Rs-09 par dotazu
Moderátor: DYK
Rs-09 par dotazu
Ahoj kuci, no nechal jsem se ukecat a od známého jsem koupil nepojizdne ereso 2valec a druhého jsem k tomu dostal na nd kompletní. Na tom prvním je slozeny motor s tím že byl koupen jako po repasy. No hodil jsem ho na něj a motor nechytne. Tak jsem prostudoval návody a zde příspěvky na fóru a měl bych pár dotazů ohledně nastavení čerpadla. Jestli jsem pochopil správně :
Za 1: před instalací čerpadla musím nastavit rozvodova kola do roviny jak píší v příručce ? Je to tak
Za 2: pochopil jsem princip nastavení predvstriku alespoň doufám nasazení kapilary tocení motoru na rysku atd... Pokud zjistím ze je predvstrik špatný víc se v tom hrabat nebudu a seženu někoho kdo umí čerpadlo nastavit než abych udělal ještě větší bordel. Mám dvě tak zkusím obě. Ale dotaz je takový nemáte někdo fotku jak máte udelanou tu kapilaru ? Trubičku jsem koupil ale nevím jak ji správně upravit aby vše bylo jak má být.
A za 3: jak otestuji tesnost palivové soustavy jestli tam nelita vzduch ? Krom toho ze jsem všude vyměnil podložky tak nevím co můžu více dělat a jak zjistit kde je problém.
Za 4: vstriky jsou ok ty jsem nechal otestovat. Takže téma to není ale ani neblafne max pod plným plynem nějaká min snaha
Děkuji vím že těch diskuzi na toto téma je tu až až ale když nevíš zeptej se :-)
Za 1: před instalací čerpadla musím nastavit rozvodova kola do roviny jak píší v příručce ? Je to tak
Za 2: pochopil jsem princip nastavení predvstriku alespoň doufám nasazení kapilary tocení motoru na rysku atd... Pokud zjistím ze je predvstrik špatný víc se v tom hrabat nebudu a seženu někoho kdo umí čerpadlo nastavit než abych udělal ještě větší bordel. Mám dvě tak zkusím obě. Ale dotaz je takový nemáte někdo fotku jak máte udelanou tu kapilaru ? Trubičku jsem koupil ale nevím jak ji správně upravit aby vše bylo jak má být.
A za 3: jak otestuji tesnost palivové soustavy jestli tam nelita vzduch ? Krom toho ze jsem všude vyměnil podložky tak nevím co můžu více dělat a jak zjistit kde je problém.
Za 4: vstriky jsou ok ty jsem nechal otestovat. Takže téma to není ale ani neblafne max pod plným plynem nějaká min snaha
Děkuji vím že těch diskuzi na toto téma je tu až až ale když nevíš zeptej se :-)
Re: Rs-09 par dotazu
Odvzdušnil jsi vstřiky?
Re: Rs-09 par dotazu
No odvzdusnoval jsem dle příručky na dvou místech pomocí pumpicky je to správne?
Re: Rs-09 par dotazu
Ne, tím jsi natáhnul naftu do čerpadla, teď trochu musíš povolit trubky na vstřikách. Dej plný plyn a začni startovat až začne jít z trubek nafta tak je dotáhni. A zkus to nastartovat. Co máš za motor ten starý dvouválec s dekompresem nebo ten novější stejný jako Multicar 22 nebo jako čtyřválec?
Re: Rs-09 par dotazu
Nevím jestli to poznas z fotky ale myslím že tam ta packa z na válci jako jsem viděl na you tube není. A k té montáží čerpadla ty kola musí být vždy v te označené poloze ze ano ? Nevím jestli to tak udělali. A ještě jeden dotaz když už tě tu mám, mám dvě traverzy s převodovkou jednu tu nejstarší a pak novější jak má více pacek u sloupku řízení a nevím případně jakou použít která bude pro provoz lepší, u té novější jsem koukal ze to teče kolem spojkoveho loziska ale to by asi nebyl takový problém ta starší je celá zrepasovana.
Re: Rs-09 par dotazu
Tohle vypadá na ten starší motor, u toho ti s čerpadlem neporadím. Jestli je jedna zrepasovaná tak bych šel do ní. Některé převodovky měly vypínání pojezdu, některý neměly vypínání hydr. čerpadla.
Re: Rs-09 par dotazu
No tvrdí zš je zrepasovana bohužel kromě toho ze jsou všude nové matky a šrouby moc toho nepoznam. A jak poznám jaká je jaká ? Ta starší má o dvě páky méně a místo toho má dvě mini packy vpravo na podlaze. S jednou se jen pootaci. Tak já počítám ze s tím odvzdusnenim je to všude stejně a s tím cerpadlem to bude asi taky podobně jakože to základní nastavení případně ta instalace čerpadla na motor. Jinak bych se ještě zeptal hodně se tu psalo ohledně podložek pod vstrikama a cerpadlem a to jsem nějak nepochopil.
