Kloubák z PF62

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Kloubák z PF62

#31 Nový příspěvek od Wyky »

Výkřik do tmy. Proč bych na to měl zapomenout??

peyrak
Příspěvky: 1238
Registrován: sob bře 15, 2014 5:45 am
Bydliště: Rychnovsko

Re: Kloubák z PF62

#32 Nový příspěvek od peyrak »

překvapuje mě kolik negativních reakcí tohle téma vyvolává, přitom si myslím že myšlenka to není vůbec marná

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Kloubák z PF62

#33 Nový příspěvek od Wyky »

Nevím, žádný důvod mne nenapadá. Měl jsem jen pár otázek a doufal, že to vyvolá nějakou konstruktivní diskusi, z který možná vyplyne myšlenka, kterou bych dokázal použít a přetvořit do reality, ale zatím skoro jen negativa. :-/

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Kloubák z PF62

#34 Nový příspěvek od Killer Koly »

me to zezacatku taky pripadalo divne, nez jsme si to ujasnili. ted mi to tak nerealne nepripada. jestli ten kardan bude pohaneny primo od motoru, tak podle me bude stacit jeden. jestli dobre chapu tu prevodovku, tak je to primarni pohon a od nej je pohaneny pojezd i aktivni naradi. tudiz bude na te zadni prevodovce stacit zaradit bud pohon naradi nebo pojezd a bude to fungovat. jen mi neniu jasne, jestli to neni jako u TK, kde fungovalo jedno nebo druhe, ale ne oboji najednou

nekde tady na foru je traktor se dvema prevodovkami z wartburga. ten ma taky pruchozi predlohovou hridel, ale z druhe strany je vicko. jeste jsem videl jakousi buginu se dvema prevodovkami ze skodovky. tam to bylo udelane tak, ze mel vytazeny mezi spojkou a prevodovkou retez a pohanel hridel
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Kloubák z PF62

#35 Nový příspěvek od Wyky »

Tim, že je to obojí převodovka a ne jen diferak, tak můžu mít vzadu pohon motorem, nebo pohon pojezdem, nebo obojí zároveň. Podle toho, jestli dám na zadní převodovce kvalt, nebo neutrál. Pohon motorem se točí furt, pokud nebude na kardanu mezi převodovkama ještě nějaká zubová (například) spojka. Vzhledem ke stále se točícímu hřídeli, budu muset použít oboustranně zakrytá ložiska nějaké lepší kvality (SKF). V přední převodovce se mažou olejovou náplní, kterou ozubená kola vynesou nahoru, ale v zadní se budou oz. kola točit jen občas, zato náhon pořád.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5431
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Kloubák z PF62

#36 Nový příspěvek od thovt »

Tak udělej něco takového.


Budeš mít dostatek výkonu, jen stím rozdílem že budeš sedět uprostřed.
Výhoda při rotovaní perfektně jde nastavit rychlost pojezdu při rotování atd.

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Kloubák z PF62

#37 Nový příspěvek od Wyky »

Zrovna u tohoto mi nějak uniká smysl dvou motorů :-/ Obrovský, neobratný a tahá za tím čtyři radličky.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5431
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Kloubák z PF62

#38 Nový příspěvek od thovt »

Napíší příklad pokud bys měl sazeč česneku a brambor oba motory pojedou na vyšší volnoběh vzadu co lidi vkladají sadbu potřebují čas aby to tam stačili,
10 HP je opravdu málo když potřebuješ jet pomalu.
Samozřejmě neznám tvé záměry k čemu to chceš používat ale redukované rychosti to nemá. Dnes traktory mají 14 rychlostí Pf-62 má tři fakt málo.
Tady můžeš srovnávat http://pf62.wz.cz/udaje.html https://postimg.cc/image/ajd3qy1vj/ zde redukce chybí.
Redukci výkonem motorů v postatě obedejdeš.

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Kloubák z PF62

#39 Nový příspěvek od Wyky »

Na to asi jo, ale pořád nechápu, proč tedy neudělali redukci, bratru za pár tisíc, místo naroubování dalšího motoru, bratru za pár set tisíc. :-/

Ale zpět k tématu: Hodil jsem si dneska dvě prázdný převodovky (každá má v sobě jen hřídele pojezdové a motorové závislosti) na ponk a začal ladit vzdálenosti a možnosti. Zatím to vypadá tak, že když bude rozvor 185cm, tak mi vychází kardan 78cm. Je nějaký doporučený poměr mezi rozvorem a rozchodem??
Zkoušel jsem i zadní převodovku otočit, aby pořád couvala a spojit mezi sebou pojezdové hřídele, ale nepřijde mi to jako dobrý nápad, jelikož se nedá zadní převodovka vyřadit, nedá se na místě točit motorovým hřídelem, nedá se přiřadit jen zadní převodovka. Konečný rozhodnutí tedy je, spojit obě převodovky motorovým hřídelem.

