805 č.65

4x4, 6x6 apod

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
bulanek88
Příspěvky: 495
Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
Bydliště: Dušejov (Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

805 č.65

#1 Nový příspěvek od bulanek88 »

Rok výroby: 1978, 1988, 2002-současnost
Motor: Slavia 4S90A 30kW/3000ot. s upravenou olejovou vanou
Podvozek: T805 zkrácenej o 84 cm (šířka rámu), čili zůstaly je přední torzky, zadek odpruženej vinutými pružinami (uvažuje se o nahrazení vzduchovými měchy), kola 10,5-15, řízení Orsta (vrátí se klasika, olej je při vyšších rychlostech nesplehlivej), rozvor 1940, rozchod 1800mm, max. rychlost asi 45 km/h, celková délka 3200mm.
Korba: Z rozmetadla Piast, zkrácená o 30 cm, vyklápění ruční pumpou.
Používá se téměř deně v zemědělství k vožení všeho možného, uvedeno do provozu v r. 2002

Historie: V r. 1978 bylo potřeba nějakej samohyb, tak se v JZD vyměnil podvozek z T805 za hromadu šrotu, v té době se zkrátil a uložil na vyzrání :), v r. 1988 se osadil motorem Š1203, ale zjistilo se že je to neprovozovatelný, tak se opět uložila k ledu (dal se dohromady eresák), až v r. 2002 se sehnal motor Slavia a začalo skoro denní využití.
pict4178.jpg
pict4181.jpg
Jezdí se každý 2-3 dny
Jezdí se každý 2-3 dny
Další fotky:
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4178.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4180.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4181.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4182.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4183.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4184.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4185.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4187.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4188.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4189.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4190.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4191.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4192.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4193.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4194.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4195.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4196.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4197.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4198.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4200.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4202.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4203.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4204.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4205.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4206.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4207.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict4208.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/dsc00321.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict0019.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict0015.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict0014.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict0012.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict0006.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict0004.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict0003.jpg
http://sdhdusejov.ladinek.com/x/tatra_1/pict0002.jpg

Edit: Příspěvek upraven, druhá tatra přesunuta na http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... =20&t=6833
Naposledy upravil(a) chavier dne pon bře 02, 2009 3:12 pm, celkem upraveno 2 x.
Důvod: anketa smazana

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4634
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 805 č.65, a další 805kovník ve vývinu

#2 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Dobře, že jsi to sem vložil
a se spoustou fotek
Ale mohl by jsi ty nejdůležitější fotky vložit normálně ?
_____________
Č.1 se mi moc líbí jako koncepce teréního transporteru.
Je jasný, že je na používání a ne na parádu a jistě slouží dobře - když se to naloží, tak to projeder určitě hodně.
Možná by stálo zato omrknout u AEBI, jak maj výkyv celého páteřového rámu / trubka v trubce/- kyvný kloub hned za převodovkou a pomocný rám pro korbu kýve s celým zadkem a celý předek s motorem kýve zvlášť.
_____________

Koukam, že č. 2 už má vzadu tu "Měchuřinu"
už dlouho si říkám, že měchy by byly pro T805 to pravé

Možná ještě lepší by bylo hydro-pneumatické pružení
Přenos hydraulicky na měchy schované nekde jinde a tou hydraulikou mít možnost třeba při orbě, nebo práci s nakladačem pružení uzavřít.
Z čeho jsou ty měchy ? - z nějakého náklaďáku ?


ten motor bude skutečně vzadu ?? nejdřív jsem myslel , že je tam vzadu jen odloženej
A proč dáváš motor dozadu ? To abys měl i další převodovku ?
Ten přenos poloosou by měl být vpohodě- jen nevim, jak to napojíš zase v místě spojky u Tatry

A jak to bude mít předek ? Ten zústane taky na torzkách ?

