Kloubák z PF62

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
brigadnik
Příspěvky: 1070
Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
Bydliště: Žatecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kloubák z PF62

#16 Nový příspěvek od brigadnik »

to nemá, ale teoreticky by se dal náhon udělat tak, že by se na zadní převodovce dal kvalt a začala by se točit hřídel na spojku. Popravdě když si vzpomenu co s tím strávil času, tak bych obě péefy prodal, doplatil nějakej tisíc a koupil tk14 nebo já radši nějakou B7000.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Kloubák z PF62

#17 Nový příspěvek od Killer Koly »

Wyky píše:Viděls schematickej náčrtek? Hřídel je průchozí. Žádný protiřečení tam nevidím. Nikde jsem nepsal, že převodovky budou spojkama k sobě. Kde by potom byl motor??
zadny nacrtek tu nemas, tak jsem ho ani videt nemohl. to protireceni jsem ti tam zkopiroval, z toho co popisujes, to vypada tak, ze budou spojkama k sobe. proto mi neni jasne, kde by byl motor a jak to chces pohanet.
jestli je ta hridel pruchozi, tak v tom nevidim problem. pokud ale bude nahon zadni prevodovky napojeny pres spojku primo na motor (predpokladam, ze to tak myslis) tak se bude tocit i na neutral (teda mimo vystavene spojky) a docela rychle, coz taky neni idealni
mimochodem, ta hridel mi moc pruchozi nepripada
http://home.tiscali.cz/roboti/PF-62/roz ... C00001.JPG
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5453
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Kloubák z PF62

#18 Nový příspěvek od thovt »

Wyky píše:A má propojeny i hřídele motorových závislostí? Třeba kvůli aktivnímu nářadí. To bych potřeboval a nechce se mi dělat složitější řešení, kde budou ty kardany dva.
Co píšeš vlastně chceš postavit Tz-4k-14 který měl dost nevýhod čásem lidi dělali tunning i na tomto stroji.
Je tady dost vlaken vše oněm si mužeš přečíst. Obdělávat brambory nejde.

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Kloubák z PF62

#19 Nový příspěvek od Wyky »

Killer Koly píše:
Wyky píše:Viděls schematickej náčrtek? Hřídel je průchozí. Žádný protiřečení tam nevidím. Nikde jsem nepsal, že převodovky budou spojkama k sobě. Kde by potom byl motor??
zadny nacrtek tu nemas, tak jsem ho ani videt nemohl. to protireceni jsem ti tam zkopiroval, z toho co popisujes, to vypada tak, ze budou spojkama k sobe. proto mi neni jasne, kde by byl motor a jak to chces pohanet.
jestli je ta hridel pruchozi, tak v tom nevidim problem. pokud ale bude nahon zadni prevodovky napojeny pres spojku primo na motor (predpokladam, ze to tak myslis) tak se bude tocit i na neutral (teda mimo vystavene spojky) a docela rychle, coz taky neni idealni
mimochodem, ta hridel mi moc pruchozi nepripada
http://home.tiscali.cz/roboti/PF-62/roz ... C00001.JPG
Nějakých 9 příspěvků zpět jsem dával odkaz na schematickej náčrtek: http://postimg.cz/images/2016/11/11/Schema.jpg

Fotka, kterou jsi sem dal, tak zobrazuje spodní polovinu převodovky s hřídelí POJEZDOVÉ závislosti, která samozřejmě průchozí není. Hřídel motorové závislosti je v horní polovině převodovky a průchozí je.
brigadnik píše:
Wyky píše:to nemá, ale teoreticky by se dal náhon udělat tak, že by se na zadní převodovce dal kvalt a začala by se točit hřídel na spojku. Popravdě když si vzpomenu co s tím strávil času, tak bych obě péefy prodal, doplatil nějakej tisíc a koupil tk14 nebo já radši nějakou B7000.
Náhon se tak udělat dá, ale jen při pojíždějícím stroji. Pokud bude stroj stát, tak bude hřídel bez pohybu. A špalíkovač se používá v klidu stroje. Udělat to propojením hřídelí motorových závislotí je jedinná šance.

