PETRUS I.

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

PETRUS I.

#1 Nový příspěvek od jawis »

Srdečně zdravím všechny nadšence zde na fóru.

Jsem zde nový, ale po shlédnutí několika vláken jsem se i já rozhodnoul pochlubit se se svým výtvorem. Před cca 1,5 rokem jsem se rozhodnul z toho, co jsem doma nashromáždil, postavit nějakého pomocníka pro práci na zahradě a v zimě na odhrnování sněhu. Byl jsem rozhodnutý jít cestou 4 x 4, ale protože jsem neměl po ruce žádnou vhodnou přední nápravu zvolil jsem kloubovou koncepci. V současné době je stroj po několikaměsíčním provozu, byly odladěny některé nedostatky a probíhá poslední fáze přestavby řízení na hydraulické (původní jsem měl pořešené mechanicky). Ke stroji už jsem dodělal i nějaké příslušenství (dvoják pluh, přední sněhová radlice, dvoukolová vlečka) a hodlám v tom pokračovat.

Technická data:

Motor: Opel Kadett 1,6D - 42kW
Převodovka:Opel Kadett 5 +R
Zadní difer: Opel Omega A
Přední difer: Opel Omega A - 4 x 4 (samosvor)
Průjezdná šířka: 125cm
Max. Rychlost: 35km/h
Hmotnost: 900kg
Kola: 6,50 x 15
Brzdy: Ve předu i vzadu kotoučové (posilovač)

Tady přikládám par fotek z probíhajicí přestavby třeba pro inspiraci nebo pro zasmání:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
zetorak jirka
Příspěvky: 4525
Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov

Re: PETRUS I.

#2 Nový příspěvek od zetorak jirka »

To vypadá opět na pořádnej nadupanej stroj , máš to pěkně udělaný, ale mám jeden technickej dotas , středovej čep máš dost blízko k zadní nápravě nebo se mi to zdá ? měl by být uprostřed mezi nápravama. Jestli to je tak jak to vydím tak to budeš mít jako když jedeš kombajnem (říditelná zadní náprava) bude ti zadek hodně nadbíhat, ale i stím se dá jezdit, když si na to zvykneš . Ale jináč moc pěkná práce držim ti palce :friends:

jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

Re: PETRUS I.

#3 Nový příspěvek od jawis »

Zadek trochu nadchází, ale ní to nic s čím by se nedalo naučit. Bylo pro mě nejjednodužší lámat to v tom místě, protože jsem jako kloub mohl použít origo homokineťák bez krácení poloosy (střed kloubu jde osou lámání). Parádně se s tím couvá s vozíkem (jde to v podtatě za roh).

vaclavs
Příspěvky: 770
Registrován: pon lis 17, 2008 12:03 pm
Bydliště: Rychnov Nad Kněžnou

Re: PETRUS I.

#4 Nový příspěvek od vaclavs »

Výkyv je udělaný vpředu, nebo vzadu?
Na fotkách to nějak nevidím.
Jinak dobrý stroj.
Díky

jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

Re: PETRUS I.

#5 Nový příspěvek od jawis »

Přední náprava je kyvná :) .

Uživatelský avatar
DIFER
Příspěvky: 419
Registrován: ned říj 02, 2011 10:44 pm
Bydliště: SIN CITY

Re: PETRUS I.

#6 Nový příspěvek od DIFER »

Ahoj chci se zeptat, jak to maš zavařeny difer vtom kadetu jena poloos na předek druha přes kloub na zadek.
KDE KOLA KONČÍ KOLOPÁSY ZAČINAJÍ

jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

Re: PETRUS I.

#7 Nový příspěvek od jawis »

DIFER píše:Ahoj chci se zeptat, jak to maš zavařeny difer vtom kadetu jena poloos na předek druha přes kloub na zadek.
Ano Difer na kadetu jsem zavařil. Nejdřív jsem ho nechal otevřený, ale dělalo to problémy. Při plynulém tahu na rovině to bylo ok hrabaly všechny kola. Jak jsem ale podkal v tahu větší kopec byl problém. předek při hrabačce začal nadskakovat čímž se to celé otevíralo. Tak jsem shodil dolní víko převodovky a natvrdo zavařil zuby satelitů do sebe. Drží to. Převodové poměry na předním a zadním diferáku jsou stejné takže bez problémů. Navíc to má tu skvělou vlastnost, že při ostrém zatáčení se rychosti trochu rozhodí (zadek je o něco pomalejší) a fréza má tendenci se sama rovnat a držet přímý směr. Něco jako vracení volatu v důsledku odklonu na osobáku. S tou orstou už to sice asi tak nebude ale nevadí.

Uživatelský avatar
DIFER
Příspěvky: 419
Registrován: ned říj 02, 2011 10:44 pm
Bydliště: SIN CITY

Re: PETRUS I.

#8 Nový příspěvek od DIFER »

Se divim že ti ještě nikdo nenapsal, a druhou převodovku namaš? a něbudě to richle? no asi už to pochopili,libi se mi jak si vyřešil nahon na předek pomoci toho duplexu, a zase se divim cooo řětěz, dyt řetěz se použival v zemědělstvi od jakživa od konskych obraceček až po dnes rozm. hnoje sam. vozy, mazal bych ho tim šmirem myslim a0 ten lepivy co se kdysi s nim střikaly auta, akurat bych na něho udělal kryt at ti to nezasere traktor byla by to škoda je fakt pěkny :)
KDE KOLA KONČÍ KOLOPÁSY ZAČINAJÍ

jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

Re: PETRUS I.

