Drobeček

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor

zambro
Příspěvky: 259
Registrován: pát čer 22, 2012 6:31 pm
Bydliště: chrudim

Re: Drobeček

#227 Nový příspěvek od zambro »

Zdravím kolego
pěkný kopeček,kolik odhaduješ stupňů stoupání.Jinak super mašina, šla nahoru jak drak.

Uživatelský avatar
zetorak jirka
Příspěvky: 4525
Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov

Re: Drobeček

#228 Nový příspěvek od zetorak jirka »

Pěkný záběry Jirko, koukám, že ho pěkně testuješ co dá, ale ktomu byl vlastně postaven. Tak že ať šlape a nezradí.

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Drobeček

#229 Nový příspěvek od Jirka K »

Kopeček je to táhlej a dlouhej.Nad tím je pole s taky pěkným svahem,ikdyž se to zdá jako rovina.Od loňska to nechali zatravnit,tak se tam nechá jezdit.Do tý stráně to z pole splachovalo hlínu a jak se to nedá posíct a sklidit,tak je ta stráň měká a proto to tak rychle klesalo,že za dvě tři sekundy jsem byl do půl kol.Neměl jsem zaplou zadní uzávěrku,protože pořád nemám vzduchový ovládání,musím jí tam dávat ručně z venku.S tou by to asi vyjelo napoprvé,protože v té stráni byl zadek hodně oproti předku zatížen.Zase alespoň bylo víc videa.Přední uzávěrku mám mechanicky pákou,ale kvůli kloubu zadní musí bejt vzduchová.Zadní se dává až když se zapadne a není jiná šance.Věci jsou,elektroventil osazen,ale na dopojení a osazení vzduchového válce není čas.Dneska jsem konečně dopojil naviják.Vůbec mi nevycházel kardan jak je to kloubák.Musel jsem použíz ůplně jiný klouby s velkým náklonem kvůli tomu,že z jedný krajní polohy na druhou to je víc než 90 stupňů.Ještě potřebuji posuv kardanu o 16 centimetrů,tak jsem musel hodně upravovat .Až třetí kloub byl správně krátkej,jinak mi nevycházel posuv v drážkování.Vychází mi to jedna otáčka bubnu ku třiceti otáčkám kardanu.je tam ještě převod řetězem cca jedna ku dvěma.Tatrováckej naviják je podstatně rychlejší než V3S,takže zpomalení řetězem a hlavně abych neukroutil vývod z přídavky,protože proti té Tatře je V3Skovej vývod slabej,tak ten řetěz na zpomalení.Tam přitom tahání v té stráni v lese by se naviják hodil,ale nestihl jsem ho dodělat.Tak před dvaceti rokama jsem v lese v tý stráni skoro převrátil Zetora.Kabina se opřela o strom,když mě to začlo táhnout zpět s fůrou do kopce.Strejda to zase dřív nnubrzdil z kopce s fůrou,začlo ho to hrnout.Tam je nejlepší v kládách vytahat ven i palivo,protože v lese s károu jde o hubu.Proto brzdy na všechny kola oproti té šestapadesátce bez předku se kterou jsme to měli na mále a tahle malá kára s tuplákama.Dřív jsem to odsud tahával s čtyřkolovým Agzatem.S prázdným se vyškrábat nahoru po šikmý cestě co se nelíbila Zetoru a s kládou přímo rovně dolu a jak mu to šlo.Ve stráni byl Agzat dobrej.