Možná, že zde v tématu by mel být hlavně ten č.1
a č.2 by mohl být v rubrice stavíme, kde by jsi občas dal co je nového se stavbou
zde -
http://www.nasetraktory.com/forum/viewforum.php?f=20
Každý z tvých strojů si zaslouží svoje samostatné téma.
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
bulanek88
Příspěvky: 495
Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
Bydliště: Dušejov (Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: 805 č.65

#3 Nový příspěvek od bulanek88 »

Č.1 se mi moc líbí jako koncepce teréního transporteru.
Je jasný, že je na používání a ne na parádu a jistě slouží dobře - když se to naloží, tak to projeder určitě hodně.
Možná by stálo zato omrknout u AEBI, jak maj výkyv celého páteřového rámu / trubka v trubce/- kyvný kloub hned za převodovkou a pomocný rám pro korbu kýve s celým zadkem a celý předek s motorem kýve zvlášť.
Más úplnou pravdu absence kejvačky se podepsala na tom že prázdný a bez předku to nepřejede sebemenší nerovnost, ale ta možnost kejvání celou nápravou mi přijde dost náročná na výrobu, proto (a i ze zvědavosti) tet zkusíme měchy na tu druhou, že by byly spojený trubkou aby se vzduch mohl volně přelejvat mezi nima, a to by dělalo odpruženou kejvačku
Možná ještě lepší by bylo hydro-pneumatické pružení
Přenos hydraulicky na měchy schované nekde jinde a tou hydraulikou mít možnost třeba při orbě, nebo práci s nakladačem pružení uzavřít.
Z čeho jsou ty měchy ? - z nějakého náklaďáku ?
Ty měchy sme původně chtěli strkat do tý tatry s korbou, že by se jen vyměnily za ty pružiny (ty sou dost slabý) a přidal by se kompresor, ale když se pak začalo s tou další tatrou, tak sme si řekli, že když pokus, tak pořádnej :potlesk:
Jinak ty měchy jsou z rubeny, (katalog)
ten motor bude skutečně vzadu ?? nejdřív jsem myslel , že je tam vzadu jen odloženej
A proč dáváš motor dozadu ? To abys měl i další převodovku ?
Ten přenos poloosou by měl být vpohodě- jen nevim, jak to napojíš zase v místě spojky u Tatry

A jak to bude mít předek ? Ten zústane taky na torzkách ?
Ano, motor bude vzadu a to 1) kvůli lepšímu vyvážení 2) aby nepřekážel :)
Plánuje se hlavně rotačka dopředu a případně nějakej menší čelňák, jinak by to ještě mělo tahat lis na kulaté baláky, tak aby se dyztak daly i naložit, jinak torzky vepředu zřejmě zůstanou.
Připojení peugeotu do tatry, to se provrtala stěna převodovky za spojkou, a otočila se ta hřídel ke spojce

Tatra č. 2 spojení převodovek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4634
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: 805 č.65

#4 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Moc ěmto dvoum projektům fandím.
Traktorků z T805 je hodně ale jen málokdo se pokusí o něco nového.

U č.1/ Udělat ten výkyv páteřového rámu není až tak komplikovaný ve srovnání s tím do čeho se pouštíte u č.2. s tím motorem. U několika traktorů z T805 jsem to viděl. Prostě je to jen systém "trubky v trubce" s mazáním.
To by jste ostatně mohli ještě udělat u č. 2 taky.

Pneumatické pružení by pak mělo za úkol jen tlumit nerovnosti, tedy propružit a hned zase srovnat a nedělalo by vůbec výkyv
To propružení pak stačí jen s malým zdvihem a není třeby dělat tak hluboké podběhy a korba či strojní součásti můžou být níže nad koly. Ale hlavně při použití systému výkyvného rámu v polovině se pak nevyklání težiště do stran.

Napadlo tě taky zkusit dát na č.2 řiditelnou nápravu dopředu i dozadu ?
S takovým řízením a výkyvným rámem a motorem ve středu, jak ho tam dáváš a zavěšováním sekačky dopředu by to pak byl nefalšovaný horský nosič čelního nářadí.

