DDT -"Daddyho druhý traktor"
DDT -"Daddyho druhý traktor"
Na žádost některých z Vás jsem se rozhodl založit toto téma. Prozatím jsem nějaké útržkové informace psal ve svém tématu "Daddyho pomocník" v sekci traktory domácí výroby 4x2 anebo v různých jiných tématech. Myšlenka na stavbu druhého traktoru "dozrála" letos v únoru, a postupně jsem začal shánět díly a v této fázi ještě stále pokračuji, i když leccos už "doma" mám.
Inspiroval jsem se v několika zdejších strojích a doufám, že něco použitelného se mně podaří postavit. Traktor vlastně ani nepotřebuji, ale jako koníček je to dobrá "zábava".
Jak by měl DDT vypadat?
rok výroby - 2010 až ...............až se to povede.
motor- AVIA 3O - jeden žhavič - (už je doma, takže měnit ho už nebudu), ale je nachystaná jiná hlava se 4 žhaviči a tělískem ohřívání
1. převodovka - AVIA 31 - pětikvalt (ale nevím, jaký poměr má na jedničce - asi 5,4 : 1) - změna, už je namontovaná převodovka s převodovým poměrem 6,27 : 1 z AVIA Turbo
2. převodovka - přídavná V3S (bez vývodu na naviják - ten tam nebyl) - vývod na naviják je doplněný...
zadní náprava - V3S zúžená na rozchod 127 cm
přední náprava - ARO M461 zúžená na rozchod 127 cm
brzdy - provozní: zadní náprava vzduchem - a možná ještě dám kotouč mezi 2. převodovku a zadní nápravu - asi jako parkovací
přední náprava nebude bržděná
kola: přední 6,50 - 16 protektory (chtěl bych 7,50 - 16, ale ty počkají), zadní 14,9 - 24 s disky upravenými na nápravu V3S (finálně až někdy 12,4 - 24")
řízení: orbitrol ORSTA 80 nebo 125 - podle toho, která se lépe osvědčí, nějaká pístnice na přední nápravě - snad to zvládnu?!
rozvor: plánuji, že by mohl vyjít okolo 190 cm (+/- něco)
hydraulika- pouze zadní ramena a rychlospojky vzadu (na cokoliv), čerpadlo Jihostroj UN20 na bočním vývodu převodovky AVIA, hydraulický rozvaděč Jihlavan dvousekční - je také seřízený na 20 MPa
váha - nevím, jak nakonec vyjde - odhaduji okolo 1200 kg, možná více
šířka - rozchod 127 cm na středy kol, celková vpředu asi 145cm , vzadu asi 160 cm
celková délka - nevím cca 270 - 280 cm bez ramen hydrauliky
Fotky jednotlivých komponent přijdou s tím, jak něco vytvořím. Podle popisu všichni víte, o jaké díly se jedná.
Chtěl jsem vložit schéma, které jsem si pro představu vytvořil v AutoCADu a exportoval do .pdf, ale tyto přílohy nejsou povoleny.
Momentálně jsem ve stádiu zkracování náprav, takže není co k vidění. Mám záměr reduktory zadní nápravy pootočit o 45° dopředu, abych si o kousek zkrátil rozvor - i za cenu snížení diferenciáu asi o 6 cm.
Pro začátek foto zkrácené nápravnice přední nápravy a nabodovaný náznak výkyvu a zadní kola od Lukibose (díky).
Inspiroval jsem se v několika zdejších strojích a doufám, že něco použitelného se mně podaří postavit. Traktor vlastně ani nepotřebuji, ale jako koníček je to dobrá "zábava".