Uživatelský avatar
harijaro
Příspěvky: 3448
Registrován: ned pro 26, 2010 11:16 am
Bydliště: Štiavnik

Re: Drobeček

#230 Nový příspěvek od harijaro »

v3s naviják má prevod 1:16 ten tatrovácky hovoríš 1:30 takže asi rýchlejší nebude. jedine žeby to nahnal tým velkým priemerom bubna. v3s ma priemer 230 mm. tatrovka neviem. a ked dáš ešte prevod 1:2 do pomala tak sa o vývod báť nemusíš

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Drobeček

#231 Nový příspěvek od Jirka K »

harijaro píše:v3s naviják má prevod 1:16 ten tatrovácky hovoríš 1:30 takže asi rýchlejší nebude. jedine žeby to nahnal tým velkým priemerom bubna. v3s ma priemer 230 mm. tatrovka neviem. a ked dáš ešte prevod 1:2 do pomala tak sa o vývod báť nemusíš
Ten převod 1 ku 30 jsem dohnal tím převodem řetězem,ale větší buben,takže se to vyrovná.Příruba na kardan na té Tatře je oproti V3S je brutální.Musí se počítat s lanem průměr tuším 18mm.Ten převod řetězem 1 ku 2,nebo 1 ku 2,5 co jsem dodal tomu vývodu dosti pomůže,protože kříž na té Tatře byl opravdu brutální oproti vývodu na V3S.Celej tatrováckej naviják je oproti V3S tak třikrát větší alespoň váhově a hřídelí na vstupu.Budu tam mít zatím lano 11 mm nějakých 25 až 30 metrů.Rychlost navíjení se mi zdála stejná jako u vejtry při stejný zařazený rychlosti.Dneska jsem ve šrotě viděl o trochu jinej motor V3S a jinou převodovku s vývodem z boku bez redukční převodovky.Nakonec jsem přišel na to,že to byla ještě Praga S5t.Našel jsem rozřezanou zadní nápravu.Nevím jestli ten boční vývod by se někomu hodil,jestli se nechá použít na Vejtru,ale nechal jsem ho tam.S5t jsem ve šrotě ještě nepotkal,tak mi trvalo než jsem to rozeznal.Vzducháč jak V3S s převodovkou bez přídavky a náprava bez reduktorů jsou jedině S5T.Divil jsem se vzduchový uzávěrce oproti mechanicjý na V3S.

Uživatelský avatar
edo332
Příspěvky: 165
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:49 pm
Bydliště: púchov

Re: Drobeček

#232 Nový příspěvek od edo332 »

Cau ako si upinal lano na bubon tatra< Nemas foto?

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Drobeček

#233 Nový příspěvek od Jirka K »

V originálu tam má být takový klín,přez kterej se lano přehne a tahem se zatáhne dovnitř do té klínové díry.Naviják jsem koupil bez lana a bez klínu.Stejně by tam muselo bejt originál těch 18 mm,aby to sedlo.Zatím tam lano nemám.Měl jsem zamluvený od známého lano 14 mm dlouhý tak šedesát metrů,ale ten u kterého bylo uskladněný ho prý použil přetrhl a vyhodil,že se začlo třepit.Dám tam zatím tu jedenáctku těch slabejch třicet metrů.Vešlo by se tam ale podstatně víc.S tím klínem by to bylo hodně obtížně měnitelný,protože by se tam zarvalo a nikdo by to asi už nikdy nevyndal,jedině vypálit autogenem.Přemýšlel jsem o díře do boku bubnu co je ta drážka na ten klín a smyčka přez svorky a kulatina na zajištění,nebo podobně použít kulatinu ,která by se vkládala z boku do nově navrtané díry z boku na zapuštění a na smyčku využít tu původní potřebně upravenou drážku.Mám odřízlý ukladač,tak z boku by nic nevadilo,protože tam není ten řetěz převodu na ukládání.Jedu dnes tomu známému co mi měl dát to lano čistit studnu,co nebyla čištěná tak minimálně 35 let a nevím co tam bude a jak dlouho to bude trvat.Z jedné šestnáctimetrové studně jsem vykopal 160,nebo 180 kýblů.Nebyla čištěná od války a nevědělo se co v ní bude.Nevěděla se ani původní hloubka a hrozilo,že je ještě o dva a víc metrů hlubší.Takhle se vybraly dva metry bahna.Šestnáct metrů v průměru 120 cm a ve skále je hodně velkej komín.To když se díváš nahoru,tak jen malý kolečko z oblohy.Teď ti do toho řve odsávání proti udušení,nevíš kam šlápnout,aby jsi se v tom bahně neutopil,protože bylo dosti řídký.Stál jsem na zbytkách původní dřevěný pumpy,která tam kdysi spadla a nikdo se tam neodvážil.To jsem nevěděl na čem stojím,protože jinde jsem se v tom bahně propadal.Dole po vyčištění jsem našel boční zazděnou štolu.Co bylo za tím a proč to bylo zazděný nevím,ale prostor za tím byl dosti velkej,protože poslední metr vody nešel vyčerpat,dlouho to trvalo a myslel jsem že je velkej přítok a on se čerpal ten kameny zazděnej prostor zatím.Jestli se prokutali kdysi pod skálu a něco se odtud vyplavovalo a zazdili to,nebo zásobárna vody,pak ale nebyl důvod to zazdívat,když to bylo ve skále,nebo něco tajnýho se už nedozvím.Tři hodiny v kuse dopoledne a čtyři a půl v kuse odpoledne mi v tom bahně stačily.Uvidím co bude dneska a jestli stihnu ještě před hokejem umístit to lano.Moc šancí tomu lanu nedávám.Jak ho tam máš ty?

