Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
Zdravím majstri vie mi niekto poradiť či je potrebné spraviť na kĺbovom traktore domácej výroby nejaký uhol na kĺbe?? Vraj má byť mierne zalomený v strede kĺbu do dola. Má to tak aj LKT??
Re: Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
No neviem o tom zeby tam boli nejake uhly. To by sa pretlačalo nerobilo by to dobrotu.
Re: Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
Podľa mňa to má niečo do seba kôli stabilite
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
Zrovna to traktor do priameho smeru, akurat ked tam bude orbitol asi to nebude fungovat. Teda ak myslime na to iste.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
Niekde bolo video nejakého rusa čo robil takú konštrukciu a tam vysvetľoval práve ten uhol. Tak ako klasická náprava má zvislé čapy pod určitým uhlom tak aj ta lamacia konštrukcia tiež má mať tie čapy pod uhlom aby sa to po vytočeni samo rovnalo do priameho smeru. Ale celý večer som to video hľadal a
Re: Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
viewtopic.php?f=20&t=109478&sid=0edba30 ... e&start=30
Čosi sa písalo aj tu, ak myslíme to isté
Čosi sa písalo aj tu, ak myslíme to isté
Re: Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
Podľa mňa je to dobrý nápad prenáša to ťažisko na tú správnu stranu len ešte keby som tak vedel ten uhol LKT 81 to podľa mňa nebude tak mať
Re: Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
Ani LKT a ani ST 180 to nemali pod uhlom. Mozno nejake male TK-čko s mechanickym riadenim.
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
Jirisbs co je na to odkaz to popisal presne.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
Ja sem hodím ten text z ruskej knihy - ak to silou mocou chceš tak uhol má byť 15st.
Při pohybu se objeví stabilizační moment, který se při otáčení rámu snaží vrátit systém do původní polohy.
Pro stabilní přímočarý pohyb traktoru je třeba namontovat nápravu spojovacího závěsu pod úhlem. Úhel Phi je až 15 stupňů.
Pokud jsou středy jednotlivých úseků vyneseny za základnu traktoru, pak pro stabilizaci je třeba úhel alfa větší než 90 stupňů.
Pokud neuděláte sklon osy: stabilita traktoru v zatáčce se zhorší, také ovladatelnost při jízdě vpřed.
Je to jako na voze, po zatáčce se volant snaží vyrovnat.
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
To uz si mohol skopirovat vsetko
Takto vyrobený kloub u kl.traktoru má plné opodstatnění,u řízení,jenž mají zpětnou vazbu;mechanické řízení,mech.řízení s posilovačem,orbitrol se zpětnou vazbou,traktor se sám srovnává do přímeho směru,při vyšších rychlostech je klidný(nevlní se ,jako např. ŠT-180, při rychlostí 15km/h a výše,hlavně při volných čepech pístnic řízení).Tento úhel na klubu má stejný vyznam jako,příklon svislého čepu a odklon kola na přední nápravě.Pokud má někdo doma vyráběnou př.nápravu a má špatně nastavený příklon čepu a odklon kola tak,traktor je při jízdě neklidný,vlní se,řízení jde těžce,většina než by pořádně vyrobila př nápravu ,tak radějí namontuje hydrostatické řízení(orstu,uplně zbytečně).Tento úhel je vhodné mít také u kloubového traktoru ,ovládaného běžným orbitrolem,protože tento úhel,má snahu neustále traktor srovnavat do přímeho směru a tím vymezuje vúle v řízení ,čím zabraňuje vlnění traktoru při vyšších rychlostech..
Takto vyrobený kloub u kl.traktoru má plné opodstatnění,u řízení,jenž mají zpětnou vazbu;mechanické řízení,mech.řízení s posilovačem,orbitrol se zpětnou vazbou,traktor se sám srovnává do přímeho směru,při vyšších rychlostech je klidný(nevlní se ,jako např. ŠT-180, při rychlostí 15km/h a výše,hlavně při volných čepech pístnic řízení).Tento úhel na klubu má stejný vyznam jako,příklon svislého čepu a odklon kola na přední nápravě.Pokud má někdo doma vyráběnou př.nápravu a má špatně nastavený příklon čepu a odklon kola tak,traktor je při jízdě neklidný,vlní se,řízení jde těžce,většina než by pořádně vyrobila př nápravu ,tak radějí namontuje hydrostatické řízení(orstu,uplně zbytečně).Tento úhel je vhodné mít také u kloubového traktoru ,ovládaného běžným orbitrolem,protože tento úhel,má snahu neustále traktor srovnavat do přímeho směru a tím vymezuje vúle v řízení ,čím zabraňuje vlnění traktoru při vyšších rychlostech..
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
To bolo až na ďalšej strane a podstatné je to pri VYŠŠÍCH rýchlostiach - teda aspoň ja si to myslým , preto to nemá ani LKT ani TK a zrejme ani škodovka lebo funguje to až nad 25km alebo skôr vtedy je to potrebné.
Mám to aj overené - mal som klbak a pár krát som chcel na asfalte skúsiť čo to dá do 20 pohoda a nad 30 sa to už nedalo udržať .
Mám to aj overené - mal som klbak a pár krát som chcel na asfalte skúsiť čo to dá do 20 pohoda a nad 30 sa to už nedalo udržať .
Re: Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
No právě u ŠT180 to bylo dost napytel. Jakmile byly trochu vůle, nedalo se to v rychlosti udržet na cestě.
Ono tam bylo dost tragický to řízení samo o sobě.
Ono tam bylo dost tragický to řízení samo o sobě.
Re: Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
...Škodovka(180) byl původně amatérsky postavený traktor , když jsme prodloužili přední rám škodovky o 600mm do předu a do prodloužení namontovali hydr. čerpadlo SPV-23 a chladič motoru , došlo k vyvážení traktoru . Traktor jezdil bez vlnění po silnici přes 55 km/h (bez úpravy řízení) s motorem z Torona (zvýšené otáčky motoru na 2450ot/min).
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Uhol kĺbu na kĺbovom traktore
Oco funguje to vzdy, pustis volant a on sa sam roztoci az kym traktor nieje v jednej osi. Akurat tam nesmies mat onycajny orbitrol, a kedze sa stym zataca tazko kazdy tam ten orbitrol ma , tak ze uz to velmi nefunguje a musis tocit vzdy volantom aby to slo rovno, tuk vlavo tuk v pravooco13 píše: ↑sob led 20, 2024 9:25 am To bolo až na ďalšej strane a podstatné je to pri VYŠŠÍCH rýchlostiach - teda aspoň ja si to myslým , preto to nemá ani LKT ani TK a zrejme ani škodovka lebo funguje to až nad 25km alebo skôr vtedy je to potrebné.
Mám to aj overené - mal som klbak a pár krát som chcel na asfalte skúsiť čo to dá do 20 pohoda a nad 30 sa to už nedalo udržať .
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.