Trochu dumám nad spojkou, jestli není jednolamela málo. U motoru 5,5hp to bylo zřejmě dost a nebyl problém, že by klouzala, ale u toho 11hp motoru mám trochu problém, že i při správně seřízený spojce, tato při rozjezdu na trojku klouzne a pak se chytne. Tloušťka lamely je ještě v limitu. Z čeho by se dala případně naroubovat vícelamelová spojka? Motorka asi ne, protože to jsou spojky v oleji. Nějakou suchou, nemá někdo tip??

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5431
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Kloubák z PF62

#40 Nový příspěvek od thovt »

Lamela stačí zaleží jak je kvalitní obložení .

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Kloubák z PF62

#41 Nový příspěvek od Atlan »

Rozvor 185? To si sa prehmatol nie? Myslel si 158 aj to je dost vela. Mal by si sa dostat k 140cm.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Kloubák z PF62

#42 Nový příspěvek od Wyky »

Po víc jak roce mne stále neopouští myšlenka na traktor z PF, akorát není čas to realizovat.

Proč by mělo 185 cm rozvoru být moc? TK má 190 cm. Když to udělám malý, tak se na to bude při mé postavě blbě lézt a blbě se na tom bude sedět.

Poraďte, z čeho udělat středový kloub? Jedna možnost je ho vyrobit, druhá možnost je použít z TK/Holder/Vinkoviče a třetí možnost mne napadla a někde jsem to myslím i viděl, použít kloub z přední hnané nápravy nějakého auta. Akorát nevím, kde hledat. Myslím, u jakého auta hledat. Tatra je moc velká, V3S má reduktor, osobák mi přijde malý.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5431
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Kloubák z PF62

#43 Nový příspěvek od thovt »

Z TKčka řízení idealní http://dum.ex-bazar.cz/Img/inzerce/nahled/14/135396.jpg závěs bys použil https://i.ytimg.com/vi/zlKLakwrhOw/maxresdefault.jpg abys měl výkyvné nápravy, použil bys čep z pluhu který by sis nechal udělat k němu bys přivařil řízení a nakonec další PFku a máš kloubáka.

Další výhoda dvou pfek dvě uzavěrky diferencialů velké plus při orbě, v lese a sazení brambor skoro každy ti řekne že je lepší mít dvě uzavěrky na kloubáku. . Při rotovaní bude jedna regulovat rychlost pojezdu druha by jen rotovala idealní do všech půd..

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Kloubák z PF62

#44 Nový příspěvek od Wyky »

Výhody PFek za sebou znám, stejně tak, jako nevýhody. ;-)
Kloub bez hydrauliky má význam kupovat, nebo je to zbytečný, protože budu za pár let kupovat s hydraulikou? Kam napáchat hydraulické čerpadlo, jelikož výkonu není na rozdávání a ani víc výkonu nechci, kvůli převodovkám.

Wyky
Příspěvky: 1998
Registrován: úte říj 27, 2009 12:59 pm
Bydliště: Písecko

Re: Kloubák z PF62

#45 Nový příspěvek od Wyky »

Nikdo nereagoval, odpovím si tedy sám. :-/ Raději budu stavět déle a posháním dle mých představ, než dělat kompromisy a za pár měsíců, či let, předělávat. Řízení bude tedy hydro jako TK, ale asi (určitě) nekoupím originál - fakt ranec za 31.000,- :shock: ,udělám si ho sám, jelikož strojní možnosti mám. Hydročerpadlo napáchám na hřídel motorové závislosti na přední převodovce přes klínový řemen. Vzhledem k použití pouze na sklápění vleku, řízení a třetí bod nebude muset být čerpadlo nijak velké, takže neubere moc výkonu. Použiju čerpadlo nové z produkce Jihostroje Velešín, poradit si nechám od tamních technologů. ;-)
Už se mi povedlo prodat motor z náhradní PFky, která bude dárcem jedné převodovky a aktuálně bych potřeboval ještě jednu převodovku, třeba s mizernými ložisky, abych mohl stavět. Svojí PFku mám během zimy v zápřahu kvůli dřevu, takže ji nemůžu odstavit. Pokud by měl někdo na prodej, prosím SZ. Dík. 8)

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby -kloubové“