Jak by měl DDT vypadat?
rok výroby - 2010 až ...............až se to povede.
motor- AVIA 3O - jeden žhavič - (už je doma, takže měnit ho už nebudu), ale je nachystaná jiná hlava se 4 žhaviči a tělískem ohřívání
1. převodovka - AVIA 31 - pětikvalt (ale nevím, jaký poměr má na jedničce - asi 5,4 : 1) - změna, už je namontovaná převodovka s převodovým poměrem 6,27 : 1 z AVIA Turbo
2. převodovka - přídavná V3S (bez vývodu na naviják - ten tam nebyl) - vývod na naviják je doplněný...
zadní náprava - V3S zúžená na rozchod 127 cm
přední náprava - ARO M461 zúžená na rozchod 127 cm
brzdy - provozní: zadní náprava vzduchem - a možná ještě dám kotouč mezi 2. převodovku a zadní nápravu - asi jako parkovací
přední náprava nebude bržděná
kola: přední 6,50 - 16 protektory (chtěl bych 7,50 - 16, ale ty počkají), zadní 14,9 - 24 s disky upravenými na nápravu V3S (finálně až někdy 12,4 - 24")
řízení: orbitrol ORSTA 80 nebo 125 - podle toho, která se lépe osvědčí, nějaká pístnice na přední nápravě - snad to zvládnu?!
rozvor: plánuji, že by mohl vyjít okolo 190 cm (+/- něco)
hydraulika- pouze zadní ramena a rychlospojky vzadu (na cokoliv), čerpadlo Jihostroj UN20 na bočním vývodu převodovky AVIA, hydraulický rozvaděč Jihlavan dvousekční - je také seřízený na 20 MPa
váha - nevím, jak nakonec vyjde - odhaduji okolo 1200 kg, možná více
šířka - rozchod 127 cm na středy kol, celková vpředu asi 145cm , vzadu asi 160 cm
celková délka - nevím cca 270 - 280 cm bez ramen hydrauliky
Fotky jednotlivých komponent přijdou s tím, jak něco vytvořím. Podle popisu všichni víte, o jaké díly se jedná.
Chtěl jsem vložit schéma, které jsem si pro představu vytvořil v AutoCADu a exportoval do .pdf, ale tyto přílohy nejsou povoleny.
Momentálně jsem ve stádiu zkracování náprav, takže není co k vidění. Mám záměr reduktory zadní nápravy pootočit o 45° dopředu, abych si o kousek zkrátil rozvor - i za cenu snížení diferenciáu asi o 6 cm.
Pro začátek foto zkrácené nápravnice přední nápravy a nabodovaný náznak výkyvu a zadní kola od Lukibose (díky).
Naposledy upravil(a) Daddy dne pát srp 19, 2011 7:39 am, celkem upraveno 12 x.
Re: DDT -"Daddyho druhý traktor"
Pracuj pracuj,at mame na co kukat.
Re: DDT -"Daddyho druhý traktor"
Půjde to hodně pomalu. Však víš, že ho "vyrábím" mimo domov, takže o to je vše pomalejší. Z bytu do garáže (na chalupu) 35 km jedna cesta
Re: DDT -"Daddyho druhý traktor"
jestli sem chceš to pdfko dostat
tak ho otevři dej PrintScreen, pak otevři malování a tam ctrl a v (oříznout a uložit snad zvládneš)
nebo ve vistě a 7čkách je přímo program Výstřižky (start- příslušenství)
tak ho otevři dej PrintScreen, pak otevři malování a tam ctrl a v (oříznout a uložit snad zvládneš)
nebo ve vistě a 7čkách je přímo program Výstřižky (start- příslušenství)
Re: DDT -"Daddyho druhý traktor"
Prosím admina o přesun do "stavíme traktory domácí výroby". Zaměřil jsem se na 4x4 a hned na začátku vznikla "chybka". Omlouvám se.
A doplňuji to schéma, o kterém jsem se zmiňoval. Upozorňuji "odborníky", že s AutoCADem bojuji, tak se mi nesmějte, prosím.
A doplňuji to schéma, o kterém jsem se zmiňoval. Upozorňuji "odborníky", že s AutoCADem bojuji, tak se mi nesmějte, prosím.
- Milhauss
- Příspěvky: 11618
- Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
- Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: DDT -"Daddyho druhý traktor"
Ty vole výkresy. Ty by jsi to mohl vyrábět ve velkém Nato jsem hodně zvědav,dobré komponenty. Tak držím palce,ať to jde
Re: DDT -"Daddyho druhý traktor"
Hmm,pěkný,pěkný,neřekl bych,že bojuješ s autocadem. Zkus dát příkaz "regeneruj vše",možná se ta kapota a zadní blatníky srovnaj (nebudou tam schody),ale to záleží na nastavení.
