Smluvní podmínky soukromých firem bývají hodně výhodné - tedy po ty firmy :( Nicméně pokud se dodrží podmínky i zákon, pojišťovna platit musí, a mají na to tabulky atd, podle kterých musí škodu uhradit. Ty tabulky samozřejmě nejsou nijak výhodné pro poškozeného, ale částka by měla stačit na rozumnou obnovu stavu před vznikem škody (nečekejte ale že dostanete nové díly a nový lak - počítá se amortizace, takže si můžete "dovolit" koupit na vrakovišti starší díl ve stejné barvě a zbude většinou i na jeho výměnu, spojovací materiál atd, ale nové dveře a lak ve značkovém servisu vám opravdu nikdo nezaplatí ani na rok staré auto. Plnění by ale mělo uhradit obnovu stavu jaký byl, tedy nákup rok starých dveří ve stejné barvě + jejich odbornou montáž. Čím starší auto a víc najetých km, tím samozřejmě klesá hodnota auta, a tedy i hodnota jednotlivých jeho dílů, a tím pádem i plnění od pojišťovny. Pak je tu většinou ještě možnost nechat si škodu proplatit podle faktury, ale opět se asi nevyhnete krácení o amortizaci, tedy snížení plnění za díly a lak. Práci ale většinou uhradí v plné výši. Je tu ale ještě jeden limit, a tím je odhadní cena auta před vznikem škody. Pokud by totiž plnění přesáhlo tuhle sumu, pojišťovna má právo uplatnit tak zvanou totální škodu, tedy vyplatí jen odhadní cenu auta před vznikem škody, a víc ani ťuk. Podmínkou ovšem často ještě bývá "likvidace" "vraku", tedy zrušení TP dle platných předpisů. Pojišťovna si navíc v takovém případě může vyžádat "vrak" auta a prodat ho v dražbě. Většinou je ale ještě možnost požádat o plnění rozpočtem do výše totální škody, ovšem je pak jen na vás jak si zajistíte opravu, a pojišťovna v takovém případě nekryje nic navíc, tedy ani práci, odtah, náhradní vozidlo atd. Prostě vyplatí částku dle odhadní hodnoty auta a víc nic, a nestará se jestli to stačí na opravu - pokud totiž oprava přesáhne cenu jiného stejného auta, je samozřejmé že je i pro vás výhodnější a rozumnější prostě si koupit jiné, nebourané, než opravovat nákladně vrak. Podmínky se liší u jednotlivých pojišťoven, ale většinou platí +/- to co jsem napsal. A samozřejmě naprostá většina pojišťoven vyžaduje posouzení škody jejich technikem - likvidátorem, a do doby tohoto posouzení se většinou nesmí s vozidlem jezdit. Mnoho pojišťoven se ale snaží vyjít lidem vstříc, a v případě že je auto schopné dalšího provozu bez opravy (odřený lak a podobně), pošle technika v co nejkratší době (pořád to ale může být i několik dní, podle toho kolik mají aut k prohlídce před tím vaším) aby auto nafotil a prohlédl, a pak už můžete jezdit a čekat na plnění, nebo dát auto opravit (podle dohodnuté formy plnění). Občas vám po dohodě dovolí s autem i jezdit bez prohlídky, ale můžou si třeba vyžádat podrobnou fotodokumentaci od vás nebo od nějakého pověřeného technika v servisu a podobně. Některé pojišťovny naopak poskytují (někdy za příplatek k pojistnému, nebo jako doplňkové pojištění) náhradní vozidlo a odtah zdarma. Rozdíl v ceně nebývá drastický - často jen třeba 500. Kč ročně, a může to ušetřit i desítky tisíc za odtah auta ze zahraniční dovolené, dopravu rodiny do ČR, náhradní ubytování, nebo dokonce i kapesné a podobně :) Tyhle věci totiž běžně povinné ručení nekryje, ale paradoxně je může pokrýt vaše vlastní povinné ručení s příplatkovou službou nebo v nějaké "lepší" variantě. A to dokonce i v případě, že auto prostě přestane jet samo od sebe - nemusí tedy ani jít o nehodu. Je zkrátka potřeba ty pojistné podmínky číst, a ne je jen podepsat :) Jinak se snadno stane, že přijdete o dost peněz :( Můžete ušetřit, platit nejlevnější variantu povinného ručení a pak se divit co všechno nekryje, nebo si můžete projít nabídky a vybrat si takové, které kryje i víc než jen nehody. Bohužel v ČR stát kryje a podporuje spíš firmy než lidi - zákazníky, takže ty nejlevnější varianty povinného ručení opravdu pokryjou jen to nejnutnější a nikoho nezajímá že vám zbude záplatované bourané auto, které je skoro neprodejné, rychleji rezne, a nemá dokonale shodný odstín laku :( Zákonná povinnost pojišťovny je obnovit předchozí stav, a pokud ten nebyl právě koupené úplně nové auto s nula najetými km a bez sebemenší stopy čehokoliv na laku, bude pojišťovna plnění krátit o amortizaci. O kolik se plnění sníží se liší u každé pojišťovny, každé varianty povinného ručení (někdy i toho vašeho), zvoleného typu plnění, nebo třeba i toho kdo auto bude opravovat (pojišťovny mají například smluvní partnery, u kterých většinou zaplatí celou fakturovanou sumu, minimálně za práci, často ale i za díly, a krátí pak jen plnění za lak, pokud je potřeb lakovat). V drtivé většině případů pak bohužel nechtějí platit 100% faktury ze značkového servisu, protože (a celkem správně) považují značkové servisy za uměle předražené. Bohužel oprava ve značkovém servisu je často podmínkou platnosti záruky na auto (i tak se záruka výrazně omezí), a je proto potřeba u aut v záruce zvážit pro a proti opravy jinde, případně prodeje bouraného auta a podobně.
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Schimi
Příspěvky: 246
Registrován: stř říj 15, 2014 4:04 pm
Bydliště: Náměšť