Re: Rs-09 par dotazu
Ty dvě páčky na podlaze je ovládání vývodových hřídelů . Stav převodovky takhle z venku asi moc nepoznáš. Jedině si s ní zkusit zatočit vyzkoušet všechny funkce. Sundat víko kouknout jak vypadá vevnitř. Změnou tloušťky podložky ve vstřiku ho seřizuješ na daný tlak. Tloušťka podložek pod čerpadlem určuje počátek vstřiku. Tady najdeš odkazy asi na veškerou literaturu co se k RS dá stahnout http://forumrs09.sodek.cz
Re: Rs-09 par dotazu
Jo to vsechno mám chlape. A nemohl by jsi n napsat jaké podložky mají být pod vstrikama a cerpadlem myslím velikost abych si ověřil ze tam dali správne?
Re: Rs-09 par dotazu
Nechci do toho zasahovat , ale pokud nejsi alespoň trochu od fochu tak první krok - stáhnout příručku ,druhý- sehnat nějakého staršího opraváře který ti poradí . Totiž tohle je specifické provedení a seřízení jednoho ovlivňuje druhé a stolici na které se to dá seřidit má málokdo.Mladí autmechanici a tím nechci urážet ,prostě to měli ve škole jako teorii, tohle neumí. Vyjímky jsou většinou ti kteří se zabývají veterány.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Rs-09 par dotazu
Ne to zasahujes dobře .... Ten motor dělali starý jezedaci ale pak mu to nejelo a zkoušeli to zprovoznit mladý kluci co tu dělají auta a to se právě bojím co vše tam pozměnili rozházeli. Bojím se ze uz tu palivovou soustavu nedám sám dohromady
Re: Rs-09 par dotazu
Člověk který se zabýval starýmí traktory - Z-25 který má podobně řešené čerpadlo /ale daleko přívětivější na seřízení/ by za pomoci příručky si s tím mohl poradit. Na netu je těch příruček víc postahuj si je všecky, někde některé údaje chybí nebo je to tam trochu jinak popsáno .
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Rs-09 par dotazu
Tak jsem nad tím strávil den, a k ničemu, dal jsem do kupy elektriku zhaveni jede jako blázen vše pretesnil vyměnil filtry odvzdusnil a nic, do čerpadla nafta de ale dál do vstriku ani kapka.
Re: Rs-09 par dotazu
Sundej kryt válců /sací kanály/- pokud ho nemáš, a zjisti jestli při pohybu plynového pedálu se pohybuje tyčka která vede do čerpadla ovládá ji ten talířek od plynového pedálu. Musíš ale odhrnout tu gumovou průchodku mezi stěnou a vývod pro tu tyčku .Za tu tyčku tahá pero a ne přímo tyčka na které je ten talířek. Pokud je čerpadlo přirezlé tak se tyčka nepohybuje a nejde přidat nafta . Dál , pokud si stáhneš schema naftové soustavy , tak jsou tam dva přetlakové ventilky. Jsou v těch průtokových šroubech. Profouknout a zjistit zda nejsou prasklé -shnilé- pružinky co přidržují kuličky v sedlech . Samotné odvzdušnění - jít šroub po šroubu až k čerpadlu , teprve potom samotné čerpadlo . Pokud je vše v pořádku musí se při ručním rychlejším čerpání ozvat takové povrzávání právě těch přetlakových ventilků.
A ještě jedna zrada , měl jsem ji napsat první - ta ruční pumpička často přisává vzduch a ten se usadí ve formě bublin v čerpadle,nahraď výtlak z čerpadla kusem průhledné hadice. Lumpárna je v tom že podávací čerpadlo hnané motorem to nedělá a do doby než zasáhnem do palivové soustavy je vše v pořádku. Ale ručně to potom nejde odvzdušnit. A ještě něco , sání- nepromáčklá hadice, nafta v té výšce připojení k čerpadlu musí bohatě vytékat v sání nesmí nic vadit , jinak to přisává vzduch .
A ještě jedna zrada , měl jsem ji napsat první - ta ruční pumpička často přisává vzduch a ten se usadí ve formě bublin v čerpadle,nahraď výtlak z čerpadla kusem průhledné hadice. Lumpárna je v tom že podávací čerpadlo hnané motorem to nedělá a do doby než zasáhnem do palivové soustavy je vše v pořádku. Ale ručně to potom nejde odvzdušnit. A ještě něco , sání- nepromáčklá hadice, nafta v té výšce připojení k čerpadlu musí bohatě vytékat v sání nesmí nic vadit , jinak to přisává vzduch .
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....