Máš dobrý komponenty,ale hlavně mě pobavilo to DDT ,to se mi líbí.
Máš dobrý komponenty,ale hlavně mě pobavilo to DDT ,to se mi líbí.
Majitel vozu v avataru
Re: DDT -"Daddyho druhý traktor"
Vím, co bylo DDT a tak mě to tak nějak napadlo: "D" - podle počátečního písmenka nicku Daddy, "D" - začáteční písmeno pořadového čísla - je to druhý stroj, který chci postavit (ten první možná někdy projde drobnou evolucí) a "T" - no tady všude okolo je to především o traktorech .
Tak asi tak to vzniklo..... "a trochu recese v dvojsmyslu"
Tak asi tak to vzniklo..... "a trochu recese v dvojsmyslu"
Naposledy upravil(a) Daddy dne stř kvě 11, 2011 7:11 am, celkem upraveno 1 x.
Re: DDT -"Daddyho druhý traktor"
Pekne len pracuj, az sa máme na čo divat, a čo chválit,. a davaj fokty nech sa darí v robote !
Re: DDT -"Daddyho druhý traktor"
Něco už mám udělané od doby, co jsem jednotlivé díly postupně získával, ale všechno byly drobné úpravy dílů anebo "kosmetika". Na motoru to bylo vyčištění a nějaká ta barvička, výměna původního kompresoru za kompresor se servem a s tím vynucený posun palivového filtru o cca 8 cm dolů a převaření potrubí sání (ale na hliník jsem si netroufnul, to jsem nechal udělat). Na převodovce jsem přehodil víko řazení z levé na pravou stranu a pak jsem si hrál s přídavnou převodovkou V3S ( něco sám a něco mi dělal soustružník), abych ji mohl spojit s převodovkou AVIA. Ten simerink není ještě naklepnutý na místo - je tam jenom naaranžovaný. A unašeč převodovky bude s tím "protikusem" sešroubovaný na motorový tmel, aby náhodou tudy nelétal olej ven. Přídavnou převodovku ještě nemám složenou, takže jenom foto předního víka.
PS: A na jedné z fotek motoru AVIA je v pozadí nachystaná "ŠKODIVKA" na EVO původního traktůrku.
PS: A na jedné z fotek motoru AVIA je v pozadí nachystaná "ŠKODIVKA" na EVO původního traktůrku.
Re: DDT -"Daddyho druhý traktor"
Sváteční den jsem oslavil poskládáním přídavné převodovky V3S. Ještě na ní nějaké drobnosti chybí (pár šteftů, prachovky, unašeč 1.zadní nápravy a pojistné matice). Na unašeč se ještě pasuje brzdový kotouč.
Re: DDT -"Daddyho druhý traktor"
Kéž by bylo takových svátku víc co,to bys udělal práce.Jo a plášt máš u Mildy.
Re: DDT -"Daddyho druhý traktor"
To by byla paráda, mít více svátků! A díky - s Mildou se spojím.
Re: DDT -"Daddyho druhý traktor"
Dnes jsem si zkusil rozrovnat po garáži komponenty a vzájemně si spojil obě převodovky. Zadní náprava (resp. její torzo bez kolových reduktorů) je jenom přisunuta k poslední převodovce (unašeč s kotoučem ještě nemám doma). Mám záměr vše pospojovat přímo bez použití kardanu (k přední nápravě samozřejmě kardan být musí). Nechci DDT zbytečně prodlužovat! Motor je na silentblocích, převodovku AVIA na nějaký silentblok dám také, ale co s přídavnou převodovkou V3S? Asi by měla mít nějakou malou možnost pohybu?!?, vše ostatní už musí pobrat kardanový kříž. Je to hodně velká blbost anebo by to mohlo fungovat?
- Petr Matula
- Příspěvky: 1920
- Registrován: ned črc 08, 2007 7:13 pm
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: DDT -"Daddyho druhý traktor"
kolego daj tu aviju na tvrdo neco ti to rozbije tak jak me
kdo nic nedale nic neskurvy
muj stroj http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... =20&t=2537
Starý stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 9&start=30
http://www.sanovskestroje.wbs.cz
muj stroj http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... =20&t=2537
Starý stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 9&start=30
http://www.sanovskestroje.wbs.cz