Nápravy
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Nápravy
Obecně řečeno čím větší bude vzdálenost mezi nápravami a kloubem (v součtu rozvor) tím lepší budou tahové vlastnosti, horší obratnost, větší riziko převrácení při zlomení po svahu. Pokud budou stejné vzdálenosti přední a zadní nápravy ke kloubu tak není nutné řešit mezinápravový diferenciál či vypínání pohonu jedné nápravy při jízdě na tvrdém povrchu. Pokud se chceš zeptat na něco konkrétnějšího, tak to blíže specifikuj.
Re: Nápravy
Tak predni dám co nejvíce do předu a zadní na stejnou vzdálenost od kloubu a stejně udělám zadní nápravu odpojovací...
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: Nápravy
A proč ji chceš vypínat ?Když budeš mít nápravy stejně od kloubu, nic to neřeší , akorát to shoršuje jízdní vlastnosti a práce na víc. Ale je to na tobě. Od nás to jsou jen názory a dá se říct i skušenosti.
Re: Nápravy
chci stavět něco jako tvůj bagrák mimochodem pěkná práce..... a převážnou většinu času to projezdí na betonu v bahně se to moc neohřeje... mam dotaz máš u bagráka reverz nebo to normál kvaltuješ přes zpátečku?
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nápravy
Ak das napravy do rovnakych vzdialenosti od osi otacania. Tak je blbost odpajat niektoru napravu. Palivo neusetris a opotrrebenie pneumatik bude zabedbatelne (mozno do 3% ako keby si to vypinal,ale ak to vypnes tak na tej naprave co bude tahaT sa budu viac opotrebovavat pneu tak ze si nepomozes)
Tym ze to bude stale zapnute mas vyhodu trakcie co je +.
Nedaval by som napravu do predu velmi. Skor motor nad prednu napravu. Bude sa ti to otacat na mieste,zaroven bude zatazena predna naprava, ak by si to chcel do lesa. Ak chces prednu lopatu tak potom ano napravu pred motor.
Tym ze to bude stale zapnute mas vyhodu trakcie co je +.
Nedaval by som napravu do predu velmi. Skor motor nad prednu napravu. Bude sa ti to otacat na mieste,zaroven bude zatazena predna naprava, ak by si to chcel do lesa. Ak chces prednu lopatu tak potom ano napravu pred motor.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: Nápravy
mám klasický pojezd , spojka a kvalty, jelikož mám rychlostku avie 5 kvalt, tak vychází jednička a spátečka proti sobě, obojí má sinchron a tak při nakládání jen přetahuju šaltrpáku jako reverzní dopředu a dozadu, není v tom rozdíl.A jestli to chceš taky jako nakladač, tak tu zadní nápravu udělej ve stálím záběru s přední, i když budeš na betoně, protožepoložením lopaty na zem za účelem nabránítak váha stroje lehne do zadních kol a ty teprve tlačí, jen s přední nápravou moc neutlačíš, mnohdy ani nezapíchneš lopatu do hromady něčeho co chceš nabrat. To je známí a odskoušenýLumo píše:chci stavět něco jako tvůj bagrák mimochodem pěkná práce..... a převážnou většinu času to projezdí na betonu v bahně se to moc neohřeje... mam dotaz máš u bagráka reverz nebo to normál kvaltuješ přes zpátečku?
Re: Nápravy
Chci si vyrobit kloubový nakladač něco jako je bagrak... motor Avia převodovka v3s.... nebo Zetor a prevodovku z boční ještěrky , ale to by bylo moc dlouhé a muselo by se hodne předělávat hřídele, ale zase bych měl reverzní prevodovku a stále 4x4
Re: Nápravy
A ty jsi tam rozvodovka měl z toho mathrba nebo jsi jí tam dával? A jak to máš s uzaverkami na obou nápravách když tam máš v3s?
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: Nápravy
ta rozvodovka co je poháněná kardanem od rychlostky je púvodní z toho matbra, ale je to řetězovej převod ve voleji, což je eště taková jedna slabší stránka celího nakladače. stále řeším čím ji nahradit za klasicky zubový převod. Pak už to bude dokonalý, sice takle taký tahá dva traktoroví vleky s balikama, ale moc mu nevěřím, pro jistotu ten řetěz skoro každý rok měním. Uzávěrky nemám, protože mám obrácený dyferáky v nápravách. Jelikož je motor s převodovkou obráceně vůči směru jizdy, tak se musej otočit , jinak by to jelo pět kvaltu d o zadu a spátečka dopředu, a nebo by musela být jedna skříň do protisměru. Ale na kloubáku jsou uzávěrky nevhodný a hlavně zbytečný. V případě zapnutých uzávěrek vemeš za volant a něco rozlámeš, pokud jsi trochu na pevnějším povrchu.Lumo píše:A ty jsi tam rozvodovka měl z toho mathrba nebo jsi jí tam dával? A jak to máš s uzaverkami na obou nápravách když tam máš v3s?
Re: Nápravy
já budu mít otočený jen jeden dif. takže na zadku budu možnost ji zapnout... ale když tě tak poslouchám tak ji asi zapínat nebudu a co tam dát rozvodovku z v3s?
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: Nápravy
O ty v3skoví přídavný převodovce už delší dobu uvažuju, ale eště jsem ji neměl možnost poštudovat jaký jsou poměry převodů a jestli budou vycházet výstupy pro kardany, dopředu a do zadu. musím ji nejdřív někde schrastit a pořádně prověřit a proměřit
Re: Nápravy
Když by jsi dal vstupní hřídel na jeden zadní vývod a nápravu na druhý zadní vývod a přední nápravu na vývod na přední tak by se nezměnil poměr možná jen směr by jsi musel doladit diferakama
Re: Nápravy
a jak máš ty nápravy přidělané k rámu? čím je na ně nejlepší vařit Co2 nebo elektrodou?
- zetorak jirka
- Příspěvky: 4525
- Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
- Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov
Re: Nápravy
Přední mám pevnou , na nápravu přivařený držáky a k rámu přišroubovaný. vařit lze obojím,ty truby (nápravnice) jsou normálně železný, já to vařil COčkem. A zadní mám v pérech a držákách jako je na vejdě přední náprava, s tím, že má ty stabilizační kosti, aby to v záběru nekrotilo péra, jinak vejda je ve předu nemá. v pérech v pohodě vykopíruje to co ve středovím čepu.