Kloubáček od ZETORA 8011
Napsal: ned lis 28, 2010 9:45 pm
Tak konečně sem vkládáme nové téma našeho traktůrku. Pořát jsme neměli nic co sem dát, až dneska je to konečně jako traktůrek poznat.
Koupili jsme ho nefunkční, se špatným motorem. Kouslej píst. Brzdy nefunkční, jediné co fungovalo je řízení.
Nějaká technická data:
Motor: ČZ 250 jednovýfuk zapalování magnetka.
Převodovka: Wartburg 311
Nápravy: Přední použité náboje z Wartburga, zadní použité z poloos na nich unašeče na škodovácké disky.
Kola: Přední i zadní 6,50x 15"
Po přivežení traktůrku domů, jsme ho trochu rozebrali a začali ho předělávat maliko k obrazu svému. Odřízli jsme kapotáž a s ní i držáky motoru. Motor tam byl dán tak, že šel řetěz přez malou mezipřevodovku a potom na převodovku Wartburg. Ta malá mezipřevodovka byla vysypaná a bylo to v ní daný napřímo. Proto traktůrek jel při normálním zařazeném kvaltu dozadu. Proto jsme motor vyndali a přehodili ho opačně.
Dále jsme sehnali jiný přední kola, šípáky 16". Napasovali jsme tam i jiné disky na 16" kola.
Traktůrek jsme rozpojili a přepouzdrovali jsme kloub. Vyměnili ložiska a sesadili dohromady.
Sundali jsme bubny, dali nalepit pakny, vyměnili v prasátkách manžety, ty se hodně špatně scháněly. Prasátka zalapovali jemným smirkovím plátnem. Přetočil jsem bubny a celé brzdy jsme zase sesadili.
Dneska jsme přidělali sedačku a pístnici na zadní ramena. Ramena jsme přivařili už dříve, v originále tam hydraulika nebyla. Dali jsme tam i čerpadlo na olej, také už dříve. Pohon řetězem od motoru.
V sobotu jsme vyráběli chlazení motoru. Nejde to moc dobře vymyslet, není kde vzít vývod na pohon. Tak to poženeme tak jak to bylo původně, akorát jsme dali menší řemeničku, aby to mělo větší otáčky.
K traktůrku chceme do budoucna dodělat hydrauliku, dozadu a dopředu ramena. Rychlospojky na vyklápění valníku. Kompletní novou kapotáž, nové blatníky, ty už jsou doma. Bohužel osvětlení nepůjde udělat. Tak to asi nebude. Potom časem nějaké nářadí, jako radlička na sníh, no a co čas ukáže. Pořát bude co dodělávat.
No a teď nějaké fotky od začátku.
Koupili jsme ho nefunkční, se špatným motorem. Kouslej píst. Brzdy nefunkční, jediné co fungovalo je řízení.
Nějaká technická data:
Motor: ČZ 250 jednovýfuk zapalování magnetka.
Převodovka: Wartburg 311
Nápravy: Přední použité náboje z Wartburga, zadní použité z poloos na nich unašeče na škodovácké disky.
Kola: Přední i zadní 6,50x 15"
Po přivežení traktůrku domů, jsme ho trochu rozebrali a začali ho předělávat maliko k obrazu svému. Odřízli jsme kapotáž a s ní i držáky motoru. Motor tam byl dán tak, že šel řetěz přez malou mezipřevodovku a potom na převodovku Wartburg. Ta malá mezipřevodovka byla vysypaná a bylo to v ní daný napřímo. Proto traktůrek jel při normálním zařazeném kvaltu dozadu. Proto jsme motor vyndali a přehodili ho opačně.
Dále jsme sehnali jiný přední kola, šípáky 16". Napasovali jsme tam i jiné disky na 16" kola.
Traktůrek jsme rozpojili a přepouzdrovali jsme kloub. Vyměnili ložiska a sesadili dohromady.
Sundali jsme bubny, dali nalepit pakny, vyměnili v prasátkách manžety, ty se hodně špatně scháněly. Prasátka zalapovali jemným smirkovím plátnem. Přetočil jsem bubny a celé brzdy jsme zase sesadili.
Dneska jsme přidělali sedačku a pístnici na zadní ramena. Ramena jsme přivařili už dříve, v originále tam hydraulika nebyla. Dali jsme tam i čerpadlo na olej, také už dříve. Pohon řetězem od motoru.
V sobotu jsme vyráběli chlazení motoru. Nejde to moc dobře vymyslet, není kde vzít vývod na pohon. Tak to poženeme tak jak to bylo původně, akorát jsme dali menší řemeničku, aby to mělo větší otáčky.
K traktůrku chceme do budoucna dodělat hydrauliku, dozadu a dopředu ramena. Rychlospojky na vyklápění valníku. Kompletní novou kapotáž, nové blatníky, ty už jsou doma. Bohužel osvětlení nepůjde udělat. Tak to asi nebude. Potom časem nějaké nářadí, jako radlička na sníh, no a co čas ukáže. Pořát bude co dodělávat.
No a teď nějaké fotky od začátku.