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#38 Nový příspěvek od Schimi »

Zajímavé čtení a solidní názory. Zejména od Terrablicka k pneu. Někdy bohužel ani datum nestačí, protože většina ovčanu je stado a nechtějí myslet. První dubnový týden jsem si užil krásnou sněhovou nadílku na D1 naštěstí jsem na letní pneu moc nespěchal, protože se řídím hlavně ranní teplotou a ta byla do půlky dubna kolem 0°C. Však jednomu kolegovi v prvním dubnovém týdnu rozbila manželka auto o svodidla, protože musel rychle přezout, aby si pošetřil zimní, oprava nakonec vyšla rozumně do 10 tísíc Kč - nějaké plasty a světla.

Pojišťovny jsou obyčejný podnikatelský subjekt zřízený prioritně za účelem zisku (akcionáři), placení zaměstnanců (+odměny manažerů a ředitelů, jak to hezky vedou a vydělávají) a spousty krásných poboček z husté sítě, a až na konci je nutné uspokojit platící pojistníky :zly: to je fakt.

S krácením plnění po nezaviněné nehodě nesouhlasím a dost se v tom činil i ústavní soud a dTest, více zde:
https://www.dtest.cz/clanek-3309/nesouh ... eho-ruceni

Ceny oprav v autorizovaných servisech částečně osvětluje video v tomto článku:
http://www.novinky.cz/auto/319021-naraz ... -auto.html
I když podle mých zkušeností je i to německem neautorizovaně opravené auto, opravené mnohem lépe než z valné většiny českých opraven - bez iluzí. Samozřejmě je jasné i určité mámení škodovky ke svým servisním partnerům. Ale zmíněné opravné postupy mají všechny automobilky - navíc již delší dobu povinně přístupné i pro neautorizáky (zpoplatněné samozřejmě - je to jejich know-how) jen je otázka kolik z nich je schopných za pár eur na hodinu něco hledat na netu, když je lepší osvědčená metoda pokus omyl.
Tím samozřejmě nechci nijak znevažovat šikovnost českého národa. Jen bych už konečně rád dostával kvalitní služby za své peníze.

Tohle se samozřejmě týká oprav karoserií, né výměn oleje, kde mě vždycky dokáže nasrat marže na oleji ve stovkách procent a oni se potom diví proč to lidi dělají doma. No vida zajímavé téma na anketu.
KUBOTA B1600 + Podkop GEO + Čelní nakladač RVR
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#39 Nový příspěvek od Terablick »

Ano, právě o tom to je. Autorizovanej servis má význam při větším poškození auta, ale proč vymáhají i výměny oleje v autorizovaném servisu? Samozřejmě to schovají za "podezření" a "potvrzení" (podezřelý je automaticky každej kdo neni autorizován), ale v praxi jde samozřejmě zase jen o byznys :) Jinak souhlasím, ale pojišťovna to jakožto komerční firma vidí samozřejmě jinak :)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Schimi
Příspěvky: 246
Registrován: stř říj 15, 2014 4:04 pm
Bydliště: Náměšť

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#40 Nový příspěvek od Schimi »

Ale oni už pár let nemohou vyžadovat ani záruční servisy v autorizáku díky blokové vyjímce z EU (alespoň něco dobrého prosadili), stačí aby servis co to dělá postupoval podle doporučení výrobce (v případě reklamace bude asi muset prokázat, že měl třeba placený přístup).
http://www.elit.cz/fleet-manager/blokova-vyjimka.html

Za mě je reálná cena výměny oleje max. 1500,- optimálně k tisícikoruně. Včetně židácké daně.
KUBOTA B1600 + Podkop GEO + Čelní nakladač RVR
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#41 Nový příspěvek od Terablick »

To ale myslíš včetně materiálu, ne? Mě totiž vyjde výměna oleje i s filtrem na 750 Kč (a že kupuju doporučenej značkovej olej) :) Za práci, která spočívá v povolení a utažení zátky a filtru bych víc jak 200,- Kč nedal ani náhodou :)

