Vlčnovjan 4x4
Napsal: sob bře 23, 2013 11:07 am
Kluci zdravím Vás tu všechny !!!
Rozhodnul jsem se založit toto téma stavby nového traktoru, abych se s Váma podělil o problémy a následné reakce a rady výroby nového stroje.
V sekci Traktory 4x2 mám už jeden traktor s čelnákem jara1303. Pro bezproblémový pohyb traktoru s plnou lžící je potřeba předního náhonu. Přidělávat na stávajicí traktor přední náhon by znamenalo, celý předek rozřezat s špelukovat, kde co a jak napojit a stejně by to nebylo ono.
Tak jsem se rozhodnul (s přispěním Jirky Hubeného z Petrovic) na stavbu nového traktoru 4x4.
Samozřejmě to budu dělat tak, abych mohl s nejmenšímy problémy napojit čelní nakladač.
Sice toto téma zakládám trochu pozdě, se stavbou jsem již začal v listopadu 2012 a nyní jsem ve fázy výroby rámu.
Chtěl bych vám popsat komponenty které budou použity na výrobu nového stroje.
- přední náprava... ARO 461 zkrácená jedna poloosa - na střed kol 121cm otočené difo
disky ARO -- pneu 7,50 x 16
- zadní náprava.....V3S zadní zkrácená delší poloosa - na střed kol 121cm
disky Zetor 12045 zúžené na 260mm - pneu 12,4 x 24
- rozvodovka V3s
vyrobená příruba + domeček na ložisko, hřídel zkrácena vyrobena drážka na unašeč v3s
- motor Škoda Felicia 1,9D + převodovka zavařené difo
chladič Zetor asi 30 nebo 4011, vrtule Ford Fiesta
- brzdy provozní zadní - kapalinové zabudované válečky z avie + exentry - již vyrobeno
- brzda parkovací - náboj + buben ze zadního kola Feldy, připevněno na unašeč rozvodovky V3S
na místo klasické pásové brzdy
Rám bude vyroben z Jeklu 100x50x6
- Výška podlahy mě vychází na 690mm a rozchod na 1900mm.
Nechtěl jsem podlahu moc vysoko (800mm) tak jsem vložil mezi zadní nápravu rozvodovku dvojkardan
a tímto jsem se dostal o 100mm nže, ale o 240mm se mě prodloužil rozchod.
Abych zhruba věděl jak to bude vycházet jsem si udělal vizualizaci stroje.
Spojení mezi rozvodovkou a autopřevodovkou bude zkrácenou poloosou napojenou na tisícihran unašeče rozvodovky dvěma 6mm přírubama.
délka mě vychází na cca 160 - 180mm.
Přikládám pár fotek komponentů a jejich následnou úpravu.
Náprava ARO 461 před a po !!!
Zadní náprava V3S před a po
Motor před a po
Rozvodovka před a po
Zadní kola + disky
A můj největší pomocník bez kterého bych se asi nepohnul !!
Nyní jsem trochu marod, ale až se dostanu do dílny, tak vyfotím sestavu stroje, rám na živo
a hned začnu valit !!!!
Jinak hlavně děkuji Honzovi Hubenému, Jirkovi610, Daddymu, Markusovi (Zurvalec), Mildovi a prostě všem co mě radí jak a co !!!!
Kluci reagujte !!!
Zatím Jara
Rozhodnul jsem se založit toto téma stavby nového traktoru, abych se s Váma podělil o problémy a následné reakce a rady výroby nového stroje.
V sekci Traktory 4x2 mám už jeden traktor s čelnákem jara1303. Pro bezproblémový pohyb traktoru s plnou lžící je potřeba předního náhonu. Přidělávat na stávajicí traktor přední náhon by znamenalo, celý předek rozřezat s špelukovat, kde co a jak napojit a stejně by to nebylo ono.
Tak jsem se rozhodnul (s přispěním Jirky Hubeného z Petrovic) na stavbu nového traktoru 4x4.
Samozřejmě to budu dělat tak, abych mohl s nejmenšímy problémy napojit čelní nakladač.
Sice toto téma zakládám trochu pozdě, se stavbou jsem již začal v listopadu 2012 a nyní jsem ve fázy výroby rámu.
Chtěl bych vám popsat komponenty které budou použity na výrobu nového stroje.
- přední náprava... ARO 461 zkrácená jedna poloosa - na střed kol 121cm otočené difo
disky ARO -- pneu 7,50 x 16
- zadní náprava.....V3S zadní zkrácená delší poloosa - na střed kol 121cm
disky Zetor 12045 zúžené na 260mm - pneu 12,4 x 24
- rozvodovka V3s
vyrobená příruba + domeček na ložisko, hřídel zkrácena vyrobena drážka na unašeč v3s
- motor Škoda Felicia 1,9D + převodovka zavařené difo
chladič Zetor asi 30 nebo 4011, vrtule Ford Fiesta
- brzdy provozní zadní - kapalinové zabudované válečky z avie + exentry - již vyrobeno
- brzda parkovací - náboj + buben ze zadního kola Feldy, připevněno na unašeč rozvodovky V3S
na místo klasické pásové brzdy
Rám bude vyroben z Jeklu 100x50x6
- Výška podlahy mě vychází na 690mm a rozchod na 1900mm.
Nechtěl jsem podlahu moc vysoko (800mm) tak jsem vložil mezi zadní nápravu rozvodovku dvojkardan
a tímto jsem se dostal o 100mm nže, ale o 240mm se mě prodloužil rozchod.
Abych zhruba věděl jak to bude vycházet jsem si udělal vizualizaci stroje.
Spojení mezi rozvodovkou a autopřevodovkou bude zkrácenou poloosou napojenou na tisícihran unašeče rozvodovky dvěma 6mm přírubama.
délka mě vychází na cca 160 - 180mm.
Přikládám pár fotek komponentů a jejich následnou úpravu.
Náprava ARO 461 před a po !!!
Zadní náprava V3S před a po
Motor před a po
Rozvodovka před a po
Zadní kola + disky
A můj největší pomocník bez kterého bych se asi nepohnul !!
Nyní jsem trochu marod, ale až se dostanu do dílny, tak vyfotím sestavu stroje, rám na živo
a hned začnu valit !!!!
Jinak hlavně děkuji Honzovi Hubenému, Jirkovi610, Daddymu, Markusovi (Zurvalec), Mildovi a prostě všem co mě radí jak a co !!!!
Kluci reagujte !!!
Zatím Jara