Vlčnovjan 4x4
Vlčnovjan 4x4
Kluci zdravím Vás tu všechny !!!
Rozhodnul jsem se založit toto téma stavby nového traktoru, abych se s Váma podělil o problémy a následné reakce a rady výroby nového stroje.
V sekci Traktory 4x2 mám už jeden traktor s čelnákem jara1303. Pro bezproblémový pohyb traktoru s plnou lžící je potřeba předního náhonu. Přidělávat na stávajicí traktor přední náhon by znamenalo, celý předek rozřezat s špelukovat, kde co a jak napojit a stejně by to nebylo ono.
Tak jsem se rozhodnul (s přispěním Jirky Hubeného z Petrovic) na stavbu nového traktoru 4x4.
Samozřejmě to budu dělat tak, abych mohl s nejmenšímy problémy napojit čelní nakladač.
Sice toto téma zakládám trochu pozdě, se stavbou jsem již začal v listopadu 2012 a nyní jsem ve fázy výroby rámu.
Chtěl bych vám popsat komponenty které budou použity na výrobu nového stroje.
- přední náprava... ARO 461 zkrácená jedna poloosa - na střed kol 121cm otočené difo
disky ARO -- pneu 7,50 x 16
- zadní náprava.....V3S zadní zkrácená delší poloosa - na střed kol 121cm
disky Zetor 12045 zúžené na 260mm - pneu 12,4 x 24
- rozvodovka V3s
vyrobená příruba + domeček na ložisko, hřídel zkrácena vyrobena drážka na unašeč v3s
- motor Škoda Felicia 1,9D + převodovka zavařené difo
chladič Zetor asi 30 nebo 4011, vrtule Ford Fiesta
- brzdy provozní zadní - kapalinové zabudované válečky z avie + exentry - již vyrobeno
- brzda parkovací - náboj + buben ze zadního kola Feldy, připevněno na unašeč rozvodovky V3S
na místo klasické pásové brzdy
Rám bude vyroben z Jeklu 100x50x6
- Výška podlahy mě vychází na 690mm a rozchod na 1900mm.
Nechtěl jsem podlahu moc vysoko (800mm) tak jsem vložil mezi zadní nápravu rozvodovku dvojkardan
a tímto jsem se dostal o 100mm nže, ale o 240mm se mě prodloužil rozchod.
Abych zhruba věděl jak to bude vycházet jsem si udělal vizualizaci stroje.
Spojení mezi rozvodovkou a autopřevodovkou bude zkrácenou poloosou napojenou na tisícihran unašeče rozvodovky dvěma 6mm přírubama.
délka mě vychází na cca 160 - 180mm.
Přikládám pár fotek komponentů a jejich následnou úpravu.
Náprava ARO 461 před a po !!!
Zadní náprava V3S před a po
Motor před a po
Rozvodovka před a po
Zadní kola + disky
A můj největší pomocník bez kterého bych se asi nepohnul !!
Nyní jsem trochu marod, ale až se dostanu do dílny, tak vyfotím sestavu stroje, rám na živo
a hned začnu valit !!!!
Jinak hlavně děkuji Honzovi Hubenému, Jirkovi610, Daddymu, Markusovi (Zurvalec), Mildovi a prostě všem co mě radí jak a co !!!!
Kluci reagujte !!!
Zatím Jara
Rozhodnul jsem se založit toto téma stavby nového traktoru, abych se s Váma podělil o problémy a následné reakce a rady výroby nového stroje.
V sekci Traktory 4x2 mám už jeden traktor s čelnákem jara1303. Pro bezproblémový pohyb traktoru s plnou lžící je potřeba předního náhonu. Přidělávat na stávajicí traktor přední náhon by znamenalo, celý předek rozřezat s špelukovat, kde co a jak napojit a stejně by to nebylo ono.
Tak jsem se rozhodnul (s přispěním Jirky Hubeného z Petrovic) na stavbu nového traktoru 4x4.
Samozřejmě to budu dělat tak, abych mohl s nejmenšímy problémy napojit čelní nakladač.
Sice toto téma zakládám trochu pozdě, se stavbou jsem již začal v listopadu 2012 a nyní jsem ve fázy výroby rámu.
Chtěl bych vám popsat komponenty které budou použity na výrobu nového stroje.
- přední náprava... ARO 461 zkrácená jedna poloosa - na střed kol 121cm otočené difo
disky ARO -- pneu 7,50 x 16
- zadní náprava.....V3S zadní zkrácená delší poloosa - na střed kol 121cm
disky Zetor 12045 zúžené na 260mm - pneu 12,4 x 24
- rozvodovka V3s
vyrobená příruba + domeček na ložisko, hřídel zkrácena vyrobena drážka na unašeč v3s
- motor Škoda Felicia 1,9D + převodovka zavařené difo
chladič Zetor asi 30 nebo 4011, vrtule Ford Fiesta
- brzdy provozní zadní - kapalinové zabudované válečky z avie + exentry - již vyrobeno
- brzda parkovací - náboj + buben ze zadního kola Feldy, připevněno na unašeč rozvodovky V3S
na místo klasické pásové brzdy
Rám bude vyroben z Jeklu 100x50x6
- Výška podlahy mě vychází na 690mm a rozchod na 1900mm.