O tomhle výdobytku EU jsem nevěděl (jelikož mě nový auta moc nezajímaj - nemám na ně), ale je dobrý že to existuje :) Upřímně řečeno ale budeš těžko nějak dokazovat že se reálně použil nebo nepoužil nějakej konkrétní postup nebo materiál, leda bys měl "tušení" a dal auto na velmi nákladnou expertízu ihned po opravě :). Pokud bys ale auto nevyzvedl za přítomnosti notáře a neodvezl ho za jeho nepřetržitého dohledu na odtahovce hned do laboratoře, stejně by to asi nemělo žádnou reálnou váhu :) Známe naše zákony a soudy, že :) Spoléhat se ale na provedení nějakého konkrétního postupu přesně dle návodu, použití konkrétních materiálů atd, jen proto, že to někdo řekne (nebo i napíše, potvrdí na nějakém papíru a podobně), je podle mě naivní (i v těch značkových servisech se často nedodržuje co by mělo). Samozřejmě pokud budou rovnat kastli, nedovolí si nedodržet zásadní části postupu, ale to je extrémní případ. U běžnějších věcí se nedodržuje postup běžně - bohužel. Mám dobré známé ve značkových servisech několika i "lepších" značek, a tak vím jaká je realita :) A že si někde účtujou i víc jak 1500,- / hod. za práci. Osobně bych asi chtěl dohlížet na provedení práce po celou dobu, abych měl jistotu. Samozřejmě ne každý takovou možnost má, a ne každému to vůbec servis dovolí. Já naštěstí tuhle možnost vždycky měl (když už jsem si něco vyjímečně nedělal sám - třeba klempířinu nebo lakování nedělám, neumím to, ani na to nemám vybavení), takže naštěstí vím co a jak přesně probíhalo :) A zaplať panbůh jsem nikdy nemusel opravovat své vlastní auto po nehodě - jen cizí auta nebo auta koupená už jako bouraná a určená k dalšímu prodeji - tam se ale většinou rovnou měnil celej skelet :) Pár let se ale autama už vůbec nezabývám, s vyjímkou těch svých, na kterých si všechno dělám sám, takže mě servisy a jejich kvalita naštěstí netrápí :)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Schimi
Příspěvky: 246
Registrován: stř říj 15, 2014 4:04 pm
Bydliště: Náměšť

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#42 Nový příspěvek od Schimi »

Jj cenu jsem myslet komplet i s nějakou marží a amortizací klíčů a monterek, aby servi nepřišel zkrátka.
Jak píšeš jako běžný uživatel jsem schopný udělat tu výměnu podle typu oleje a filtru jen za materiál kolem těch 750,-
A když máš nějaké slevy (a jako že většina servisu kupuje oleje v sudech) tak to jde třeba i kolem 400,-

Spoustu věcí si také udělám sám a když nevím nebo s tím novějším autem jezdím často sem:
http://www.lipaneuro.cz/
už nejsou autorizák, ale mají jejich komplet školení, solidní přístup a i návštěva dílny a konzultace s mechaniky nejsou vůbec problém.
Ale taky znám servisy, kde je železná opona, protože to za ní mastí učni nebo někdo z pracáku na dotace a to žádný majitel nechce ukazovat.

Smutné je, že v zahraničí ceny běžných úkonů nejsou o moc vyšší, ale naproti tomu cena práce třeba 3 x více.

ale už jsme opradu dost od tématu.
KUBOTA B1600 + Podkop GEO + Čelní nakladač RVR
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 72&t=72524
Domácí třídič DT 1250 - poloprofi betaverze
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 87&t=67355

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10027
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#43 Nový příspěvek od Ondras83 »

Terablick píše:... Za práci, která spočívá v povolení a utažení zátky a filtru bych víc jak 200,- Kč nedal ani náhodou :)

...
jen prochazim....

povolit a utahnout zatku a filtr - to je to nejmensi, ale likvidace oleje, likvidace filtru, mit diagnostiku na nastaveni nebo alespon vymazani servisniho intervalu anebo mit data a informace, jak se v kterym aute maze servisni interval pomoci palubniho pristroje...atd :) dneska uz to neni jak na 120tce :)


nikoho se nezastavam, ja menim olej za 120,- :321:

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#44 Nový příspěvek od Terablick »

Ano, ale tak servis tu diagnostiku má tak jako tak, a likvidace zase nestojí ranec :) Za 120,- je to úplně OK 8) Jak říkám, do 200,- Kč za práci je to +/- OK :) PS: mazání intervalu se dá u většiny aut udělat i bez diagnostiky :) I ve značkových servisech to často normálně udělaj přes tlačítka palubky, akorát o tom nemluví :)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 1935
Registrován: ned dub 21, 2013 12:25 pm
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinné ručení na domácí traktůrky

#45 Nový příspěvek od elbarto »

Ono zalezi i na sumach. Za Stadaka jsem platil 120 kc rocne za UNCko chteji sezone 600kc. Kdyz vidim kolik sereze hospoda :-) nemam s tim zase takovy problem. Fizkove pri nahodne kontrole jsou nadseny a kdyz hodim ze lzice sutr na Lakatose bude nadseny zase on :-)

Odpovědět

Zpět na „Putyka“