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Drobeček

#234 Nový příspěvek od Jirka K »

Na lano na navijáku nedošlo.Dopoledne se studna čistila.Nebyla čištěná 40 let a odpoledne jsem jí ve skále zbíječkou o půl metru prohloubil.Viděl jsem posledních patnáct minut hokeje.Zůstat kopat ve studni,tak by bylo možná lepší.Takhle jsem studni nedodělal a hokej nestál za nic.Proti šestce co dostali Rusáci to ještě nebylo tak špatný.

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Drobeček

#235 Nový příspěvek od Jirka K »

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Rozšíření traktoru o 25 cm.

Uživatelský avatar
zetorak jirka
Příspěvky: 4525
Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov

Re: Drobeček

#236 Nový příspěvek od zetorak jirka »

Pěkná mašina, ta už nějakou práci zastane. 8)

Uživatelský avatar
michalkri
Příspěvky: 678
Registrován: úte lis 04, 2008 10:24 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Drobeček

#237 Nový příspěvek od michalkri »

Jirka K píše:Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Rozšíření traktoru o 25 cm.
Pěkný pěkný co je to za rozměr kol?

Uživatelský avatar
Jirka K
Příspěvky: 526
Registrován: sob zář 17, 2011 7:39 pm
Bydliště: Bednárec

Re: Drobeček

#238 Nový příspěvek od Jirka K »

Přední Rosava 13,6/20 nové,zadní Pneumat 16*70/20 nepoužité uloženky původně z mačkače.Disky přední svařený ze dvou V3S,zadní rozšiřovanýný něaský pevnější.Asi ZT 303.Nyní šířka 195 místo původních 170 na okraj gum.Při plným rejdu moc nechybí mezi plášti a potkal by se předek se zadkem.Test navijáku dopadl dobře.Táhl mě po smyku se spuštěným čelákem korytem balvanité řeky.Nechtělo se mi koupat,tak do vody musel známej,kterej to potřeboval přez tu řeku ze stráně vytahat.Další známej co ty lesy má na sarost se divil,že při vjezdu do řeky se neobjevila na vodě ani kapka oleje.Traktor do lesa bez úniků oleje se prý nevidí.

Toreto
Příspěvky: 5995
Registrován: stř říj 22, 2008 4:48 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Drobeček

#239 Nový příspěvek od Toreto »

Zadný štít je v pláne ? :)

Uživatelský avatar
harijaro
Příspěvky: 3448
Registrován: ned pro 26, 2010 11:16 am
Bydliště: Štiavnik

Re: Drobeček

#240 Nový příspěvek od harijaro »

ako si zošíril traktor? otočil si kolá naopak?!

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby -kloubové“