Uživatelský avatar
brigadnik
Příspěvky: 1070
Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
Bydliště: Žatecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kloubák z PF62

#20 Nový příspěvek od brigadnik »

Wyky píše:
Killer Koly píše:
Wyky píše:Viděls schematickej náčrtek? Hřídel je průchozí. Žádný protiřečení tam nevidím. Nikde jsem nepsal, že převodovky budou spojkama k sobě. Kde by potom byl motor??
zadny nacrtek tu nemas, tak jsem ho ani videt nemohl. to protireceni jsem ti tam zkopiroval, z toho co popisujes, to vypada tak, ze budou spojkama k sobe. proto mi neni jasne, kde by byl motor a jak to chces pohanet.
jestli je ta hridel pruchozi, tak v tom nevidim problem. pokud ale bude nahon zadni prevodovky napojeny pres spojku primo na motor (predpokladam, ze to tak myslis) tak se bude tocit i na neutral (teda mimo vystavene spojky) a docela rychle, coz taky neni idealni
mimochodem, ta hridel mi moc pruchozi nepripada
http://home.tiscali.cz/roboti/PF-62/roz ... C00001.JPG
Nějakých 9 příspěvků zpět jsem dával odkaz na schematickej náčrtek: http://postimg.cz/images/2016/11/11/Schema.jpg

Fotka, kterou jsi sem dal, tak zobrazuje spodní polovinu převodovky s hřídelí POJEZDOVÉ závislosti, která samozřejmě průchozí není. Hřídel motorové závislosti je v horní polovině převodovky a průchozí je.
brigadnik píše:
Wyky píše:to nemá, ale teoreticky by se dal náhon udělat tak, že by se na zadní převodovce dal kvalt a začala by se točit hřídel na spojku. Popravdě když si vzpomenu co s tím strávil času, tak bych obě péefy prodal, doplatil nějakej tisíc a koupil tk14 nebo já radši nějakou B7000.
Náhon se tak udělat dá, ale jen při pojíždějícím stroji. Pokud bude stroj stát, tak bude hřídel bez pohybu. A špalíkovač se používá v klidu stroje. Udělat to propojením hřídelí motorových závislotí je jedinná šance.
Tu hřídel, která jde od spojky ven na druhou stranu bych špalíkovačem nezatěžoval.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Kloubák z PF62

#21 Nový příspěvek od Killer Koly »

Wyky píše:
Killer Koly píše:
Wyky píše:Viděls schematickej náčrtek? Hřídel je průchozí. Žádný protiřečení tam nevidím. Nikde jsem nepsal, že převodovky budou spojkama k sobě. Kde by potom byl motor??
zadny nacrtek tu nemas, tak jsem ho ani videt nemohl. to protireceni jsem ti tam zkopiroval, z toho co popisujes, to vypada tak, ze budou spojkama k sobe. proto mi neni jasne, kde by byl motor a jak to chces pohanet.
jestli je ta hridel pruchozi, tak v tom nevidim problem. pokud ale bude nahon zadni prevodovky napojeny pres spojku primo na motor (predpokladam, ze to tak myslis) tak se bude tocit i na neutral (teda mimo vystavene spojky) a docela rychle, coz taky neni idealni
mimochodem, ta hridel mi moc pruchozi nepripada
http://home.tiscali.cz/roboti/PF-62/roz ... C00001.JPG
Nějakých 9 příspěvků zpět jsem dával odkaz na schematickej náčrtek: http://postimg.cz/images/2016/11/11/Schema.jpg

Fotka, kterou jsi sem dal, tak zobrazuje spodní polovinu převodovky s hřídelí POJEZDOVÉ závislosti, která samozřejmě průchozí není. Hřídel motorové závislosti je v horní polovině převodovky a průchozí je.
brigadnik píše:
Wyky píše:to nemá, ale teoreticky by se dal náhon udělat tak, že by se na zadní převodovce dal kvalt a začala by se točit hřídel na spojku. Popravdě když si vzpomenu co s tím strávil času, tak bych obě péefy prodal, doplatil nějakej tisíc a koupil tk14 nebo já radši nějakou B7000.
Náhon se tak udělat dá, ale jen při pojíždějícím stroji. Pokud bude stroj stát, tak bude hřídel bez pohybu. A špalíkovač se používá v klidu stroje. Udělat to propojením hřídelí motorových závislotí je jedinná šance.

muzes ten nacrtek dat jeste jednou? porad to tu stranku nemuze najit
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Kloubák z PF62

#22 Nový příspěvek od Wyky »

Wyky píše:Ale já je nebudu dávat spojkama k sobě. Budou za sebou, takže hřídel první převodovky bude hnaná od motoru přes spojku a hřídel druhé převodovky bude hnaná kardanem, který bude vycházet z hřídele motorové závislosti první převodovky. Mě to přijde jasný a logický. :-/

http://postimg.cz/images/2016/11/11/Schema.jpg
Náčrtek výše.

brigadnik: Myslíš, že by to nevydržela a ukroutila se? Pokud bych ho tam dával, tak by převod na předlohový kolo špalíkovače byl klíňákem právě kvůli tomu, aby se prokluzem při záseku zabránilo poškození hřídele.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Kloubák z PF62