Ostatně čelní sekačka by měla spíš kopírovat terén s rovinou předních kol a na to by taky byl lepší výkyvný rám.

To umístění motoru u č. 2 ne snad vzadu, ale spíš ve středozadu je hodně dobrý nápad pro nosič čelního nářadí i ten nakladač.
Pro práci s nakladačem by se ale místo torzek hodilo dopředu také to hydropneu pružení s možností pružení zaaretovyt natvrdo a opět by bylo dobré to střihání / výkyv celého rámu. Přičemž nakladač by kopíroval terén spolu s předními koly, které jsou břitu lžíce blíže a je tak možné třeba lépe tahnout lžíci pozemi aniž by se zapichoval roh lžíce do země, kdykoli zadní kola nejedou na nerovnopst - jak je to u klasických traktorů s čelňákem.

Sekačku ten motor v č2 jistě utáhne, ale lis na velké kulaté balíky mu dá pořádně zabrat.
Jak z toho motoru budete nahánet vývodovou křídel jinak, než přez první "motorovou" převodovku ?

Po č1 a č2 budeš jistojistě dělat i č3 a třeba i další.

Těším se na další fotky
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

Re: 805 č.65

#5 Nový příspěvek od FandaP »

Proč jsi upravoval olejovou vanu?

Uživatelský avatar
bulanek88
Příspěvky: 495
Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
Bydliště: Dušejov (Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: 805 č.65

#6 Nový příspěvek od bulanek88 »

Protože se tam nevešla kvůli řízení, na půlce motoru je skoro rovná s blokem

Obrázek

Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

Re: 805 č.65

#7 Nový příspěvek od FandaP »

Už je mi to jasné. :) Díky.

Uživatelský avatar
bulanek88
Příspěvky: 495
Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
Bydliště: Dušejov (Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: 805 č.65

#8 Nový příspěvek od bulanek88 »

Tak po dlouhý době se mi dostala tatra z chalupy, kde máme hospodářství domů do garáže, tak jsem se dal do menších úprav (dodělat sedák pro stopaře, ručku), pak taky vyměnit mot. olej, zkontrolovat náplně, jenže v jednom kloubu bylo sucho a v portálech po dně, tak jsem začel vyšetřovat nehodu a zjistil, že původní simeringy na kloubech jsou rozdrbaný na kaši a náhradu jsem se ani nepokoušel sehnat, tak jsem tam nacpal, měchy z V3S, protože je máme na zadku, jsou vyzkoušený a levný, origo T805 který stály ranec sou tam pár let a už praskaj :vztek: , a taky se chystám na gufera ve všech kolech + to samý potom na Skokovi, tak budu postupně dávat postřehy
Přílohy
PICT6304-800.jpg
PICT6302-800.jpg
PICT6298-800.jpg
PICT6297-800.jpg
PICT6293-800.jpg
PICT6292-800.jpg
PICT6290-800.jpg

steft01
Příspěvky: 22
Registrován: ned čer 14, 2015 10:21 pm
Bydliště: Hodonín

Re: 805 č.65

#9 Nový příspěvek od steft01 »

Dobrý den,
nemate problém s mazáním motoru? 4S90 je pro sklon do 12 stupňů. Rozsvěcuje se Vam při náklonu kontrolka mazání? Chci stavět traktor a nevím jestli to řěšit. Upravovat vanu nebo tak něco. Děkuji Hlaváč

Uživatelský avatar
bulanek88
Příspěvky: 495
Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
Bydliště: Dušejov (Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: 805 č.65

#10 Nový příspěvek od bulanek88 »

U toho motoru je sací trubka hodně vepředu a já mám vanu v zadní části sníženou až na úroveň bloku (mám asi 7 L oleje), takže olej stéka dopředu, při náklonu na strany a čumákem dolu nebyl nikdy problém, akorát když je čumák hodně nahoru tak kontrolka svítí, nevím kolik je to stupňů, ale to je tak při výjezdu do meze, při jízdě do kopce se to ještě nestalo

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x4“