Nechtěl jsem podlahu moc vysoko (800mm) tak jsem vložil mezi zadní nápravu rozvodovku dvojkardan
a tímto jsem se dostal o 100mm nže, ale o 240mm se mě prodloužil rozchod.
Abych zhruba věděl jak to bude vycházet jsem si udělal vizualizaci stroje.
Spojení mezi rozvodovkou a autopřevodovkou bude zkrácenou poloosou napojenou na tisícihran unašeče rozvodovky dvěma 6mm přírubama.
délka mě vychází na cca 160 - 180mm.
Přikládám pár fotek komponentů a jejich následnou úpravu.
Náprava ARO 461 před a po !!!
Zadní náprava V3S před a po
Motor před a po
Rozvodovka před a po
Zadní kola + disky
A můj největší pomocník bez kterého bych se asi nepohnul !!
Nyní jsem trochu marod, ale až se dostanu do dílny, tak vyfotím sestavu stroje, rám na živo
a hned začnu valit !!!!
Jinak hlavně děkuji Honzovi Hubenému, Jirkovi610, Daddymu, Markusovi (Zurvalec), Mildovi a prostě všem co mě radí jak a co !!!!
Kluci reagujte !!!
Zatím Jara
Naposledy upravil(a) jara1303 dne sob bře 23, 2013 11:33 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: stř led 04, 2012 5:45 pm
- Bydliště: Osvětimany
Re: Vlčnovjan 4x4
pekna prace
Re: Vlčnovjan 4x4
máš to pekne, som zvedavý na celkový vzhľad
Re: Vlčnovjan 4x4
Markusi, děkuji, ale než bude celkový vzhled si určitě ještě počkáš a já taky!!!23markus píše:máš to pekne, som zvedavý na celkový vzhľad
- Atlan
- Příspěvky: 9531
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlčnovjan 4x4
To hej velm i pekne vidim ze stavba premyslena od zaciatku po koniec.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Vlčnovjan 4x4
Re: Vlčnovjan 4x4
DObré rozhodnutí, lepší než předělávat ten starý, co máš.
Pěkně na něm pracuješ, hlavně si ale nepiš kolik jsi do toho dal, ať tě netrefí
Předpokládám, že ze starého traktoru použiješ nakladač, a rám traktoru bude prostorový, aby se nekroutil.
Když jseš tak šikovnej, tak bys za traktor ještě mohl udělat podkop, abych ho mohl okopčit
Pěkně na něm pracuješ, hlavně si ale nepiš kolik jsi do toho dal, ať tě netrefí
Předpokládám, že ze starého traktoru použiješ nakladač, a rám traktoru bude prostorový, aby se nekroutil.
Když jseš tak šikovnej, tak bys za traktor ještě mohl udělat podkop, abych ho mohl okopčit
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.
Re: Vlčnovjan 4x4
máš to moooc pěkné ale
- makej at to do jízdy králů stihneš
- přejmenuj to na mongola, ha ha
- makej at to do jízdy králů stihneš
- přejmenuj to na mongola, ha ha
Re: Vlčnovjan 4x4
Díky za pochvalu hučane, to myslíš, že bych jel místo a koni tak na traktoru ??liba23 píše:máš to moooc pěkné ale
- makej at to do jízdy králů stihneš
- přejmenuj to na mongola, ha ha
Šuldo, mongolů už tu máme dost.
J.
-
- Příspěvky: 1088
- Registrován: úte čer 15, 2010 7:46 pm
- Bydliště: Letohrad
Re: Vlčnovjan 4x4
No pěkně jsi to rozjel....jen tak dál vypadá to dobře...
jo a to spojení rozvodovka + převodovka auta fungovat bude.....
jo a to spojení rozvodovka + převodovka auta fungovat bude.....
To se musí kalit co to dá....
Re: Vlčnovjan 4x4
Spojení náprava + rozvodovka v3s - snížení rámu 0 100mm na výšku 690mm-dvojkardanradim.strnad píše:No pěkně jsi to rozjel....jen tak dál vypadá to dobře...
jo a to spojení rozvodovka + převodovka auta fungovat bude.....
Spojení rozvodovky V3s s autopřevodovkou Felda délka poloosy cca180mm, na rozvodovce v3c bude unašeč plavmo, spojen s poloosou 2. přírubama pl 6mm 4xM10.
pohled malinko zboku
J.
-
- Příspěvky: 2513
- Registrován: pát bře 25, 2011 11:02 am
- Bydliště: Sk
Re: Vlčnovjan 4x4
sčoho su tie kardanove križe? aky maju priemer?
Re: Vlčnovjan 4x4
z vyorávače cukrovky na pohon vyor. sekcí 70mmpeter bendr píše:sčoho su tie kardanove križe? aky maju priemer?
Re: Vlčnovjan 4x4
Pěkná práce Líbí se mi použití převodovky z auta v kombinaci s V3S rozvodovkou a diferákem, počítal jsi kolik ti budou vycházet rychlosti? Myslím, že by to mohlo být na jedničce krásně pomalé a že využiješ i silniční převod V3S. A dobré zpracování, např. zakrytování vstupu rozvodovky, to máš výpalek? nemáš to ještě někde ve výkresu?