#9 Nový příspěvek od jawis »

DIFER píše:Se divim že ti ještě nikdo nenapsal, a druhou převodovku namaš? a něbudě to richle? no asi už to pochopili,libi se mi jak si vyřešil nahon na předek pomoci toho duplexu, a zase se divim cooo řětěz, dyt řetěz se použival v zemědělstvi od jakživa od konskych obraceček až po dnes rozm. hnoje sam. vozy, mazal bych ho tim šmirem myslim a0 ten lepivy co se kdysi s nim střikaly auta, akurat bych na něho udělal kryt at ti to nezasere traktor byla by to škoda je fakt pěkny :)
20 cm nad horním řetězovým kolem mám olejové čerpadlo které přo provozu pustí přes gufero 5 kapek oleje za hodinu :) (kape to přesně na řetěz) Udržuje ho to neustálev lehce mastném stavu.

Uživatelský avatar
DIFER
Příspěvky: 419
Registrován: ned říj 02, 2011 10:44 pm
Bydliště: SIN CITY

Re: PETRUS I.

#10 Nový příspěvek od DIFER »

Sakra automatika 8)
KDE KOLA KONČÍ KOLOPÁSY ZAČINAJÍ

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: PETRUS I.

#11 Nový příspěvek od Atlan »

Dobra vychytavka :D 5 kvapiek hej :D ozaj nema to volant to ovladas packam i? Inak teeraz mam tiez prevodovku+ diferencial + hlavny prevod okolo 4 a je to v pohode aj na oranie aj na presun...
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

Re: PETRUS I.

#12 Nový příspěvek od jawis »

Atlan píše:Dobra vychytavka :D 5 kvapiek hej :D ozaj nema to volant to ovladas packam i? Inak teeraz mam tiez prevodovku+ diferencial + hlavny prevod okolo 4 a je to v pohode aj na oranie aj na presun...
:smich: Volant samozřejmě mám. Momentálně přestavuju na hydraulické řízení. Tak tam zrovna žádný není. Převod je super. Jednička na pul plynu (2000ot/min) to jede krokem.

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: PETRUS I.

#13 Nový příspěvek od Jirka K »

Zajímavej novej kousek do fóra.Určitě ne k zasmání,ale k uznání.Zajímavé řešení.Já nemám na Drobečkovi kloub taky uprostřed,ale o kousek posunutej dozadu,protože bych musel prodloužit rozvor.Mám to hlavně do lesa,tak to potřebuji co nejkratší.Jakej máš úhel zlomení,kvůli poloměru otáčení ? Já 50 stupňů na každou stranu.Viděl jsem závaží na zadku.To je při předním výkyvu hodně důležitý a musíš mít dostatek,aby to nepřevrátil motor.ty ho máš ale podstatně lehčí.Já dal výkyv dozadu,protože Avie je těžká a mám jí posunutou hodně dopředu.Zadek budu ještě zatěžkávat navijákem z tatry,kterej má 300 kg bez lana a příslušenství.Bude nějaká kabina,nebo jen kapota?Jaké bude celkové využití.Přidej ještě nějaké fotky odspodu jak je ta přední náprava řešená.

jawis
Příspěvky: 417
Registrován: pát kvě 18, 2012 8:53 am
Bydliště: Opava

Re: PETRUS I.

#14 Nový příspěvek od jawis »

Jirka K píše:Zajímavej novej kousek do fóra.Určitě ne k zasmání,ale k uznání.Zajímavé řešení.Já nemám na Drobečkovi kloub taky uprostřed,ale o kousek posunutej dozadu,protože bych musel prodloužit rozvor.Mám to hlavně do lesa,tak to potřebuji co nejkratší.Jakej máš úhel zlomení,kvůli poloměru otáčení ? Já 50 stupňů na každou stranu.Viděl jsem závaží na zadku.To je při předním výkyvu hodně důležitý a musíš mít dostatek,aby to nepřevrátil motor.ty ho máš ale podstatně lehčí.Já dal výkyv dozadu,protože Avie je těžká a mám jí posunutou hodně dopředu.Zadek budu ještě zatěžkávat navijákem z tatry,kterej má 300 kg bez lana a příslušenství.Bude nějaká kabina,nebo jen kapota?Jaké bude celkové využití.Přidej ještě nějaké fotky odspodu jak je ta přední náprava řešená.
Ahoj. Dorazy mám nastavené na zlomení na 45°. Víc už si nedovolím s ohledem na homokineťák z kadetta. Nerad bych aby v něm luplo :) . Nicméně při tomhle zlomení vnější kola jezdí po kružnici o průměru 4m. Takže se to otočí i na polňačce. Já jsem se rozhod pro přední výkyv zejména proto, že většinu nářadí vozím vzadu. Ve předu akorát radlici a tam není problém. Kabinu prdím jsem spíš příležitostný jezdec a můžu si dovolit počkat na počasí. K tomu využití. Děda má pár Arů polí takže poorat, upravit zasadit, prohrnout a vybrat brambory. Občas někde něco rozhrnout, vyškubnout, převézt a královská disciplína je odhrnování sněhu z našeho rybníka. O víkendu doplním další fotky.

Uživatelský avatar
zdeněk 1
Příspěvky: 2915
Registrován: úte črc 17, 2007 2:46 pm
Bydliště: Velká nad Veličkou

Re: PETRUS I.

#15 Nový příspěvek od zdeněk 1 »

tak tohle je další moc povedený traktor 8) 8) 8)
Schopný autor tvoří,neschopný poučuje

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby -kloubové“