#23 Nový příspěvek od Killer Koly »

vim, ale nefunguje mi ani jeden odkaz, ani na te predchozi strance, proto jsem psal ze tam zadny neni. tohle mi taky nejede, zkus to prosim pres rajce
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

peyrak
Příspěvky: 1239
Registrován: sob bře 15, 2014 5:45 am
Bydliště: Rychnovsko

Re: Kloubák z PF62

#24 Nový příspěvek od peyrak »

viděl jsem traktor, kloubák, kde ta druhá převodovka byla opačně a bylo to spojené dvěma kardany, problém byl výkyv zadní nápravy, který byl kvůli těm dvěma kardanům skrz kloub hodně omezený, v té zadní převodovce byl jen ten dif na pojezd, pohon stálý 4x4 což si myslím, že u kloubáku není vůbec na škodu, takže si řidič nemusel lámat hlavu s řazením na dvou převodovkách a navíc si spojkou na té zadní převodovce mohl libovolně vypínat a zapínat vývod, pán za tím měl rotavátor FN100 a říkal že ta převodovka to v pohodě dává, motor měl nějakej yanmar nebo kubotu, tříválec v naftě, měl to pěkně udělaný, kdysi jsme se na to byli kouknout když jsme sháněli traktůrek, ale pán za to chtěl snad 50000Kč, tak jsme to nebrali, mrknu jestli jsem to nefotil

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Kloubák z PF62

#25 Nový příspěvek od Wyky »

Killer Koly píše:vim, ale nefunguje mi ani jeden odkaz, ani na te predchozi strance, proto jsem psal ze tam zadny neni. tohle mi taky nejede, zkus to prosim pres rajce
http://wyky750.rajce.idnes.cz/PF/#Schema.jpg

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Kloubák z PF62

#26 Nový příspěvek od Killer Koly »

jj, ted je mi to jasnejsi. principialne by to slo
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Kloubák z PF62

#27 Nový příspěvek od Wyky »

peyrak píše:viděl jsem traktor, kloubák, kde ta druhá převodovka byla opačně a bylo to spojené dvěma kardany, problém byl výkyv zadní nápravy, který byl kvůli těm dvěma kardanům skrz kloub hodně omezený, v té zadní převodovce byl jen ten dif na pojezd, pohon stálý 4x4 což si myslím, že u kloubáku není vůbec na škodu, takže si řidič nemusel lámat hlavu s řazením na dvou převodovkách a navíc si spojkou na té zadní převodovce mohl libovolně vypínat a zapínat vývod, pán za tím měl rotavátor FN100 a říkal že ta převodovka to v pohodě dává, motor měl nějakej yanmar nebo kubotu, tříválec v naftě, měl to pěkně udělaný, kdysi jsme se na to byli kouknout když jsme sháněli traktůrek, ale pán za to chtěl snad 50000Kč, tak jsme to nebrali, mrknu jestli jsem to nefotil
A ty převodovky byly z PF? Proč by měl být omezený výkyv kvůli kardanu skrz kloub? Přece kardan je v ose převodovek, resp. hřídelí, takže výkyv může být, teoreticky, klidně 360°.
Našels nějakou tu fotku?

peyrak
Příspěvky: 1239
Registrován: sob bře 15, 2014 5:45 am
Bydliště: Rychnovsko

Re: Kloubák z PF62

#28 Nový příspěvek od peyrak »

jenže on tam měl kardany propojený oba, pojezďák i motorák

fotku jsem bohužel nenašel, v létě mi skapala SD karta v telefonu a spoustu z těch fotek jsem jinde neměl, už jsem se poučil

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Kloubák z PF62

#29 Nový příspěvek od Wyky »

Pokud měl dva kardany, tak to už chápu, že měl omezený výkyv.
Taky o tom přemýšlím, že bych tu zadní převodovku otočil a přidal ještě jeden kardan, tím pádem bych měl možnost připínání 4x4 a možnost připínání vývodového hřídele. O kolik se zmenší výkyv? To bude podle mne záležet na delkách, průměrech a vzdálenostech kardanů od sebe, ne? Kloubky nebudou smět být nad sebou, oba kardany budou muset mít kloubky dva (?) a středový kloub bude muset být dostatečně široký, aby se v něm mohly kardany křížit.

jozef86
Příspěvky: 51
Registrován: úte říj 22, 2013 4:32 pm
Bydliště: D.Orešany

Re: Kloubák z PF62

#30 Nový příspěvek od jozef86 »

Ak nemáš strojné vybavenie,tak na to zabudni !

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby -kloubové“